Постанова
від 18.10.2011 по справі 2а-8383/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 жовтня 2011 року Справа № 2а-8383/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

головуючого - судді Сверг ун І.О.,

за участі секретаря - Липо вої К.С.,

представника позивача - ОСОБА_1 (довіреність від 21.02.2011 № 1107/10),

представника відповідача - ОСОБА_2 (довіреність ві д 21.07.2010 б/н),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції в Лутугинському районі Луга нської області до Приватного підприємства «Анте-плюс» пр о стягнення податкового борг у,

ВСТАНОВИВ:

21 вересня 2011 року до Луганськ ого окружного адміністратив ного суду надійшов адміністр ативний позов Державної пода ткової інспекції в Лутугинсь кому районі Луганської облас ті до Приватного підприємств а «Анте-плюс» про стягнення п одаткового боргу.

В обґрунтування позовних в имог позивачем зазначено, що за відповідачем станом на 14.09.2 011 виник податковий борг з оре ндної плати за земельні діля нки державної і комунальної власності на загальну суму 2317 0,81 грн., який складається за нас тупних сум: 11584,89 грн. - частково сума боргу за червень - груд ень 2010 року згідно з податково ю декларацією орендної плати за земельні ділянки державн ої і комунальної власності в ід 27.01.2010 № 696; 11585,92 грн. - сума боргу за січень - липень 2011 року згі дно з податковою декларацією орендної плати за земельні д ілянки державної і комунальн ої власності від 31.01.2011 № 1517. У зв' язку з тим, що податковий борг не було сплачено відповідач ем у добровільному порядку, п озивач просить стягнути кошт и в сумі 23170,81 грн. за податковим боргом, який виник у ПП «Анте-п люс» з орендної плати за земе льні ділянки державної і ком унальної власності з розраху нкових рахунків у банках, що о бслуговують платника, на кор исть місцевого бюджету Розкі шнянської селищної ради.

У судовому засіданні представник позивача підтри мав позовні вимоги в повному обсязі, надав суду пояснення , аналогічні викладеному в по зові.

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зовних вимог заперечував з н аступних підстав. 22.09.2009 Лугансь ким окружним адміністративн им судом за позовом Ленінськ ої МДПІ у м. Луганську до ПП «А нте-плюс» було винесено пост анову про припинення юридичн ої особи відповідача. Ухвало ю Донецького апеляційного ад міністративного суду від 06.07.201 0 вказану постанову Луганськ ого окружного адміністратив ного суду залишено без змін. В ідповідач оскаржив судові рі шення у цій справі до Вищого а дміністративного суду Украї ни, де на цей час розглядаєтьс я касаційна скарга. З огляду н а викладене ПП «Анте-плюс» з м оменту набрання чинності ріш енням Луганського окружного адміністративного суду від 22.09.2009 знаходиться в стані припи нення, тобто не має законного права на ведення господарсь кої діяльності і фактично не використовує орендовану зем ельну ділянку за її цільовим призначенням, тому законних підстав для нарахування оре ндної плати за цей період у по зивача немає.

Вислухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає позовні вимоги такими, що під лягають задоволенню з огляду на наступне.

Згідно ст. 67 Конституції Укр аїни кожен зобов' язаний спл ачувати податки та збори в по рядку і розмірах, встановлен их законом.

Статтею 2 Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні» на органи державн ої податкової служби покладе но обов' язки щодо здійсненн я контролю за додержанням по даткового законодавства.

01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов' язки, компетенцію контро люючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства. Відпов ідно до п. 2 Прикінцевих положе нь Податкового кодексу Украї ни з 01.01.2011 року Закон Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами», Зак он України «Про систему опо даткування» та Закон Укр аїни «Про плату за землю» втр атили чинність.

У зв' язку з тим, що правові дносини щодо наслідків неспл ати податкових зобов' язань виникли до набрання чинност і Податковим Кодексом Україн и та продовжуються після цьо го, в даному випадку слід заст осовувати норми Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами», Зак ону України «Про систему опо даткування», Закону України «Про плату за землю», які були чинні на момент виникнення д аних правовідносин, та норми Податкового кодексу України .

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 9 Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння» платники податків і збо рів (обов' язкових платежів) зобов' язані сплачувати нал ежні суми податків і зборів у встановлені законом терміни .

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про плату за землю» № 25 35 від 03.07.92 (далі ЗУ № 2535) використан ня землі в Україні є платним. П лата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визнач ається залежно від грошової оцінки земель. Розміри подат ку за земельні ділянки, грошо ву оцінку яких не встановлен о, визначаються до її встанов лення в порядку, визначеному цим Законом.

Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання» платників податків і з борів зобов' язані сплачува ти відповідну суму податків та зборів у встановленому за коном строки.

Відповідно до ст. 15 Закону У країни «Про плату за землю» в ласники землі та землекорист увачі сплачують земельний по даток, а також орендну плату з а земельні ділянки державної та комунальної власності з д ня виникнення права власност і або права користування зем ельною ділянкою.

Відповідно до ст. 17 Закону Ук раїни «Про плату за землю», по даткове зобов' язання по зем ельному податку, а також по ор ендній платі за землі держав ної та комунальної власності , визначене у податковій декл арації на поточний рік, сплач ується рівними частками влас никами та землекористувачам и земельних ділянок за місце знаходженням земельної діля нки за базовий податковий (зв ітний) період, який дорівнює к алендарному місяцю, щомісячн о протягом 30 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) місяця.

Згідно з преамбулою Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » від 21.12.2000 року № 2181 (далі - Закон № 2181) цей Закон є спеціаль ним законом з питань оподатк ування, який установлює поря док погашення зобов' язань ю ридичних або фізичних осіб п еред бюджетами та державними цільовими фондами з податкі в і зборів (обов' язкових пла тежів), включаючи збір на обов ' язкове державне пенсійне с трахування та внески на зага льнообов' язкове державне с оціальне страхування, нараху вання і сплати пені та штрафн их санкцій, що застосовуютьс я до платників податків конт ролюючими органами, у тому чи слі за порушення у сфері зовн ішньоекономічної діяльност і, та визначає процедуру оска рження дій органів стягнення .

Закон України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» від 06.12.2000 № 2181-ІІІ (надал і - Закон № 2181), який діяв до 01.01.2011, є спеціальним законом з п итань оподаткування та встан овлює порядок погашення зобо в' язань юридичних або фізич них осіб перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами з податків і зборів (обов' яз кових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних сан кцій, що застосовуються до пл атників податків контролююч ими органами.

Також цим Законом запровад жене поняття податкового бор гу, як податкового зобов' яз ання, узгодженого платником податків або встановленого с удом, але не сплаченого у вста новлений строк, а також пені, н арахованої на суму такого по даткового зобов' язання.

Крім того, ним же визначено, що органами, уповноваженими здійснювати заходи з погаше ння податкового боргу, є викл ючно податкові органи.

П.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 визна чає, що платник податків само стійно обчислює суму податко вого зобов' язання, яку зазн ачає у податковій декларації , крім випадків, передбачених підпунктом «г» підпункту 4.2.2 п ункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.

Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону № 2181 податкове зобов' язання , самостійно визначене платн иком податків у податковій д екларації, вважається узгодж еним з дня подання такої пода ткової декларації.

Відповідно до п. 5.3.1 ст. 5 Закон у № 2181 платник податків зобов' язаний самостійно сплатити с уму податкового зобов' язан ня, зазначену у поданій ним по датковій декларації, протяго м десяти календарних днів, на ступних за останнім днем від повідного граничного строку , передбаченого підпунктом 4.1. 4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декл арації.

Відповідно до ст. 269 Податков ого кодексу України платника ми податку (плата за землю) є в ласники земельних ділянок, з емельних часток (паїв), землек ористувачі.

Згідно з п. 54.1 ст. 54 Подат кового кодексу України, крім випадків, передбачених пода тковим законодавством, платн ик податків самостійно обчис лює суму податкового та/або г рошового зобов' язання та/аб о пені, яку зазначає у податко вій (митній) декларації або ут очнюючому розрахунку, що под ається контролюючому органу у строки, встановлені цим Код ексом.

Згідно з п. 57.1 Податкового ко дексу України платник податк ів зобов' язаний самостійно сплатити суму податкового з обов' язання, зазначену у по даній ним податковій деклара ції, протягом 10 календарних дн ів, що настають за останнім дн ем відповідного граничного с троку, передбаченого цим Код ексом для подання податкової декларації, крім випадків, вс тановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Подат кового кодексу України у раз і коли платник податків не сп лачує узгодженої суми грошов ого зобов' язання в установл ені законодавством строки, о рган державної податкової сл ужби надсилає (вручає) йому по даткову вимогу в порядку, виз наченому для надсилання (вру чення) податкового повідомле ння-рішення.

Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися до суду щодо стягнення кошті в платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих таког о платника, на суму податково го боргу або його частини.

Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податковог о кодексу України орган держ авної податкової служби здій снює за платника податків і н а користь держави заходи щод о погашення податкового борг у такого платника податків ш ляхом стягнення коштів, які п еребувають у його власності, а в разі їх недостатності - ш ляхом продажу майна такого п латника податків, яке перебу ває у податковій заставі.

П. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України передбачено, що стяг нення коштів та продаж майна платника податків провадять ся не раніше ніж через 60 кален дарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Судом установлено, що ПП «Ан те-плюс» зареєстроване в яко сті юридичної особи виконавч им комітетом Луганської місь кої ради 16.04.2008 за № 1 382 102 0000 014836, що під тверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичн ої особи (арк. справи 7).

За відповідачем виник пода тковий борг з орендної плати за земельні ділянки державн ої і комунальної власності в загальному розмірі 23170,81 грн., у тому числі: 11584,89 грн. - сума бор гу за червень - грудень 2010 рок у, визначена платником у пода тковій декларації орендної п лати за земельні ділянки дер жавної і комунальної власнос ті від 27.01.2010 № 696 (арк. справи 9); 11585,92 гр н. - сума боргу за січень - л ипень 2011 року, визначена платн иком у податковій декларації орендної плати за земельні д ілянки державної і комунальн ої власності від 31.01.2011 № 1517 (арк. сп рави 10).

Таким чином, податкові зобо в' язання самостійно визнач ені відповідачем у податкови х деклараціях, які було прийн ято органом державної податк ової служби в якості податко вої звітності, що підтверджу ється штампами на податкових деклараціях та не заперечує ться відповідачем.

У зв' язку з несплатою пода ткових зобов' язань у встано влений законом термін відпов ідно до статті 59 Податкового к одексу України ДПІ в Лутугин ському районі Луганської обл асті на адресу відповідача б уло направлено податкову вим огу від 28.03.2011 № 33 на суму 13240,03 грн. (ар к. справи 11).

Податкова вимога була отри мана відповідачем 31.03.2011, що підт верджується повідомленням п ро вручення поштового відпра влення (арк. справи 33).

Судом не приймаються посил ання відповідача на ту обста вину, що у відповідача не було законних підстав для нараху вання орендної плати за вказ аний період у зв' язку з прип иненням юридичної особи за р ішенням суду з огляду на наст упне.

Відповідно до частини трет ьої статті 38 Закону України «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців» від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755) державний реєс тратор повинен не пізніше на ступного робочого дня з дати надходження судового рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банк рутством юридичної особи, вн ести до Єдиного державного р еєстру запис щодо цього судо вого рішення та в той же день п овідомити органи статистики , державної податкової служб и, Пенсійного фонду України, ф ондів соціального страхуван ня та юридичну особу, щодо яко ї було прийнято судове рішен ня, про внесення до Єдиного де ржавного реєстру такого запи су.

Порядок внесення державни м реєстратором запису про пр оведення державної реєстрац ії припинення юридичної особ и встановлюється відповідно частинами восьмою - десятою с татті 36 цього Закону (частина десята статті 38 Закону № 755).

Відповідно до частини дев' ятої статті 36 Закону № 755 за від сутності підстав для залишен ня документів, які подані для проведення державної реєстр ації припинення юридичної ос оби в результаті її ліквідац ії, без розгляду державний ре єстратор повинен внести до Є диного державного реєстру за пис про проведення державної реєстрації припинення юриди чної особи в результаті її лі квідації.

Дата внесення до Єдиного де ржавного реєстру запису про проведення державної реєстр ації припинення юридичної ос оби в результаті її ліквідац ії є датою державної реєстра ції припинення юридичної осо би.

Отже, момент припинення юри дичної особи законодавець по в' язує саме з датою внесенн я до Єдиного державного реєс тру запису про проведення де ржавної реєстрації припинен ня юридичної особи.

Згідно з довідкою з Єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців 19.11.2009 до реєстру внесено запис за № 19.11.2009 про винесення с удового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов ' язано з її банкрутством (ар к. справи 29-31). У подальшому держ авним реєстратором було внес ено записи про підтвердження відомостей про юридичну осо бу та про подання фінансової звітності юридичної особи. З апис про проведення державно ї реєстрації припинення юрид ичної особи до реєстру не вно сився.

Таким чином, на час розгляду справи підприємство відпові дача значиться зареєстрован им у єдиному державному реєс трі юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців.

Доводи відповідача про те, щ о підприємство не використов ує орендовану земельну ділян ку за її цільовим призначенн ям на увагу суду також не засл уговують. Згідно з договором оренди землі від 18.11.2008 ПП «Анте -плюс» прийняло в довгострок ове платне користування земе льну ділянку для будівництва та розміщення виробничо-скл адської бази, яка знаходитьс я за адресою: в межах населено го пункту с. Розкішне, вул. Оль ховська, 13а. Строк дії договор у - 49 років (арк. справи 21-22).

На час розгляду справи дого вір не розривався та є чинним , що підтверджується пояснен нями представника відповіда ча.

Таким чином, суд вважає вста новленим, що за відповідачем дійсно існує податковий бор г у зазначеній сумі, про яку ві н повідомлений, яка ним до теп ерішнього часу не сплачена.

Суд вважає, що позовні вимог и є обґрунтованими та підляг ають задоволенню.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 2, 6, 7, 17, 94, 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Де ржавної податкової інспекці ї в Лутугинському районі Луг анської області до Приватног о підприємства «Анте-плюс» п ро стягнення податкового бор гу задовольнити.

Стягнути з Приватног о підприємства «Анте-плюс»(к од ЄДРПОУ 35844418) на користь місце вого бюджету Розкішнянської селищної ради (р/р № 33219812700186 ГУДКУ в Луганській області, МФО 804013, к од одержувача 23487074) податковий борг у сумі 23170 грн. 81 коп. (двадця ть три тисячі сто сімдесят гр н. 81 коп.) за рахунок коштів плат ника, які перебувають у його в ласності, з рахунків у банках , що його обслуговують.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляц ійної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.

Постанова може бути оскарж ена до Донецького апеляційно го адміністративного суду че рез Луганський окружний адмі ністративний суд шляхом пода ння апеляційної скарги протя гом десяти днів з дня проголо шення постанови з одночасним поданням її копії до суду апе ляційної інстанції. У разі ск ладення постанови у повному обсязі відповідно до ч. 3 ст. 160 К одексу адміністративного су дочинства України, а також пр ийняття постанови у письмово му провадженні апеляційна ск арга подається протягом деся ти днів з дня отримання копії постанови.

Постанову складено в повно му обсязі 21 жовтня 2011 року.

Суддя І.О. Свергун

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2011
Оприлюднено21.11.2011
Номер документу19200553
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8383/11/1270

Постанова від 18.10.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні