Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 листопада 2011 р. справа № 2а/0570/17488/2011
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 13:34
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Михайлик А.С.
при секретарі Кобець О.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу
за позовом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом
та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів
Державної податкової адміністрації України в Донецькій області
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арзу – Трейд»
про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу
у розмірі 11900,00 грн.
за участю сторін
від позивача: ОСОБА_1 (за дов. № 589/10/32-0329-2 від 29.04.2011 року)
від відповідача: ОСОБА_2 (за дов. № 38 від 14.10.2011 року)
Позивач, Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Донецькій області, звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арзу – Трейд» про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу у розмірі 11 900,00 грн. В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив нездійснення відповідачем у встановлені законодавством строки штрафних санкцій, застосованих рішенням № 051700-0164-32195 від 30 червня 2011 року.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, викладені в позовній заяві та просив задовольнити їх у повному обсязі.
Відповідач в судовому засіданні проти задоволення заявлених позовних вимог заперечував, надав до суду клопотання про зупинення провадження в адміністративній справі до розгляду Господарським судом Донецької області позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Арзу – Трейд» до товариства з обмеженою відповідальністю «Асоціація підприємців малого та середнього бізнесу» про стягнення 1700,00 грн.
Ухвалою суду від 09 листопада 2011 року в задоволенні заявленого клопотання про зупинення провадження в адміністративній справі відмовлено.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Арзу – Трейд» (відповідач) є юридичною особою, зареєстровано та обліковується в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України за кодом 34533792.
26 травня 2011 року працівниками регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Донецькій області проведено фактичну перевірку магазину, кафетерію, розташованого за адресою м. Донецьк, Олімпієва, 103, що належить Товариству з обмеженою відповідальністю «Арзу – Трейд». За наслідками проведеної перевірки складений акт № 374/03/34533792 (арк. справи 4-6). В ході перевірки посадовими особами позивача встановлено порушення вимог статей 15-2, 15-3 та частини 4 статті 11 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19 грудня 1995 року № 841/95-ВР.
30 червня 2011 року позивачем прийнято рішення про застосування фінансових санкцій № 051700-0164-32-195, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арзу – Трейд» застосовані фінансові санкції у розмірі 11900,00 гривень. Зазначене рішення отримано відповідачем 15 липня 2011 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, копія якого наявна в матеріалах справи (арк. справи 8).
Спірним питанням цієї справи є наявність підстав для стягнення з відповідача суми фінансових санкцій у розмірі 11900,00 грн.
Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Донецькій області є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням та інші печатки і штампи, відповідні бланки, мають право в межах покладених на них завдань вчиняти правочини, набувати майнових та особистих немайнових прав, нести обов'язки, бути позивачами та відповідачами у суді, про що свідчить п.п. 6.2. п. 6 Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України, затверджене наказом Державної податкової адміністрації України від 10 лютого 2007 р. N 71, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2007 р. за N 116/13383.
Основні завдання та функції Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Донецькій області визначені п.п. 6.4. п. 6 Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України.
Відповідно до п. 6.4. п. 6 Положення основним завданням та функцією Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Донецькій області є здійснення контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, цільовим використанням спирту, оптовою та роздрібною торгівлею алкогольними напоями та тютюновими виробами та ін.
Згідно вказаного Положення однією із функцій Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Донецькій області є проведення перевірок діяльності суб’єктів господарювання щодо виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, участь в інвентаризації спирту, готової продукції та сировини.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України регулюються Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 року № 481/95-ВР.
Як вбачається з наявних в матеріалах справи документів, відповідачем були встановлені порушення вимог статей 15-2, 15-3 та п. 4 статті 11 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19 грудня 1995 року № 841/95-ВР.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Статтею 17 цього Закону передбачено відповідальність посадових осіб і громадян за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами згідно з чинним законодавством.
Так, згідно абзаців 8, 9, 14 частини 2 статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» передбачено застосування фінансової санкції до суб'єктів господарювання фінансових санкцій у вигляді штрафів в наступних розмірах: за необладнання спеціально відведених для куріння місць та нерозміщення наочної інформації, передбаченої статтею 15- 2 цього Закону, в розмірі - 3400 гривень; за порушення вимог статті 15-3 цього Закону - в розмірі 6800 гривень, за зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 100 відсотків вартості товару, але не менше 1700 гривень.
Рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.
Як вбачається з наявних в матеріалах справи документів, на підставі висновків, викладених в акті перевірки № 374/03/34533792 від 26 травня 2011 року, позивачем прийнято рішення № 051700-0164-32-195 від 30 травня 2011 року про застосування до відповідача фінансових санкцій в сумі 11900,00 гривень. (6 800,00 грн. +3 400,00 грн. + 1700,00 грн.). Зазначене рішення оскаржувалося відповідачем в судовому порядку. Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 21 вересня 2011 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 01 листопада 2011 року, в адміністративній справі № 2а/0570/12490/2011 у задоволенні позовних вимог ТОВ «Арзу – Трейд» до Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Донецькій області про скасування рішення про застосування фінансових санкцій № 051700-0164-32-195 від 30 травня 2011 року відмовлено у повному обсязі.
З урахуванням викладеного правомірність прийнятого позивачем рішення про застосування фінансових санкцій № 051700-0164-32-195 від 30 травня 2011 року підтверджено в судовому порядку, рішення є чинним та підлягає виконанню.
Частиною 5 статті 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» передбачено, що у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про правомірність заявлених позивачем вимог про стягнення з відповідача несплаченої суми фінансових санкцій, застосованих рішенням № 051700-0164-32-195 від 30 травня 2011 року в сумі 11900,00 грн. та наявність підстав для їх задоволення.
З огляду на зазначене та керуючись вимогами Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», Порядком застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", ст.ст. 8 - 11, 40, 94, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Задовольнити адміністративний позов Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Арзу – Трейд» про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу у розмірі 11900,00 грн.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Арзу – Трейд» (код ЄДРПОУ 34533792, адреса: 83121, м. Донецьк, вул. Брюсова, 2а/96) фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 11900,00 гривень (одинадцять тисяч дев’ятсот гривень) за рішенням № 051700-0164-32-195 від 30 травня 2011 року в доход Державного бюджету України на р/р 31118106700006, код платежу 21081100, код ЄДРПОУ 34687001, МФО 834016, ГУ ДКУ в Донецькій області.
В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Повний текст виготовлений та підписаний 11 листопада 2011 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Михайлик А.С.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2011 |
Оприлюднено | 01.12.2011 |
Номер документу | 19378122 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Михайлик А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні