Постанова
від 04.10.2011 по справі 2а-7987/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 жовтня 2011 року Справа № 2а-7987/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

судді: Яковлева Д.О.,

при секретарі: Житній Ю.С.,

в присутності сторін: від позивача - Кравцов А.І.,

від відповідача - не з'явив ся.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у місті Лу ганську справу за адміністра тивним позовом Сватівської м іжрайонної державної податк ової інспекції Луганської об ласті до Малого приватного п ідприємства - фірма «Лучка» п ро стягнення податкового бор гу у розмірі 6677,31 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

12 вересня 2011 року до Луганськ ого окружного адміністратив ного суду надійшов адміністр ативний позов Сватівської мі жрайонної державної податко вої інспекції Луганської обл асті до Малого приватного пі дприємства - фірма «Лучка» пр о стягнення податкового борг у у розмірі 6677,31 грн.

В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що на адресу МПП - фірма «Лучка» виставлен о першу податкову вимогу від 07 листопада 2001 року № 1/82, яку відп овідач отримав 09 листопада 2001 р оку та направлено другу пода ткову вимогу від 25 грудня 2001 ро ку за № 2/221.

21 жовтня 2010 року Луганським о кружним адміністративним су дом у справі № 2а-7653/10/1270 за позово м Сватівської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї Луганської області до МПП - ф ірма «Лучка» про стягнення с уми податкового боргу по под атку на додану вартість у роз мірі 2656,31 грн. , який утворився ст аном на 27 вересня 2010 року було в инесено постанову про задово лення позовних вимог Сватівс ької міжрайонної державної п одаткової інспекції Лугансь кої області в повному обсязі та 01 грудня 2010 року видано вико навчий лист по справі.

16 березня 2011 року МПП - фірма « Лучка» було подано податкову декларацію з податку на дохо ди фізичних осіб за № 2600, де сам остійно було визначено суму заборгованості з податку на доходи фізичних осіб у розмі рі 3138,05 грн.

27 липня 2011 року відповідно до акту перевірки від 14.07.2011 року № 420/15-13414269 по відношенню до МПП - фір ма «Лучка» були складені та н адіслані повідомлення-рішен ня за № 0000021610, № 0000031610 та № 0000041610, за плат ежем по сплаті податку на дод ану вартість на суму 2286,14 грн., 758 ,79 грн. та 510,58 грн. відповідно.

Станом на 25 серпня 2011 року МПП - фірма «Лучка» в порушення но рм діючого законодавства доп устило податковий борг, який утворився за період з 28 верес ня 2010 року по 25 серпня 2011 року на з агальну суму 6677,31 грн., в тому чис лі 3555,51 грн. - сума боргу з подат ку на додану вартість та 0,35 грн . - пеня та 3120,98 - сума боргу з п одатку на доходи фізичних ос іб, 0,47 грн. - пеня.

Представник позивача у суд овому засіданні підтримав п озовні вимоги у повному обся зі, надав пояснення аналогіч ні викладеним у позовній зая ві.

Відповідач у судове засіда ння не з'явився, про час, дату та місце розгляд справи був п овідомлений належним чином, причини неявки суду не відом і.

Відповідно до пункту 1 части ни 4 статті 128 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни у разі неприбуття відпові дача - суб'єкта владних повнов ажень, належним чином повідо мленого про дату, час і місце с удового розгляду, без поважн их причин або без повідомлен ня ним про причини неприбутт я розгляд справи не відклада ється і справу може бути вирі шено на підставі наявних у ні й доказів. Ці ж наслідки засто совуються у разі повторного неприбуття за таких самих ум ов відповідача, який не є суб'є ктом владних повноважень.

За таких обставин, відповід но до приписів статті 128 КАС Ук раїни, суд здійснює розгляд с прави на підставі наявних у н ій доказів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сто ронами доказів, оцінивши док ази відповідно до вимог ст.ст .69-72 КАС України, суд дійшов вис новку про задоволення позову з огляду на наступне.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень, шляхом справедливог о, неупередженого та своєчас ного розгляду адміністратив них справ.

Справи за участю Державних податкових інспекцій є адмі ністративними, оскільки відп овідають вимогам статті 3 Код ексу адміністративного судо чинства України стосовно виз начення адміністративної сп рави.

Статтею 17 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и визначено, що до юрисдикції адміністративних судів відн осяться спори за зверненнями суб'єкта владних повноважен ь у випадах, встановлених Кон ституцією та законами Україн и.

Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною третьою статті 17 Ко дексу адміністративного суд очинства України, на які не по ширюється компетенція адмін істративних судів.

Згідно зі ст. 6 Конституції У країни органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваженн я у встановлених цією Консти туцією межах та відповідно д о законів України.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Спеціальним законом, який в изначає статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності є Закон України “Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990р. №509-XII.

Відповідно до ч.1 ст. 13 Закон У країни “Про державну податко ву службу в Україні” від 04.12.1990р. №509-XII посадові особи органів д ержавної податкової служби з обов'язані дотримувати Кон ституції (254к/96-ВР) і законів Укр аїни, інших нормативних акті в, прав та охоронюваних закон ом інтересів громадян, підпр иємств, установ, організацій , забезпечувати виконання по кладених на органи державної податкової служби функцій т а повною мірою використовува ти надані їм права.

Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов'я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.

Судом встановлено та підтв ерджується матеріалами спра ви, що Мале приватне підприєм ство - фірма «Лучка» зареєс тровано як юридична особа Св атівської районною державно ю адміністрацією Луганської області 24 вересня 1992 року за № 1 374 120 0000 000446 (а. с. 5).

Відповідач перебуває на об ліку як платник податків в Св атівській МДПІ Луганської об ласті з 26 вересня 1992 року, що під тверджується довідкою про вз яття на облік платника подат ків від 01.09.2011 року № 110 (а. с. 6).

МПП - фірма «Лучка» у зв'я зку з несвоєчасною сплатою п одаткового зобов'язання ст аном на 25.08.2011 року має заборгова ність перед бюджетом на зага льну суму 6677,31 грн., в тому числі 3555,51 грн. - сума боргу з податку на додану вартість та 0,35 грн. - пеня та 3120,98 - сума боргу з пода тку на доходи фізичних осіб, 0, 47 грн. - пеня.

Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011 року, визначен о, що органи державної податк ової служби, окрім іншого, маю ть право стягувати до бюджет ів та державних цільових фон дів суми грошових зобов'язан ь та/або податкового боргу у в ипадках, порядку та розмірі, в становлених цим Кодексом, ст ягувати суми простроченої за боргованості суб'єкта господ арювання перед державою (Авт ономною Республікою Крим чи територіальною громадою міс та) за кредитом (позикою), залу ченим державою (Автономною Р еспублікою Крим чи територіа льною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Код ексом.

Таким чином, позивач є орган ом державної влади, уповнова женим здійснювати функцію ко нтролю за визначенням та спл атою платником податків, пов новаження якого на звернення до суду із позовом про стягне ння податкового боргу прямо визначені законодавством Ук раїни.

Відповідно до п. 20.1.18 ст. 20 Подат кового кодексу України держа вна податкова інспекція має право звертатися до суду щод о стягнення коштів платника податків, який має податкови й борг, з рахунків у банках, об слуговуючих такого платника , на суму податкового боргу аб о його частини.

Пунктом 16.1.4 статті 16 Податков ого кодексу України передбач ено, що платник податків зобо в'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмір ах, встановлених цим Кодексо м та законами з питань митної справи.

Підпунктом 49.18.2 пункту 49.18 ст. 49 р озділу ІІ Податкового кодекс у України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI податкові декларації, крі м випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базов ий звітний (податковий) періо д, що дорівнює календарному к варталу або календарному пів річчю (у тому числі в разі спла ти квартальних або піврічних авансових внесків) протягом 40 календарних днів, що настаю ть за останнім календарним д нем звітного (податкового) кв арталу (півріччя).

16 березня 2011 року МПП - фірм ою «Лучка» було подано подат кову декларацію з податку на доходи фізичних осіб за № 2600, д е самостійно було визначено суму заборгованості з подат ку на доходи фізичних осіб у р озмірі 3138,05 грн. Добровільно ві дповідачем було сплачено 17, 07 г рн.

На підставі акту перевірки від 14.07.2011 року № 420/15-13414269 (а.с. 16-17) за пор ушення п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону Укр аїни від 21 грудня 2000 року № 2181 «Пр о порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» зі змінами та доповненнями за несвоєчас ну сплату узгоджених сум под аткового зобов'язання були прийняті податкові повідомл ення - рішення від 27.07.2011 № 0000021610, № 0000031610 та № 0000041610, якими збільшено с уму грошового зобов'язання Малого приватного підприємс тва - фірма «Лучка» в розмір і 2286,14 грн. 758,79 грн., та 510,58 грн., відпо відно (а.с. 20, 21, 22).

Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України регламен товано, що орган державної по даткової служби здійснює за платника податків і на корис ть держави заходи щодо погаш ення податкового боргу таког о платника податків шляхом с тягнення коштів, які перебув ають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом про дажу майна такого платника п одатків, яке перебуває у пода тковій заставі.

Відповідно до статті 6 Закон у України від 21 грудня 2000 року № 2181-III “Про порядок погашення зо бов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” у ра зі коли платник податків не с плачує узгоджену суму податк ового зобов'язання в устано влені строки, податковий орг ан надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Податкові вимоги також над силаються платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суму податкових зобов' язань у встановлені законом строки, без попереднього нап равлення (вручення) податков ого повідомлення.

Податкові вимоги надсилаю ться:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в'язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

На виконання вимог Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" №21 81-III від 21.12.2000, позивачем на адресу відповідача було направлено перша податкова вимога форм и «Ю1» 07 листопада 2001 № 1/82, яку від повідач отримав 09 листопада 20 01 року та направлено другу под аткову вимогу від 25 грудня 2001 р оку за № 2/221.

Відповідно до п.87.2 ст. 87 Податк ового кодексу України джерел ами погашення податкового бо ргу платника податків є будь -яке майно такого платника по датків з урахуванням обмежен ь, визначених цим Кодексом, а т акож іншими законодавчими ак тами.

Згідно з п.95.1 ст. 95 Податкового кодексу орган державної под аткової служби здійснює за п латника податків і на корист ь держави заходи щодо погаше ння податкового боргу такого платника податків шляхом ст ягнення коштів, які перебува ють у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом пр одажу майна такого платника податків, яке перебуває у под атковій заставі.

Відповідно до п.95.2 ст. 95 Податк ового кодексу України стягне ння коштів та продаж майна пл атника податків провадяться не раніше ніж через 60 календа рних днів з дня надіслання та кому платнику податкової вим оги.

Таким чином, законодавець в становив, що саме органи пода ткової служби здійснюють за платника податку погашення п одаткового боргу шляхом стя гнення грошових коштів з рах унків банку, які обслуговуют ь платника.

Відповідачу нарахована пе ня по податку на додану варті сть в сумі 0,35 грн., що підтвердж ується зворотнім боком облік ової картки платника (а.с. 18,19) та по податку на доходи фізични х осіб в сумі 0,47 грн., що підтвер джується зворотнім боком обл ікової картки платника (а.с. 15)

Матеріалами справи підтве рджено наявність заборгован ості відповідача з податку н а додану вартість в сумі 3555, 51 г рн., по пені - 0,35 грн., з податку на доходи фізичних осіб в сумі 31 20,98 грн., по пені - 0,47 грн., податк овим органом було дотримано винесення податкових вимог, відповідачем у встановленом у законом порядку не оскарже ні податкові вимоги та на ден ь звернення до суду не сплаче но податковий борг, суд дійшо в до висновку, що податкові ви моги є законними та обґрунто ваними та такими, що підлягаю ть задоволенню.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 04 жовтня 2011 року проголош ено вступну та резолютивну ч астини постанови. Складення постанови у повному обсязі в ідкладено до 10 жовтня 2011 року, п ро що згідно вимог частини 2 ст атті 167 КАС України повідомлен о після проголошення вступно ї та резолютивної частин пос танови у судовому засіданні.

Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 94, 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Св атівської міжрайонної держа вної податкової інспекції Лу ганської області до Малого п риватного підприємства - фір ма «Лучка» про стягнення под аткового боргу у розмірі 6677,31 г рн. задовольнити у повному об сязі.

Стягнути кошти Малог о приватного підприємства - фірма «Лучка» (ідентифікаці йний код - 13414269, місцезнаходже ння: 92600, Луганська область, м. Св атове, вул. Комінтерна, 94) в раху нок сплати податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 3555, 86 грн., з яких 3555, 51 грн . - сума податкових зобов'я зань, та 0,35 грн. - пеня та подат кового боргу з податку на дох оди фізичних осіб в розмірі 312 1,45 грн., з яких 3120,98 грн. - сума под аткових зобов'язань та 0,47 гр н. - пеня з наявних банківськ их рахунків відповідача в до ход Державного бюджету Украї ни.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанову у повному обсязі складено та підписано 10 жовтн я 2011 року.

Суддя Д.О. Яковлев

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2011
Оприлюднено21.11.2011
Номер документу19200397
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7987/11/1270

Постанова від 04.10.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Д.О. Яковлев

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні