Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 жовтня 2011 року Справа № 2а-5837/11/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
судді: Ірметової О.В.
при секретарі: Ковіній І.В.
за участю:
прокурора: Сайтарли І.М.
представників позивача: Цуцков І.В., Синяков І .Є.
представника відповідача: Забаренко Н.В.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Прокурора м. Ал чевськ Луганської області в інтересах держави в особі Ал чевської об' єднаної Держав ної податкової інспекції в Л уганській області до Державн ого підприємства «Підприємс тво Брянківської виправної к олонії Управління Державног о Департаменту України з пит ань виконання покарань у Луг анській області №11» про стягн ення коштів з рахунків платн ика у сумі 75628,60 грн., -
ВСТАНОВИВ :
06 липня 2011 року до Луганськог о окружного адміністративно го суду надійшов позов Проку рора м. Алчевськ Луганської о бласті в інтересах держави в особі Алчевської об' єднано ї Державної податкової інспе кції в Луганській області до Державного підприємства «Пі дприємство Брянківської вип равної колонії Управління Де ржавного Департаменту Украї ни з питань виконання покара нь у Луганській області №11» пр о стягнення коштів з рахункі в платника у сумі 75628,60 грн.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що під приємство зареєстроване як с уб' єкт господарювання Брян ківським виконкомом, поставл ено на податковий облік до по даткового органу. Остання по даткова звітність - податков а декларація екологічного по датку за 9 місяців 2010 року була подана 17.01.2011. У зв' язку з несво єчасною сплатою екологічног о податку станом на 18.03.2011 за від повідачем обліковується под аткова заборгованість зі спл ати екологічного податку у с умі 75628,60 грн., в тому числі за под атковими зобов' язаннями - 53170,42 грн., штрафні санкції - 13085,47 грн., пеня - 9372,71 грн., яку просив стягнути з рахунків платник а податків.
Під час розгляду справи пре дставники позивача надали по яснення, що відповідно до пос танови Луганського окружног о адміністративного суду від 22.03.2011 по справі №2а-1827/11/1270 було здій снено спрямування сум сплаче них податків відповідно до п ризначення платежів, зазначе них підприємством у платіжни х дорученнях. Також представ ник податкового органу подав заяву про відкликання позов них вимог в частині стягненн я штрафних санкцій та пені у р озмірі 44787,78 грн., яку було задово лено ухвалою суду від 10.10.2011. Так им чином з урахуванням уточн ених позовних вимог прокуро р та представники позивача п росили стягнути з відповідач а кошти у сумі 30840,82 грн. за подат ковими зобов' язаннями, які були визначені відповідачем самостійно.
Представник відповідача в судовому засіданні подав за яву про визнання уточнених п озовних вимог у сум 30840,82 грн..
Заслухавши пояснення прок урора, представників сторін, дослідивши подані суду пись мові докази, оцінивши їх за св оїм внутрішнім переконанням , що ґрунтується на всебічном у, повному і об'єктивному розг ляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупно сті, суд приходить до наступн ого.
01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов'язки, компетенцію контрол юючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства. Відпов ідно до п. 2 Прикінцевих положе нь Податкового кодексу Украї ни з 01.01.2011 року Закон України “П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами” та Закон У країни «Про систему оподатку вання» втратили чинність.
Проте, у зв' язку з тим, що пр авовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податкови м Кодексом України, в даному в ипадку слід застосовувати но рми Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами” та Закону України «Про систему оподаткування» , які були чинні на момент вини кнення даних правовідносин.
Згідно п. 11 ст. 10 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» від 04.12.1990 р. № 509 - ХІІ органи державної податко вої служби наділені функція ми з контролю за додержанням законодавства про податки т а правильністю їх обчислення і сплати до бюджету.
Відповідно до ст.9 Закону Ук раїни „Про систему оподаткув ання” платників податків і з борів зобов' язані сплачува ти відповідну суму податків та зборів у встановленому за коном строки.
Згідно з п.5.1 ст. 5 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» (далі - Закон 2181), податкове зобов' яз ання, самостійно визначене п латником податків у податков ій декларації, вважається уз годженим з дня подання такої податкової декларації. Якщо у майбутніх податкових пері одах (з урахуванням строків д авності, визначених статтею 15 цього Закону) платник податк ів самостійно виявляє помилк и у показниках раніше подано ї податкової декларації, так ий платник податків має прав о надати уточнюючий розрахун ок.
Згідно з п.п.5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону 21 81 узгоджена сума податкового зобов' язання, не сплачена п латником податків у строки, в изначені цією статтею, визна ється сумою податкового борг у платника податків.
01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов'язки, компетенцію контрол юючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства.
Відповідно до п.п. 14.1.175 п.14.1 ст.14 П одаткового кодексу України п одатковий борг - сума грошо вого зобов' язання (з урахув анням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгод женого платником податків аб о узгодженого в порядку оска рження, але не сплаченого у вс тановлений цим Кодексом стро к, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов' язання.
Відповідно до п.59.1 ст. 59 ПК Укр аїни, у разі коли платник пода тків не сплачує узгодженої с уми грошового зобов' язання в установлені законодавство м строки, орган державної под аткової служби надсилає (вру чає) йому податкову вимогу в п орядку, визначеному для надс илання (вручення) податковог о повідомлення-рішення.
Згідно з п.59.4 ст. 59 ПУ України п одаткова вимога надсилаєтьс я також платникам податків, я кі самостійно подали податко ві декларації, але не погасил и суми податкових зобов' яза нь у встановлені цим Кодексо м строки, без попереднього на дсилання (вручення) податков ого повідомлення-рішення.
Відповідно до п.87.2 ст. 87 ПК Укр аїни джерелами погашення под аткового боргу платника пода тків є будь-яке майно такого п латника податків з урахуванн ям обмежень, визначених цим К одексом, а також іншими закон одавчими актами.
Згідно з п.95.1 ст.95 ПК України о рган державної податкової сл ужби здійснює за платника по датків і на користь держави з аходи щодо погашення податко вого боргу такого платника п одатків шляхом стягнення кош тів, які перебувають у його вл асності, а в разі їх недостатн ості - шляхом продажу майна та кого платника податків, яке п еребуває у податковій застав і.
Відповідно до п.95.2 ст.95 ПК Укра їни стягнення коштів та прод аж майна платника податків п ровадяться не раніше ніж чер ез 60 календарних днів з дня на діслання такому платнику под аткової вимоги.
Згідно з п.95.3 ст.95 ПК України с тягнення коштів з рахунків п латника податків у банках, об слуговуючих такого платника податків, здійснюється за рі шенням суду, яке направляєть ся до виконання органам держ авної податкової служби, у ро змірі суми податкового боргу або його частини.
В судовому засіданні встан овлено, що відповідач Держа вне підприємство «Підприє мство Брянківської виправно ї колонії Управління Державн ого Департаменту України з п итань виконання покарань у Л уганській області №11» зареєс троване виконавчим комітето м Брянківської міської ради 01.07.1995, про що зроблено запис за № 13851050005000084, знаходиться на податко вому обліку в Алчевській ОДП І.
Протягом 2008-2010 років відповід ачем подавалися податкові ро зрахунки зі збору за забрудн ення навколишнього природно го середовища: №73960 від 10.10.2008, №77269 в ід 13.01.2009, №2526 від 08.04.2009, №6109 від 10.07.2009, №10009 в ід 28.10.2009, №11643 від 12.01.2010, №3564 від 26.04.2010, №7221 від 13.07.2010, №11678 від 12.10.2010, №15217 від 17.01.2011.
Станом на день прийняття рі шення у справі відповідачем не сплачено податкового зобо в' язання за вищевказаними п одатковими деклараціями, крі м №7221 від 13.07.2010, №11678 від 12.10.2010, які вва жаються погашеними, у сумі 30840,8 2 грн., яку відповідач визнав п ід час розгляду справи.
Податковим органом на адре су відповідача надсилалися податкові вимоги, які не були оскаржені.
Відповідно до ч.1 ст. 136 КАС Укр аїни позивач може відмовитис я від адміністративного позо ву, а відповідач - визнати ад міністративний позов протяг ом всього часу судового розг ляду, зробивши усну заяву. Якщ о відмову від адміністративн ого позову чи визнання адмін істративного позову викладе но в адресованій суду письмо вій заяві, ця заява приєднуєт ься до справи.
Судове рішення у зв' язку з відмовою від адміністративн ого позову, визнанням адміні стративного позову чи примир енням сторін ухвалюється за правилами, встановленими ста ттями 112, 113 цього Кодексу.
Згідно з вимогами ст. 112 КАС У країни у разі повного визнан ня відповідачем адміністрат ивного позову і прийняття йо го судом приймається постано ва суду про задоволення адмі ністративного позову. Суд не приймає відмови від адмініс тративного позову, визнання адміністративного позову і п родовжує розгляд адміністра тивної справи, якщо ці дії поз ивача або відповідача супере чать закону чи порушують чиї -небудь права, свободи або інт ереси.
Оскільки матеріалами спра ви підтверджено наявність по даткового боргу зі сплати зб орів за забруднення навколиш нього природного середовища у сумі 30840,82 грн., яку відповідач визнав у судовому засіданні , та визнання адміністративн ого позову прийнято судом, по зовні вимоги податкового орг ану щодо стягнення коштів в р ахунок погашення податковог о боргу є законними та обґрун тованими.
Судові витрати по справі зг ідно ч.4 ст.94 КАС України з відпо відача не стягуються.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71 , 87, 94, 105, 158-163 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Прокурора м . Алчевськ Луганської област і в інтересах держави в особі Алчевської об' єднаної Держ авної податкової інспекції в Луганській області до Держа вного підприємства «Підприє мство Брянківської виправно ї колонії Управління Державн ого Департаменту України з п итань виконання покарань у Л уганській області №11» про стя гнення коштів з рахунків пла тника задовольнити повністю .
Стягнути кошти з Держ авного підприємства «Підпри ємство Брянківської виправн ої колонії Управління Держав ного Департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області №11» (вул. Ж елезняка, буд.6, м. Брянка, Луган ська обл., код ЄДРПОУ 08680313) з раху нків у банках, обслуговуючих платника податків, на суму п одаткового боргу зі сплати з бору за забруднення навколиш нього природного середовища у загальному розмірі 30840,82 грн.(т ридцять тисяч вісімсот сорок грн. 82 коп.)
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанову в повному обсязі складено та підписано 14 жовтн я 2011 року.
Суддя О.В. Ірметова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2011 |
Оприлюднено | 21.11.2011 |
Номер документу | 19200474 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Ірметова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні