Ухвала
від 25.07.2008 по справі 6688-2008а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

6688-2008А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 313

УХВАЛА

 

 

25.07.2008Справа №2-24/6688-2008А

За позовом: ТОВ «Фірма «Рігонда», (95048 м. Сімферополь, вул. Гагаріна, 19; ідентифікаційний код 16325307)

До відповідача:  Сімферопольської міської ради, (95000 м. Сімферополь, вул. Толстого, 15)

Про спонукання прийняти  рішення   

Суддя ГС АР Крим  Г.Г. Колосова

представники:

Від позивача –  Савесько Т.О., довіреність б.н. від 14.07.2008 р.

Від відповідача  –  не з'явився

Обставини адміністративної справи: ТОВ «Фірма «Рігонда»  звернулось до Господарського суду АР Крим з позовною заявою, в якій просить зобов'язати відповідача – Сімферопольську міську раду  прийняти рішення про виділення земельної ділянки, площею 98 кв.м., розташованої у торці будинку за адресою: м. Сімферополь, вул. Гагаріна. 19 для будівництва, з метою розширення існуючого магазину.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав.

Відповідач явку представника у судове засідання не забезпечив, про час та місце розгляду справи сповіщений належним чином.

          Згідно зі ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

          Відповідно до ст. 3 Кодексу Адміністративного судочинства України справа    адміністративної  юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду  публічно-правовий  спір,  у  якому хоча б однією зі сторін є орган  виконавчої  влади,  орган  місцевого  самоврядування,  їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі  законодавства,  в  тому  числі  на виконання делегованих повноважень.

          Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 17 Кодексу Адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів поширюється, у тому числі, на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

          Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 Кодексу Адміністративного судочинства України передбачено, що суб'єкт владних повноважень — орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

          У даному випадку предметом спору є зобов'язання Сімферопольську міську раду  прийняти рішення про виділення земельної ділянки, площею 98 кв.м., розташованої у торці будинку за адресою: м. Сімферополь, вул. Гагаріна. 19 для будівництва, з метою розширення існуючого магазину.

          Як вбачається з матеріалів позову, підставою звернення до суду позивача є його посилання на те, що у протоколі № 13 від 01.11.2007 р. відповідач відмовив позивачу у виділенні спірної земельної ділянки, чим порушив законні права та інтереси позивача, що стало підставою для звернення з позовом до суду.

          Для визначення спору як такого, що підлягає вирішенню в порядку адміністративного судочинства, має бути законодавче уповноваження хоча б одного суб'єкта владно керувати поведінкою іншого (інших) суб'єктів, а ці суб'єкти відповідно зобов'язані виконувати вимоги та приписи такого владного суб'єкта.

          В ч. 4 п. 5.2 Рекомендацій Президії Вищого господарського суду України «Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам» №04-5/120 від 27.06.2007 р. зазначено, що якщо суб'єкт (у тому числі орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа)  у спірних  правовідносинах не здійснює зазначених владних управлінських функцій (щодо іншої особи, яка є учасником спору), то такий суб'єкт не перебуває "при  здійсненні  управлінських функцій" і не має встановлених нормами КАС України ознак  суб'єкта владних повноважень і,  отже, спір за участю останнього повинен вирішуватися господарським судом.

          Пункт 5.3 вказаних вище Рекомендацій передбачено, що до компетенції господарських судів не відноситься розгляд справ у спорах:

    а) про оскарження рішень (нормативно-правових актів чи  актів індивідуальної дії), ухвалених суб'єктом владних повноважень, яким останній зобов'язує суб'єкта  господарювання  вчинити  певні  дії, утриматись від вчинення певних дій або нести відповідальність,  за умови,  що оскаржуваний акт згідно  із  законодавством  України  є обов'язковим до виконання;

    б) про     оскарження     суб'єктом     господарювання    дій (бездіяльності)   органу   державної   влади,   органу   місцевого самоврядування,   іншого   суб'єкта  владних  повноважень,  їхньої посадової чи службової особи,  що випливають з наданих їм  владних управлінських функцій,  якщо ці дії (бездіяльність) не пов'язані з відносинами, врегульованими господарським договором;

    в) між   суб'єктами  владних  повноважень  з  приводу  їхньої компетенції у сфері управління;

    г) з   приводу   укладання   та   виконання  адміністративних договорів;

    д) за  зверненням  суб'єкта  владних  повноважень у випадках, встановлених законом.

              Інші справи за участю господарюючих  суб'єктів  та  суб'єктів владних   повноважень   не   мають  ознак  справ  адміністративної юрисдикції  і  повинні  розглядатися  господарськими   судами   на загальних  підставах.  

До таких справ належать також справи у  спорах,  що виникають із земельних відносин,  в яких  беруть  участь  суб'єкти господарської діяльності, оскільки земля є об'єктом цивільних прав і обов'язків і  використовується  в  господарській  діяльності  на підставі  цивільно-правових  угод.  До  таких справ слід відносити справи,  пов'язані із захистом права  власності  або  користування землею,  в  яких,  захищаючи  свої  цивільні  права  і охоронювані законом інтереси, беруть участь суб'єкти господарської діяльності.

Суд вважає, що у даному випадку спір про зобов'язання Сімферопольську міську раду прийняти рішення направлений на регулювання конкретних відносин права користування  земельною ділянкою та стосується обмеженого кола осіб. Таким чином, між сторонами існує спір про право, що в свою чергу виключає її розгляд в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 157 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Суд одночасно зазначає, що позивач не позбавлений права звернутися до господарського суду з відповідним позовом у порядку господарського судочинства.

          На підставі викладеного, керуючись п. 1 ч. 1 ст. 157, ст. 160, ст. 165  Кодексу адміністративного судочинства, суд

УХВАЛИВ:

Закрити провадження у справі.

Повторне звернення з тією самою позовною заявою не допускається.

Судом роз'яснено сторонам положення ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України,  відповідно якої Ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, Ухвала набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, Ухвала вступає в закону силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Ухвала може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст.. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.    

Дійсну Ухвалу направити на адресу сторін рекомендованою кореспонденцією.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Колосова Г.Г.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення25.07.2008
Оприлюднено21.08.2008
Номер документу1914252
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6688-2008а

Ухвала від 25.07.2008

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Колосова Г.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні