Постанова
від 17.07.2008 по справі ас8/206-08     
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АС8/206-08     

ГОСПОДАРСЬКИЙ   СУД   СУМСЬКОЇ  ОБЛАСТІ


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.07.08           Справа №АС8/206-08.

Суддя Господарського суду Сумської області Кіяшко В.І., розглянувши матеріали

За позовом       Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області

до відповідача Буринської житлово –експлуатаційної контори

про стягнення 52 414 грн. 11 коп.

                                                                     СУДДЯ  КІЯШКО В.І.  

За участю представників:          

     від позивача:   Ракульцева Н.Г.   

     від відповідача: не з'явився

                                                                        

 Суть спору: позивач просить суд стягнути з  відповідача  економічних санкцій у сумі 52414 грн. 11 коп. в доход  до державного бюджету згідно рішення  Державної інспекції з контролю за цінами в Сумській області  № 13 від 29.02.2008р.

Представники відповідача   в засідання суду не з'явилися, про час і місце розгляду справи були  повідомлені належним чином.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення повноважного  представника позивача, дослідивши та оцінивши надані докази по справі, суд встановив наступне.

В ході перевірки додержання державної дисципліни цін, проведеної Держінспекцією цін в Сумській області в Буринській  житлово-експлуатаційній конторі (акт перевірки від 25.02.2008р. № 74) встановлено порушення порядку застосування тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій для населення в м. Путивль за рахунок застосування нечинних тарифів на вказані послуги в період з 01.02.2007 р. по 31.01.2008 р.

Відповідно до ст.31 Закону України “Про житлово-комунальні послуги”повноваження щодо затвердження цін тарифів на житлово-комунальні послуги в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво належать органам місцевого самоврядування. Згідно ст.28 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”виконавчі органи сільських, селищних, міських рад встановлюють в поряду і межах, визначених законодавством, тарифи на побутові, комунальні, транспортні та інші послуги, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади. Таким чином, тарифи на послуги з водопостачання с регульованими.

В ході перевірки було встановлено, що тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для населення в м. Буринь були затверджені рішенням 26 сесії 4 скликання Буринської міської ради від 21.11.2005р. «Про затвердження тарифів по утриманню будинків  і споруд  та при будинкових територій в  залежності від категорії будинків».

З 01.07.2006 р. тарифи на послуги утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надає Буринська ЖЕК були підвищенні згідно рішення 5 сесії 5 скликання Буринської міської ради від 26.07.2006р. «Про тарифи на житлово-комунальні послуги по утриманню будинків і споруд та прибудинкових територій, вивезенню твердих побутових відходів, розміщенню відходів на міському звалищі», яке на той час не було оприлюднено (опубліковано) і не набрало чинності відповідно до вимог законодавства

Тоді як, виконавчий комітет Буринської міської ради є органом місцевого самоврядування , який в межах своїх повноважень приймає рішення , що набирають чинності після їх офіційного оприлюднення в друкованих засобах масової інформації.   

Відповідно до ст. 57 Конституції України Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки громадян, не доведені до відома населення у порядку, встановленому законом, є не чинними, а отже - застосовуватись не можуть.

Згідно ст.22 Закону України “Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації”рішення органів місцевого самоврядування публікуються в друкованих засобах масової інформації відповідних органів місцевого самоврядування.

Ч. 5 ст.12 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”встановлено порядок офіційного оприлюднення нормативних актів. Відповідно до цієї статті регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених цими органами та посадовими особами, не пізніше як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.

Отже, застосування Буринської ЖЕК тарифів, що були затверджені, але не набрали законної сили - було передчасним. До офіційного оприлюднення нових тарифів відповідач повинен був в період з 01.02.2007 р. по 31.01.2008 р.. застосовувати тарифи, затверджені рішенням 26 сесії 4 скликання Буринської міської ради від 21.11.2005р. «Про затвердження тарифів по утриманню будинків  і споруд  та при будинкових територій в  залежності від категорії будинків».

Враховуючи те, що рішення виконавчого комітету Буринської міськради щодо підвищення тарифів, які застосовувало підприємство на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, не було оприлюднене у встановленому порядку - воно є нечинним, а застосування таких тарифів відповідно до п.1.4 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових  (штрафних)  санкцій  органами державного  контролю  за  цінами,  затвердженої Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України та Міністерства фінансів України від 03.12.2001р. N298/519. (далі - Інструкція) - є порушенням порядку встановлення і застосування цін, за які накладаються економічні санкції.

В період застосування нечинних тарифів Буринською житлово-експлуатаційною конторою за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з 01.02.2006 р. по 31.01.2008 р. було одержано необгрунтовану виручку в сумі 17471, 37 грн. Розрахунок суми необгрунтованої виручки проведено в додатку № 15 до акту перевірки від 25.02.2008р. № 74 відповідно до п.2.1. Інструкції, згідно якої необгрунтовано одержана суб'єктом підприємницької діяльності сума виручки, що підлягає вилученню в дохід бюджету, обчислюється: при порушенні порядку встановлення і застосування цін (тарифів), що регулюються уповноваженими органами, -як різниця між фактичною виручкою від реалізації продукції (послуг, робіт) та її вартістю за цінами і тарифами, сформованими згідно з вимогами законодавства.

Згідно ст.14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» Держінспекцією цін в Сумській області за вказане порушення було прийнято рішення від 29.02.2008р. № 13 про застосування до Буринської житлово-експлуатаційної контори економічних санкцій на загальну суму 52 414,11 грн., в т.ч. штраф - 34 942,74 грн.

В ході розгляду справи судом встановлено, що рішення Держінспекції цін в Сумській області в добровільному порядку відповідачем  часу не виконано, сума економічних санкцій до бюджету не перерахована.

Відповідно п. 3.6 інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, передбачено, що у разі невиконання рішення, повного або часткового відхилення претензії чи залишення її без відповіді орган державного контролю за цінами в 30-денний термін подає позов до місцевого господарського суду про примусове стягнення суми економічних санкцій разом з третім примірником рішення. Згідно з п. 3.8 відповідно до наданих повноважень Державна інспекція з контролю за цінами, державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі на підставі проведених ними перевірок суб'єктів господарювання приймають рішення про застосування фінансових (штрафних) санкцій за порушення вимог законодавства, яким такі санкції та їх розміри передбачено, а п. 3.8.1 визначено, що суми за зазначеними санкціями стягуються із суб'єктів господарювання і зараховуються за належністю в порядку, визначеному законодавством, з урахуванням вимог цієї Інструкції.

Відповідно до ч.1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідач не подав доказів сплати економічних санкцій в сумі 52 414 грн. 11 коп або обґрунтованих заперечень проти позовних вимог, хоча про час та місце слухання справи був повідомлений належним чином, тому вимоги позивача щодо стягнення з відповідача даних економічних санкцій є правомірними, обґрунтованими і підлягають задоволенню.

Згідно ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України витрати по сплаті судового збору підлягають стягненню з відповідача.

За таких обставин вимоги позивача по даній справі задоволенню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

                                        ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з Буринської  житлово-експлуатаційної контори (41700, м. Буринь, вул. Лесі Українки, 3-а р/р 26009470447001 в СФ КБ «Приватбанк» МФО 337546, код 30915578) в доход держбюджету на р/р 31114106700278, отримувач коштів –Буринський  район 21081100, ОКПО отримувача 23635161, МФО 837013, банк –ГУДКУ у Сумській області, назва коду бюджетної класифікації –адміністративні штрафи та інші санкції) 52 414 грн. 11 коп. економічних санкцій.

3.Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

4.Заява про апеляційне оскарження постанови подається протягом 10 днів з дня її складення у повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову подається протягом 20 дні після подання заяви про апеляційне оскарження.

5.Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Повний текст постанови підписаний 17.07.2008р.

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення17.07.2008
Оприлюднено21.08.2008
Номер документу1913669
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ас8/206-08     

Ухвала від 09.10.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Кіяшко В.І.

Ухвала від 29.09.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Кіяшко В.І.

Постанова від 17.07.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Кіяшко В.І.

Ухвала від 19.06.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Кіяшко В.І.

Ухвала від 20.05.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Кіяшко В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні