4734-2008А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 203
ПОСТАНОВА
Іменем України
10.07.2008Справа №2-29/4734-2008А
За позовом – Прокурора Київського району м. Сімферополя (5000, м. Сімферополь, вул. Сергєєва-Ценського, 26) в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національна Енергетична Компанія «Укренерго» (01032 м. Київ, вул. Комінтерну, 25) в особі відокремленного підрозділу "Держенергонагляд в Кримському регіоні" (95000 м. Сімферополь, вул..Набережна, 69).
До відповідача – Державного підприємства НДІ ‘'Мікроелектроніки" (95000 м. Сімферополь, вул. К.Маркса, 60).
Про стягнення 340 грн.
Суддя Башилашвілі О.І.
Секретар судового засідання Романів В. В.
ПРЕДСТАВНИКИ:
Від позивача – не з'явився.
Від відповідача - не з'явився.
Прокурор - не з'явився.
Суть спору: Прокурор Київського району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Державного підприємства «Національна Енергетична Компанія «Укренерго» в особі відокремленного підрозділу "Держенергонагляд в Кримському регіоні" звернувся до господарського суду АР Крим з позовом до відповідача - Державного підприємства НДІ ‘'Мікроелектроніки" про стягнення штрафу в розмірі 340 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем Державним підприємством НДІ ‘'Мікроелектроніки" несплачений штраф за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 340 (триста сорок) гривень за невиконання Припису № 26/13 від 31 травня 2006 року.
Відповідач – Державне підприємство НДІ ‘'Мікроелектроніки" відзив на позовну заяву не представив, в судове засідання не з'явився про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Представник позивача та прокурор в судове засідання не з'явилися, про час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, повідомлень та заяв від них до суду не надійшло.
Після вияснення усіх обставин справи, та перевірення документальних доказів, суд віддалявся для ухвалення рішення по даній справі до нарадчої кімнати.
Розглянувши матеріали справи, заслухав представників сторін, суд -
ВСТАНОВИВ:
ВП «Держенергонагляд в Кримському регіоні»14 лютого 2007р. була проведена перевірка виконання Державним підприємством НДІ ‘'Мікроелектроніки" припису Державної інспекції з енергонагляду №26/13 від 31 травня 2006р. про усунення порушень законодавства про електроенергетику, який ґрунтується на акті обстеження №21/01 від 14 лютого 2007 року.
Даний припис спрямовувався ВП «Держенергонагляд в Кримському регіоні» на адресу НДІ ‘'Мікроелектроніки" та він був отриманий відповідачем 12.03.07р., про що свідчить підпис уповноваженою особи відповідача на поштовому повідомлені. (а. с. 5)
В зв'язку з невиконанням припису № 26/13 від 31 травня 2006 року 05.05.07р. ВП «Держенергонагляд в Кримському регіоні» винесена постанова № 24-кр про накладання штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 340 (триста сорок) гривень за невиконання припису № 26/13 від 31 травня 2006 року (а. с. 10).
Суд вважає, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі в зв'язку з наступним.
Відповідно до Указу Президента України «Про зміну в структурі центральних органів виконавчої влади» від 15.12.1999р. № 1573/99 з метою вдосконалення структури органів виконавчої влади й підвищення ефективності державного керування внесені зміни в структуру центральних органів виконавчої влади й затверджена система їхньої реалізації, визначено, що до складу органів виконавчої влади України входить Міністерство палива й енергетики України.
Відповідно до положення про Відокремлений підрозділ «Держенергонагляд в Кримському регіоні», затвердженому директором Державного підприємства «Національна естетична компанія «Укренерго», метою й завданнями «Держенергонагляду в Кримському регіоні» є сприяння забезпеченню належного функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави й здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання й споживачами електричної енергії, вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, поставки й споживання електричної й теплової енергії.
Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» підвідомче Міністерству палива та енергетики України й засновано на власності держави.
Основними цілями діяльності підприємства є забезпечення цілісності об'єднаної енергетичної системи, задоволення інтересів держави, енергетичних підприємств всіх форм власності, запобігання порушення режимів і аварій системного значення й ліквідація наслідків можливих аварій з найменшими для держави витратами.
У відповідності зі ст.. 5 Закону «Про електроенергетику» одним із принципів державної політики відносно енергетики є створення умов безпеки експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників і споживачів.
Згідно ст. 9 зазначеного закону державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної й теплової енергії. Державні інспектори по енергетичному нагляду за режимами споживання електричної й теплової енергії мають право застосовувати у встановленому законом України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів. За відхилення або несвоєчасне виконання приписів Державної інспекції з — енергетичного нагляду за режимами споживання електричної й теплової енергії суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність у вигляді штрафів у розмірі до п'яти тисяч оподатковуваних податком мінімумів доходів громадян.
Відповідальність за відхилення від виконання або несвоєчасне виконання припису передбачене ст. 27 Закону «Про електроенергетику» і Постановою Кабінету Міністрів України № 1312 від 21.06.1999р. «Про затвердження положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику».
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 1312 від 21.06.1999р. «Про затвердження положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику» суб'єкт підприємницької діяльності зобов'язаний сплатити штраф протягом 30 днів від дня винесення постанови про його накладення, У випадку несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку.
Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
- на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
- з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
- обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають
- значення для прийняття рішення (вчинення дії);
- безсторонньо (неупереджено);
- добросовісно;
- розсудливо;
- з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
- пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
- з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
- своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст. 7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Суд встановив, що відповідачем сума штрафу на день судового засідання не сплачена, так як відповідач не надав суду доказ сплати штрафу або скасування припису № 26/13 від 31 травня 2006 року.
Але у випадку, якщо вказаний припис буде скасований, відповідач по даній справі може звернутися до суду, про перегляд постанови по даній справі за нововиявленими обставинами.
На підставі викладеного, суд вважає, що позивачем достатньо обґрунтовані позовні вимоги та підтвердженні документально тому позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Вступна та резолютивна частини постанови оголошені в судовому засіданні 10.07.2008р.
Постанова оформлена та підписана 11.07.2008р.
На підставі викладеного, та керуючись ст. 152, п. 1 ст. 153, п.1 ч.1 ст.157, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Державного підприємства Науково – дослідного технологічного інституту функціональної ‘'Мікроелектроніки" (95000 м. Сімферополь, вул. К.Маркса, 60, код ЄДРПОУ 14314587) на користь Державного підприємства «Національна Енергетична Компанія «Укренерго» (01032 м. Київ, вул. Комінтерну, 25) в особі відокремленного підрозділу "Держенергонагляд в Кримському регіоні" (95000 м. Сімферополь, вул..Набережна, 69, п/р 26004301325592 у філії КЦБ «Промінвестбанк», м. Сімферополь) на р/р 31112106700002, МФО 824026, штраф в сумі 340, 00 грн.
3. Виконавчий лист видати після набрання постановою суду законної сили.
Постанова може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного господарського суду через господарський суд АР Крим шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження постанови в десятиденний строк з дня її проголошення, з подальшим поданням апеляційної скарги на постанову протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження та в порядку передбаченому ч. 5 ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, у разі не подання відповідної заяви (ст. 254 КАС України).
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Башилашвілі О.І.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2008 |
Оприлюднено | 21.08.2008 |
Номер документу | 1913001 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Башилашвілі О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні