ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
в порядку письмового провадження
м. Київ
12 вересня 2011 року № 2а-7353/11/2670
За позовом
Державної податкової інспекції у Дніпровському районі міста Києва
до
Товариства з обмеженою відповідальністю «Бізнес-Престиж ЛТД»
про
стягнення податкової заборгованості в розмірі 1359,50 грн.
Суддя: Кротюк О.В.
Обставини справи:
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Бізнес-Престиж ЛТД»про стягнення податкової заборгованості у розмірі 1359,50 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані наявністю податкового боргу у відповідача та його непогашення у встановлені строки.
Відповідач заперечення проти позову не надав, явку свого представника в судове засідання не забезпечив, клопотань щодо розгляду справи не подавав, докази належного його повідомлення про час і місце розгляду справи знаходяться в матеріалах справи.
В порядку частини 6 ст.128 КАС України судом ухвалено про розгляд справи в письмовому проваджені.
Справа вирішується на підставі наявних в ній доказів та матеріалів.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, заслухавши пояснення його представника, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
встановив:
Державною податковою інспекцією у Дніпровському районі м. Києва 26.12.2007 проведено перевірку ТОВ «Бізнес-Престиж ЛТД», за результатами якої складено акт про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності № 5004-15/34184420 (далі –Акт перевірки). Актом перевірки податковою службою встановлено порушення податкового законодавства, яке полягає у неподанні декларацій з податку на прибуток за 9 місяців 2007 року та 11 місяців 2007 року.
Податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000111510/0 від 10.01.2008, яким визначено суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 340,00 грн. Відповідачу вказане повідомлення-рішення не вручено, в зв’язку з чим розміщено на дошці податкових оголошень, про що складено акт від 31.01.2008 № 110.
Таким чином, сума податкового зобов’язання визначеного податковим повідомленням-рішенням № 0000111510/0 від 10.01.2008 набула статусу узгодженої.
В зв’язку з непогашенням відповідачем узгодженого податкового зобов’язання податковим органом виставлено платнику податку першу податкову вимогу № 1/453 від 12.02.2008 на суму 339,50 грн. (за рахунок 0,50 грн. переплати) та другу податкову вимогу № 2/927 від 10.04.2008 на суму 339,50 грн., які в зв’язку з неможливістю вручення адресатові вивішено на дошці податкових оголошень.
17.11.2008 позивачем проведена перевірка відповідача на предмет порушення податкового законодавства, за результатами якої складено акт № 5194-15/34184420. Вказаним актом перевірки встановлено порушення терміну подання декларації з податку на додану вартість.
Позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 0018131520/0 від 03.12.2008, яким визначено суму податкового зобов’язання з ПДВ за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 680,00 грн. Відповідачу вказане повідомлення-рішення не вручено, в зв’язку з чим розміщено на дошці податкових оголошень, про що складено акт від 08.01.2009 № 8.
Таким чином, сума податкового зобов’язання визначеного податковим повідомленням-рішенням № 0018131520/0 від 03.12.2008 набула статусу узгодженої.
За результатами перевірки відповідача, проведеної 17.02.2009, виявлено порушення податкового законодавства, а саме: несвоєчасне подання декларацій з ПДВ.
04.03.2009 податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення № 0004891520/0, яким визначено суму податкового зобов’язання з ПДВ за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 340,00 грн. Відповідачу вказане повідомлення-рішення не вручено, в зв’язку з чим розміщено на дошці податкових оголошень, про що складено акт від 24.03.2009 № 411.
Таким чином, сума податкового зобов’язання визначеного податковим повідомленням-рішенням № 0004891520/0 від 04.03.2009 набула статусу узгодженої.
Отже, у зв’язку із вищевикладеним та на підставі відомостей облікових карток платника податку, за відповідачем рахується заборгованість з податку на додану вартість у розмірі 1020,00 грн. та з податку на прибуток 339,50 грн. (за рахунок 0,50 грн. переплати).
На день розгляду справи заявлена до стягнення заборгованість відповідачем не сплачена, що останнім не спростовано.
Аналізуючи викладені вище обставини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з урахуванням наступного.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до ч.1 ст.9 Закону України “Про систему оподаткування” (що діяв на час виникнення спірних правовідносин), платники податків зобов’язані, зокрема, сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни. Ненарахування та несплата податків з коштів (доходів), отриманих від здійснення господарської діяльності, є порушенням інтересів держави та суспільства.
Згідно ст. 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” (що діяв на час спірних правовідносин), завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов’язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Закон України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 N 2181-III, що діяв на час виникнення спірних правовідносин, (Далі –Закон № 2181) є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Підпунктом 4.1.4. Закону № 2181 встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону № 2181 податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Пунктом 1.3 ст. 1 Закону № 2181 податковий борг (недоїмка) визначається як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статті 4 Закону 2181 встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.
Підпунктом 5.2.2. Закону № 2181 встановлено, що у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. Контролюючий орган зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом двадцяти календарних днів від дня отримання скарги платника податків на його адресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. У разі коли контролюючий орган надсилає платнику податків рішення про повне або часткове незадоволення його скарги, такий платник податків має право звернутися протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою до контролюючого органу вищого рівня, а при повторному повному або частковому незадоволенні скарги - до контролюючого органу вищого рівня із дотриманням зазначеного десятиденного строку для кожного випадку оскарження та зазначеного двадцятиденного строку для відповіді на нього.
Процедура адміністративного оскарження здійснюється тим контролюючим органом, який надіслав платнику податків податкове повідомлення, відповідно до своєї компетенції, визначеної цим Законом.
Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181 узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені статтею 5 вказаного Закону, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідач не спростував жодних фактів з приводу необґрунтованості позовних вимог та жодних доказів про сплату узгоджених податкових зобов’язань не надав.
Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону № 2181 встановлено, що підставою для примусового стягнення активів платників податків в рахунок погашення його податкового боргу є виключно рішення суду.
Разом з тим, з 01.01.2011 Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
В порядку пункту 20.1.18 статті 18 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з відповідача заявленої заборгованості у розмірі 1 359,50 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В :
Задовольнити адміністративний позов повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Бізнес-Престиж ЛТД»(02002, м. Київ, вул. Марини Раскової, 9, код ЄДРПОУ 34184420) до Державного бюджету України заборгованість з податку на додану вартість у розмірі 1020 (тисяча двадцять) грн.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Бізнес-Престиж ЛТД»(02002, м. Київ, вул. Марини Раскової, 9, код ЄДРПОУ 34184420) до Державного бюджету України заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 339 (триста тридцять дев’ять) грн. 50 коп.
Постанова може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені статтею 186 та набирає законної сили в порядку та строки, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В.Кротюк
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2011 |
Оприлюднено | 21.11.2011 |
Номер документу | 19201299 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кротюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні