Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 жовтня 2011 року Справа № 2а-8438/11/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
головуючого - судді Сверг ун І.О.,
за участі секретаря - Липо вої К.С.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Де ржавної податкової інспекці ї в м. Красний Луч Луганської о бласті до Малого приватного підприємства «Прогресс» про стягнення податкової заборг ованості в сумі 1084,91 грн. за раху нок коштів боржника з рахунк ів у банках, що обслуговують п латника податків,
ВСТАНОВИВ:
22 вересня 2011 року позивач - Д ПІ в м. Красний Луч Луганської області звернувся до Луганс ького окружного адміністрат ивного суду з позовом до МПП « Прогресс» про стягнення пода ткової заборгованості в сумі 1084,91 грн. за рахунок коштів борж ника з рахунків у банках, що об слуговують платника податкі в, в обґрунтування якого посл ався на наступне.
МПП «Прогресс» зареєстров ано Антрацитівською міською радою в якості суб' єкта під приємницької діяльності 18.07.2007 за № 1 362 120 0000 000677 та взято на податк овий облік в державній подат ковій інспекції в м. Красний Л уч, як платник окремих видів п одатків.
У зв' язку з несвоєчасною с платою податкового зобов' я зання станом на 16.09.2011 за відпові дачем утворився податковий б орг перед бюджетом у загальн ій сумі 1084,91 грн., у тому числі з п одатку на землю (основного пл атежу).
Позивачем на адресу відпов ідача направлялися перша та друга податкові вимоги від 04.0 3.2008 № 1/23 та 03.04.2008 № 2/24 відповідно. Вжи ті позивачем заходи щодо пог ашення податкового боргу рез ультатів не дали.
На підставі викладеного по зивач просить суд стягнути з МПП «Прогресс» суму податко вого боргу у розмірі 1084,91 грн. за рахунок коштів платника з ра хунку у банку, що його обслуго вують.
Представник позивача у суд ове засідання не прибув, про д ату, час та місце розгляду спр ави був повідомлений належни м чином, надав суду заяву, в як ій позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив ро зглянути справу без його уча сті.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, п ро дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належни м чином, про причини неприбут тя не повідомив, заперечень п роти позову суду не надав.
Дослідивши матеріали спра ви, розглянувши справу в межа х заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, о цінивши докази відповідно до вимог ст. 69-72 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд дійшов наступного.
Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, ус тановлених законом.
Законом України «Про систе му оподаткування», який діяв до 01.01.2011, визначено, що під подат ком і збором (обов' язковим п латежем) до бюджетів та до дер жавних цільових фондів слід розуміти обов' язковий внес ок до бюджету відповідного р івня або державного цільовог о фонду, здійснюваний платни ками у порядку і на умовах, що визначаються законами Украї ни про оподаткування. Платни ками податків і зборів (обов' язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідн о з законами України покладе но обов' язок сплачувати под атки і збори (обов' язкові пл атежі). Платники податків і зб орів (обов' язкових платежів ) зобов' язані у числі іншого , сплачувати належні суми под атків і зборів (обов' язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни.
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння» платники податків і збо рів (обов' язкових платежів) зобов' язані сплачувати нал ежні суми податків і зборів у встановлені законом терміни .
01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов' язки, компетенцію контро люючих органів, повноваження і обов' язки їх посадових ос іб під час здійснення податк ового контролю, а також відпо відальність за порушення под аткового законодавства. Відп овідно до п. 2 Прикінцевих поло жень Податкового кодексу Укр аїни з 01.01.2011 року Закон України «Про порядок погашення зобов ' язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами» та Закон України «Про систему оподат кування» втратили чинність.
У зв' язку з тим, що правові дносини щодо наслідків неспл ати податків виникли до набр ання чинності Податковим Код ексом України, в даному випад ку слід застосовувати норми Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами», Закону України «Про систему оподаткування».
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про плату за землю» № 25 35 від 03.07.92 (далі ЗУ № 2535) використан ня землі в Україні є платним. П лата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визнач ається залежно від грошової оцінки земель. Розміри подат ку за земельні ділянки, грошо ву оцінку яких не встановлен о, визначаються до її встанов лення в порядку, визначеному цим Законом.
Закон України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» від 06.12.2000 № 2181-ІІІ (надалі - Закон № 2181), який діяв до 01.01.2011, є спеціальним законом з питан ь оподаткування та встановлю є порядок погашення зобов' я зань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та держ авними цільовими фондами з п одатків і зборів (обов' язко вих платежів), нарахування і с плати пені та штрафних санкц ій, що застосовуються до плат ників податків контролюючим и органами.
Також цим Законом запровад жене поняття податкового бор гу, як податкового зобов' яз ання, узгодженого платником податків або встановленого с удом, але не сплаченого у вста новлений строк, а також пені, н арахованої на суму такого по даткового зобов' язання.
П.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 визна чає, що платник податків само стійно обчислює суму податко вого зобов' язання, яку зазн ачає у податковій декларації , крім випадків, передбачених підпунктом «г» підпункту 4.2.2 п ункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.
Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону № 2181 податкове зобов' язання , самостійно визначене платн иком податків у податковій д екларації, вважається узгодж еним з дня подання такої пода ткової декларації.
П.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181 встан овлено, що податкове зобов' язання платника податків, на раховане контролюючим орган ом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважає ться узгодженим у день отрим ання платником податків пода ткового повідомлення, за вин ятком випадків, визначених п ідпунктом 5.2.2 цього пункту.
Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 З акону № 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджен у суму податкового зобов' яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги.
Згідно з п.п. 6.2.3. п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 податкові вимоги надсила ються:
а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.
П.п. 6.2.4 вказаної статті визна чено, що податкова вимога вва жається надісланою (врученою ) юридичній особі, якщо її пере дано посадовій особі такої ю ридичної особи під розписки або надіслано листом з повід омленням про вручення.
Податкова вимога вважаєть ся надісланою (врученою) фізи чній особі, якщо її вручено ос обисто такій фізичній особі або її законному представник ові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого міс ця її знаходження із повідом ленням про вручення.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися до суду щодо стягнення кошті в платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих таког о платника, на суму податково го боргу або його частини.
Судом встановлено, що відпо відач МПП «Прогресс» зареєст рований Антрацитівською рай онною державною адміністрац ією Луганської області в яко сті суб' єкта підприємницьк ої діяльності 18.07.2007 за № 1 362 120 0000 000677 ( арк. справи 9-10), та взятий на под атковий облік в державній по датковій інспекції в м. Красн ий Луч, як платник окремих вид ів податків (арк. справи 13).
Відповідно до ст. 17 Закону Ук раїни «Про плату за землю», як ий діяв на момент виникнення спірних правовідносин, пода ткове зобов' язання по земел ьному податку, а також по орен дній платі за землі державно ї та комунальної власності, в изначене у податковій деклар ації на поточний рік, сплачує ться рівними частками власни ками та землекористувачами з емельних ділянок за місцезна ходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітн ий) період, який дорівнює кале ндарному місяцю, щомісячно п ротягом 30 календарних днів, на ступних за останнім календар ним днем звітного (податково го) місяця.
Відповідач є платником окр емих видів податків. За відпо відачем виник податковий бор г зі сплати податку на землю у сумі 1084,91 грн. Сума податкових з обов' язань самостійно визн ачена платником у податкових розрахунках від 29.01.2010 та від 28.01.20 09 (арк. справи 17-18).
У зв' язку з несплатою пода ткового боргу позивачем на а дресу відповідача було напра влено першу податкову вимогу від 04.03.2008 № 1/23, яка отримана відпо відачем 04.03.2008 (арк. справи 15). 03.04.2008 в ідповідачем отримано другу п одаткову вимогу від 03.04.2008 № 2/24 (ар к. справи 14).
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 Подат кового кодексу України, стяг нення коштів та продаж майна податків провадяться не ран іше, ніж через 60 календарних д нів з дня надіслання такому п латнику податків податкової вимоги.
Таким чином, суд вважає вста новленим, що за відповідачем дійсно є податковий борг у за значеній сумі, про яку він пов ідомлений, яка ним не оспорен а, до теперішнього часу не спл ачена.
Суд вважає, що позовні вимог и є обґрунтованими та підляг ають задоволенню.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 2, 6, 7, 17, 94, 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Де ржавної податкової інспекці ї в м. Красний Луч Луганської о бласті до Малого приватного підприємства «Прогресс» про стягнення податкової заборг ованості в сумі 1084,91 грн. за раху нок коштів боржника з рахунк ів у банках, що обслуговують п латника податків, задовольни ти.
Стягнути з Малого при ватного підприємства «Прогр есс»(94670, Луганська область, Ант рацитівський район, селище К раснолуцький, Автодорога сел ища Красна Таловка - Дон ецьк, 141 км, ідент. код 21756587, р/р 26000301307 Ф Краснолуцьке відділення ВАТ Ощадбанку м. Красний Луч, МФО 364133) заборгованість у розмірі 1 048,91 грн. (одна тисяча сорок вісі м грн. 91 коп.) за рахунок коштів платника, які перебувають у й ого власності, з рахунків у ба нках, що його обслуговують.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанову складено в повно му обсязі 19 жовтня 2011 року.
Суддя І.О. Свергун
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2011 |
Оприлюднено | 21.11.2011 |
Номер документу | 19200487 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні