Постанова
від 26.10.2011 по справі 2а-8179/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

26 жовтня 2011 року Справа № 2а-8179/11/1270

Луганський окружний адмі ністративний суд у складі:

головуючого судді: Качуріній Л.С..,

при секретарі: Г оробець В.О.,

в присутності сторін:

від позивача: ОСОБА_1, довіреність ві д 12.01.2011 № 842/10

від відповідача: не прибув,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку адміністративну справу з а позовом Алчевської об' єдн аної державної податкової ін спекції в Луганській області до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Сантехсерв іс Стар плюс» про стягнення п одаткового боргу, -

В С Т А Н О В И В :

15 вересня 2011 року до Луганськ ого окружного адміністратив ного суду надійшов адміністр ативний позов Алчевської об' єднаної державної податково ї інспекції в Луганській обл асті до Товариства з обмежен ою відповідальністю «Сантех сервіс Стар плюс» про стягне ння податкового боргу.

Позов обґрунтовано наявні стю у відповідача податковог о боргу перед Державним бюдж етом у розмірі 401,00 грн.

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення аналогі чні викладеним у позові та пр осив задовольнити подання у повному обсязі.

У судове засідання не прибу в відповідач, який був повідо млений про слухання справи н алежним чином.

Відповідно до пункту 1 части ни 4 статті 128 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни у разі неприбуття відпові дача - суб'єкта владних повнов ажень, належним чином повідо мленого про дату, час і місце с удового розгляду, без поважн их причин або без повідомлен ня ним про причини неприбутт я розгляд справи не відклада ється і справу може бути вирі шено на підставі наявних у ні й доказів. Ці ж наслідки засто совуються у разі повторного неприбуття за таких самих ум ов відповідача, який не є суб'є ктом владних повноважень.

За таких обставин, відповід но до приписів статті 128 КАС Ук раїни, суд здійснює розгляд с прави на підставі наявних у н ій доказів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу на підставі заявл еного позову та з урахування м доказів, оцінивши їх за свої м внутрішнім переконанням, щ о ґрунтується на безпосередн ьому, всебічному, повному та о б' єктивному дослідженні, су д вважає позовні вимоги таки ми, що підлягають задоволенн ю з наступних підстав.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень, шляхом справедливог о, неупередженого та своєчас ного розгляду адміністратив них справ.

Справи за участю Державних податкових інспекцій є адмі ністративними, оскільки відп овідають вимогам статті 3 Код ексу адміністративного судо чинства України стосовно виз начення адміністративної сп рави.

Статтею 17 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и визначено, що до юрисдикції адміністративних судів відн осяться спори за зверненнями суб'єкта владних повноважен ь у випадах, встановлених Кон ституцією та законами Україн и.

Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною третьою статті 17 Ко дексу адміністративного суд очинства України, на які не по ширюється компетенція адмін істративних судів.

Згідно зі ст. 6 Конституції У країни органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваженн я у встановлених цією Консти туцією межах та відповідно д о законів України.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Спеціальним законом, який в изначає статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності є Закон України “Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990р. №509-XII.

Відповідно до ч.1 ст. 13 Закон У країни “Про державну податко ву службу в Україні” від 04.12.1990р. №509-XII посадові особи органів д ержавної податкової служби з обов' язані дотримувати Кон ституції (254к/96-ВР) і законів Укр аїни, інших нормативних акті в, прав та охоронюваних закон ом інтересів громадян, підпр иємств, установ, організацій , забезпечувати виконання по кладених на органи державної податкової служби функцій т а повною мірою використовува ти надані їм права.

Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов'я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом , що відповідач зареєстрован ий у Алчевській міській раді Луганської області, про що зр облено запис в Єдиному держа вному реєстрі юридичних осіб , та фізичних осіб - підприєм ців від 23.02.2006 № 1 384 102 0000 001228.

Відповідач перебуває на об ліку як платник податків в Ал чевській об' єднаній держав ній податковій інспекції в Л уганській області з 24 червня 2 006 року.

За період з 09.08.2010 по 01.09.2011 відпов ідач має заборгованість з по датку на прибуток підприємст ва в сумі 401,00 грн., яка виникла у зв' язку з несплатою Товарис твом з обмеженою відповідаль ністю «Сантехсервіс Стар плю с» податкових зобов' язань п о деклараціям з податку на пр ибуток від 09.08.2010 № 25839, від 10.05.2011 № 20862, в ід 08.08.2011 № 28604 (а. с. 9-11).

Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011 року, визначен о, що органи державної податк ової служби, окрім іншого, маю ть право стягувати до бюджет ів та державних цільових фон дів суми грошових зобов'язан ь та/або податкового боргу у в ипадках, порядку та розмірі, в становлених цим Кодексом, ст ягувати суми простроченої за боргованості суб'єкта господ арювання перед державою (Авт ономною Республікою Крим чи територіальною громадою міс та) за кредитом (позикою), залу ченим державою (Автономною Р еспублікою Крим чи територіа льною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Код ексом.

Таким чином, позивач є орган ом державної влади, уповнова женим здійснювати функцію ко нтролю за визначенням та спл атою платником податків, пов новаження якого на звернення до суду із позовом про стягне ння податкового боргу прямо визначені законодавством Ук раїни.

Відповідно до п. 20.1.18 ст. 20 Подат кового кодексу України держа вна податкова інспекція має право звертатися до суду щод о стягнення коштів платника податків, який має податкови й борг, з рахунків у банках, об слуговуючих такого платника , на суму податкового боргу аб о його частини.

Пунктом 16.1.4 статті 16 Податков ого кодексу України передбач ено, що платник податків зобо в'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмір ах, встановлених цим Кодексо м та законами з питань митної справи.

Згідно із пунктом 54.1 статті 5 4 Податкового кодексу Україн и крім випадків, передбачени х податковим законодавством , платник податків самостійн о обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язанн я та/або пені, яку зазначає у п одатковій (митній) деклараці ї або уточнюючому розрахунку , що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодек су України податкові деклара ції, крім випадків, передбаче них цим Кодексом, подаються з а базовий звітний (податкови й) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у том у числі в разі сплати місячни х авансових внесків) - протяго м 20 календарних днів, що наста ють за останнім календарним днем звітного (податкового) м ісяця (підпункт 49.18.1);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у том у числі в разі сплати квартал ьних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календар них днів, що настають за остан нім календарним днем звітног о (податкового) кварталу (півр іччя) (підпункт 49.18.2);

- календарному року, крім ви падків, передбачених підпунк тами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - про тягом 60 календарних днів, що н астають за останнім календар ним днем звітного (податково го) року (підпункт 49.18.3);

- календарному року для плат ників податку на доходи фізи чних осіб - до 1 травня року, що н астає за звітним (підпункт 49.18.4 );

- календарному року для плат ників податку на доходи фізи чних осіб - підприємців - протя гом 40 календарних днів, що нас тають за останнім календарни м днем звітного (податкового ) року (підпункт 49.18.5).

Платник податків відповід но до пункту 57.1 статті 57 Податк ового кодексу України зобов' язаний самостійно сплатити с уму податкового зобов'язання , зазначену у поданій ним пода тковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настают ь за останнім днем відповідн ого граничного строку, перед баченого цим Кодексом для по дання податкової декларації , крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарни х днів з дня надіслання таком у платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до ви конання органам державної по даткової служби, у розмірі су ми податкового боргу або йог о частини (підпункти 95.2 та 95.3 ста тті 95 Податкового кодексу Укр аїни).

Відповідно до статті 6 Закон у України від 21 грудня 2000 року № 2181-III “Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами”у раз і коли платник податків не сп лачує узгоджену суму податко вого зобов' язання в установ лені строки, податковий орга н надсилає такому платнику п одатків податкові вимоги.

Податкові вимоги також над силаються платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суму податкових зобов' язань у встановлені законом строки, без попереднього нап равлення (вручення) податков ого повідомлення.

Податкові вимоги надсилаю ться:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

На виконання вимог Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" №2181 -III від 21.12.2000, позивачем на адресу відповідача було направлено перша податкова вимога № 1/209 фо рми «Ю1» 26 серпня 2010 року.

01 грудня 2010 року Алчевською о б' єднаною державною податк овою інспекцією в Луганській області складено Акт № 36 про н еможливість вручення платни ку податкової вимоги (а. с. 16).

Відповідно до п.87.2 ст. 87 Податк ового кодексу України джерел ами погашення податкового бо ргу платника податків є будь -яке майно такого платника по датків з урахуванням обмежен ь, визначених цим Кодексом, а т акож іншими законодавчими ак тами.

Згідно з п.95.1 ст. 95 Податкового кодексу орган державної под аткової служби здійснює за п латника податків і на корист ь держави заходи щодо погаше ння податкового боргу такого платника податків шляхом ст ягнення коштів, які перебува ють у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом пр одажу майна такого платника податків, яке перебуває у под атковій заставі.

Відповідно до п.95.2 ст. 95 Податк ового кодексу України стягне ння коштів та продаж майна пл атника податків провадяться не раніше ніж через 60 календа рних днів з дня надіслання та кому платнику податкової вим оги.

Таким чином, законодавець в становив, що саме органи пода ткової служби здійснюють за платника податку погашення п одаткового боргу шляхом стяг нення грошових коштів з раху нків банку, які обслуговують платника.

Матеріалами справи підтве рджено наявність заборгован ості відповідача з податку н а прибуток підприємства в су мі 401,00 грн., податковим органом було дотримано винесення по даткової вимоги, відповідаче м у встановленому законом по рядку не оскаржено податкову вимогу та на день звернення д о суду не сплачено податкови й борг, суд дійшов до висновку , що позовні вимоги є законним и та обґрунтованими та таким и, що підлягають задоволенню .

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.

Згідно ст. 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни у судовому засіданні, у як ому закінчився розгляд справ и, оголошено вступну та резол ютивну частини постанови та повідомлено представників с торін про те, що постанову у по вному обсязі буде виготовлен о протягом 5-денного строку.

Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 94, 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Ал чевської об' єднаної держав ної податкової інспекції в Л уганській області до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Сантехсервіс Стар плюс » про стягнення податкового боргу задовольнити у повному обсязі.

Стягнути кошти Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Сантехсервіс Стар пл юс» (94220, Луганська область, м. Ал чевськ, вул. Волгоградська, 141/43 , і. к. 34166108) в сумі 401,00 грн. (чотирист а одна гривня 00 копійок) - подат ок на прибуток підприємства з рахунків у банках, що його об слуговують на р/р 31116009700027, код пла тежу 11021000, одержувач Відділенн я держказначейства у м. Алчев ськ в установі банку ГУ ДКУ у Л уганській області, код 24046768, МФО 804013.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодекс ом адміністративного судочи нства України, якщо таку скар гу не було подано.

Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом десяти дн ів з дня її проголошення. У раз і застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодек су, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Апе ляційна скарга подається до адміністративного суду апел яційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвал ив оскаржуване судове рішенн я. Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції

Повний текст постанови виг отовлено та підписано 31 жовтн я 2011 року.

Суддя Л.С. Качуріна

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.10.2011
Оприлюднено02.12.2011
Номер документу19381293
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8179/11/1270

Постанова від 26.10.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Л.С. Качуріна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні