1/338-АП-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м.Херсон, вул. Горького, 18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"30" липня 2008 р. Справа № 1/338-АП-08
Господарський суд Херсонської області у складі судді Губіної І.В. при секретарі О.С.Бєловій, розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Простор Авиа"
до В-1- Відділу земельних ресурсів у Білозерському районі Херсонської області
В-2- Державного підприємства "Центр земельного кадастру при держ. комітеті України по зем. ресурсах" в особі Херсонської регіональної філії
за участю:
представників сторін:
від позивача -Доценко К.С. - представник, дор. № 1 від 17.06.08р.
від відповідача -1- Кохан Ю.В. - заст. начальника, 1970 року народження, паспорт МО 369996, Онищенко В.І. - пров. спец. дор. № 01-23/304 від 20.04.08р.
від відповідача-2- не прибули
Товариство з обмеженою відповідальністю "Простор Авиа" звернулось до суду з позовом до відповідача-1- Відділу земельних ресурсів у Білозерському районі Херсонської області та відповідача-2-Державного підприємства "Центр земельного кадастру при держ. комітеті України по зем. ресурсах" в особі ХРФ. Він просить визнати нечинним висновок Відділу земельних ресурсів з надання земельних ділянок в користування № 4790 від 06.06.08р. яким ТОВ "Простор Авиа" відмовлено в засвідченні факту державної реєстрації договору оренди земельної ділянки загальною площею 9,59 га для сільськогосподарського використання (вирощування багаторічних трав) терміном на 25 років.
До державного підприємства "Центр земельного кадастру при держ. комітеті України по зем. ресурсах" в особі ХРФ заявлена вимога про визнання його дій у відмові в реєстрації зазначеного договору оренди земельної ділянки протиправними та зобов'язати ЦЗК зареєструвати договір оренди.
Відповідач-1 з позовом не згодний. Ним пояснено, що до ст. 124 Закону України зміни були внесені Законом України від 28.12.07р. "Про державний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих актів України", саме в частині про внесення змін до деяких законодавчих актів України.
Про те, що на момент надання спірного висновку визнані були неконституційними положення зазначеного Закону в частині внесення змін до деяких законодавчих актів України відділу земельних ресурсів не було відомо.
Відповідач-2 на судове засідання не з'явився, ухвала про відкриття провадження по справі, відповідно до повідомлення про вручення поштового відправлення, отримана його повноважним представником 03.07.08р.
За таких обставин суд вважає можливим розглянути справу у відсутності представника відповідача-2.
Заслухавши представників позивача і відповідача-1, дослідивши матеріали справи, суд
в с т а н о в и в:
Рішенням 17 сесії 5 скликання Дар'ївської сільської ради Білозерського району № 190 від 18.12.2007 року надана згода про надання в оренду земельної ділянки орієнтованою площею 9,6 га ТОВ "Простор Авиа" для сільськогосподарського використання (вирощування багаторічних трав) із земель запасу Дар'ївської сільської ради. Цим рішенням визнано зобов'язання ТОВ "Простор Авиа" замовити технічну документацію із землеустрою щодо надання вказаною земельної ділянки в оренду.
Рішенням 21 сесії 5 скликання зазначеної ради № 242 від 29.04.08р. затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складання договору оренди між ТОВ "Простор Авиа" та Дар'ївською сільською радою на земельну ділянку площею 9,52 га для сільськогосподарського використання (вирощування багаторічних трав) строком на 25 років з орендною платою 7% від вартості землі щорічно.
На підставі цього рішення між позивачем та Дар'ївською сільською радою було укладено договір оренди вказаної вище земельної ділянки. Після укладення цього договору весь пакет документів, необхідний для його державної реєстрації був переданий до відділу земельних ресурсів Білозерського району. Але висновком від 06.06.08р. № 4790 відділ земельних ресурсів, розглянувши всі подані заявником документи для формування реєстраційної справи по договору оренди земельної ділянки, яка надана в оренду ТОВ "Простор Авиа" зазначив, що вважає за неможливе засвідчити факт державної реєстрації договору оренди у зв'язку із внесенням змін до ст. 124 Земельного кодексу України, якими встановлено, що надання в оренду вільних від забудови земельних ділянок здійснюється через аукціони.
Суд вважає, що цей висновок слід визнати нечинним з наступних обставин.
За статтею 124 ЗК України в редакції що визначена Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 03.06.08р. передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, які перебувають у власності громадян і юридичних осіб і в яких відсутні акції (частки, паї), що належать державі. Не допускається проведення аукціонів щодо ділянок, які (або будівлі на яких) орендують бюджетні установи, музеї, підприємства і громадські організації у сферах культури і мистецтв (у тому числі національні творчі спілки та їх члени (під творчі майстерні).
Рішенням Конституційного суду України від 22 травня 2008 року визнано не конституційними дії положень Закону України від 28.12.07р. "Про державний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих актів України", а саме в частині про внесення змін до деяких законодавчих актів України.
У тексті ст. 124 ЗК України зазначено, що доповнення до неї внесені на підставі Закону України від 28.12.07р., а також визначено, що п.п. 5 п. 2 розділу 11 цього Закону визнаний таким, що не відповідає Конституції України (є не конституційними). А тому зміни і доповнення внесені до цієї статті, згідно з Законом України від 03.06.08р. № 309-V1.
За таких обставин посилання відділу земельних ресурсів на Закон України від 28.12.07р. є безпідставними і визначений вище висновок не відповідає ст. 124 ЗК України в редакції Закону України від 03.06.08р.
Всі дії, ТОВ "Простор Авиа" і Цюрупинською міською радою щодо надання позивачу в оренду земельної ділянки площею 9,59 га були здійснені до набрання чинності Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів" від 03.06.08р., який набрав чинності 04.06.08р. Рішення про надання вказаної земельної ділянки в оренду позивачу прийнято Дар'ївської сільрадою 29.04.08р., договір оренди укладений 07.05.08р.
Тому слід прийти до висновку, що при вирішення питань щодо надання позивачу земельної ділянки в оренду сільрада зобов'язана була користуватись вимогами ст. 123 і 124 Земельного Кодексу України, які були чинними на момент вирішення цих питань.
Зокрема, за статтею 124 ЗК, в редакції станом на час подачі позивачем заяви про відведення земельної ділянки, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельної ділянки із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому статтями 118, 123 цього Кодексу.
Так, відповідно до частини 3 статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюються за проектами відведення в порядку, передбаченому статтями 118 та 123 цього кодексу.
А п. 3 ст. 123 ЗК України зазначено, що особа, зацікавлена в одержані земельної ділянки, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради. До клопотання про відведення земельної ділянки додаються матеріали, передбачені частиною п'ятнадцятою статті 151 цього Кодексу, документи, що обґрунтовують її розмір, призначення та місце розташування. В свою чергу, відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки. Проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки. В даному випадку у зв'язку з тим, що позивачу вказана вище земельна ділянка була передана без зміни її цільового призначення, рішенням ради обгрунтовано визначено обов'язок ТОВ "Простор Авиа" розробили на цю земельну ділянку технічну документацію.
Отже, надання земельної ділянки позивачу в оренду узгоджувалось з приписами названих вище положень.
За таких обставин суд задовольняє позов ТОВ "Простор Авиа" в частині визнання нечинним висновку Відділу земельних ресурсів у Білозерському районі Херсонської області від 06.06.08р.
Позов в частині визнання протиправними дій державного підприємства "Центр земельного кадастру при держ. комітеті України по зем. ресурсах" в особі ХРФ та зобов'язання його зареєструвати вказаний вище договір оренди земельної ділянки задоволенню не підлягає, оскільки позивачем не доведено факт звернення до цього відповідача з вимогою про державну реєстрацію договору оренди земельної ділянки та про відмову ДЗК від державної реєстрації цього договору.
Оскільки висновок відділу земельних ресурсів Білозерського району про відмову формування реєстраційної справи та про відмову засвідчення факту державної реєстрації договору оренди земельної ділянки визнається судом нечинним з підстав, що викладені вище, то Херсонська філія ДЗК зобов'язана здійснити державну реєстрацію вказаного вище договору оренди земельної ділянки добровільно.
З врахуванням викладеного, керуючись ст. 160,163,167 КАС України, суд
постановив:
1.Позов задовольнити частково.
2.Визнати нечинним висновок відділу земельних ресурсів Білозерського району Херсонської області з надання земельних ділянок у користування за № 4790 від 06 червня 2008 року, яким товариству з обмеженою відповідальністю "Простор Авиа" м. Херсон пр. Сенявіна, 166, к. 2 кв. 33, код ЄДРПОУ 31221800 відмовлено в формуванні реєстраційної справи та засвідчення факту державної реєстрації договору оренди земельної ділянки площею 9,59 га із земель запасу Дар'ївської сільської ради.
3.В решті позову відмовити.
Суддя І.В. Губіна
Повний текст постанови
виготовлений 01.08.08р.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2008 |
Оприлюднено | 22.08.2008 |
Номер документу | 1915995 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Губіна І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні