Постанова
від 04.11.2011 по справі 2а-9025/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №5.8.2

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 листопада 2011 року Справа № 2а-9025/11/1270

< Текст >

о 10 год.00 хв.

Суддя Луганського окружно го адміністративного суду Як овлев Д.О., розглянувши у м. Луг анську у порядку скороченого провадження адміністративн у справу за позовом Державно го підприємства «Національн а енергетична компанія «Укре нерго» в особі інспекції Дер женергонагляду в Луганській області відокремленого підр озділу «Держенергонагляду у Донбаському регіоні» до Дит ячого оздоровчого закладу «З олотий колос» Антрацитівськ ого району Луганської област і про стягнення штрафу у сумі 170, 00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

10 жовтня 2011 року Державне під приємство «Національна енер гетична компанія «Укренерго » в особі Державної інспекці ї з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної і теплової енергії в Луг анській області відокремлен ого підрозділу «Держенергон агляд у Донбаському регіоні» звернулося до Дитячого оздо ровчого закладу «Золотий кол ос» Антрацитівського району Луганської області про стяг нення штрафу в сумі 170,00 грн. на п ідставі постанови від 12 серпн я 2011 року № 02/26-0035 про накладення ш трафу за порушення законодав ства про електроенергетику.

В позовній заяві позивач за значив, що ним обстежено Дитя чий оздоровчий заклад «Золот ий колос» Антрацитівського р айону Луганської області, за результатами внесено припис від 10 червня 2011 року № 02/26-06-0190 про у сунення виявлених порушень ч инного законодавства. Актом перевірки від 28 липня 2011 № 02/26-0035 вс тановлено, що відповідач не в иконав вимоги припису Інспек ції від 10 червня 2011 року № 02/26-06-0190. З а результатами перевірки та на підставі акта, Інспекцією винесено постанову від 28 липн я 2011 № 02/26-0035 про накладення штраф у за порушення законодавства про електроенергетику, про щ о повідомлено відповідача на лежним чином, копія постанов и останньому була надіслана 15.08.2011 року.

У зв' язку з тим, що сума штр афу Дитячим оздоровчим закла дом «Золотий колос» Антрацит івського району Луганської о бласті протягом тридцяти дні в з дня винесення постанови н е сплачена, позивач просить с тягнути її в судовому порядк у.

Ухвалою від 12 жовтня 2011 року с праву призначено до розгляду у порядку скороченого прова дження.

Згідно п.3 ч.1 ст. 1832 Кодексу адм іністративного судочинства України скорочене проваджен ня застосовується в адмініст ративних справах щодо стягне ння грошових сум, які ґрунтую ться на рішеннях суб'єкта вла дних повноважень.

Ухвала про відкриття скоро ченого провадження направле на відповідачу на адресу: 94664, Л уганська область, Антрацитів ський район, сел. Ковпакове. 24 ж овтня 2011 року повернулася до с уду з відміткою пошти: «за заз наченою адресою не проживає» . Відповідач зареєстрований за вищезазначеною адресою та відомості про зміну свого мі сця знаходження державному р еєстратору не надавав.

Відповідно до ч. 8 ст. 35 Кодекс у адміністративного судочин ства України вважається, що п овістку вручено юридичній ос обі, якщо вона доставлена за а дресою, внесеною до відповід ного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її п редставником.

Разом з тим, у строк, встанов лений частиною 3 статті 183-2 Коде ксу адміністративного судоч инства України, відповідачем не подано до суду заперечень проти позову або заяви про ви знання позову.

Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає, що позов підляг ає задоволенню повністю з та ких підстав.

Статтею 1 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основн і засади державного нагляду (контролю) у сфері господарсь кої діяльності» регламентов ано, що державний нагляд (конт роль) - діяльність уповноваже них законом центральних орга нів виконавчої влади, їх тери торіальних органів, органів місцевого самоврядування, ін ших органів (далі - органи дер жавного нагляду (контролю) в м ежах повноважень, передбачен их законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимо г законодавства суб' єктами господарювання та забезпече ння інтересів суспільства, з окрема належної якості проду кції, робіт та послуг, прийнят ного рівня небезпеки для нас елення, навколишнього природ ного середовища.

Державний енергетичний на гляд за технічним станом та о рганізацією експлуатації ел ектричних, теплових, теплови користовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової ене ргії суб' єктів електроенер гетики, суб' єктів відносин у сфері теплопостачання і сп оживачів електричної енергі ї здійснює Державна інспекці я з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної і теплової енергії (Держ енергонагляд) (пункт 1 Положен ня про державний енергетични й нагляд за режимами спожива ння електричної і теплової е нергії, затвердженого постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 7 серпня 1996 року № 929).

Згідно із пунктом 11 Положен ня про державний енергетични й нагляд за режимами спожива ння електричної і теплової е нергії Держенергонагляд, сер ед іншого, має право застосов увати до суб' єктів господар ювання штрафні санкції у пор ядку, визначеному законодавс твом; вимагати від суб' єкті в електроенергетики, суб' єк тів відносин у сфері теплопо стачання і споживачів електр ичної енергії усунення поруш ень законодавства у сфері ви робництва, постачання та спо живання енергії; надавати (на дсилати) суб' єктам електрое нергетики, суб' єктам віднос ин у сфері теплопостачання і споживачам електричної енер гії обов' язкові для виконан ня приписи, розпорядження та інші розпорядчі документи щ одо усунення порушень законо давства у сфері виробництва, постачання та споживання ен ергії.

Законні вимоги посадових о сіб Держенергонагляду відпо відно до пункту 15 Положення пр о державний енергетичний наг ляд за режимами споживання е лектричної і теплової енергі ї є обов' язковими для викон ання керівниками та посадови ми особами суб' єктів електр оенергетики, суб' єктів відн осин у сфері теплопостачання і споживачів електричної ен ергії незалежно від форми вл асності.

Відповідно до пункту 2.1 Поло ження про державну інспекцію з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної і теплової енергії у Луга нській області, метою та завд аннями інспекції Держенерго нагляду у Луганській області є сприяння забезпеченню ста лого функціонування об' єдн аної енергетичної системи Ук раїни, сфери теплопостачання , енергетичної безпеки держа ви шляхом здійснення контрол ю за дотриманням суб' єктами електроенергетики, суб' єкт ами відносин у сфері теплопо стачання та споживачами елек тричної енергії Луганської о бласті вимог нормативно - пра вових і нормативно - технічни х актів у сфері виробництва, п остачання та споживання елек тричної і теплової енергії (а рк. справи 17-21).

Пунктом 8 статті 7 Закону Укр аїни від 05 квітня 2007 року № 877-V «Пр о основні засади державного нагляду (контролю) у сфері гос подарської діяльності» регл аментовано, що припис - обов' язкова для виконання у визна чені строки письмова вимога посадової особи органу держа вного нагляду (контролю) суб' єкту господарювання щодо усу нення порушень вимог законод авства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо с уб' єкта господарювання. При пис видається та підписуєтьс я посадовою особою органу де ржавного нагляду (контролю), я ка здійснювала перевірку.

Відповідно до частини 9 стат ті 4 Закону України від 05 квітн я 2007 року № 877-V «Про основні заса ди державного нагляду (контр олю) у сфері господарської ді яльності» невиконання припи сів, розпоряджень та інших ро зпорядчих документів органу державного нагляду (контрол ю) тягне за собою застосуванн я штрафних санкцій до суб' є кта господарювання згідно із законом.

Державний нагляд у сфері те плопостачання відповідно до статті 14 Закону України від 02 ч ервня 2005 року № 2633-IV «Про теплопо стачання» здійснюють держав ні інспекції та інші органи у порядку, встановленому зако ном.

Державні інспектори мают ь право:

- безперешкодно у будь-який час відвідувати об' єкти теп лопостачання для перевірки д одержання нормативно-правов их актів у сфері теплопостач ання з питань, що належать до ї х компетенції, отримувати ві д посадових осіб інформацію щодо виконання цих актів;

- надавати в межах своїх пов новажень приписи про усуненн я порушень нормативно-правов их актів;

- отримувати інформацію, нео бхідну для виконання покладе них на них завдань;

- надсилати приписи керівни кам теплогенеруючих або тепл опостачальних організацій п ро приведення засобів контро лю, обліку та регулювання теп лової енергії і теплоносія н а об' єктах теплопостачання у відповідність із нормами т а стандартами у сфері теплоп остачання;

- надавати приписи щодо непр ипустимості продовження екс плуатації об' єктів у сфері теплопостачання, якщо це ств орює загрозу життю та здоров ' ю обслуговуючого персонал у та здоров' ю населення;

- застосовувати в установле ному законом порядку санкції до суб' єктів відносин у сфе рі теплопостачання за поруше ння нормативно-правових акті в з питань, що належать до їх к омпетенції.

Відносини, що виникають у зв ' язку з виробництвом, перед ачею, постачанням і використ анням енергії, державним наг лядом за безпечним виконання м робіт на об' єктах електро енергетики незалежно від фор м власності, безпечною експл уатацією енергетичного обла днання і державним наглядом за режимами споживання елект ричної і теплової енергії, ре гулює Закон України від 16 жовт ня 1997 року № 575/97-ВР «Про електрое нергетику».

Згідно із статтею 9 Закону У країни від 16 жовтня 1997 року № 575/97- ВР «Про електроенергетику» д ержавний нагляд в електроене ргетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації ел ектричних станцій і мереж та Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної та те плової енергії у порядку, вст ановленому Кабінетом Мініст рів України, та інші органи, ви значені законодавством Укра їни. Державна інспекція з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної та теплової енергії здійснює н агляд за електричними і тепл овикористовуючими установк ами та тепловими мережами сп оживачів та суб' єктів елект роенергетики.

Державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії відповідно до частини 5 статті 9 Закону Ук раїни від 16 жовтня 1997 року № 575/97-В Р «Про електроенергетику» ма ють право:

- безперешкодного доступу д о електричних і тепловикорис товуючих установок та теплов их мереж споживачів та суб' єктів електроенергетики;

- отримувати від споживачів та суб' єктів електроенерге тики інформацію, необхідну д ля виконання покладених на н их завдань відповідно до нор мативно-правових актів;

- давати споживачам та суб' єктам електроенергетики обо в' язкові для виконання прип иси про усунення порушень но рмативно-правових актів;

- давати споживачам та суб' єктам електроенергетики при писи про приведення засобів обліку, контролю та регулюва ння споживання електричної і теплової енергії у відповід ність з нормами, правилами і с тандартами в електроенергет иці;

- надсилати власникам об' є ктів споживача подання про н евідповідність займаній пос аді працівника електротехні чного профілю, який своєчасн о не пройшов перевірку знань з електробезпеки та експлуа тації струмоприймачів;

- вимагати від споживачів та суб' єктів електроенергети ки додержання встановлених н ормативно-правовими актами р ежимів споживання електричн ої і теплової енергії;

- надавати приписи щодо непр ипустимості продовження екс плуатації електричних і тепл овикористовуючих установок споживачів, якщо це створює з агрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров' ю населе ння;

- застосовувати в установле ному законодавством України порядку санкції до суб' єкт ів господарської діяльності за порушення нормативно-пра вових актів та складати прот околи про адміністративні пр авопорушення.

Відповідно до частини 3 стат ті 27 Закону України від 16 жовтн я 1997 року № 575/97-ВР «Про електроен ергетику» суб' єкти господа рської діяльності несуть від повідальність за правопоруш ення в електроенергетиці:

- за неподання інформації аб о подання завідомо недостові рної інформації, передбачено ї в ліцензіях на виробництво , передачу або постачання еле ктричної енергії та в нормат ивно-правових актах, що регул юють питання функціонування об' єднаної енергетичної си стеми України і споживання е нергії, - штраф у розмірі до од нієї тисячі неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н;

- за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рі шень чи приписів Національно ї комісії регулювання електр оенергетики України, Державн ої інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмі рі до п' яти тисяч неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян.

Національна комісія регул ювання електроенергетики Ук раїни, державні інспектори з експлуатації електричних ст анцій і мереж, державні інспе ктори з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, о формленого в установленому п орядку, за наявності порушен ь, передбачених цією статтею , видають у межах своєї компет енції суб' єктам господарсь кої діяльності постанови про накладення штрафів за встан овленою формою.

Санкції, передбачені части ною третьою статті 27 Закону Ук раїни від 16 жовтня 1997 року № 575/97-В Р «Про електроенергетику», з астосовуються в порядку, вст ановленому Кабінетом Мініст рів України.

Відповідно до пункту 2 части ни 1 статті 31 Закону України ві д 02 червня 2005 року № 2633-IV «Про теп лопостачання» уповноважені органи застосовують до суб' єктів господарювання - юриди чних осіб штрафні санкції за ухилення від виконання або н есвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспе кції з енергозбереження або Державної інспекції з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної та те плової енергії, або Націонал ьної комісії регулювання еле ктроенергетики України - у ро змірі трьохсот неоподаткову ваних мінімумів доходів гром адян. Справи про накладання ш трафів за порушення, визначе ні цією статтею, розглядають ся органами державного нагля ду (інспекціями) та Національ ною комісією регулювання еле ктроенергетики України в меж ах їх компетенції.

Про вчинення порушень, зазн ачених у цій статті, посадови ми особами уповноважених орг анів, що виявили правопоруше ння, складається протокол, як ий разом із поясненнями кері вника, іншої відповідальної посадової особи та документа ми, що стосуються справи, пере даються посадовим особам, уп овноваженим розглядати такі справи.

Керівник чи заступник кері вника уповноваженого органу розглядає справу протягом 15 д нів з дня отримання відповід них документів. Рішення кері вника чи заступника керівник а уповноваженого органу про накладання штрафу оформляєт ься постановою. Суб' єкт гос подарювання повинен сплатит и штраф у п' ятнадцятиденний термін із дня отримання пост анови про його накладання. У р азі несплати штрафу в зазнач ений строк він стягується в с удовому порядку.

Порядок накладення Націон альною комісією регулювання електроенергетики, державни ми інспекторами з експлуатац ії електричних станцій і мер еж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної та теплової енергії на су б' єктів господарювання нез алежно від форм власності шт рафів за порушення законодав ства в галузі електроенергет ики та сфері теплопостачання визначає Положення про поря док накладення на суб' єктів господарювання штрафів за п орушення законодавства в гал узі електроенергетики та сфе рі теплопостачання, затвердж ений постановою Кабінету Мін істрів України від 21 липня 1999 р оку № 1312.

Відповідно до пунктів 7, 8 та 9 Положення про порядок накла дення на суб' єктів господар ювання штрафів за порушення законодавства в галузі елект роенергетики та сфері теплоп остачання рішення про наклад ення штрафу приймається на п ідставі акта перевірки суб' єкта господарювання, складен ого посадовими особами Націо нальної комісії регулювання електроенергетики, та акта п еревірки (протоколу) суб' єк та господарювання, складеног о посадовими особами Державн ої інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Державною інспекцією з е нергетичного нагляду за режи мами споживання електричної та теплової енергії. Рішення про накладення штрафу оформ ляється постановою Націонал ьної комісії регулювання еле ктроенергетики, Державної ін спекції з експлуатації елект ричних станцій та мереж і пос тановою (розпорядженням) Дер жавної інспекції з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії. Постанова або ро зпорядження про накладення ш трафу складається у двох при мірниках. Перший примірник п останови або розпорядження з алишається в органі, який її о формив. Другий примірник у 3-де нний термін після оформлення постанови або розпорядження надсилається (видається пов новажному представнику) для сплати штрафу суб' єкту госп одарювання.

Суб' єкт господарювання з гідно з пунктом 10 Положення пр о порядок накладення на суб' єктів господарювання штрафі в за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання спл ачує штраф за порушення зако нодавства в галузі електроен ергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпор ядження) про його накладення , а за порушення законодавств а у сфері теплопостачання - у 1 5-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) пр о його накладення. У разі несп лати штрафу у зазначений тер мін він стягується в судовом у порядку.

28 липня 2011 року Державною інс пекцією з енергетичного нагл яду за режимами споживання е лектричної і теплової енергі ї в Луганській області на об' єкті Дитячий оздоровчий закл ад «Золотий колос» Антрациті вського району Луганської об ласті була проведена перевір ка виконання вимог припису в ід 10 червня 2011 року № 02/26-06-0190, за рез ультатами якої складено акт перевірки № 02/26-0035, яким встановл ено часткове невиконання від повідачем припису Інспекції (а.с.10).

12 серпня 2011 року на підставі а кта перевірки від 28 липня 2011 № 02/ 26-0035 Державною інспекцією з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної і теплової енергії в Луганські й області винесено постанову за № 02/26-0035 про накладення на Дит ячий оздоровчий заклад «Золо тий колос» Антрацитівського району Луганської області ш трафу у розмірі 170,00 грн. за пору шення законодавства про елек троенергетику, яку відповіда чу було надіслано 15 серпня 2011 р оку (а.с. 9, 9 на звороті).

Оскільки Дитячий оздоровч ий заклад «Золотий колос» Ан трацитівського району Луган ської області постанову Держ авної інспекції з енергетичн ого нагляду за режимами спож ивання електричної і теплово ї енергії в Луганській облас ті від 12 серпня 2011 року № 02/26-0035 про накладення штрафу за поруше ння законодавства про електр оенергетику у встановленому порядку не оскаржило, внаслі док чого вона на момент розгл яду справи є чинною та такою, щ о підлягає виконанню, і суму ш трафу у добровільному порядк у не сплатило, позовні вимоги визнаються судом обґрунтова ними та такими, що підлягають повному задоволенню.

Згідно з частиною 1 статті 94 К одексу адміністративного су дочинства України якщо судов е рішення ухвалене на корист ь сторони, яка не є суб' єктом владних повноважень, суд при суджує всі здійснені нею док ументально підтверджені суд ові витрати з Державного бюд жету України (або відповідно го місцевого бюджету, якщо ін шою стороною був орган місце вого самоврядування, його по садова чи службова особа).

Керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 94, 158-163, 18 3-2, 256 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Де ржавного підприємства «Наці ональна енергетична компані я «Укренерго» в особі інспек ції Держенергонагляду в Луга нській області відокремлено го підрозділу «Держенергона гляду у Донбаському регіоні» до Дитячого оздоровчого зак ладу «Золотий колос» Антраци тівського району Луганської області про стягнення штраф у у сумі 170, 00 грн. задовольнити п овністю.

Стягнути з Дитячого о здоровчого закладу «Золотий колос» Антрацитівського рай ону Луганської області (іден тифікаційний код 05439611, місцезн аходження: 94664, сел. Ковпакове, А нтрацитівський район) в дохо д Державного бюджету України на п/р № 31112106700010 в ГУДКУ у Луганськ ій області, одержувач - Держ бюджет м. Антрацит Лугансько ї області, МФО 804013, іден.код 25992095, к од бюджетної класифікації - 210 81100 штраф у розмірі 170,00 грн. (сто с імдесят гривень нуль копійок ).

Стягнути з Державног о бюджету України на користь інспекції Держенергонагляд у в Луганській області витра ти по сплаті судового збору в розмірі 1,70 грн. (одна гривня 70 ко пійок).

Постанова, прийнята у скоро ченому провадженні, крім вип адків її оскарження в апеляц ійному порядку, є остаточною і підлягає негайному викона нню.

Постанова за результатами скороченого провадження мож е бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Дон ецького апеляційного адміні стративного суду.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку т акож іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтер еси чи обов'язки.

Строк для подання апеляцій ної скарги стороною або іншо ю особою, яка брала участь у сп раві, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

У разі оскарження в апеляці йному порядку постанови, при йнятої у скороченому провадж енні, ухвала суду апеляційно ї інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не п ідлягає.

< Текст >

Суддя Д.О. Яковлев

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2011
Оприлюднено02.12.2011
Номер документу19381267
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9025/11/1270

Постанова від 04.11.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Д.О. Яковлев

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні