ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 листопада 2011 року Справа № 2а-0870/9898/11
(09 год. 45 хв.)
Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Щербака А.А., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя до товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпроммаш» про стягнення коштів за податковим боргом,
ВСТАНОВИВ:
01 листопада 2011 державна податкова інспекція у Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя звернулася до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпроммаш» про стягнення коштів за податковим боргом у сумі 844 грн. 90 коп.
Ухвалою суду від 03 листопада 2011 відкрито скорочене провадження в адміністративній справі №2а-0870/9898/11. Рекомендоване поштове відправлення, що містило зазначену ухвалу було направлено відповідачу за адресою: 69057, м. Запоріжжя, пр. Леніна, 158, офіс 311, та повернуто до суду 11.11.2011 з відміткою відділення поштового зв’язку «організація вибула».
Враховуючи те, що вищезазначена адреса вказана у витязі з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців відповідача, суд на підставі ч. 4 ст. 33 КАС України вважає, що ухвала від 03.11.2011 була вручена відповідачу належним чином.
Станом на 01.02.2011 до канцелярії суду не були подані заперечення проти позову.
За правилами частин 1, 6 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, вирішив продовжити розгляд справи у порядку скороченого провадження і встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення.
Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпроммаш» (ідентифікаційний код 35888963), зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Запорізької міської ради 12.08.2009 року, про що зроблено запис в журналі обліку реєстрації за адресою: 69057, м. Запоріжжя, пр. Леніна, 158, офіс 311.
Податковий орган у позовній заяві зазначив, що відповідач має заборгованість перед бюджетом в розмірі 844 грн. 90 коп., який складається з податкового боргу по податку на прибуток у сумі 170 грн. 00 коп., податкового боргу з комунального податку у сумі 674 грн. 90 коп.
Податковий борг по податку на прибуток виник на підставі наступного.
Позивачем було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої було складено акт № 14151/15/35888963 від 13.01.2010 року. Зазначеним актом перевірки встановлено порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та п.16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», ст. 22 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки та збори», а саме неподання податкової декларації з податку на прибуток за 9 міс. 2009 року, податкового розрахунку комунального податку за вересень 2009 року, а також несвоєчасне подання податкового розрахунку комунального податку за серпень 2009, за жовтень та за листопада 2009 року.
24.02.2010 року на підставі акту перевірки № 14151/15/35888963 від 13.01.2010 року було прийнято податкові повідомлення-рішення форми «Р» № 0001191501/0 за платежем по податку на прибуток із сумою податкового зобов’язання в розмірі 170 грн. 00 коп. (штрафні (фінансові) санкції) та № 0001201501/0 за платежем по комунальному податку із сумою податкового зобов’язання в розмірі 680 грн. 00 коп. (штрафні (фінансові) санкції).
Зазначені податкові повідомлення-рішення направлялися на адресу відповідача, але повернулися до ДПІ в Орджонікідзевському районі не врученими про що 29.03.2010 року було складено акт № 269 та розміщено податкові повідомлення-рішення на дошці податкових оголошень.
Відповідно до п.п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Станом на 31.12.2010 року у відповідача існувала переплата по комунальному податку у розмірі 05 грн. 10 коп. Отже, борг по комунальному податку складає 674 грн. 90 коп. Разом сума боргу становить 844 грн. 90 коп.
Підпункт 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин, передбачає, якщо у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме відповідачу були направлені перша податкова вимога № 1/466 від 09.04.2010 року на суму 844 грн. 90 коп. та друга податкова вимога № 2/760 від 06.07.2010 на суму 844 грн. 90 коп.
Зазначені податкові вимоги направлялись відповідачу але повернулися до ДПІ з відміткою «організація не значиться». Позивачем були складенні акти про неможливість вручення податкових вимог № 198 від 31.05.2010 року та № 397 від 01.11.2010 року відповідно, вимоги розміщені на дошці податкових оголошень.
Відповідачем сума визначеного податковим органом податкового зобов’язання не погашена, податкові повідомлення – рішення та податкові вимоги не оскаржені.
Згідно пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин, активи платника податків можуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.
Конституцією України у статті 67 встановлений обов’язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно п.п.5.4.1. п.5.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) активи платника податків можуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.
Податкове зобов’язання та податковий борг згідно п.п.1.2., 1.3 ст.1 Закону (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) є зобов’язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, або у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Пунктом 16.1 п.п. 16.1.4. ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов’язаний: сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п.п. 14.1.175. ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п. 95.4 ст. 95 Податкового кодексу України).
Згідно п.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Таким чином, судом встановлено, що відповідачем в порушення вимог Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин), Податкового кодексу України не сплачено в повному обсязі суму заборгованості перед бюджетом по податку на прибуток у розмірі 844 грн. 90 коп., який складається з податкового боргу по податку на прибуток у сумі 170 грн. 00 коп., податкового боргу з комунального податку у сумі 674 грн. 90 коп. Тому, позовні вимоги державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя підлягають задоволенню.
Враховуючи вищезазначене, керуючись ст.ст. 2, 4, 7 – 12, 14, 86, 158 –162, 183-2 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з рахунків платника податків товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпроммаш» (69057, м. Запоріжжя, пр. Леніна, 158, офіс 311, ідентифікаційний код 35888963) у банках, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків:
податковий борг з податку на прибуток в сумі 170 грн. 00 коп. (сто сімдесят гривень нуль копійок) на користь Державного бюджету у Орджонікідзевського району м.Запоріжжя (р/р 31116009700007, код платежу 11021000, код отримувача 34677145, банк ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015);
податковий борг з комунального податку в сумі 674 грн. 90 коп. (шістсот сімдесят чотири гривні дев’яносто копійок) на користь Державного бюджету Орджонікідзевського району м.Запоріжжя (р/р 33210828700007, код отримувача 34677145, банк ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015, код платежу 16010200).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України – з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя А.А. Щербак
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2011 |
Оприлюднено | 02.12.2011 |
Номер документу | 19379811 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні