ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
в порядку письмового прова дження
м. Київ
12 вересня 2011 року № 2а-7351/11/2670
За позовом Державної податкової інсп екції у Дніпровському районі міста Києва
до Товариства з обмеженою від повідальністю «РІА «АРТ - Пр оспект»
про стягнення податкової забо ргованості в розмірі 509,74 грн.
Суддя: Кротюк О.В.
Обставини справи:
Позивач звернувся до Окружного адміністративног о суду міста Києва із адмініс тративним позовом до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «РІА «АРТ - Проспект»пр о стягнення податкової забор гованості у розмірі 509,74 грн.
Позовні вимоги обґрунтова ні наявністю податкового бор гу у відповідача та його непо гашення його у встановлені с троки.
Відповідач заперечення пр оти позову не надав, явку свог о представника в судове засі дання не забезпечив, клопота нь щодо розгляду справи не по давав, докази належного його повідомлення про час і місце розгляду справи знаходяться в матеріалах справи.
В порядку частини 6 ст.128 КАС У країни судом ухвалено про ро згляд справи в письмовому пр оваджені.
Справа вирішується на під ставі наявних в ній доказів т а матеріалів.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення його пре дставника, всебічно і повно з ' ясувавши всі фактичні обст авини, на яких ґрунтується по зов, об' єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, Окружн ий адміністративний суд міст а Києва, -
встановив:
Державною податк овою інспекцією у Дніпровськ ому районі м. Києва 27.08.2010 провед ено перевірку ТОВ «РІА «АРТ - Проспект», за результатами я кої складено акт про результ ати невиїзної документально ї перевірки своєчасності под ання податкової звітності № 6838-15/33884003 (далі - Акт перевірки). Ак том перевірки встановлено по рушення податкового законод авства, яке полягає у неподан ні декларацій з податку на до дану вартість за січень 2010 та н есвоєчасному їх поданні за л ютий та квітень 2010 року.
Податковим органом прийн ято податкове повідомлення-р ішення № 0024601520/0 від 13.09.2010, яким визн ачено податкове зобов' язан ня з податку на додану вартіс ть у розмірі 510,00 грн. Відповіда чу вказане повідомлення-ріше ння не вручено, в зв' язку з чи м розміщено на дошці податко вих оголошень, про що складен о акт від 01.10.2010 № 1877.
Таким чином, сума податково го зобов' язання визначеног о податковим повідомленням-р ішенням № 0024601520/0 від 13.09.2010 набула с татусу узгодженої.
В зв' язку з непогашенням в ідповідачем узгодженого под аткового зобов' язання пода тковим органом виставлено пл атнику податку першу податко ву вимогу № 1/2969 від 18.10.2010 на суму 509, 74 грн. (за рахунок 0,26 грн. перепла ти) та другу податкову вимогу № 2/3527 від 14.12.2010 на суму 509,74 грн., які, в зв' язку з неможливістю вру чення адресатові, вивішено н а дошці податкових оголошень .
Отже, у зв' язку із вищевикл аденим та на підставі відомо стей облікових карток платни ка податку, за відповідачем р ахується заборгованість з по датку на додану вартість у ро змірі 509,74 грн.
На день розгляду справи зая влена до стягнення заборгова ність відповідачем не сплаче на, що останнім не спростован о.
Аналізуючи викладені вище обставини, суд дійшов виснов ку, що позовні вимоги є обґрун тованими та такими, що підляг ають задоволенню з урахуванн ям наступного.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов' яза ний сплачувати податки і збо ри в порядку і розмірах, встан овлених законом.
Відповідно до ч.1 ст.9 Закону У країни “Про систему оподатку вання” (що діяв на час виникне ння спірних правовідносин), п латники податків зобов' яза ні, зокрема, сплачувати належ ні суми податків і зборів (обо в'язкових платежів) у встанов лені законами терміни. Ненар ахування та несплата податкі в з коштів (доходів), отриманих від здійснення господарсько ї діяльності, є порушенням ін тересів держави та суспільст ва.
Згідно ст. 2 Закону України “ Про державну податкову служб у в Україні” (що діяв на час сп ірних правовідносин), завдан нями органів державної подат кової служби, зокрема, є здійс нення контролю за додержання м податкового законодавства , правильністю обчислення, по внотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільо вих фондів податків і зборів (обов' язкових платежів), а та кож неподаткових доходів, ус тановлених законодавством.
Закон України “Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” від 21.12.2000 N 2181-III, що діяв на ч ас виникнення спірних правов ідносин, (Далі - Закон № 2181) є сп еціальним законом з питань о податкування, який установлю є порядок погашення зобов'яз ань юридичних або фізичних о сіб перед бюджетами та держа вними цільовими фондами з по датків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на о бов'язкове державне пенсійне страхування та внески на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування, нарахув ання і сплати пені та штрафни х санкцій, що застосовуються до платників податків контр олюючими органами, у тому чис лі за порушення у сфері зовні шньоекономічної діяльності , та визначає процедуру оскар ження дій органів стягнення.
Підпунктом 4.1.4. Закону № 2181 вст ановлено, що податкові декла рації подаються за базовий п одатковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;
б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);
в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку;
г) календарному року для пла тників податку на доходи фіз ичних осіб (прибуткового под атку з громадян), - до 1 квітня ро ку, наступного за звітним.
Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону № 2181 податкове зобов'язання - з обов'язання платника податкі в сплатити до бюджетів або де ржавних цільових фондів відп овідну суму коштів у порядк у та у строки, визначені цим З аконом або іншими законами У країни.
Пунктом 1.3 ст. 1 Закону № 2181 под атковий борг (недоїмка) визна чається як податкове зобов'я зання (з урахуванням штрафни х санкцій за їх наявності), сам остійно узгоджене платником податків або узгоджене в адм іністративному чи судовому порядку, але не сплачене у вс тановлений строк, а також пен я, нарахована на суму такого п одаткового зобов'язання.
Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статт і 4 Закону 2181 встановлено, що пл атник податків самостійно об числює суму податкового зобо в'язання, яку зазначає у подат ковій декларації, крім випад ків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а тако ж пунктом 4.3 цієї статті.
Підпунктом 5.2.2. Закону № 2181 вст ановлено, що у разі коли платн ик податків вважає, що контро люючий орган невірно визначи в суму податкового зобов'яза ння або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить закон одавству з питань оподаткува ння або виходить за межі його компетенції, встановленої з аконом, такий платник податк ів має право звернутися до ко нтролюючого органу із скарго ю про перегляд цього рішення , яка подається у письмовій фо рмі та може супроводжуватися документами, розрахунками т а доказами, які платник подат ків вважає за потрібне надат и. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протяг ом десяти календарних днів, н аступних за днем отримання п латником податків податково го повідомлення або іншого р ішення контролюючого органу , що оскаржується. Контролююч ий орган зобов'язаний прийня ти вмотивоване рішення та на діслати його протягом двадця ти календарних днів від дня о тримання скарги платника под атків на його адресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку . У разі коли контролюючий орг ан надсилає платнику податкі в рішення про повне або частк ове незадоволення його скарг и, такий платник податків має право звернутися протягом д есяти календарних днів, наст упних за днем отримання відп овіді, з повторною скаргою до контролюючого органу вищого рівня, а при повторному повно му або частковому незадоволе нні скарги - до контролюючого органу вищого рівня із дотри манням зазначеного десятиде нного строку для кожного вип адку оскарження та зазначено го двадцятиденного строку дл я відповіді на нього.
Процедура адміністративно го оскарження здійснюється т им контролюючим органом, яки й надіслав платнику податків податкове повідомлення, від повідно до своєї компетенції , визначеної цим Законом.
Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181 узгоджена сума податково го зобов' язання, не сплачен а платником податків у строк и, визначені статтею 5 вказано го Закону, визнається сумою п одаткового боргу платника п одатків.
Відповідач не спростував ж одних фактів з приводу необґ рунтованості позовних вимог та жодних доказів про сплату узгоджених податкових зобов ' язань не надав.
Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статт і 3 Закону № 2181 встановлено, що п ідставою для примусового стя гнення активів платників под атків в рахунок погашення йо го податкового боргу є виклю чно рішення суду.
Разом з тим, з 01.01.2011 Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI регулює відносини, щ о виникають у сфері справлян ня податків і зборів, зокрема , визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справл яються в Україні, та порядок ї х адміністрування, платників податків та зборів, їх права т а обов'язки, компетенцію конт ролюючих органів, повноважен ня і обов'язки їх посадових ос іб під час здійснення податк ового контролю, а також відпо відальність за порушення под аткового законодавства.
В порядку пункту 20.1.18 статті 18 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертати ся до суду щодо стягнення кош тів платника податків, який м ає податковий борг, з рахункі в у банках, обслуговуючих так ого платника, на суму податко вого боргу або його частини.
З урахуванням наведеного с уд приходить до висновку про обґрунтованість позовних ви мог щодо стягнення з відпові дача заявленої заборгованос ті у розмірі 509,74 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС Ук раїни, Окружний адміністрати вний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В :
Задовольнити адмініс тративний позов повністю.
Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «Р ІА «АРТ - Проспект»(02002, м. Киї в, вул. Марини Раскової, 11, кв. 514 , код ЄДРПОУ 33884003) до Державного бюджету України заборговані сть з податку на додану варті сть у розмірі 509 (п' ятсот дев' ять) грн. 74 коп.
Постанова може бути оскарж ена в порядку та строки, встан овлені статтею 186 та набирає з аконної сили в порядку та стр оки, передбачені статтею 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України.
Суддя О.В.Кротюк
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2011 |
Оприлюднено | 21.11.2011 |
Номер документу | 19201302 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кротюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні