Постанова
від 07.11.2011 по справі 2а-9468/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 листопада 2011 року Справа № 2а-9468/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

головуючого - судді Остро вської О.П.

при секретарі - Тельдеков ій Н.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Ви конавчої дирекції Лугансько го обласного відділення Фонд у соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності до Комунального підпри ємства «Комунальне автотран спортне підприємство №032802 УЖК Г» про стягнення заборговано сті зі сплати страхових внес ків у сумі 11 258,79 грн., -

ВСТАНОВИВ:

19 жовтня 2011 року позивач - Вик онавча дирекція Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з ти мчасової втрати працездатно сті звернулася до Луганськог о окружного адміністративно го суду з адміністративним п озовом до відповідача - Комун ального підприємства «Комун альне автотранспортне підпр иємство №032802 УЖКГ» про стягнен ня заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 11 258,79 грн., в якому зазначив наступн е.

Відповідач, КП «Комунальне автотранспортне підприємст во №032802 УЖКГ» є юридичною особо ю та зареєстрований в якості платника збору на обов' язк ове державне соціальне страх ування, що має найману робочу силу, в Антрацитівській місь кій виконавчій дирекції Луга нського обласного відділенн я ФСС з тимчасової втрати пра цездатності під №440240000113. Згідно зі ст.1 Закону України «Про ро змір внесків на деякі види за гальнообов' язкового держа вного соціального страхуван ня» №2213 та п.п 3.1.1 Інструкції про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду, з атвердженого Постановою Пр авління Фонду соціального ст рахування з тимчасової втрат и працездатності від 26.06.2011 року №16 відповідач, як суб' єкт пі дприємницької діяльності, що має найману робочу силу, пови нен нараховувати 1,4% суми факт ичних витрат на оплату праці найманих працівників та 0,5%-1,0% в ід суми оплати праці наймани х працівників. Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України «Про заг альнообов' язкове державне соціальне страхування у зв' язку з тимчасовою втратою пр ацездатності та витратами, з умовленими похованням» №2240 пе рерахування зазначених сум ш ляхом безготівкових розраху нків здійснюється страхувал ьниками-роботодавцями один р аз на місяць - у день встанов лений для одержання в устано вах банку коштів на оплату пр аці за відповідний період. У р азі несвоєчасної сплати стра хових внесків страхувальник ом або неповної їх сплати стр ахувальник сплачує суму дона рахованих контролюючим орга ном страхових внесків, штраф та пеню. Станом на 01.09.2011 року ст рахувальник - КП «Комунальне автотранспортне підприємст во №032802 УЖКГ» має заборгованіс ть у сумі 60 413,48 грн., яка виникла з а період з 01.01.2006 року по 01.09.2011 року. Зазначена заборгованість ск ладається з заборгованості з і сплати страхових внесків у сумі 31023,48 грн. та заборгованост і зі сплати штрафних санкцій у сумі 29390,00 грн. Рішенням Господ арського суду Луганської обл асті від 19.07.2005 року та постаново ю Господарського суду Луганс ької області від 22.08.2006 року з ві дповідача було стягнуто забо ргованість у загальному розм ірі 49 154,69 грн. Залишок заборгов аності, яка рахується за відп овідачем становить 11 258,79 грн. та складається з пені 3692,55 грн. та ш трафу у сумі 1507,49 грн., згідно ріш ення №44 від 08.08.2011 року, пені у сум і 72,80 грн. та штрафу у сумі 520,00 грн ., згідно рішення №57/05 від 01.09.2011 рок у., заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 5465,95 г рн. за період з 01.01.2007 року по 01.01.2011 р оку. Позивач просив стягнути з відповідача на свою корист ь заборгованість зі сплати с трахових внесків у сумі 11 258,79 гр н.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала, надала суду по яснення аналогічні викладен им у позовній заяві, просила п озов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про час, дату та місце розг ляду справи був повідомлений належним чином, причини неяв ки суду не повідомив, запереч ення проти позову не надав.

Вислухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у ма теріалах справи доказів, оці нивши докази відповідно до в имог ст.ст. 69-72 КАС України, суд д ійшов висновку про обґрунтов аність заявлених вимог з огл яду на таке.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень, шляхом справедливог о, неупередженого та своєчас ного розгляду адміністратив них справ.

З 01 січня 2011 року набрав чинно сті Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік є диного внеску на загальнообо в'язкове державне соціальне страхування», яким запровадж ено єдиний внесок на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування як консолідо ваний страховий внесок, збір якого здійснюється до систе ми загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання в обов'язковому порядку та на регулярній основі з мет ою забезпечення захисту у ви падках, передбачених законод авством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами заг альнообов'язкового державно го соціального страхування, та визначені правові та орга нізаційні засади забезпечен ня збору та обліку єдиного вн еску на загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння, умови та порядок його нар ахування і сплати та повнова ження органу, що здійснює йог о збір та ведення обліку.

Згідно з абзацом 5 пункту 7 ро зділу VIII «Прикінцеві та перех ідні положення» Закону Украї ни від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про з бір та облік єдиного внеску н а загальнообов'язкове держав не соціальне страхування» ст ягнення заборгованості із сп лати страхових внесків за ді ючими видами загальнообов'яз кового державного соціально го страхування та сум штрафн их санкцій, нарахованих та/аб о не сплачених у період до 1 сі чня 2011 року, в тому числі страхо вих внесків, строк сплати яки х на 1 січня 2011 року не настав, зд ійснюється фондами загально обов'язкового державного соц іального страхування відпов ідно до законодавства, що дія ло на момент виникнення тако ї заборгованості або застосу вання штрафних санкцій. Пога шення заборгованості з викор истанням коштів, що надходят ь у рахунок сплати єдиного вн еску, забороняється.

Абзацом 6 пункту 7 розділу VIII « Прикінцеві та перехідні поло ження» Закону України від 08 ли пня 2010 року № 2464-VI «Про збір та обл ік єдиного внеску на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування» передбачен о, що на період до повного стяг нення заборгованості із спла ти страхових внесків за діюч ими видами загальнообов'язко вого державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або н е сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахован их внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та в ідповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язк ового державного соціальног о страхування зберігаються п овноваження щодо контролю за правильністю нарахування, с воєчасністю сплати страхови х внесків, застосування фіна нсових санкцій, якими вони бу ли наділені до набрання чинн ості цим Законом.

Судом установлено та підтв ерджується матеріалами спра ви, що КП «Комунальне автотра нспортне підприємство №032802 УЖ КГ» внесено до Єдиного держа вного реєстру підприємств та організацій України, що підт верджується копією довідки Г оловного управління статист ики у Луганській області сер ії АА №066492 (а.с.11), взято на облік А нтрацитівською міською вик онавчою дирекцією Лугансько го обласного відділення ФСС з тимчасової втрати працезда тності без права юридичної о соби за №440240000113 у якості платник а страхових внесків на загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування у зв' яз ку з тимчасовою втратою прац ездатності, що підтверджуєть ся відповідною заявою та кар ткою страхувальника (а.с.9-10).

Відповідно до ст. 14 Закону Ук раїни від 14.01.1998 № 16/98-ВР «Основи за конодавства України про зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування» (в редак ції, що діяла на час виникненн я спірних правовідносин) стр ахові фонди є органами, які зд ійснюють керівництво та упра вління окремими видами загал ьнообов' язкового державно го соціального страхування, провадять збір та акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, заб езпечують фінансування випл ат за загальнообов' язковим державним соціальним страху ванням та здійснюють інші фу нкції згідно з затвердженими статутами.

Згідно із частиною 3 статті 10 Законом України від 18.01.2008 № 2240-ІІ І «Про загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння у зв' язку з тимчасовою в тратою працездатності та вит ратами, зумовленими похованн ям» (в редакції, що діяла на ча с виникнення спірних правові дносин) виконавча дирекція Ф онду є виконавчим органом пр авління Фонду, який забезпеч ує виконання рішень правлінн я.

Виконавча дирекція є підзв ітною правлінню Фонду та зді йснює діяльність від імені Ф онду в межах та в порядку, визн ачених статутом Фонду та пол оженням про виконавчу дирекц ію Фонду, що затверджується й ого правлінням.

Законом України від 18.01.2008 № 2240-І ІІ «Про загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання у зв' язку з тимчасовою втратою працездатності та в итратами, зумовленими похова нням» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних право відносин) визначено правові, організаційні та фінансові основи загальнообов' язков ого державного соціального с трахування громадян на випад ок тимчасової втрати працезд атності, у зв' язку з вагітні стю та пологами, у разі смерті , а також надання послуг із сан аторно-курортного лікування та оздоровлення застрахован им особам та членам їх сімей. М атеріальне забезпечення та с оціальні послуги, що надають ся за цим Законом, є окремим ви дом загальнообов' язкового державного соціального стра хування громадян, що здійсню ється Фондом соціального стр ахування з тимчасової втрати працездатності.

Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни від 18.01.2008 № 2240-ІІІ «Про зага льнообов' язкове державне с оціальне страхування у зв' я зку з тимчасовою втратою пра цездатності та витратами, зу мовленими похованням» (в ред акції, що діяла на час виникне ння спірних правовідносин) з агальнообов' язкове держав не соціальне страхування у з в' язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами , зумовленими похованням, пер едбачає матеріальне забезпе чення громадян у зв' язку з в тратою заробітної плати (дох оду) внаслідок тимчасової вт рати працездатності (включаю чи догляд за хворою дитиною, д итиною-інвалідом, хворим чле ном сім' ї), вагітності та пол огів, часткову компенсацію в итрат, пов' язаних із смертю застрахованої особи або чле нів її сім' ї, а також надання соціальних послуг за рахуно к бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втр ати працездатності, що форму ється шляхом сплати страхови х внесків власником або упов новаженим ним органом, грома дянами, а також за рахунок інш их джерел, передбачених цим З аконом.

Відповідно до вимог ст.13 Зак ону України від 18.01.2008 № 2240-ІІІ «Пр о загальнообов' язкове держ авне соціальне страхування у зв' язку з тимчасовою втрат ою працездатності та витрата ми, зумовленими похованням» (в редакції, що діяла на час ви никнення спірних правовідно син) виконавча дирекція Фонд у:

1) забезпечує збір та акумул яцію внесків на загальнообов ' язкове державне соціальне страхування у зв' язку з тим часовою втратою працездатно сті та витратами, зумовленим и народженням та похованням;

2) здійснює оперативне розпо рядження страховими коштами Фонду в межах затвердженого бюджету Фонду;

3) здійснює матеріальне забе зпечення та надає соціальні послуги за цим Законом;

4) здійснює контроль за прав ильним нарахуванням, своєчас ною сплатою страхових внескі в, а також забезпечує цільове використання коштів загальн ообов' язкового державного соціального страхування у з в' язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами , зумовленими народженням та похованням;

5) представляє інтереси стра ховика в судових та інших орг анах;

6) готує та подає на розгляд п равління:

пропозиції щодо розміру ст рахових внесків на наступний рік;

проект бюджету Фонду та зві т про його виконання;

пропозиції щодо розміру ре зервних коштів;

7) виконує інші функції відп овідно до положення про вико навчу дирекцію Фонду.

Статтею 22 Закону України ві д 18.01.2008 № 2240-ІІІ «Про загальнообо в`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимча совою втратою працездатност і та витратами, зумовленими п охованням» (в редакції, що дія ла на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що платниками страхових вне сків на загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання у зв' язку з тимчасовою втратою працездатності та в итратами, зумовленими народж енням та похованням, є страху вальники та застраховані осо би.

Страхувальники - юридичні т а фізичні особи набувають ст атусу платників страхових вн есків до Фонду з дня їх реєстр ації у виконавчих дирекціях відділень Фонду.

Відповідно до статті 1 Закон у України від 11.01.2001 № 2213 «Про розм ір внесків на деякі види зага льнообов' язкового державн ого соціального страхування » (в редакції, що діяла на час в иникнення спірних правовідн осин) та підпунктів 3.1.1. та 3.1.2 пун кту 3.1. розділу 3 Інструкції про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду в ід 26.06.2001 затвердженої постанов ою правління Фонду соціально го страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.06 .2001 № 16 розмір страхових внескі в у зв' язку з тимчасовою втр атою працездатності складає :

- для роботодавців - 2,9 відсот ка суми фактичних витрат на о плату праці найманих працівн иків, що включають витрати на виплату основної та додатко вої заробітної плати, інші за охочувальні і компенсаційні виплати, у тому числі в натура льній формі, які визначаютьс я згідно з нормативно-правов ими актами, прийнятими відпо відно до Закону України «Про оплату праці», та підлягають обкладанню податком з доход ів фізичних осіб;

- 0,5 відсотка - для найманих пр ацівників, заробітна плата я ких нижча прожиткового мінім уму, встановленого для праце здатної особи;

- 1,0 відсотка - для найманих пр ацівників, заробітна плата я ких вища прожиткового мініму му, встановленого для працез датної особи.

Законом України від 18.01.2008 № 2240-І ІІ «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхува ння у зв`язку з тимчасовою втр атою працездатності та витра тами, зумовленими похованням » (в редакції, що діяла на час в иникнення спірних правовідн осин) встановлено, що страхув альники-роботодавці сплачую ть до Фонду різницю між нарах ованими для роботодавців і н айманих працівників страхов ими внесками та витратами, по в' язаними з наданням матері ального забезпечення та соці альних послуг застрахованим особам відповідно до цього З акону. Перерахування зазначе них сум шляхом безготівкових розрахунків здійснюється ст рахувальниками-роботодавця ми один раз на місяць - у день, в становлений для одержання в установах банку коштів на оп лату праці за відповідний пе ріод (стаття 23 Закону).

Статтею 30 Закону України ві д 18.01.2008 № 2240-ІІІ «Про загальнообо в`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимча совою втратою працездатност і та витратами, зумовленими п охованням» (в редакції, що дія ла на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що страхувальник-роботодаве ць несе відповідальність за ухилення від реєстрації як п латника страхових внесків, н есвоєчасність сплати та непо вну сплату страхових внесків , у тому числі страхових внеск ів, що сплачують застрахован і особи через рахунки робото давців, а також за порушення п орядку використання страхов их коштів.

Відповідно до статті 30 Зако ну України від 18.01.2008 № 2240-ІІІ «Про загальнообов`язкове державн е соціальне страхування у зв `язку з тимчасовою втратою пр ацездатності та витратами, з умовленими похованням» (в ре дакції, що діяла на час виникн ення спірних правовідносин) строк давності щодо стягненн я страхових внесків, пені та ф інансових санкцій, не застос овується.

Не сплачені в строк страхов і внески, пеня і штраф стягуют ься в доход Фонду із страхува льника у безспірному порядку .

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до ст.1 Зак ону України "Про розмір внеск ів на деякі види загальнообо в' язкового державного соці ального страхування" від 11.01.2001 р оку № 2213 та п.п. 3.1.1. "Інструкції пр о порядок надходження, облік у та витрачання коштів Фонду соціального страхування з т имчасової втрати працездатн ості" від 26.06.2001 р. КП «Комунальне автотранспортне підприємст во №032802 УЖКГ» має найману робо чу силу, тому повинно нарахув ати 1,4% суми фактичних витрат н а оплату праці найманих прац івників та 0,5% -1,0% від суми оплати праці найманих працівників.

19.07.2011 року КП «Комунальне авт отранспортне підприємство № 032802 УЖКГ» було подано звіт по к оштах загальнообов' язково го державного соціального ст рахування у зв' язку з тимча совою втратою працездатност і та витратами, зумовленими п охованням форми Ф4-ФСС з ТВП за 1 півріччя 2011 року (а.с.8).

Згідно довідки Антрацитів ської міської виконавчої дир екції Фонду соціального стр ахування з тимчасової втрати працездатності ЛОВ станом н а 16.09.2011 року відповідач має забо ргованість зі сплати страхов их внесків у загальному розм ірі 60 413,48 грн. (а.с.7).

Рішенням Господарського с уду Луганської області від 19.0 7.2005 року з відповідача було стя гнуто заборгованість в сумі 17 109,15 грн. та постановою Господа рського суду Луганської обла сті від 22.08.2006 року з відповідача було стягнуто заборгованіст ь у сумі 32 045,54 грн. (а.с.13-15).

Непогашена частина заборг ованості, яка рахується за ві дповідачем складається з пе ні у сумі 3692,55 грн. та штрафу у су мі 1507,49 грн., нарахованих згідно рішення №44 від 08.08.2011 року та пені у сумі 72,80 грн. та штрафу у сумі 5 20,00 грн., нарахованих згідно рі шення №57/05 від 01.09.2011 року. (а.с.16-17), за боргованості зі сплати страх ових внесків у сумі 5465,95 грн. за п еріод з 01.01.2007 року по 01.01.2011 року та у загальному розмірі станови ть 11 258,79 грн.

Враховуючи те, що відповіда ч на час судового розгляду сп рави в добровільному порядку заборгованість зі сплати ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування у сумі 11 258,79 грн . не сплатив, позовні вимоги ви знаються судом обґрунтовани ми, доведеними та такими, що пі длягають повному задоволенн ю.

Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до п ункту 34 частини 1 статті 4 Декре ту Кабінету Міністрів Україн и від 21 січня 1993 року № 7-93 «Про дер жавне мито» від сплати держа вного мита (судового збору) зв ільнений, судові витрати у ці й справі не підлягають стягн енню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України в судовому засі данні 07 листопада 2011 року прого лошено вступну та резолютивн у частини постанови. Складен ня постанови у повному обсяз і відкладено на 09 листопада 2011 року, про що згідно вимог част ини 2 статті 167 КАС України пові домлено після проголошення в ступної та резолютивної част ин постанови в судовому засі данні.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 17, 18, 94, 158-163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Виконавчої дирекції Луганського обласн ого відділення Фонду соціаль ного страхування з тимчасово ї втрати працездатності до К омунального підприємства «К омунальне автотранспортне п ідприємство №032802 УЖКГ» про стя гнення заборгованості зі спл ати страхових внесків у сумі 11 258,79 грн. - задовольнити повніс тю.

Стягнути з Комунальн ого підприємства «Комунальн е автотранспортне підприємс тво №032802 УЖКГ» (код 03327990, місцезна ходження: 94611, Луганська област ь, м. Антрацит, вул. Железнодор ожня, 56) на користь Виконавчої дирекції Луганського обласн ого відділення Фонду соціаль ного страхування з тимчасово ї втрати працездатності (міс цезнаходження: 91055, м. Луганськ, вул. Коцюбинського,13) заборго ваність зі сплаті страхових внесків у сумі 11 258,79 грн. (одинад цять тисяч двісті п' ятдесят вісім грн. грн. 79 коп.) та перера хувати на р/р 37172500100001 в УДК в Луган ській області, МФО 804013, код ЄДРП ОУ 21785643.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанова складена у повн ому обсязі та підписана 09 лис топада 2011 року.

Суддя О.П. Островська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2011
Оприлюднено01.12.2011
Номер документу19381505
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9468/11/1270

Ухвала від 03.04.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 29.03.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 28.02.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 20.02.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 06.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 24.11.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Постанова від 07.11.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні