Рішення
від 26.10.2011 по справі 3708-2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

Автономна Республіка К рим, 95003, м.Сімферополь, вул.О.Нев ського/Річна, 29/11, к. 105-106

РІШЕННЯ

Іменем України

26.10.2011 Справа №5002-3/3708-2011

За позовом Публічного акц іонерного товариства «Криме нерго», (м. Сімферополь , вул.. Ки ївська,74/6)

до відповідача Управлінн я праці та соціального захис ту населення Керченської міс ької Ради ( м. Керч, вул.. Кірова, 5)

За участю третіх осіб 1. Міні стерство соціальної політик и АРК ( м. Сімферополь, вул.. Горь кого,7)

2. Міністерство фінансів АР К , ( м. Сімферополь, вул.. Р.Люксе мбург,4)

Про стягнення 32525,76 грн.

Суддя ГС АРК І.О.Соколова

представники:

13.10.11р

Від позивача - представник ОСОБА_1 за дор. від 22.04.11р.

Від відповідача - представ ник ОСОБА_2 за дор. від 01.09.11р.

Від першої третьої особи - представник ОСОБА_3 за до р. від 09.04.11р

Від другої третьої особи - представник ОСОБА_4 за до р. від 20.12.10р.

26.10.11р.

Від позивача - представник ОСОБА_1 за дор. від 22.04.11р.

Від відповідача - представ ник не з' явився

Від першої третьої особи - представник не з' явився

Від другої третьої особи - представник не з' явився

Суть спору: У серпні 2011 року П озивач - Публічне акціонерне товариство «Крименерго», м. С імферополь звернувся з позов ом до відповідача - Управлі ння праці та соціального зах исту населення Керченської м іської Ради, м. Керч, за участю третіх осіб , яки не заявляють самостійних вимог на предме т спору - Міністерство соціал ьної політики АРК, м. Сімфероп оль та Міністерство фінансів АРК, м. Сімферополь про стягн ення 32526,76 грн. на підставі дого вору про надання послуг з над анням субсидій та пільг насе ленню за використану електри чну енергію № 27 від 09.08.11р.

Свої позовні вимоги пози вач мотивував тим, що відпові дач повинен був відшкодуват и позивачу суму 32526,76 грн. за над ані послуги пенсіонерам держ авної служби, органів внутрі шніх справ та кримінально - виконавчої системи за термі н з 01.01.11р. по 30.06.11р. на підставі укл аденого договору № 27 про надан ня послуг з надання субсидій та пільг населенню по спожит ій електроенергії від 09.08.11р. (п . 7.1. Договору).

На підставі протоколу ро зподілу справ автоматизован ою системою документообігу Г С АРК від 29.08.11р. вказаний позов р озподілений на суддю ГС АРК С околову І.О.

Ухвалою ГС АРК від 30.08.11р. су ддя ГС АРК Соколова І.О. прийня ла вказаний позов до свого пр овадження та призначила роз гляд справи на 15.09.10р.

Ухвалою ГС АРК від 15.09.11р. су д залучив до участі у справі у якості третіх осіб, яки не зая вляють самостійних вимог на предмет спору - Міністерств о соціальної політики АРК та Міністерство фінансів АРК, а справу слуханням відклав на 13.10.11р.

У судовому засіданні 13.10.11р . позивач підтримав свої позо вні вимоги у повному обсязі т а просив суд їх задовольнити .

Представник відповідач а у судовому засіданні запер ечував проти позову з мотиві в, викладених у відзиві на поз ов від 12.10.11р.

Зокрема, у своєму відзив і відповідач вказує на те, що у 2011 році Управління праці та со ціального захисту населення відшкодувало витрати позива ча, пов' язані з наданням піл ьг та субсидій населенню, згі дно постанови КМУ від 01.08.96р. за № 879 «Про встановлення норм кор истування житлово - комунал ьними послугами громадянам , що мають право на пільги щодо їх оплати». Даною постановою встановлені норми користува ння житлово - комунальними послугами, в межах яких надаю ться передбачені чинним зако нодавством пільги на оплата житлово - комунальних послуг , зокрема , споживання електро енергії на комунальні - поб утові потреби. Зазначена пос танова не передбачає виключе нь відносно окремих категорі ї пільговиків, а тому визначе ні цією постановою норми піл ьгового споживання житлово - комунальних послуг поширюют ься на всі категорії громадя н, яки, відповідно до законод авства, мають право на пільги . Управління праці та соціаль ного захисту населення прийн яло до розрахунку коштів за н адані пільги окремим катего ріям громадян тільки в межах норм споживання. Згідно акту звірки взаємних розрахунків від 09.09.11р. сума 32525,76 грн., що склада ється за період з 01.01.11р. по 30.06.11р., в ідповідачем не була прийнята , оскільки позивач надає піль ги по оплати за спожиту елект роенергію пільговим категор іям громадян без обмежень се редніх норм споживання. Відп овідно до роз' яснень Мініст ерства праці та соціальної п олітики АРК (лист від 18.01.11р. за № 04/02-34), Постанова КМУ від 01.08.96 р. за №879 не передбачає виключення відносно категорій пільгови ків, отже визначені цією пост ановою норми пільгового спож ивання житлово - комунальни х послуг поширюються на всі к атегорії громадян, які відпо відно до законодавства мають право на пільги.

Таким чином , відповідач вважає, що у позивача не було жодних правових підстав за р ахунок державних коштів нада вати пільговим категоріям с поживачів 50 % знижку поза межа ми норм споживання електричн ої енергії, встановленими По становою КМУ від 01.08.96р. за №879, а т ому , з урахуванням викладено го, просив у позові відмовити .

Ухвалою ГС АРК від 13.10.11р. су д за згодою сторін оголосив п ерерву до 26.10.11р. для надання тр етіми особами своїх письмови х пояснень по суті спору.

Після перерві судове зас ідання продовжено за участю представника позивача, якій притримав свої позовні вимо ги у повному обсязі.

Відповідач у судове засі дання 26.10.11р. не з' явився, про пр ичини не явки суд не повідоми в про день та час слухання спр ави був сповіщений належним чином.

Представники третіх осі б у судове засідання також не з' явились, але від них до дня слухання справи надійшли пи сьмові пояснення, із яких виб ачається, що позовні вимоги п озивача є необґрунтованими та таким, що не підлягають зад оволенню.

Розглянувши матеріали с прави, додатково надані доку менти, заслухав пояснення пр едставника позивача, суд -

В С Т А Н О В И В :

09 серпня 2011 року між ПАТ "К рименерго" та Управлінням пр аці та соціального захисту н аселення Керченської місько ї Ради був укладений договір про надання послуг з надання м субсидій та пільг населенн ю за використану електричну енергію № 27 ( а.с. 8-10)

На підставі п. 1.2. Договору позивач взяв на себе обов' я зок щодо надання пільг та суб сидій з оплати використаної електричної енергії пільгов им категоріям громадян та ко ристувачам субсидій згідно д іючому законодавству Україн и.

П. 1.3. договору встановлен о, що відповідач бере на себе з обов' язання по відшкодуван ню витрат позивача, пов' яза них з наданням вказаних піль г та субсидій населенню у від повідності до ЗУ «Про Держав ний бюджет України на 2011 рік» в ід 23.12.10р. № 2857-VІ, Постанови КМУ «Пр о затвердження порядку фіна нсування витрат місцевих бюд жетів по виконанню державни х програм соціального захист у населення за рахунок субве нцій з Державного бюджету» № 256 від 04.03.02р., «Про затвердження П орядку перерахування у 2005 роц і деяких субвенцій із держав ного місцевим бюджетам для н адання пільг, субсидій та ком пенсацій» № 20 від 11.01.05р за насту пними змінами та доповнення ми.

Згідно п. 7.1 даний договір в важається укладеним з момент у його підписання та діє до 31.12. 11р.. Дія договору розповсюджу ється на правовідносини, що в иникли між сторонами з 01.01.11р.

Приписами Законів Украї ни «Про пожежну безпеку», «Пр о міліцію», «Про державну кри мінально-виконавчу службу Ук раїни» встановлено, що праці вникам міліції та членам їх с імей, особовому складу держа вної пожежної охорони та чле нам їх сімей надається 50-проце нтна знижка по оплаті жилої п лощі, комунальних послуг, а та кож палива.

Відповідно до статті 87 Бю джетного кодексу України до видатків, що здійснюються з Д ержавного бюджету України, н алежать видатки на правоохор онну діяльність та забезпече ння безпеки держави.

Законом України "Про держ авний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України " внесено зміни до Закону Укра їни "Про міліцію", а саме: части ну четверту статті 22 доповнен о словами "працівникам міліц ії та членам їх сімей надаєть ся 50-відсоткова знижка по опла ті житлової площі, комунальн их послуг, а також палива в меж ах норм, встановлених законо давством". Крім того, частину 6 статті 22 Закону України "Про п ожежну безпеку" доповнено ві дповідним положенням: "особо вому складу державної пожежн ої охорони та членам їх сімей надається 50-відсоткова знижк а по оплати жилої площі, комун альних послуг, а також палива в межах норм, встановлених за конодавством". Статтю 24 Закону України "Про Державну кримін ально-виконавчу службу Украї ни" доповнено положенням: "піл ьги, компенсації та гарантії , передбачені цим Законом, над аються за рахунок і в межах бю джетних асигнувань".

При цьому, згідно з розді лом III Прикінцевих положень За кону України "Про Державний б юджет України на 2008 рік та про в несення змін до деяких закон одавчих актів України", розді л II "Внесення змін до деяких за конодавчих актів України" ді є з 01 січня 2008 року по 31 грудня 2008 р оку. Тобто введення "середніх норм споживання" у деякі зако нодавчі акти мало діяти лише протягом 2008 бюджетного року.

Рішенням Конституційног о Суду України від 22.05.2008р. у спра ві за конституційними поданн ями Верховного Суду України щодо відповідності Конститу ції України (конституційност і) окремих положень статті 65 р озділу І, пунктів 61, 62, 63, 66 розділу II, пункту 3 розділу III Закону Укр аїни "Про Державний бюджет Ук раїни на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2007р . N107Л/І (107-17) (Відомості Верховної Ради України, 2008 р., NN 5-8, ст. 78) і 101 нар одного депутата України щодо відповідності Конституції У країни (254к/96-ВР) (конституційно сті) положень статті 67 розділу І, пунктів 1-4, 6-22, 24-100 розділу II Зако ну України "Про Державний бюд жет України на 2008 рік та про вне сення змін до деяких законод авчих актів України" (107-17), визна ні такими, що не відповідають Конституції України (є некон ституційними) положення стат ті 67 розділу І, пунктів 2-4, 6-8, 10-18, пі дпункту 7 пункту 19, пунктів 20-22, 24-3 4, підпунктів 1-6, 8-12 пункту 35, пункт ів 36-100 розділу II "Внесення змін д о деяких законодавчих актів України" та пункту 3 розділу III " Прикінцеві положення" Закону України "Про Державний бюдже т України на 2008 рік та про внесе ння змін до деяких законодав чих актів України".

Таким чином, положення ви щевказаних законів стосовно введення “середніх норм спо живання ” при наданні 50-відсот кової знижки по оплаті житло вої площі, комунальних послу г, а також палива визнані неко нституційними рішенням Конс титуційного Суду України від 22.05.2008р.

Статтею 147 Конституції Укр аїни передбачено, що Констит уційний Суд України є єдиним органом конституційної юрис дикції в Україні. Конституці йний Суд України вирішує пит ання про відповідність закон ів та інших правових актів Ко нституції України і дає офіц ійне тлумачення Конституції України та законів України.

Відповідно до статті 150 Кон ституції України рішення Кон ституційного Суду України є обов' язковими до виконання на території України, остато чними і не можуть бути оскарж ені.

Згідно до пункту 3 "Порядку фінансування видатків місце вих бюджетів на здійснення з аходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвен цій з державного бюджету", зат вердженого постановою Кабін ету Міністрів України №256 від 04.03.2002р. (надалі - Порядок), головни м розпорядником коштів місце вих бюджетів на здійснення з аходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники голов них управлінь, управлінь, від ділів та інших самостійних с труктурних підрозділів місц евих держадміністрацій, вико навчих органів рад, до компет енції яких належать питання праці та соціального захисту населення (далі головні розп орядники коштів).

П. 5 Порядку передбачено, щ о головні розпорядники кошті в місцевих бюджетів щомісяця готують інформацію про факт ично нараховані суми та акти звіряння розрахунків за над ані послуги з підприємствами - надавачами відповідних пос луг.

Таким чином, суд зазнача є, що при вірному застосуванн і норм прямої дії, а саме: ріше ння Конституційного Суду Укр аїни від 22.05.2008р. та положень Зак онів України "Про міліцію", "Пр о пожежну безпеку", "Про держав ну кримінально-виконавчу слу жбу України", відповідач пови нен був надіслати уточнену і нформацію щодо необхідності компенсування пільг, надани х енергопостачальником, відп овідним категоріям громадян , фінансовим органам райдерж адміністрацій, виконкомам мі ських рад.

Необхідно також зазнач ити , що посилання відповідач а на постанову Кабінету Міні стрів України від 01.08.1996р. № 879 «Пр о встановлення норм користув ання житлово-комунальними по слугами громадянам, які мают ь пільги щодо їх оплати», якою встановлено норми користува ння житлово-комунальними пос лугами, в межах яких надаютьс я передбачені чинним законод авством пільги на оплату жит лово-комунальних послуг, не м ожуть бути прийняти судом до уваги, оскільки Рішення Конс титуційного суду та Закони У країни мають вищу юридичну с илу.

Законами України "Про мі ліцію", "Про пожежну безпеку" т а "Про державну кримінально-в иконавчу службу України" пер едбачено надання 50-процентно ї знижки по оплаті житлової п лощі, комунальних послуг, а та кож палива пільговим категор іям без будь-яких обмежень.

Так, відповідно частини 4 статті 17 Закону України "Про е лектроенергетику", збитки ен ергопостачальників від нада ння пільг з оплати за спожиту електричну енергію окремим категоріям побутових спожив ачів відшкодовуються за раху нок джерел, визначених закон одавчими актами, які передба чають відповідні пільги.

З матеріалів справи вбач ається, що позивач також підт верджує свої позовні вимоги двосторонніми актами звірян ня розрахунків за надані нас еленню послуги, яки підписан і представниками сторн . ( а.с. 11 -26)

Як свідчать матеріали спр ави та встановлено судом, сам е різниця у визначених сторо нами у справі сумах, яка не виз нана відповідачем за даними акту звіряння та відображена в довідки ПАТ «Крименерго» у сумі 32525,76 грн., є предметом позо вних вимог позивача. ( а.с. 27).Від повідач заперечень щодо прав ильності здійснення розраху нку позивача не надав.

Відповідно до статті 33 Г осподарського процесуально го кодексу України кожна сто рона повинна довести ті обст авини, на які вона посилаєтьс я як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно зі статтею 32 Госп одарського процесуального к одексу України доказами у сп раві є будь-які фактичні дані , на підставі яких господарсь кий суд у визначеному законо м порядку встановлює наявні сть чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також і нші обставини, які мають знач ення для правильного вирішен ня господарського спору.

Таким чином, позовні вим оги позивача про стягнення с уми 32525,76 грн. за надані послуги п енсіонерам державної служби , органів внутрішніх справ та кримінально - виконавчої с истеми за термін з 01.01.11р. по 30.06.11р. на підставі укладеного дого вору № 27 про надання послуг з н аданням субсидій та пільг на селенню по спожитій електро енергії від 09.08.11р. , слід вважати законними та обґрунтованими , які підлягають задоволенню у повному обсязі.

Спір розглянуто за наявни ми у справі матеріалами. Інши х документів сторонами не на дано.

Судові витрати суд віднос ить на відповідача за правил ами ст. 49 ГПК України.

Водна та резолютивна част ині рішення оголошені у судо вому засіданні у присутності представника позивача 26.10.11р.

З урахуванням викладено го, керуючись ст. ст. 49, 77,82-84 Госпо дарського процесуального ко дексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги ПАТ «Крим енерго», м. Сімферополь - задов ольнити.

2. Стягнути з Управління пра ці та соціального захисту на селення Керченської міської Ради, ( м. Керч, вул. Кірова,5, р/р 354 7014002559 , МФО 824026 у УДК в АРК, м. Сімфер ополь , ОКПО 03193942) на користь Пуб лічного акціонерного товари ства «Крименерго», ( м. Сімферо поль, вул.. Київська,74/6, р/р 260323051142 у філії КРУ ВАТ «Ощадбанк», ОКП О 00131400, МФО 324805) 32526,76 грн. за надані п ослуги пенсіонерам державно ї служби, органів внутрішніх справ та кримінально - вико навчої системи за термін з 01.01.1 1р. по 30.06.11р. на підставі договор у № 27 від 09.08.11р.

3. Стягнути з Управління пра ці та соціального захисту на селення Керченської міської Ради, ( м. Керч, вул. Кірова,5, р/р 354 7014002559 , МФО 824026 у УДК в АРК, м. Сімфер ополь , ОКПО 03193942) на користь Пуб лічного акціонерного товари ства «Крименерго», ( м. Сімферо поль, вул.. Київська,74/6, р/р 260323051142 у філії КРУ ВАТ «Ощадбанк», ОКП О 00131400, МФО 324805) 325,26 грн. державного м ита та 236 грн. витрат на інформа ційно-технічне забезпечення судового процесу.

Накази видати після набран ня рішенням законної сили.

Повний текст рішення підпи саній суддею 31.10.11р

Суддя ГС АР Крим І.О.С околова

Повний текст рішення підпи саній суддею 31.10.11р

Суддя Господарськ ого суду

Автономної Республіки Кр им Сок олова І.А.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення26.10.2011
Оприлюднено22.11.2011
Номер документу19216932
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3708-2011

Ухвала від 14.03.2014

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

В.І. Мокрушин

Ухвала від 23.10.2013

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

І.О. Соколова

Ухвала від 18.09.2013

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

І.О. Соколова

Рішення від 26.10.2011

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Соколова І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні