Рішення
від 24.10.2011 по справі 3625.1-2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

Автономна Республіка К рим, 95003, м.Сімферополь, вул.О.Нев ського/Річна, 29/11, к. 322

РІШЕННЯ

Іменем України

24.10.2011 Справа №5002-32/3625.1-2011

Господарський суд Автоном ної республіки Крим у складі судді Барсукової А.М.

розглянув у відкритому суд овому засіданні справу

за позовом Військового про курора Євпаторійського гарн ізону, (97400, АР Крим, м. Євпаторія, вул. Пушкіна, 35), в інтересах де ржави в особіМіністерства Об орони України, (03168, Україна, м. Ки їв, пр-т. Повітрофлотський, 6), Єв паторійської квартирно-експ луатаційної частини району М іністерства Оборони України , (97400, АР Крим, м. Євпаторія, вул. Пу шкіна, 35), Державного підприєм ства Міністерства Оборони Ук раїни “Військовий радгосп “Є впаторійський”, (97402, АР Крим, м. Є впаторія, ГСП-2),

до відповідачів:

1. Сакської районної де ржавної адміністрації, (96500, АР Крим, м. Саки, вул. Леніна, 15),

2. Товариства з обмежен ою відповідальністю “ВС Євпа торійський”, (97400, АР Крим, м. Євпа торія, вул. Ескадронна, 22; 96555, АР К рим, Сакський район, с. Уютне, в ул. Аскабай, 9),

про визнання незаконним та скасування розпорядження та спонукання до виконання пев них дій

За участю представників:

Від позивача № 1 - ОСОБА_1 довіреність № 220/298/д від 25.01.2011р. у с праві.

Від позивача № 2 - не з' яви вся.

Від відповідача - не з' я вився.

Від відповідача - не з' явив ся.

Від прокуратури - Котелев ець М.В., посвідчення № 364.

Представникам роз'яснено п рава і обов'язки передбачені ст. 22 Господарського процесуа льного кодексу України, зокр ема право відводу судді, відп овідно до статті 20 Господарсь кого процесуального України . Заяв та клопотань про відвід судді не подано.

Обставини справи: Військов ий прокурор Євпаторійського гарнізону (далі - Прокурор) з вернувся до господарського с уду Автономної Республіки Кр им (далі - АРК) з позовом в інт ересах держави в особі Мініс терства оборони України (дал і - МО України, Позивач 1), Євпа торійської квартирно-експлу атаційної частини району Мін істерства оборони України (д алі - Євпаторійська КЕЧ, Поз ивач 2), Державного підприємст ва Міністерства оборони Укра їни “Військовий радгосп “Євп аторійський” (далі - ДП “ВП Є впаторійський”, Позивач 3) до С акської районної державної а дміністрації (далі - Сакська райдержадміністрація, Відпо відач 1) та Товариства з обмеже ною відповідальністю “ВС “Єв паторійський” (далі - ТОВ “В С “Євпаторійський”, Відповід ач 2) про визнання незаконним т а скасування розпорядження № 1031-р від 27.12.2006р. “Про затвердженн я проекту землеустрою по від воду земельної ділянки у вла сність шляхом викупу ТОВ “ВС “Євпаторійський” для веденн я товарного сільськогоспода рського виробництва на терит орії Уютненської селищної ра ди Сакського району та відно влення становища, яке існува ло до прийняття Сакською рай держадміністрацією вказано го розпорядження, а саме: витр ебувати з незаконного володі ння ТОВ “ВС “Євпаторійський” та повернути у постійне кори стування Держави в особі МО У країни земельну ділянку площ ею 44,2095 га, а також зобов' язати Сакську райдержадміністрац ію видати Державі в особі МО У країни державний акт на прав о постійного користування зе мельною ділянкою.

Рішенням господарського с уду АР Кримпр від 16.11.2010р., позов П рокурора задоволено у повном у обсязі.

Постановою Севастопольськ ого апеляційного господарсь кого суду від 31.03.2011р. рішення го сподарського суду АРК від 16.11.20 10р. скасовано частково та викл адено у новій редакції про за доволення позову частково: в изнано незаконним та скасова но розпорядження Сакської ра йдержадміністрації № 1031-р від 27.12.2006р. “Про затвердження проек ту землеустрою по відводу зе мельної ділянки у власність шляхом викупу ТОВ “ВС “Євпат орийський” для ведення товар ного сільськогосподарськог о виробництва на території У ютненської селищної ради Сак ського району”, а також відно влено становище, яке існувал о до видання вказаного розпо рядження та повернуто до пос тійного користування Держав и в особі МО України земельну ділянку площею 39,5024 га, кадастр овий номер 01:243:877:00:03:001:1042. У задоволе нні інших позовних вимог, від мовлено.

Постановою Вищого господа рського суду України від 13.07.2011р . касаційна скарга задоволен а частково. Постанову Севаст опольського апеляційного го сподарського суду від 31.03.2011р. ск асовано. Рішення Господарськ ого суду АР Крим від 16.11.2010р. скас овано. Справа передана на нов ий розгляд.

Системою автоматичного ро зподілу справи справа переда на на розгляду судді Господа рського суду АР Крим Барсуко вій А.М.

Ухвалою Господарського су ду АР Крим від 25.08.2011р. справа при йнята до провадження суддею ГС АР Крим Барсуковою А.М.

21.10.2011р. до канцелярії Господа рського суду АР Крим від відп овідача ТОВ «ВС «Євпаторійсь кий» надійшло клопотання про відкладення розгляду справи .

Статтею 77 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и визначений перелік підстав для відкладення розгляду сп рави.

Стаття 22 Господарського про цесуального кодексу України зобов' язує сторони добросо вісно користуватись належни ми їм процесуальними правами .

Враховуючи неодноразове в ідкладення розгляду справи, те, що матеріали справи вже в д остатній мірі характеризуют ь взаємовідносини сторін, то й факт, що суд не обмежує сторі н в праві забезпечення явки я когось одного конкретного пр едставника, не кажучи вже про те, що сторони не позбавлені права надати документи до ка нцелярії суду, суд не вбачає о бґрунтованих причин для відк ладення розгляду справи, а от же й відповідно для задоволе ння вищенаведеного клопотан ня.

Розглянувши|розгледівши| м атеріали справи, дослідивши представлені докази, заслуха вши пояснення представникі в сторін, суд -

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до Державного а кту на право користування зе млею від 24.05.2002р. серії I-КМ № 003753, Вій ськовому радгоспу “Євпаторі йський” було надано у постій не користування земельну діл янку площею 52,20 га, розташовану на території Уютненської се лищної ради Сакського району . (а.с. 15 т. 1).

21.04.2004р. розпорядженням Сакськ ої райдержадміністрації АРК № 328-р було припинено право пос тійного користування Військ овому радгоспу “Євпаторійсь кий” на земельну ділянку пло щею 8,00 га, у зв' язку з добровіл ьною відмовою, про що свідчит ь помітка у вказаному акті.

Відповідно до пункту 1 Поста нови Кабінету Міністрів Укра їни № 316 від 05.05.1995р. “Про управлін ня майном, що є у загальнодерж авній власності і розташован е на території АРК”, був затве рджений перелік розташовани х на території АРК підприємс тв, установ і організацій, зас нованих на загальнодержавні й власності, що належать до сф ери управління міністерств т а інших підвідомчих Кабінето ві Міністрів України органів державної виконавчої влади, згідно додатку до якого, до сф ери управління МО України пе редано Військовий радгосп “Є впаторійський”.

Згідно Статуту Військовог о радгоспу “Євпаторійський” , затвердженого 23.11.1994р. Заступни ком Міністра оборони України , радгосп заснований на майні Міністерства оборони Україн и, що є загальнодержавною вла сністю, і підпорядковується МО України. ( а.с. 84 т.1).

Разом з тим, 17.01.2006р. директор Ві йськового радгоспу “Євпатор ійський” Вовкодавець С.В. св оїм листом за № 1/06 на ім' я голо ви Сакської райдержадмініст рації надав згоду на вилучен ня з постійного користування Військового радгоспу “Євпат орійський” земельної ділянк и площею 44,2095 га.

Проте, як свідчать матеріал и справи, Вовкодавця С.В. було звільнено з посади директора Військового радгоспу “Євпат орійський” через закінчення строку трудового контракту ще 06.08.2005р., що підтверджується н аказом та заявою про прийнят тя на роботу, копією трудової книжки та трудовим контракт ом.

27.12.2006р. Сакською райдержадмін істрацією було прийнято розп орядження № 1031-р “Про затвердж ення проекту землеустрою по відводу земельної ділянки у власність шляхом викупу ТОВ “ВС “Євпаторійський” для вед ення товарного сільськогосп одарського виробництва на те риторії Уютненської селищно ї ради Сакського району”, яки м Відповідачу 2 було вирішено відчужити у власність земел ьну ділянку шляхом викупу за гальною площею 39,5024 га. ( а.с. 26 т.1).

Підставою для прийняття вк азаного розпорядження стало згадане вище клопотання № 1/06 в ід 17.01.2006р. директора ДП “ВР “Євп аторійський” Вовкодавця С.В. про дачу згоди на вилучення з емельної ділянки загальною п лощею 44,2095 га.

Крім того, 06.06.2005р. між Фондом ма йна АРК та ТОВ “ВС “Євпаторій ський” було укладено договір оренди цілісного майнового комплексу ДП “ВР “Євпаторійс ький”, а згідно додаткової уг оди від 11.07.2005р. строк дії догово ру оренди встановлено до 2025р.

Також, з матеріалів справи в бачається, що 27.12.2006р. між Сакськ ою райдержадміністрацією і Т ОВ “ВС “Євпаторійський” було укладено договір купівлі-пр одажу земельної ділянки площ ею 39,5024 га ріллі, кадастровий но мер 01:43:877:00:03:001:1042.

У січні 2007 року ТОВ “ВС “Євпа торійський” звернулося до го сподарського суду АРК з позо вом про визнання договору ку півлі-продажу земельної діля нки від 27.12.2006р., дійсним.

Проте, рішенням господарсь кого суду АРК від 19.01.2009р. у справ і №2-5/1263.1-2008, в позові відмовлено.

Постановою Севастопольськ ого апеляційного господарсь кого суду від 20.08.2009р. у справі № 2- 5/1263.1-2008 рішення господарського суду АР Крим від 19.01.2009р. було ска совано, а позовні вимоги задо волено: визнано дійсним дого вір купівлі-продажу земельно ї ділянки, укладений 27.12.2006р. між Сакською райдержадміністра цією та ТОВ “ВС “Євпаторійсь кий” про продаж земельної ді лянки.

Проте, постановою Вищого го сподарського суду України 10.06 .2010р. вказану постанову Севаст опольського апеляційного го сподарського суду від 20.08.2009р. у справі № 2-5/1263.1-2008 було скасовано, а рішення господарського су ду АРК від 19.01.2009р., залишено в сил і.

Разом з тим, на підставі роз порядження Сакської райдерж адміністрації №1031-р від 27.12.2006р. т а постанови Севастопольсько го апеляційного господарськ ого суду у справі № 2-5/1263.1-2008 від 28.08. 2009р., ТОВ “ВС “Євпаторійський” 07.04.2010р. було видано Державний а кт серії ЯИ №748785, про право влас ності на земельну ділянку пл ощею 39,5024 га, кадастровий номер 01:243:877:00:03:001:1042.

Звертаючись з вищезазначе ними позовними вимогами, Про курор посилався на те, що на пі дставі вказаного розпорядже ння Сакської райдержадмініс трації №1031-р від 27.12.2006р. на корист ь ТОВ “ВС “Євпаторійський” б уло відчужено у власність шл яхом викупу земельну ділянку загальною площею 39,5024 га, не вил ученої з користування ДП “ВР “Євпаторійський” та без від повідного рішення про вилуче ння її власником, у зв' язку з чим, спірне розпорядження є н езаконним і таким, що порушує права Позивача 3, як землекори стувача земельної ділянки.

Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції України орг ани державної влади та орган и місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а Законами України.

Згідно статті 116 Земельного кодексу України, громадяни т а юридичні особи набувають п раво власності та право кори стування земельними ділянка ми із земель державної або ко мунальної власності за рішен ням органів виконавчої влади або органів місцевого самов рядування в межах їх повнова жень, визначених цим Кодексо м.

Відповідно до частин 1, 2 ст. 125 Земельного кодексу України , право власності та право пос тійного користування на земе льну ділянку виникає після о держання її власником або ко ристувачем документа, що пос відчує право власності чи пр аво постійного користування земельною ділянкою, та його д ержавної реєстрації.

Крім того, статтею 26 Закону У країни “Про місцеве самовряд ування в України” визначена виключна компетенція сільсь ких, селищних, міських рад.

Зокрема, пунктом 34 частини 1 в казаної статті Закону передб ачено, що до виключної компет енції рад належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відно син.

В силу статті 124 Земельного к одексу України передача в ор енду земельних ділянок, що пе ребувають у державній або ко мунальній власності, здійсню ється на підставі рішення ві дповідного органу виконавчо ї влади або органу місцевого самоврядування шляхом уклад ення договору оренди земельн ої ділянки. Пунктом 3 даної ст атті встановлено, що передач а в оренду земельних ділянок , що перебувають у державній а бо комунальній власності, гр омадянам, юридичним особам, в изначеним частинами 2, 3 ст. 134 Ко дексу, здійснюється в порядк у, встановленому ст. 123 цього Ко дексу.

Відповідно до ч. 5 ст. 116 Земель ного кодексу України, наданн я у користування земельної д ілянки, що перебуває у власно сті або у користуванні, прова диться лише після вилучення (викупу) її в порядку, передбач еному цим Кодексом.

Статтею 70 ЗК України передб ачено, що землями для потреб о борони визнаються землі, над ані для розміщення та постій ної діяльності військових ча стин, установ, військово-навч альних закладів, підприємств і організацій Збройних Сил У країни, інших військових фор мувань та внутрішніх військ. Порядок надання земель для п отреб оборони визначається з аконодавством України.

До таких підприємств, згідн о із статутом, відноситься і в ійськовий радгосп «Євпаторі йський», який заснований на м айні Міністерства оборони Ук раїни, що є загальнодержавно ю власністю, і підпорядковує ться Міністерству оборони Ук раїни.

Згідно із частиною 2 статті 14 Закону України «Про збройні сили України» земля, води, інш і природні ресурси, а також ма йно, закріплені за військови ми частинами, військовими на вчальними закладами, установ ами та організаціями Збройни х Сил України, є державною вла сністю, належить їм на праві о перативного управління та зв ільняються від плати усіх ви дів податків.

Зазначений режим накладає обмеження на розпорядження землею, що передбачено також п. 4.6. Статуту підприємства, яки м передбачено, що радгосп зді йснює володіння, користуванн я землею і іншими природними ресурсами відповідно до мет и своєї діяльності та чинног о законодавства.

Відповідно до пункту 45 Поло ження про порядок надання в к ористування земель (земельни х ділянок) для потреб Збройни х Сил України та основні прав ила користування наданими зе млями, затвердженого наказом Міністра оборони України ві д 22.12.1997р. № 483 (далі - Положення), п ередача земель місцевим орга нам влади проводиться за зго дою Міністра оборони України або за його дорученням начал ьником розквартирування вій ськ та капітального будівниц тва - начальником Головного управління розквартируванн я військ та капітального буд івництва Збройних Сил Україн и.

Пунктом 48 Положення передба чено, що перелік земель, які пр опонуються до передачі місце вим органам влади, Головне уп равління розквартирування в ійськ та капітального будівн ицтва Збройних Сил України п огоджує з заступниками Мініс тра оборони України - команд увачами видів збройних Сил У країни, начальниками управлі нь центрального апарату Міні стерства оборони України, ко мандуючими військами військ ових округів, Північного опе ративно-територіального ком андування, на території яких знаходиться земельна ділянк а, і подає на затвердження Мін істру оборони України.

Згідно із пунктом 50 Положен ня, оформлення передачі земе ль місцевим органам влади зд ійснюють землекористувачі с пільно з квартирно-експлуата ційною частиною, відділенням морської інженерної служби Військово-Морських Сил Украї ни, на обліку яких знаходятьс я земельні ділянки в порядку , встановленому Земельним ко дексом України.

Усупереч вказаного порядк у, передача земель радгоспу з дійснена директором військо вого радгоспу «Євпаторійськ ий» Вовкодавець С.В. на підста ві листа від 17.01.2006р. №1/06 на ім' я г олови Сакської районної держ авної адміністрації Якимчук а Б.А. ( а.с. 27 т.1).

Такі дії керівника військо вого радгоспу «Євпаторійськ ий» також є порушенням Стату ту підприємства, яким передб ачено, зокрема, таке:

Відповідно до пункту 4.6. Стат уту Підприємство здійснює во лодіння, користування землею і іншими природними ресурса ми відповідно до мети своєї д іяльності та чинного законод авства.

Тобто право розпоряджатис я землею підприємству згідно статуту не надано.

Згідно із пунктом 7.3 Статуту керівник підприємства самос тійно вирішує питання діяльн ості підприємства, за винятк ом віднесених до компетенції Міністерства оборони Україн и.

Як зазначено вище, Положенн ям до виключної компетенції Міністерства оборони Україн и віднесено питання передачі земель місцевим органам вла ди.

Суд вважає за необхідне заз начити, що керується вказани м Положенням, яке було і залиш ається чинним. При цьому, вказ ане положення не підпадає пі д дію вимог Указу Президента України «Про державну реєст рацію нормативно-правових ак тів міністерств та інших орг анів виконавчої влади» від 3 ж овтня 1992 р. №493/92 та Постанови Каб інету Міністрів України «Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормати вно-правових актів міністерс тв та інших органів виконавч ої влади» від 28 грудня 1992 р. №731, ос кільки безпосередньо не зачі пає права, свободи й законні і нтереси громадян і не має між відомчого характеру. Крім то го, судом враховуються припи си, викладені у інформаційно му листі Вищого господарсько го суду України від 21.01.2009 № 01-08/33, в я кому зазначається, що не пода ються на державну реєстрацію акти, що спрямовані на органі зацію виконання рішень вищес тоящих органів і власних ріш ень міністерств, інших орган ів виконавчої влади, що не маю ть правових норм.

Крім того, як вже було зазна чено вище, підписання від іме ні директора громадянином Во вкодавецем С.В. 17.01.2006р. листа №1/06 п ро надання згоди на вилученн я з постійного користування військового радгоспу «Євпат орійський» Міністерства обо рони України земельної ділян ки площею 44,2095 га є незаконним. О скільки на час підписання ли ста його вже було звільнено і з посади директора.

Таким чином, 27 грудня 2006 року Т овариству з обмеженою відпов ідальністю «ВС Євпаторійськ ий» фактично надано у корист ування земельну ділянку, що п еребувала у постійному корис туванні Державного підприєм ства Міністерства Оборони Ук раїни «Військовий радгосп «Є впаторійський», а саме - пер едано її у власність шляхом в икупу.

Згідно статті 392 Цивільного кодексу України власник май на може пред' явити позов пр о визнання його права власно сті, якщо це право оспорюєтьс я або не визнається іншою осо бою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує йо го право власності.

Відповідно до вимог статті 393 ЦК України правовий акт орг ану державної влади, органу в лади Автономної Республіки К рим або органу місцевого сам оврядування, який не відпові дає законові і порушує права власника, за позовом власник а майна визнається судом нез аконним та скасується.

Власник майна, права якого п орушені внаслідок видання пр авового акта органом державн ої влади, органом влади Автон омної Республіки Крим або ор ганом місцевого самоврядува ння, має право вимагати відно влення того становища, яке іс нувало до видання цього акта . У разі неможливості відновл ення попереднього становища власник має право на відшкод ування майнової та моральної шкоди.

Крім того, як вбачається із оспорюваного розпорядження , його підписано першим засту пником голови районної держа дміністрації, що порушує вим оги статей 6, 41 Закону України « Про місцеві державні адмініс трації».

Так, приписами статті 6 вище наведеного Закону встановле но, що на виконання Конституц ії України, законів України, а ктів Президента України, Каб інету Міністрів України, мін істерств та інших центральни х органів виконавчої влади, в ласних і делегованих повнова жень голова місцевої державн ої адміністрації в межах сво їх повноважень видає розпоря дження, а керівники управлін ь, відділів та інших структур них підрозділів - накази.

Пунктом 1 статті 41 Закону Укр аїни «Про місцеві державні а дміністрації» передбачено, щ о голови місцевих державних адміністрацій видають розпо рядження одноособово і несут ь за них відповідальність зг ідно із законодавством.

Пунктом 2 статті 203 Цивільног о кодексу України встановлен о, що особа, яка вчиняє правочи н, повинна мати необхідний об сяг цивільної дієздатності.

Таким чином, підписання осп орюваного розпорядження осо бою, яка у відповідності до ви мог діючого законодавства не наділена достатнім обсягом повноважень для цього, та ще й до того ж на підставі заяви, п ідписаною також не уповноваж еною особою є грубим порушен ням Закону, що спричиняє визн ання його недійсним.

Приймаючі до уваги виклад ене та відсутність жодних до казів наявності рішення упов новаженого органу про вилуче ння спірної земельної ділянк и, а також враховуючі порушен ня порядку вилучення (викупу ) земельної ділянки, що перебу ває у власності або у користу ванні, суд приходить до висно вку про обґрунтованість заяв лених позовних вимог в части ні визнання незаконним та ск асування розпорядження Сак ської районної державної адм іністрації № 1031-р від 27.12.2006р. «Про затвердження проекту землеу строю по відводу земельної д ілянки у власність шляхом ви купу товариству з обмеженою відповідальністю «ВС Євпато рійський» для ведення товарн ого сільськогосподарського виробництва на території Ую тненської селищної ради Сакс ького району».

Стосовно інших вимог заявл ених Військовим прокурором Є впаторійського гарнізону су д зазначає наступне.

Так, в позовній заяві Прокур ор посилається на необхідніс ть в порядку статті 393 Цивільн ого кодексу України відновле ння становища, яке існувало д о видання Сакською районною державною адміністрацію роз порядження № 1031-р від 27.12.2006р. та ви требування із незаконного во лодіння ТОВ «ВС Євпаторійсь кий» та повернення до постій ного користування Держави в особі МО України земельної д ілянки площею 44, 2095 га, кадастро вий номер 01:243:877:00:03:001:1042.

Проте, суд вважає за необхід не зауважити з цього приводу , що у відповідності до оспорю ваного розпорядження Сакськ ої райдержадміністрації № 103 1-р “Про затвердження проекту землеустрою по відводу земе льної ділянки у власність шл яхом викупу ТОВ “ВС “Євпатор ійський” для ведення товарно го сільськогосподарського в иробництва на території Уютн енської селищної ради Сакськ ого району” від 27.12.2006р. відчужен о у власність земельну ділян ку шляхом викупу загальною п лощею 39,5024 га.

В позовній заяві Прокурор в загалі ніяк не обґрунтовує п ідстави для вилучення із вол одіння земельної ділянки пл ощею саме 44, 2095 га.

Вищий Господарський суд Ук раїни на питання чи вправі го сподарський суд самостійно з мінити позовні вимоги позива ча у справі чи спонукати стор они до уточнення позовних ви мог? Відповів в пункті 14 Інфор маційного листа від 11.04.2005 р. N 01-8/344 «Про деякі питання практики застосування норм Господарс ького процесуального кодекс у України, порушені у доповід них записках про роботу госп одарських судів у 2004 році» : від повідно до частини 2 статті 19 К онституції органи державної (в тому числі судової) влади, ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Частина 4 статті 22 Господарс ького процесуального кодекс у України визначає зміну під стави або предмета позову, зб ільшення чи зменшення розмір у позовних вимог виключно як право, а не обов'язок позивача .

Пунктом 2 статті 83 Господарс ького процесуального кодекс у України передбачено право господарського суду щодо вих оду за межі позовних вимог (за наявності передбачених цією нормою умов, і про це є клопот ання заінтересованої сторон и), але не зміни таких вимог на власний розсуд чи спонуканн я до їх уточнення.

Крім того, приписами статті 22 Господарського процесуаль ного кодексу України передба чено право позивача змінити предмет або підставу позову шляхом подання письмової зая ви лише до початку розгляду г осподарським судом справи по суті.

Підстава позову - це фактичн і обставини, на яких ґрунтуєт ься вимога позивача.

Проте, Прокурор та позивачі ані в позові, ані в жодних поя сненнях, наданих судові, не за являли будь-яких інших підст ав позову, окрім невідповідн ість оспорюваного розпорядж ення вимогам Закону. Тобто, су д , будучи позбавленим права в иходу за межі позовних вимог може розглядати тільки пред мет та підстави позову, заявл ені позивачем.

Скасування оспорюваного р озпорядження може тільки тве рдити про те, що становище, яке існувало до винесення розпо рядження - постійне користув ання земельною ділянкою Держ авним підприємством Міністе рства оборони України « Війс ьковий радгосп «Євпаторійс ький» .

До винесення оспорюваного розпорядження ТОВ «ВС Євпат орійський» займало спірну зе мельну ділянку на підставі р озпорядження № 823-р від 10.10.2005р. , п унктом 2 якого припинено прав о постійного користування в ійськового радгоспу «Євпато рійський» МО України земельн ою ділянкою площею 44, 2095 га. Це ро зпорядження втратило свою си лу у зв' язку із його наступн им виконанням.

Отже вимога, заявлена Проку рором щодо відновлення стан овища, що існувало до видання розпорядження - витребуван ням із незаконного володіння ТОВ ВС «Євпаторійський» та п овернення до постійного кори стування Держави в особі МО У країни земельну ділянку площ ею 44, 2095 га є безпідставною, з огл яду на те, що , по-перше, саме по вернення до постійного корис тування Держави в особі МО Ук раїни неможливе, оскільки ко ристувачем спірної земельно ї ділянки було ДП МО України «Військовий радгосп «Євпато рійський»», по-друге, відновл енням становища що існувало до винесення спірного розпор ядження, якого так вимагає Пр окурор, не є повернення до кор истування земельною ділянок ю МО України, а по-третє, Проку рор жодним чином не пояснює, на яких саме підставах слід в итребувати з незаконного во лодіння земельну ділянку пло щею 44, 2095 га , тоді як оспорювани м розпорядженням було переда но у власність земельна діля нка площею 39, 5024 га. Тобто як у ві дповідача можливо витребува ти із володіння земельну діл янку більшою площею, ніж йому була передана за розпорядже нням, яке оспорює Прокурор і н езаконність якого лягла в ос нову всіх позовних вимог вза галі.

Стосовно ж вимоги Прокурор а щодо зобов' язання Саксько ї районної державної адмініс трації видати акт на право п остійного користування зем ельною ділянкою , суд вважає з а необхідне зауважити , що на п ідставі статей 74 і 77 Закону Укр аїни «Про місцеве самоврядув ання в Україні»у разі ухилен ня ради від оформлення права на земельну ділянку заінтер есована особа вправі звернут ись до господарського суду з заявою про спонукання ради в идати державний акт чи уклас ти відповідну угоду.

До повноважень районних д ержавних адміністрацій не ві дносяться питання видачі де ржавних актів.

За таких обставин, враховую чи безпідставність та недове деність позовних вимог в цій частині, суд не вбачає за мож ливе їх задоволення.

З урахуванням викладеного , керуючись статями 33, 34, 49, 82-85 Госп одарського процесуального к одексу України, суд

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити ч астково.

2. Визнати незаконним т а скасувати розпорядження Са кської районної держаної адм іністрації №1031-р від 27 грудня 2006 року «Про затвердження прое кту землеустрою по відводу з емельної ділянки у власність шляхом викупу товариству з о бмеженою відповідальністю « ВС Євпаторійський» для веден ня товарного сільськогоспод арського виробництва на тери торії Уютненської селищної р ади Сакського району».

3. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю “ВС Євпаторійський”, (97400, АР Крим, м. Євпаторія, вул. Ескадр онна, 22; 96555, АР Крим, Сакський рай он, с. Уютне, вул. Аскабай, 9, іден тифікаційний код 08413983) в доход Д ержавного бюджету України (р /р 31115095700002, код платежу 22090200, в банку одержувача: ГУ ДК України в АР Крим, м. Сімферополь МФО 824026, оде ржувач: Держбюджет, м. Сімферо поль, ОКПО 34740405) 85, 00 грн. державн ого мита.

4. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю “ВС Євпаторійський”, (97400, АР Крим, м. Євпаторія, вул. Ескадр онна, 22; 96555, АР Крим, Сакський рай он, с. Уютне, вул. Аскабай, 9, іден тифікаційний код 08413983) в доход д ержавного бюджету (р/р 31214264700002; от римувач: Державний бюджет м. С імферополь; код платежу: 22050003; ЄД РПОУ - 34740405; банк одержувача: ГУ Д КУ в АР Крим, м. Сімферополь) 118, 00 грн. витрат за інформаційно-т ехнічне забезпечення судово го процесу.

5. Накази видати в поряд ку статтей 116, 117 Господарського процесуального кодексу Укра їни.

6. В іншій частині позов у відмовити.

У судовому засіданні 24.10.20 11р. оголошено вступну і резолю тивну частини рішення. Мотив увальна частина рішення офор млена відповідно до статті 84 Г осподарського процесуально го кодексу України та підпис ана 26.10.2011р. Рішення може бути ос каржено в порядку та строки п ередбачені статтями 91-93 Госпо дарського процесуального ко дексу України. Рішення набир ає законної сили відповідно до статті 85 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и.

Суддя Господарськог о суду

Автономної Республіки Кр им Бар сукова А.М.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення24.10.2011
Оприлюднено22.11.2011
Номер документу19216620
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3625.1-2011

Рішення від 24.10.2011

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Барсукова А.М.

Ухвала від 27.09.2011

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Барсукова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні