Постанова
від 01.11.2011 по справі 2а-8728/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

01 листопада 2011 року Справа № 2а-8728/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

судді: Широкої К.Ю.,

при секретарі судового зас ідання: Бондар Ю.М.,

за участю

прокурора: Хорольської О.Ю.,

представника позивача: С егеди О.В.,

відповідач: не прибув,

розглянувши у відкр итому судовому засіданні у м істі Луганську адміністрати вну справу за адміністративн им позовом Прокурора Артемів ського району м. Луганська в і нтересах держави в особі Дер жавної податкової інспекції в Артемівському районі у м. Лу ганську до Товариства з обме женою відповідальністю «Спе ціалізована пересувна механ ізована колона №239» про стягне ння коштів за податковим бор гом, -

ВСТАНОВИВ:

29 вересня 2011 року Прок урор Артемівського району м. Луганська звернувся до Луга нського окружного адміністр ативного суду з адміністрати вним позовом в інтересах дер жави в особі Державної подат кової інспекції в Артемівськ ому районі у м. Луганську до То вариства з обмеженою відпові дальністю «Спеціалізована п ересувна механізована колон а №239» (далі ТОВ «СПМК № 239»)про ст ягнення коштів за податковим боргом в обґрунтування яког о послався на наступне.

ТОВ «СПМК №239» внесено д о Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України 07.05.1997р. На обліку ДПІ зн аходиться з 18.06.1997р.

У зв'язку з несвоєчас ною сплатою податкового зо бов'язання у ТОВ «СПМК №239» ст аном на 12.09.2011 року утворився п одатковий борг перед бюдже том у загальній сумі 11735,36 грн., а саме:

- з податку на додану в артість - 13,57 грн., нараховані за податковою декларацією №9 003574394 від 20.054.2011р., термін сплати 30.05.201 1, у сумі 50.00 грн., та Відповідачем було частково сплачено дану суму у розмірі 49,43грн., тому бор г за даною декларацією склад ає 0,57 грн., та штрафна санкція, н арахована податковим повідо мленням - рішенням №0003301520 від 1 6.08.11, термін сплати 26.08.2011 у розмірі 13,00 грн..

- з податку на прибуток - 18.37 грн., відповідно до подат кової декларації №9006339448 від 09.08.2011 , термін сплати 19.08.2011 у сумі 23,00 грн ., та відповідачем було частко во сплачено суму даного борг у у розмірі 4,63 грн., тому сума бо ргу по даному податку склада є 18.37грн.

- з податку на доходи на йманих працівників - 43,83 грн., відповідно до Декларації №13082 від 21.03.2011, термін сплати 01.03.2011 у ро змірі 14,61 грн., Декларації №13083 ві д 21.03.2011, термін сплати 30.03.2011 у розмі рі 14,61 грн., така ж сума і відпові дно до Декларації №26683 від 19.04.2011, т ермін сплати 30.04.2011.

- з орендної плати з юри дичних осіб - 11567,87 грн., відпові дно до Розрахунку №2408 від 30.01.2009 з терміном сплати 488,26грн. щоміс ячно до останнього дня місяц я, протягом року, Відповідаче м частково був сплачений пер ший платіж за у сумі 56,64 грн., та відповідно з розрахунком №661 від 26.01.2010 з аналогічним терміно м сплати у розмірі 517,07 грн. щомі сячно. Також ДПІ було винесен о податкове повідомлення - рішення №0004931510 від 23.06.2009, термін сп лати 03.07.2009 на суму 48,8грн.

- з комунального податк у - 1,67 грн., відповідно до розр ахунку №83154 від 09.02.2011 термін спла ти 19.02.2011 у сумі 1,70 грн., та Відповід ачем було частково сплачено суму даного боргу у розміру 0,0 3 грн..

- з податку з власників т ранспортних засобів - 90,05 грн ., у тому числі пеня, що обліков ується по особовим рахункам у сумі 90,05 грн.

У зв'язку з несплатою у встановлені строки податков их зобов'язань, Відповідачу н аправлялися перша та друга п одаткові вимоги від 07.04.09 № 1/278 та від 14.05.09 №2/362.

Однак, до цього часу по датковий борг перед бюджетом відповідачем не погашений. Н а підставі викладеного, прок урор просив стягнути з ТОВ «С ПМК №239» кошти за податковим б оргом у розмірі 11735,36 грн., з раху нків у банках, обслуговуючих платника податків.

Прокурор та представ ник позивача в судовому засі данні позовні вимоги підтрим али у повному обсязі, дали суд у аналогічні позовній заяві пояснення.

Представник відповід ача в судове засідання не при був, про місце, дату та час роз гляду справи повідомлявся на лежним чином. Правом надання заперечень проти позову у вс тановлений судом строк та до казів на підтвердження своїх доводів не скористався. Відп овідно до частини 11 статті 35 Ко дексу адміністративного суд очинства України у разі пове рнення поштового відправлен ня із повісткою, яка не вручен а адресату за незалежних від суду причин, вважається, що та ке повістка вручена належним чином.

Відповідно до частин и 6 статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин н е надасть докази на пропозиц ію суду для підтвердженні об ставин, на які вона посилаєть ся, суд вирішує справу на осно ві наявних в матеріалах спра ви доказів.

Заслухавши думку про курора, пояснення представни ка позивача, дослідивши мате ріали справи розглянувши спр аву в межах заявлених позовн их вимог і наявних у матеріал ах справи доказів, оцінивши д окази відповідно до вимог ст .ст. 69-72 КАС України, суд дійшов в исновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на т аке.

ТОВ «СПМК №239» внесено до Єдиного державного реєст ру підприємств та організаці й України 07.05.1997р. На обліку ДПІ з находиться з 18.06.1997р.

У зв'язку з несвоєчас ною сплатою податкового зо бов'язання у ТОВ «СПМК №239» ст аном на 12.09.2011 року утворився п одатковий борг перед бюдже том у загальній сумі 11735,36 грн. Да на заборгованість підтвердж ується податковими деклара ціями (а.с. 13-14, 19-25) та зворотнім б оком облікової картки платни ка (а.с. 15-18).

Частиною 1 статті 2 Код ексу адміністративного судо чинства України встановлено , що завданням адміністратив ного судочинства є захист пр ав, свобод та інтересів фізич них осіб, прав та інтересі юри дичних осіб у сфері публічно -правових відносин від поруш ень з боку органів державної влади, органі місцевого само врядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень шляхом справ едливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати под атки і збори порядку і розмір ах, встановлених законом.

01 січня 2011 року набув ч инності Податковий Кодекс Ук раїни від 02.12.2010 №2755-УІ, як встанов лює перелік податків та збор ів, що справляються в Україні , та порядок їх адмініструван ня, платників податків та збо рів, їх права та обов'язки, ком петенцію контролюючих орган ів, повноваження і обов'язки п осадових осіб під час здійсн ення податкового контролю, а також відповідальність за п орушення податкового законо давства.

Відповідно до статт і 6 Податкового Кодексу Украї ни податком є обов'язковий, бе зумовний платіж до відповідн ого бюджету, що справляється з платників податку відпові дно до цього Кодексу.

У відповідності із ст аттею 14 Податкового кодексу У країни від:

- грошове зобов'язання платника податків - сума кошт ів, яку платник податків пови нен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'я зання та/або штрафну (фінансо ву) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у с фері зовнішньоекономічної д іяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язан ня - сума коштів, яку платник п одатків, у тому числі податко вий агент повинен сплатити д о відповідного бюджету як по даток або збір на підставі, в п орядку та строки, визначені п одатковим законодавством (у тому числі сума коштів, визна чена платником податків у по даткове векселі та не сплаче на в установлений законом ст рок) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фін ансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та /або відсотків, що справляєть ся з платника податків у зв'яз ку з порушенням ним вимог под аткового законодавства та ін шого законодавства, контроль за дотриманням яких покладе но на контролюючі органи, а та кож штрафні санкції за поруш ення у сфері зовнішньоеконом ічної діяльності (підпункт 14.1 .265 пункту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахова них на суми грошових зобов' язань, не сплачених у встанов лені законодавством строки ( підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - с ума грошового зобов' язання (з урахуванням штрафних санк цій за їх наявності), самостій но узгодженого платником под атків або узгодженого в поря дку оскарження, але не сплаче ного у встановлений цим Коде ксом строк, а також пеня, нарах ована на суму такого грошово го зобов' язання (підпункт у 14.1.175 пункту 14.1).

Відповідно до п.п. 16.1.4. п. 1 6.1. ст. 16 Податкового кодексу Ук раїни, платник податків зобо в'язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим К одексом та законами з питань митної справи. Статтею 10 Зако ну України “Про державну под аткову службу ” на державні п одаткові інспекції в містах покладено функції по здійсне нню контролю за своєчасністю , достовірністю, повнотою нар ахування та сплати податків і зборів, а також забезпеченн ю правильності обчислення і своєчасності надходження ци х податків, платежів.

Відповідно до п.54.1 ст.54 П одаткового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, п латник податків самостійно о бчислює суму податкового та/ або грошового зобов'язання т а/або пені, яку зазначає у пода тковій (митній) декларації аб о уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому орг ану у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 П одаткового кодексу України платник податків зобов'язани й самостійно сплатити суму п одаткового зобов'язання, заз начену у поданій ним податко вій декларації, протягом 10 кал ендарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаче ного цим Кодексом для поданн я податкової декларації, крі м випадків, встановлених цим Кодексом.

Підпунктами 87.1 та 87.2 ста тті 87 Податкового кодексу Укр аїни визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення по даткового боргу платника под атків є будь-які власні кошти , у тому числі ті, що отримані в ід продажу товарів (робіт, пос луг), майна, випуску цінних пап ерів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кред ит), та з інших джерел, з урахув анням особливостей, визначен их цією статтею, а також суми н адміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джере лами погашення податкового б оргу платника податків є буд ь-яке майно такого платника п одатків з урахуванням обмеже нь, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Пунктом 95.1 статті 95 Под аткового кодексу України рег ламентовано, що орган держав ної податкової служби здійсн ює за платника податків і на к ористь держави заходи щодо п огашення податкового боргу т акого платника податків шлях ом стягнення коштів, які пере бувають у його власності, а в р азі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платни ка податків, яке перебуває у п одатковій заставі.

Стягнення коштів з рах унків платника податків у ба нках, обслуговуючих такого п латника податків, провадитьс я не раніше ніж через 60 календ арних днів з дня надіслання т акому платнику податкової ви моги та здійснюється за ріше нням суду, яке направляється до виконання органам держав ної податкової служби, у розм ірі суми податкового боргу а бо його частини (підпункти 95.2 т а 95.3 статті 95 Податкового кодек су України).

Судом встановлено, пі дтверджується матеріалами с прави, що у відповідача стано м на 12.09.2011 року утворився пода тковий борг перед бюджетом у загальній сумі 11735,36 грн. Наявн ість даного боргу підтверджу ється довідкою (а.с. 9) та розрах унком про суми податкового б оргу( а.с. 10-11).

Таким чином, суд вважа є встановленим, що за відпові дачем дійсно рахується подат ковий борг перед бюджетом з п одатку на додану вартість у с умі 13,57грн., з податку на прибут ок у сумі 18,37грн., з податку на до ходи найманих працівників у сумі 43,83грн., з орендної плати з юридичних осіб у сумі 11567,87 грн. та з комунального податку у с умі 1,67грн., у загальному розмі рі 11735,36 грн. У зв' язку з несплат ою у встановлені строки под аткових зобов' язань, відпо відачу направлялися перша т а друга податкові вимоги ві д 07.04.09 № 1/278 та від 14.05.09 № 2/362. ( а.с. 7,). А ві дтак, суд дійшов висновку, що о рганом державної податкової служби при зверненні до суду з вказаним адміністративним позовом щодо стягнення з ТОВ «СПМК №239» коштів у рахунок по гашення цього податкового бо ргу з усіх наявних рахунків у банках платника податків, до тримані вимоги пункту 95.1 стат ті 95 Податкового кодексу Укра їни, підстави для відмови у за доволенні позову відсутні, т ому адміністративний позов п ідлягає задоволенню.

Питання по судових ви тратах не вирішується, оскіл ьки прокурор звільнений від їх сплати у встановленому по рядку, а ст. 94 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни не передбачено їх стягнен ня у даних випадках.

Згідно ст.. 160 Кодексу ад міністративного судочинств а України у судовому засідан ні, у якому закінчився розгля д справи, оголошено вступну т а резолютивну частини постан ови та повідомлено представн иків сторін про те, що постано ву у повному обсязі буде виго товлено протягом 5-денного ст року.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 17, 18, 94, 158-163, 16 7 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Проку рора Артемівського району м. Луганська в інтересах держа ви в особі Державної податко вої інспекції в Артемівськом у районі у м. Луганську до Това риства з обмеженою відповіда льністю «Спеціалізована пер есувна механізована колона № 239»., задовольнити повністю.

Стягнути кошти з раху нків Товариства з обмеженою відповідальністю «Спеціалі зована пересувна механізова на колона №239» і.к. 01351747 ( 91484, м. Луган ськ, м. Олександрівськ - 1, вул . Нова, 56) у банку обслуговуючог о платника податків у сумі 11735,36грн.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга по дається до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Постанова набирає з аконної сили після закінченн я строку подання апеляційної скарги, встановленого статт ею 186 КАС України, якщо таку ска ргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Якщо строк апеляційн ого оскарження буде поновлен о, то вважається, що постанова суду не набрала законної сил и.

Постанова складена у повн ому обсязі та підписана прот ягом п' яти днів з дня прогол ошення вступної та резолютив ної частини.

Суддя К.Ю. Широка

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2011
Оприлюднено02.12.2011
Номер документу19381337
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8728/11/1270

Постанова від 01.11.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні