Постанова
від 09.11.2011 по справі 2а-0870/9105/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

              

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 09 листопада 2011 року   о 09 год. 03 хв.                                    Справа №  2а-0870/9105/11

 Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Прасов О.О., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Запорізького транспортного прокурора в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Запорізькій області до Приватного підприємства «Дизель-ТД» про стягнення 1700 грн. 00 коп. фінансової санкції за порушення законодавства про автомобільний транспорт,

ВСТАНОВИВ:

Запорізький транспортний прокурор (надалі - прокурор) в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Запорізькій області (надалі – позивач) звернувся з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Дизель-ТД» (надалі – відповідач або ПП «Дизель-ТД») про стягнення 1700 грн. 00 коп. фінансової санкції за порушення законодавства про автомобільний транспорт.

Ухвалою суду від 24.10.2011 відкрито скорочене провадження у справі.

07.11.2011 до канцелярії суду відповідачем подані заперечення проти позову. Згідно заперечень відповідач вважає, що позов не може бути задоволено через сплив 3 місячного строку, передбаченого ст.22 Закону України «Про виконавче провадження», для пред’явлення до виконання постанови Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Запорізькій області про застосування фінансових санкцій №108738 від 24.05.2011. Тому, відповідач вважає, що на підставі п.6 ст.49 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження підлягає закінченню у разі закінчення строку, передбаченого законом для відповідного виду стягнення.

Суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини та наявні у справі докази в їх сукупності, вирішив продовжити розгляд справи у порядку скороченого провадження і встановив наявність достатніх підстав для задоволення позову виходячи з наступного.

Приватне підприємство «Дизель-ТД» зареєстроване виконавчим комітетом Мелітопольської міської ради Запорізької області за адресою: 72312, Запорізька область, м.Мелітополь, провулок Балківський, буд.7. Відповідач має ідентифікаційний код 31670409.

12.05.2011 працівниками Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Запорізькій області проведено перевірку щодо додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом ПП «Дизель-ТД».

За результатами перевірки 12.05.2011 складено акт №221423.

Актом №221423 від 12.05.2011 встановлено порушення ПП «Дизель-ТД» вимог ст.39 Закону України «Про автомобільний транспорт» – здійснення перевезення пасажирів за маршрутом №11 без розкладу руху та схеми маршруту. Тобто, надання  послуг з перевезення пасажирів без оформлення документів, перелік яких передбачений ст.39 Закону України «Про автомобільний транспорт» (без розкладу руху та схеми маршруту).

Як свідчить акт перевірки, водій автобусу ОСОБА_1 з актом перевірки ознайомлений, однак від пояснень і підписання акту – відмовився.

Відповідно до приписів ч.1, ч.2 ст.39 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення. Документи для регулярних пасажирських перевезень: для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України; «…».

Згідно з ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, – штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як зазначено у п.26. «Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті», який затверджений 08.11.2006 постановою Кабінету Міністрів України №1567, справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб'єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.

За приписами п.27 «Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті», який затверджений 08.11.2006 постановою Кабінету Міністрів України №1567, у разі неявки уповноваженої особи суб'єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування фінансових санкцій, яка оформляється згідно з додатком 5.

Позивачем надано до суду Запрошення на розгляд справи про порушення транспортного законодавства (вих.№230к від 16.05.2011), на якому зазначена відмітка про отримання 16.05.2011 та дата розгляду справи – 24.05.2011 о 10 год.

Отже, відповідач своєчасно повідомлений про місце і час розгляду справи про порушення законодавства на транспорті.

Постановою №108738 від 24.05.2011 Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Запорізькій області до відповідача застосовано фінансові санкції у розмірі 1700 грн. 00 коп.

Відомостей щодо оскарження ПП «Дизель-ТД» постанови про застосування фінансових санкцій №108738 від 24.05.2011 учасниками адміністративного процесу до суду не надавалося. Сума фінансових санкцій в добровільному порядку відповідачем не сплачена.

Повноваження Головної державної інспекції на автомобільному транспорті щодо здійснення контролю за додержанням суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту та відповідні права (компетенція) щодо накладання фінансових санкцій, передбачені приписами Закону України «Про автомобільний транспорт» та «Порядком здійснення контролю на автомобільному транспорті», затвердженим 08.11.2006 постановою Кабінету Міністрів України №1567, тому в зазначеному випадку позивач не вийшов за межі встановлених законодавством повноважень.

За приписами ч.2 ст.17 Закону України «Про виконавче провадження» відповідно до цього Закону підлягають виконанню державною виконавчою службою такі виконавчі документи: 1) виконавчі листи, що видаються судами, і накази господарських судів, у тому числі на підставі рішень третейського суду та рішень Міжнародного комерційного арбітражного суду при Торгово-промисловій палаті і Морської арбітражної комісії при Торгово-промисловій палаті; 2) ухвали, постанови судів у цивільних, господарських, адміністративних, кримінальних справах та справах про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом; 3) судові накази; 4) виконавчі написи нотаріусів; 5) посвідчення комісій по трудових спорах, що видаються на підставі відповідних рішень таких комісій; 6) постанови органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом; 7) постанови державного виконавця про стягнення виконавчого збору, витрат, пов'язаних з організацією та проведенням виконавчих дій і накладенням штрафу; 8) рішення інших органів державної влади, якщо їх виконання за законом покладено на державну виконавчу службу; 9) рішення Європейського суду з прав людини з урахуванням особливостей, передбачених Законом України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини».

Згідно з ч.1 ст.230 Господарського кодексу України штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання.

Судом з’ясовано, що Територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Запорізькій області фінансова санкція у розмірі 1700 грн. 00 коп. застосована не у справі про адміністративне правопорушення, тому виконання постанови про застосування фінансових санкцій №108738 від 24.05.2011 не передбачено ч.2 ст.17 Закону України «Про виконавче провадження».

Крім того, постанова про застосування фінансових санкцій №108738 від 24.05.2011 не є рішенням органу державної влади, виконання якого за законом покладено на державну виконавчу службу.

Отже, доводи відповідача про пропущення строків для звернення з позовом до адміністративного суду є хибними і не ґрунтуються на законі.

Відповідно до ч.4 ст.95 КАС України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

За вказаних обставин, вимоги Запорізького транспортного прокурора в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Запорізькій області про стягнення 1700 грн. 00 коп. штрафних санкцій є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.94, 95, 158-163, 183-2, 256 КАС України, ст.ст.39, 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», «Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті», затвердженим 08.11.2006 постановою Кабінету Міністрів України №1567, суд –

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства «Дизель-ТД» (72312, Запорізька область, м.Мелітополь, провулок Балківський, буд.7, ідентифікаційний код 31670409) на користь Державного бюджету м.Мелітополя (р/р 31111106700013, МФО 813015, ЄДРПОУ 34676932, код платежу 21081100, у Головному управлінні Державної казначейської служби України у Запорізькій області) 1700 (тисяча сімсот) грн. 00 коп. фінансових санкцій за порушення законодавства про автомобільний транспорт.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб’єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя                      (підпис)                      О.О. Прасов

Постанова виготовлена у повному обсязі 09.11.2011.

Суддя                                                           О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2011
Оприлюднено01.12.2011
Номер документу19379215
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/9105/11

Постанова від 09.11.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 24.10.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні