Постанова
від 15.11.2011 по справі 2а/0570/18214/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 листопада 2011 р. спра ва № 2а/0570/18214/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: < година >

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Давиден ко Т.В.

при секретарі Павлен ко М.С.

Приміщення суду за адресо ю: 83052, м. Донецьк, вул. 50-ї Гвардій ської дивізії, 17

Суддя Донецького окружног о адміністративного суду Дав иденко Т.В.

при секретарі судового зас ідання Павленко М.С.

за участю представників ст орін:

від позивача - ОСОБА_1 - довір. від 21.06.2011 року № 03-01/1301

від відповідача - не з' я вились

розглянувши у відкритому с удовому засіданні позовну за яву Донецького обласного від ділення фонду соціального за хисту інвалідів

до відповідача Приватног о підприємства «Опал»

про стягнення адміністрат ивно - господарських санкці й в сумі 5380 грн. 39 коп.

ВСТАНОВИВ:

Донецьке обласне відділен ня фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Дон ецького окружного адміністр ативного суду з позовною зая вою до Приватного підпри ємства «Опал» про стягнення адміністративного - господ арських санкцій в сумі 5380 грн. 3 9 коп.

Доводи позовної заяви обґр унтовує тим, що відповідачем не забезпечене працевлаштув ання інвалідів у 2010 році відпо відно до нормативу, визначен ому чинним законодавством Ук раїни, тому Законом України “ Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні” н а нього покладений обов'язок нарахувати та сплачувати фі нансово - господарські санк ції.

Враховуючи наведене та те, щ о відповідачем адміністрати вно - господарські санкції в розмірі 5380 грн. 39 коп. у доброві льному порядку не сплачені, п росить стягнути зазначену су му.

Представник позивача у суд овому засіданні доводи позов ної заяви підтримав, надав по яснення, аналогічні викладен им у позовній заяві.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце розг ляду справи повідомлений нал ежним чином, надав заяву про р озгляд справи за його відсут ності та заяву про визнання п озову.

Дослідивши матеріали спра ви, доводи позовної заяви, зас лухавши представника позива ча, суд встановив.

ПП «Опал» - є юридичною особ ою, включене до Єдиного Держа вного реєстру підприємств та організацій (ЄДРПОУ 31928792), знахо диться за юридичною адресою: 83096, м. Донецьк. Куйбишевський р айон, вул. Куйбишева, 131.

Згідно звіту про зайнятіст ь та працевлаштування інвалі дів ПП «Опал» за 2010 рік № 10-ПІ від 21.02.2011 року, наданого до Донецьк ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів, середньооблікова чисел ьність штатних працівників о блікового складу (осіб) стано вить 14 осіб, з них середньообл ікова кількість штатних прац івників, яким відповідно до ч инного законодавства встано влена інвалідність (осіб) - о, к ількість інвалідів - штатни х працівників, які повинні пр ацювати на робочих місцях, ст ворених відповідно ст. 19 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» становить 1 особу, фо нд оплати праці штатних прац івників складає 177 грн. 51 коп., с ередньорічна заробітна плат а штатного працівника склада є 12679 грн. 29 коп., сума адміністра тивно - господарських санкц ій за невиконання нормативу робочих місць для працевлашт ування інвалідів складає 6339 г рн. 65 коп.

Відповідні адміністративн о-господарські санкції підпр иємством сплачені частково: 28.01.2011 року на суму 616 грн. 41 коп., та 0 1.04.2011 року на суму 619 грн. 85 коп.

Залишок суми адміністрати вно - господарських санкцій с кладає суму 5100 грн. 39 коп.

У зв' язку з несплатою ПП «О пал» адміністративно - госп одарських санкцій Донецьке о бласне відділення Фонду соці ального захисту інвалідів 13.10 .2011 року нарахувало підприємс тву пеню в сумі 277 грн.

Загальна сума заборговано сті ПП «Опал» складає сумув р озмірі 5380 грн. 39 коп.

Згідно листа Донецького мі ського центру зайнятості від 28.10.2011 року № 02-09/3046 ПП «Опал» протя гом 2010 року звіти про наявніс ть вакансій та офіційних зве рнень з приводу працевлаштув ання інвалідів до Донецького міського центру зайнятості не надавало.

Між сторонами немає розбіж ностей щодо обставин справи, встановлених судом, в позовн ій заяві позивач просить стя гнути адміністративно - гос подарські санкцій за невикон ання нормативу робочих місць , призначених для працевлашт ування інвалідів у 2010 році, в су мі 5380 грн. 39 коп.

Проаналізувавши матеріали справи, суд вважає позовну за яву такою, що підлягає задово ленню, з наступних підстав.

Відповідно до ст. 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових від носин від порушень з боку, у то му числі органів державної в лади. У справах щодо оскаржен ня рішень, суди перевіряють ч и прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та Законами України.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.

Відповідно до підпункту тр етього пункту четвертого Пол оження про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України № 1434 від 26 верес ня 2002 року, Фонд соціального за хисту інвалідів, як урядовий орган державного управління (та його територіальні відді лення) відповідно до покладе них на нього завдань, здійсню є контроль за своєчасним пер ерахуванням сум штрафних сан кцій, що надходять від підпри ємств, установ і організацій за недодержання ними нормат ивів робочих місць для забез печення працевлаштування ін валідів.

За змістом статті 20 Закону У країни “Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні” Фонду соціального стр ахування захисту інвалідів н адано право на стягнення сан кцій за недодержання законод авчо встановленого норматив у робочих місць для забезпеч ення працевлаштування інвал ідів.

Таким чином, позивач у справ і - орган владних повноваже нь, якому чинним законодавст вом України надані владні уп равлінські функції у сфері с оціального захисту інваліді в, в тому числі контроль щодо з абезпечення інвалідів робоч ими місцями.

Стаття 19 зазначеного Закону встановлює для підприємств (об' єднань), установ і органі зацій (далі - підприємства) н ормативи робочих місць, приз начених для працевлаштуванн я інвалідів, абзацем першим я кої встановлено, що для підпр иємств, установ, організацій , у тому числі підприємств, орг анізацій громадських органі зацій інвалідів, фізичних ос іб, які використовують найма ну працю, встановлюється нор матив робочих місць для прац евлаштування інвалідів у роз мірі чотирьох відсотків сере дньооблікової чисельності ш татних працівників обліков ого складу за рік, а якщо працю є від 8 до 25 осіб, - у кількості од ного робочого місця.

Як свідчить звіт ПП «Опал» з а 2010 рік № 10-ПІ від 31.02.2011 року, серед ньооблікова чисельність шта тних працівників облікового складу на підприємстві, яким відповідно до чинного закон одавства встановлена інвалі дність складає 0 осіб, кількіс ть інвалідів - штатних прац івників, які повинні працюва ти на робочих місцях, створен их відповідно до вимог ст. 19 За кону України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні», складає 1 особу.

Відповідно до ст. 19 Закону пі дприємства, установи, органі зації у тому числі підприємс тва, організації громадських організацій інвалідів, фізи чні особи, які використовуют ь найману працю, самостійно з дійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормати вів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Згідно ст. 18 Закону України “ Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні” з абезпечення прав інвалідів н а працевлаштування та оплачу вану роботу, в тому числі з умо вою про виконання роботи вдо ма, здійснюється шляхом їх бе зпосереднього звернення до п ідприємств, установ, організ ацій чи до державної служби з айнятості.

Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, з урахування причин і нвалідності, з урахуванням п обажань інвалідів, наявних у нього професійних навичок і знань, а також рекомендацій м едиком - соціальної експерти зи.

Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом міністрів Укр аїни.

Згідно п. 2 Порядку подання п ідприємствами, установами, о рганізаціями та фізичними ос обами, що використовують най ману працю, звітів про зайнят ість і працевлаштування інва лідів та інформації, необхід ної для організації їх праце влаштування, затвердженого П остановою КМ України від 31.01.2007 р оку № 70 “Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” звіт про за йнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подаю ть (надсилають рекомендовани м листом) щороку до 1 березня в ідділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, зат вердженою Мінпраці за погодж енням з Держкомстатом.

Датою надходження звіту пр о зайнятість і працевлаштува ння інвалідів вважається дат а подання роботодавцем звіту до відділення Фонду, а у разі надсилання його поштою - дата на поштовому штемпелі.

Інформацію про наявність в ільних робочих місць (вакант них посад) для працевлаштува ння інвалідів роботодавці по дають центру зайнятості за м ісцем їх реєстрації як платн иків страхових внесків на за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття за формою, зат вердженою Мінпраці за погодж енням з Держкомстатом.

Як встановлено судом, підтв ерджено матеріалами справи т а не спростовано відповідаче м, відповідач відповідні зві ти про наявність вакансій дл я інвалідів протягом 2010 року д о Донецького обласного центр у зайнятості не надавав.

Відповідно до ст. 12 Закону Ук раїни «Про охорону праці» пі дприємства, які використовую ть працю інвалідів, зобов'яза ні створювати для них умови п раці з урахуванням рекоменда цій медико-соціальної експер тної комісії та індивідуальн их програм реабілітації, вжи вати додаткових заходів безп еки праці, які відповідають с пецифічним особливостям ціє ї категорії працівників.

Відповідно до п. 32 Положення про медико-соціальну експер тизу, затверджену постановою Кабінету Міністрів України від 22.02.1992 № 83, медико-соціальні ек спертні комісії видають особ ам, визнаним інвалідами, дові дки МСЕК та індивідуальні ре абілітаційні програми і в тр иденний строк надсилають коп ії цих документів управлінню праці та соціального захист у населення районної, районн ої в містах Києві та Севастоп олі державної адміністрації та відповідному відділу, упр авлінню міської, районної у м істі ради, на території якої п роживає інвалід. Копія прогр ами надсилається також підпр иємству, установі, організац ії, яка зобов'язана надавати с оціальну допомогу і здійснюв ати реабілітацію інваліда.

За змістом вищевказаних но рм чинного законодавства щод о соціальної захищеності інв алідів в Україні, створення п ідприємством для інвалідів у мов праці з урахуванням інди відуальних програм реабіліт ації неможливе без наявності інваліда, пошуком якого зобо в'язані займатися органи пра цевлаштування, визначені у с т. 18 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні”; на підприє мства покладений обов'язок і з забезпечення певної кілько сті робочих місць для працев лаштування інвалідів.

З матеріалів справи вбачає ться, що відповідачем необхі дні заходи для забезпечення працевлаштування інвалідів не вживались, інформація про наявність вакансій, виділен ня робочих місць та бажання т овариства працевлаштувати і нвалідів до центру зайнятост і, управління праці та соціал ьного захисту населення, від ділення Фонду не надавалась.

Підставою господарсько-пр авової відповідальності уча сника господарських відноси н, в розумінні ч. 1 ст. 218 Господар ського кодексу України, є вчи нене ним правопорушення у сф ері господарювання.

Частиною 2 ст. 218 Господарсько го кодексу України передбаче но, що учасник господарських відносин відповідає за неви конання або неналежне викона ння господарського зобов'яза ння чи порушення правил здій снення господарської діяльн ості, якщо не доведе, що ним вж ито усіх залежних від нього з аходів для недопущення госпо дарського правопорушення.

Матеріали справи свідчать про невиконання відповідаче м обов'язку, передбаченого но рмами чинного законодавства щодо соціальної захищеності інвалідів в Україні, по забез печенню певної кількості роб очих місць для інвалідів.

Відповідно до статті 20 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні», підприємства, де к ількість працюючих інваліді в менша, ніж установлено норм ативом, передбаченим частино ю першою статті 19 цього Закону , щороку сплачують відповідн им відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів штраф ні санкції, сума яких визнача ється у розмірі середньої рі чної заробітної плати на від повідному підприємстві за ко жне робоче місце, не зайняте і нвалідом.

Згідно ч. 3 ст. 112 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни у разі часткового визн ання адміністративного позо ву відповідачем і прийняття його судом може бути прийнят а постанова суду про задовол ення визнаних відповідачем п озовних вимог відповідно до статті 164 цього Кодексу. У разі повного визнання відповідач ем адміністративного позову і прийняття його судом прийм ається постанова суду про за доволення адміністративног о позову.

Враховуючи наведене, та те, що відповідачем не вжиті зах оди, передбачені чинним зако нодавством для працевлаштув ання інвалідів, що адміністр ативно-господарські санкції відповідачем у добровільном у порядку у повному обсязі не сплачені, відповідач позов в изнав, суд вважає, позовну зая ву про стягнення сум адмініс тративно-господарських санк цій за невиконання нормативу робочих місць, призначених д ля працевлаштування інвалід ів такою, що підлягає задовол енню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах, в яких позивачем є суб' єкт владни х повноважень, а відповідаче м - фізична чи юридична особ а, судові витрати, здійснені п озивачем, з відповідача не ст ягуються.

На підставі викладеного, ке руючись Конституцією Україн и, Законом України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні», ст. 2, ст. 11, ст. 17-20, ст. 69-72, ст. 86, ст. 94, ст. 122 - 154, ст. 158 - 163, ст . 167, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Позовну заяву Донецького о бласного відділенні Фонду со ціального захисту інвалідів до Приватного підприємт сва «Опал» про стягнення адм іністративно - господарськ их санкцій в сумі 5380 грн. 39 коп. - задовольнити.

Стягнути з Приватного п ыдприэмства «Опал» (ЄДРПОУ 3192 8792, юридична адреса: 83096, м. Донець к, Куйбишевський район, вул. Ку йбишева, 131) на користь Державн ого бюджету України (р/р 31216230700001 в ГУ ДКУ у Донецькій області ЄД РПОУ 34686537 МФО 834016 код платежу 50070000) а дміністративно - господарс ькі санкції в сумі 5380 грн. 39 коп.

Постанова Донецького окру жного адміністративного суд у може бути оскаржена в апеля ційному порядку. Апеляційна скарга подається до адмініст ративного суду апеляційної і нстанції через суд першої ін станції, який ухвалив оскарж уване судове рішення. Копія а пеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її п одає, до суду апеляційної інс танції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

У судовому засіданні 15.11.2011 ро ку проголошений повний текс т постанови.

Суддя Давиденко Т.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2011
Оприлюднено01.12.2011
Номер документу19378403
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/18214/2011

Постанова від 15.11.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні