Постанова
від 17.11.2011 по справі 628-2008а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

Автономна Республіка К рим, 95003, м.Сімферополь, вул.О.Нев ського/Річна, 29/11, к. 203

ПОСТАНОВА

Іменем України

17.11.2011 Справа №5002-29/628-2008А

11 годин 00 хвилин

Господарський суд Автоном ної Республіки Крим у складі

судді Башилашвілі О.І.

при секретарі судового зас ідання Калєтіної А.В.

за участю представників ст орін:

від позивача - ОСОБА_1, д овіреність №10230/8/10-00 від 14.10.2011р.

від відповідача - не з' яв ився.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом - Сакської об' єднаної Державної податково ї інспекції в АР Крим (96500, м. Саки , вул.. Курортна, 57).

до відповідача - Кооперат иву «Модуль» (96500, м. Саки, вул.. Єв паторійське шосе, буд. 1; 95020, м. Сі мферополь, вул. Балаклавська , буд. 111, кв. 26).

про стягнення 300 972,56 грн.

Обставини справи: Сакська о б' єднана Державна податков а інспекція в АР Крим звернул ась до господарського суду А Р Крим із позовом до відповід ача - Кооперативу «Модуль» про стягнення заборгованост і перед бюджетом у розмірі 300 97 2, 56 грн., з яких заборгованість

Ухвалою господарського су ду АР Крим від 28.02.2008р. проваджен ня по справі №2-29/628-2008А було зупин ено до набрання законної сил и постановою господарського суду АР Крим у справі №2-27/17368-2007А з а позовом Кооператив «Модуль » до Сакської об' єднаної Де ржавної податкової інспекці ї в АР Крим про скасування под аткових повідомлень рішень № 0000342301/0 від 14.05.2007р. про нарахування податкового зобов' язання з податку на прибуток в сумі 210 5 04,00 грн. та №0000352301/0 від 14.05.2007р. про нар ахування податкового зобов' язання з податку на додану ва ртість в сумі 91 135,50 грн.

Ухвалою господарського су ду АР Крим від 12.11.2009р. проваджен ня по справі поновлено та роз гляд справи призначено на 01.12.20 09р. на 11 год. 20 хв.

Ухвалою господарського су ду АР Крим від 01.12.2009р. проваджен ня по справі зупинене до набр ання законної сили постаново ю господарського суду АР Кри м у справі №2-27/17368-2007А, а також вказ аною ухвалою суд зобов' язув ав сторони надати суду доказ и набрання законної сили від повідної постанови.

28 жовтня 2011 року на адресу суд у надійшло клопотання Сакськ ої об' єднаної Державної под аткової інспекції в АР Крим в их. № 3591/9/10-00 від 26.10.2011 р. про поновлен ня провадження у справі, у зв' язку з прийняттям Севастопол ьським апеляційним адмініст ративним судом 04.10.2011 р. постанов и у справі №2-27/17368-07А, копія якої д одана до клопотання.

Відповідно до ч.5 ст.156 КАС Укр аїни провадження у справі по новлюється за клопотанням ос іб, які беруть участь у справі , або за ініціативою суду, якщо відпадуть обставини, які бул и підставою для зупинення пр овадження. Про поновлення пр овадження у справі суд поста новляє ухвалу. З дня поновлен ня провадження у справі пере біг процесуальних строків пр одовжується. Провадження у с праві продовжується зі стаді ї, на якій воно було зупинено.

Ухвалою господарського су ду АР Крим від 02.11.2011р. суд понови в провадження у справі, призн ачивши розгляд справи на 17.11.2011р .

Позивач у судове засідання 17.11.2011р. надав письмові поясненн я у справі, згідно з якими підт римує заявлені позовні вимог и та наполягає на їх задоволе нні.

Відповідач у судове засіда ння явку представника не заб езпечив, про день, час та місце розгляду справи був повідом лений належним чином, про при чини неявки суд не повідомив .

Суд зазначає, що відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду сп рави у судовому засіданні, ви значених цією статтею, але пр ибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були н алежним чином повідомлені пр о дату, час і місце судового ро згляду, суд має право розглян ути справу у письмовому пров адженні у разі відсутності п отреби заслухати свідка чи е ксперта.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС Укр аїни суд вважає можливим роз глянути справу на підставі н аявних у ній доказів.

Розглянувши подані докуме нти та матеріали справи, всеб ічно і повно з'ясувавши всі фа ктичні обставини, на яких ґру нтуються позовні вимоги, об'є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, заслухавши пред ставника позивача, суд

ВСТАНОВИВ:

Пунктом 6 розділу VII "Прикінце ві та перехідні положення" Ко дексу адміністративного суд очинства України передбачен о, що до початку діяльності ок ружних та апеляційних адміні стративних судів адміністра тивні справи, підвідомчі гос подарським судам відповідно до Господарського процесуал ьного кодексу України, виріш ують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місце ві та апеляційні господарськ і суди за правилами Кодексу а дміністративного судочинст ва України.

Адміністративні справи, пр овадження в яких було відкри то місцевими та апеляційними господарськими судами до по чатку діяльності відповідно го адміністративного суду, р озглядаються і вирішуються ц ими судами відповідно до абз ацу першого цього пункту.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Статус державної податков ої служби в Україні, її функці ї та правові основи діяльнос ті на час виникнення спірних правовідносин було визначен о Законом України “Про держа вну податкову службу в Украї ни”, відповідно до ст.4 якого Д ержавна податкова адміністр ація України є центральним о рганом виконавчої влади, яко му підпорядковуються зокре ма Державна податкова інспек ція в АРК .

Відповідно до ст.8 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні” Державна податкова адміністрація Укр аїни здійснює функції, зокре ма щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірніс тю, повнотою нарахування та с плати податків та зборів (обо в'язкових платежів), контролю за валютними операціями, кон тролю за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги) у вс тановленому законом порядку , а також контролю за наявніст ю свідоцтв про державну реєс трацію суб'єктів підприємниц ької діяльності та ліцензій на провадження видів господа рської діяльності, що підляг ають ліцензуванню відповідн о до закону, торгових патенті в; обліком платників податкі в, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжен ь податків, інших платежів.

У відповідності зі ст. ст. 1, 2, 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", с т.ст. 41, 61 Податкового кодексу У країни, Сакська об' єднана Д ержавна податкова інспекція уповноважена державою здійс нювати контроль за дотриманн ям податкового законодавств а, правильністю нарахування повнотою і своєчасністю спла ти в бюджет і державні цільов і фонди податків і зборів (обо в'язкових платежів), а також не податкових доходів, установл ених законодавством. Сакська об' єднана Державна податко ва інспекція входить у єдину систему органів державної п одаткової служби України.

Кооператив «Модуль» зареє стрований Сакською міською р адою 22.07.1994р. за №257 і знаходиться на обліку як платник податкі в у Сакській ОДПІ.

Відповідно до п. 15.1 ст. 15 Подат кового кодексу України, плат никами податків визнаються ф ізичні особи (резиденти і нер езиденти України), юридичні о соби (резиденти і нерезидент и України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержу ють (передають) об'єкти оподат кування або провадять діяльн ість (операції), що є об'єктом о податкування згідно з цим Ко дексом або податковими закон ами, і на яких покладено обов'я зок із сплати податків та збо рів згідно з цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 16.1.3.,16.1.4. п.16.1 ст .16 Податкового кодексу Україн и платник податків зобов'яза ний подавати до контролюючих органів у порядку, встановле ному податковим та митним за конодавством, декларації, зв ітність та інші документи, по в'язані з обчисленням і сплат ою податків та зборів; сплачу вати податки та збори в строк и та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з пи тань митної справи.

Згідно п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податко вого кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати д о платників податків фінансо ві (штрафні) санкції, стягуват и до бюджетів та державних ці льових фондів суми грошових зобов'язань та/або податково го боргу у випадках, порядку т а розмірі, встановлених цим К одексом, стягувати суми прос троченої заборгованості суб 'єкта господарювання перед д ержавою (Автономною Республі кою Крим чи територіальною г ромадою міста) за кредитом (по зикою), залученим державою (Ав тономною Республікою Крим чи територіальною громадою міс та) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначен ому цим Кодексом.

Згідно п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону Ук раїни від 21.12.2000р. № 2181 - ІІІ «Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами» (який втратив чин ність з 01.01.11р., але діяв під час в иникнення спірних відносин, далі Закон №2181), платник податк ів самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, як у зазначає в податковій декл арації.

26.04.2007 р. ДПІ у м. Алушті була про ведена невиїзна позапланова документальна перевірка дот римання вимог податкового за конодавства за період з 01.01.2003р. по 30.06.2005р., за результатами якої був складений акт №591/23-1, яким вс тановлені порушення: - п . 3.1 ст. 3, п. п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону Укра їни «Про оподаткування прибу тку

підприємств», п. 1.6 ст . 1 «Порядку складання декл арації з податку на прибут ок

підприємства», в наслід ок чого було встановлено зан иження податку на прибуток з а період з

01.01.2003 р. по 30.06.2005 р. на с уму 299010 грн., в тому числі по пері одах: за 1 квартал

2003 р. на 39354 гр н.; за півріччя 2003р. на 83201 грн.; за 3 квартали 2003 р. на 127163 грн.;

за 2003 р. на 158674 грн.; за 1 квартал 2004 р. на 643 90 грн.; за півріччя 2004 р. на 64390 грн.;

за 3 квартали 2004 р. на 72211 грн.; з а 1 квартал 2005 р. на 17278 грн.; за півр іччя 2005 р. на

34068 грн.;

- п.п. 3,1.1. п. 3.1 ст. 3, п.п. 7.2.3 п. 7.2 ст . 7, п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України « Про

податок на додану варт ість» в результаті чого зани жено податок на додану варті сть за період

з 01.01.2003 р. по 30.06.2005 р. на суму 239208грн.

На підставі вказаною Акту п еревірки відповідачем були п рийняті податкові повідомле ння - рішення № 0000342301/0 та № 0000352301/0 від 14.05.2007р., відповідно до яких було визначене податкове забов'я завня по податку на прибуток у розмірі 210504,00 грн., з якого 140336,00 г рн. за основним платежем і 70168,00 г рн. - штрафних санкцій та з под атку на додану вартість у роз мірі 91135,50 гри.; з якого 60757,00грн. - за основним платежем і 30378,50 грн. шт рафні санкції, надіслані від повідачеві поштою і одержані ним (а.с. 25, 26).

Слід зазначити, що позивач в ищевказані податкові повідо млення - рішення відповідача по справі в адміністративно му порядку, у відповідності д о ст. 5 Закону України «Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами і державними цільовими фондами» № 2181, не оскаржував.

Судом також з' ясовано, що б оржнику була вручена, про що є відповідний підпис, перша по даткова вимога N 1/346 від 28.08.2007 р. та надіслана рекомендованою ко респонденцією друга податко ва вимога № 452 від 05.11.2007.

На час розгляду справи сума податкового боргу за вищена веденими податковими повідо мленнями-рішенням не сплачен а.

У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів того, що вищенаведені податк ові повідомлення-рішення при йняті з порушенням вимог дію чого законодавства, оскільки Постановою Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду від 04.10.2011р. у справі №2-27/17368-07А/5002 прийнято постанову, я кою кооперативу «Модуль» в з адоволенні позову про визнан ня протиправними і скасуванн ю податкових повідомлень-ріш ень Сакської ОДПІ № 0000342301/0 та № 00003 52301/0 від 14.05.2007р. відмовлено повні стю. Також відповідачем не на дано доказів сплати заборгов аності з штрафних санкцій з П ДВ на з суму 300972,56грн.

Таким чином суд прийшов до в исновку, що позовні вимоги об ґрунтовані та підлягають зад оволенню.

У судовому засіданні оголо шено вступну та резолютивну частини постанови.

Керуючись ст.ст. 94, 98, 100, 160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов за довольнити повністю.

2. Стягнути з рахунків у банк ах, обслуговуючих Кооператив «Модуль» (96500, м. Саки, вул. Євпат орійське шосе, 1, ідентифікаці йний код 20725975) податковий борг в розмірі 300972,56грн., а саме:

90512,38грн. - по податку на додану вартість на розрах унковий рахунок №31117029700021 в УДК в АР Крим, МФО 824026, код платежу 14010100;

210460,18грн. - по податку на прибуток на розраху нковий рахунок №31116008700021 в УДК в АР Крим, МФО 824026, код платежу 11020900.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Господарський су д АР Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголо шення вступної та резолютивн ої частини постанови або роз гляду справи у порядку письм ового провадження, апеляцій на скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Повний текст постанови скл адено 23.11.2011р.

Суддя Господарськог о суду

Автономної Республіки Кр им Баш илашвілі О.І.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.11.2011
Оприлюднено30.11.2011
Номер документу19342253
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —628-2008а

Постанова від 17.11.2011

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Башилашвілі О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні