Постанова
від 25.07.2008 по справі 5427-2008а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

5427-2008А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 313

ПОСТАНОВА

Іменем України

25.07.2008Справа №2-24/5427-2008А

За адміністративним позовом ТОВ «Лепрікон», (95011 м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 30/7, кв. 4; ідентифікаційний код 32836818)

До відповідача Ради Міністрів АР Крим, (95005 м. Сімферополь, пр. Кірова. 13)

Про спонукання до виконання певних дій

                                                              Суддя Колосова Г.Г.

                                                                                  При секретарі  Новохацької І.П.

За участю представників:

Від позивача – Асейкін Р.В., довіреність б.н. від 14.07.2008 р.

Від відповідача –   Сокол С.І., довіреність № 0101/440 від 15.02.2007 р..

Обставини адміністративної справи: Позивач звернувся з позовом до суду про зобов'язання відповідача видати позивачу ліцензію по організації й утримання тоталізаторів, ігорних закладів, відповідно до поданої заявки на видачу ліцензії від 14.08.2007 р.

Представник позивач позовні вимоги підтримав.

Відповідач проти позову заперечує з мотивів, викладених у відзиві на позов.

Згідно з п. 6 Закону України “Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України” № 2953-ІУ від 06.10.2005р., що набрав чинність 01.11.2005р. до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до  ст.41 Кодексу Адміністративного судочинства України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

         Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши пояснення  представників сторін, суд

                                                   в с т а н о в и в:

ТОВ «Лепрікон» з метою одержання ліцензії на організацію та утримання тоталізаторів, ігорних закладів, організацію діяльності з проведення азартних ігор звернулось до Ради міністрів АР Крим із заявою про видачу ліцензії від 14.08.2007 р., однак заява була повернута на доробку.

18.09.2007 р. документи та заява були подані вдруге та за результатами розгляду заяви про видачу ліцензії Радою Міністрів АР Крим  була прийнята постанова № 613 «Про видачу ліцензії і копій ліцензій по організації й змісту тоталізаторів і ігорних закладів на території АР Крим».

21.11.2007 р. на адресу позивача від відповідача був спрямований лист, у якому вказано, що заява позивача залишена без розгляду у зв'язку з  відсутністю узгодження зазначеної постанови посадовими особами ГНА в АР Крим.

Позивач звернувся з позовом до суду про зобов'язання відповідача видати ліцензію відповідно до заяви від 14.08.2007 р., оскільки вважає, що підстави, за яких не була видана ліцензія, не відповідають підставам, визначеним законом.

Ретельно дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у зв'язку з наступним.

Відповідно до статті 14 Господарського кодексу України ліцензування, патентування певних видів господарської діяльності та квотування є засобами державного регулювання у сфері господарювання, спрямованими на забезпечення єдиної державної політики у цій сфері та захист економічних і соціальних інтересів держави, суспільства та окремих споживачів.

Відповідно до п. 29 статті 9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності: організація та утримання тоталізаторів, гральних закладів; випуск та проведення лотерей; організація діяльності з проведення азартних ігор.

Статею 8 цього закону визначено, що ліцензійні умови є нормативно-правовим актом, положення якого встановлюють кваліфікаційні, організаційні, технологічні та інші вимоги для провадження певного виду господарської діяльності. Суб'єкт господарювання зобов'язаний провадити певний вид господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, відповідно до встановлених для цього виду діяльності ліцензійних умов. Ліцензійні умови та порядок контролю за їх додержанням затверджуються спільним наказом спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування та органу ліцензування.

Відповідно до п. 8 та п. 31 Переліку органів ліцензування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 14.11.2000 року № 1698 органом ліцензування для організації діяльності з проведення азартних ігор є Мінфін України; для організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів органом ліцензування є Рада Міністрів в АР Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації.

Відповідно до п. 3.1 Наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Міністерства фінансів України від 18 квітня 2006 року N 40/374, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 травня 2006 р. за N 622/12496 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження організації діяльності з проведення азартних ігор і Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження організації діяльності з проведення азартних ігор» суб'єкт господарювання, який має намір провадити організацію діяльності з проведення азартних ігор, особисто або через уповноважений ним орган чи особу звертається до органу ліцензування із заявою встановленого зразка про видачу ліцензії (додаток 1) з додаванням документів, передбачених статтею 10 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" і пунктом 70 Переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 липня 2001 року N 756.

Відповідно до ст. 10 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» суб'єкт господарювання, який має намір провадити певний вид господарської діяльності, що ліцензується, особисто або через уповноважений ним орган чи особу звертається до відповідного органу ліцензування із заявою встановленого зразка про видачу ліцензії. У заяві про видачу ліцензії повинні міститися такі дані: відомості про суб'єкта господарювання - заявника: найменування, місцезнаходження, банківські реквізити, ідентифікаційний код - для юридичної особи; прізвище, ім'я, по батькові, паспортні дані (серія, номер паспорта, ким і коли виданий, місце проживання), ідентифікаційний номер фізичної особи - платника податків та інших обов'язкових платежів - для фізичної особи;  вид господарської діяльності вказаний згідно з статтею 9 цього Закону (повністю або частково), на провадження якого заявник має намір одержати ліцензію.

У разі наявності у заявника філій, інших відокремлених підрозділів, які провадитимуть господарську діяльність на підставі отриманої ліцензії, у заяві зазначається їх місцезнаходження.

До заяви про видачу ліцензії додається копія свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності або копія довідки про внесення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, засвідчена нотаріально або органом, який видав оригінал документа.

Для окремих видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, до заяви про видачу ліцензії також додаються документи, вичерпний перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України за поданням спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування.

Постановою Кабінету Міністрів України від 4 липня 2001 р. N 756 «Про затвердження переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності» встановлено, що для організації діяльності з проведення азартних ігор до заяви про видачу відповідної ліцензії надаються засвідчені в установленому порядку копії установчих документів (для юридичної особи); список керівного складу (керівник, його заступники, головний бухгалтер або особа, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку) із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові, займаної посади, освіти, номера робочого телефону за підписом керівника суб'єкта господарської діяльності, скріпленим печаткою; баланс суб'єкта господарської діяльності на останню звітну дату за підписом його керівника, скріпленим печаткою; правила азартних ігор, які будуть проводитися суб'єктом господарської діяльності, у двох примірниках, затверджені цим суб'єктом та скріплені печаткою; відомості, що підтверджують право власності суб'єкта господарської діяльності або оренди ним грального обладнання, необхідного для провадження цього виду господарської діяльності, за підписом його керівника, скріпленим печаткою; засвідчена в установленому порядку копія положення про призовий фонд.

Як встановлено судом, позивач 14.08.2007 р. звернувся до відповідача із заявою про видачу ліцензії на організацію та утримання тоталізаторів, ігорних закладів, організацію діяльності з проведення азартних ігор до якої були додані документи, перелік яких встановлений Законом України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» та Постановою Кабінету Міністрів України від 4 липня 2001 р. N 756 «Про затвердження переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності».

Підставою для залишення заяви про видачу ліцензії без розгляду була відсутність узгодження постанови відповідача  № 613 «Про видачу ліцензії і копій ліцензій по організації й змісту тоталізаторів і ігорних закладів на території АР Крим» з посадовими особами ГНА в АР Крим.

Відповідно до ст. 11 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» орган ліцензування приймає рішення про видачу ліцензії або про відмову у її видачі у строк не пізніше ніж десять робочих днів з дати надходження заяви про видачу ліцензії та документів, що додаються до заяви, якщо спеціальним законом, що регулює відносини у певних сферах господарської діяльності, не передбачений інший строк видачі ліцензії на окремі види діяльності.

Повідомлення про прийняття рішення про видачу ліцензії або про відмову у видачі ліцензії надсилається (видається) заявникові в письмовій формі протягом трьох робочих днів з дати прийняття відповідного рішення. У рішенні про відмову у видачі ліцензії зазначаються підстави такої відмови.

Підставами для прийняття рішення про відмову у видачі ліцензії є: недостовірність даних у документах, поданих заявником, для отримання ліцензії; невідповідність заявника згідно з поданими документами ліцензійним умовам, встановленим для виду господарської діяльності, зазначеного в заяві про видачу ліцензії.

Отже закон передбачає дві підстави за якими орган ліцензування може прийняти рішення про відмову у видачі ліцензії.

Оскільки зазначені підстави відсутні, а підстав для залишення такої заяви без розгляду законодавством взагалі не передбачено, суд вважає дії Ради міністрів АР Крим з не розгляду заяви позивача такими, що не відповідають нормам діючого законодавства України.

При цьому, позивач виконав всі вимоги для отримання зазначеної ліцензії і у встановленому порядку звернувся до органу ліцензування з відповідною заявою та переліком відповідних документів, необхідних для отримання ліцензії на організацію та утримання тоталізаторів, гральні заклади, організацію діяльності з проведення азартних ігор.

Таким чином дії відповідача порушують права позивача і перешкоджають в здійсненні ним підприємницької діяльності.

Щодо твердження відповідача по неможливість зобов'язання колегіального органу – Раду міністрів АР Крим прийняти таке або інше рішення, суд зазначає.

У даній справі  Рада міністрів АР Крим виступає як суб'єкт владних повноважень, тобто орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно ст.. 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову зокрема про зобов'язання відповідача – суб'єкта владних повноважень вчинити певні дії, а також іншу постанову, яка  б  гарантувала дотримання і захист прав,  свобод, інтересів людини і громадянина, інших  суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Судові витрати, понесені позивачем, підлягають стягненню на його користь  у розмірі 3,40 грн.  з Державного бюджету України на підставі ч. 1 ст. 94 КАС  України.

У судовому засіданні   оголошено вступну та резолютивну частину постанови.

Постанова складена у повному обсязі  25.07.2008року.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст.160-163 КАС України, суд  

                                                      

ПОСТАНОВИВ:

1.          Позов задовольнити.          

2.          Зобов'язати Раду міністрів АР Крим видати ТОВ «Лепрікон», (95011 м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 30/7, кв. 4; ідентифікаційний код 32836818) ліцензію по організації й утриманню тоталізаторів, ігорних закладів, відповідно до поданої заявки на видачу ліцензії від 14.08.2007 р.

3.          Стягнути з Державного бюджету України  на користь  ТОВ «Лепрікон», (95011 м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 30/7, кв. 4; ідентифікаційний код 32836818) 3,40  грн. судового збору.

У разі неподання  заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі складання  постанови у повному обсязі, відповідно до ст. 160 КАСУ -  з дня складення у повному обсязі).

Якщо після подачі заяви  про апеляційне оскарження , апеляційна скарга не подана, постанова вступає в законну силу  через 20 днів після подання заяви про апеляційне  оскарження.  

Постанова може бути оскаржена в порядку і строки передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Колосова Г.Г.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення25.07.2008
Оприлюднено21.08.2008
Номер документу1913358
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5427-2008а

Постанова від 25.07.2008

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Колосова Г.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні