Постанова
від 10.11.2011 по справі 2а-8903/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 листопада 2011 року Справа № 2а-8903/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

Головуючого судді: Цицюри О .О.

при секретарі судового зас ідання: Бойко В.В.,

за участю представників ст орін:

від позивача - старший дер жавний податковий інспектор юридичного

сектору ОСО БА_1, довіреність №9744/10 від 31.10.2011,

від відповідача - не прибу в,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи за адміністративним позовом Державної податково ї інспекції в Лутугинському районі Луганської області до Відкритого акціонерног о товариства «Запчасть» про стягнення коштів на суму под аткового боргу по комунально му податку в сумі 38,27 грн., з пода тку на додану вартість в сумі 536,03 грн., з податку на прибуток в сумі 3,00 грн., а всього 577,30 грн., з ро зрахункових рахунків у банка х, обслуговуючих боржника, -

В С Т А Н О В И В:

04 жовтня 2011 року позивач - ДП І в Лутугинському районі Луг анської області звернувся до Луганського окружного адмін істративного суду з позовом, в якому просив стягнути з роз рахункових рахунків у банках , обслуговуючих боржника Ві дкритого акціонерного тов ариства «Запчасть» кошти на суму податкового боргу по ко мунальному податку в сумі 38,27 г рн., з податку на додану вартіс ть в сумі 536,03 грн., з податку на п рибуток в сумі 3,00 грн., а всього 577,30 грн.

В обґрунтування своїх позо вних вимог позивач зазначив наступне.

Відкрите акціонерне товар иство «Запчасть» (код ЄДРПОУ 13388069) зареєстровано Лутугинсь кою районною державною адмін істрацією Луганської област і 05.02.1996 в якості суб' єкта підпр иємницької діяльності, про щ о 21.10.1999 у журналі обліку реєстра ційних справ зроблено запис за реєстраційним номером №04051 543Ю0010031, внесено до ЄДРПОУ 05.02.1996 та в зято на податковий облік в як ості платника податків у ДПІ в Лутугинському районі Луга нської області з 05.02.1996.

Станом на 27.09.2011 у зв' язку з не своєчасною сплатою податков их зобов' язань ВАТ «Запчаст ь» має податковий борг у зага льному розмірі 577,30 грн. за наст упними податками:

- по комунальному податку в сумі 38,27 грн. (у тому числі: 15,00 грн . - штрафна санкція визначена п одатковим повідомленням ріш енням №0001841501/0 від 22.06.2009 за порушенн я п.п.17.1.7. п.17.1. ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов ' язань платників податків п еред бюджетами та державним и цільовими фондами» від 21.12.2000р . № 2181-ІІІ (який був чинним на ча с виникнення спірних правові дносин), та 23,27 грн. - пеня нарах ована за несвоєчасне погашен ня податкових зобов' язань в ідповідно до п.п.16.1.1 п.16.1. ст.16 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (який був чинним на час виникнення спі рних правовідносин),

- з податку на додану вартіс ть в сумі 536,03 грн. (у тому числі: 1,0 0 грн. - штрафна санкція визнач ена податковим повідомлення м рішенням №0001821501/0 від 22.06.2009 за пор ушення п.п.17.1.7. п.17.1. ст.17 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» ві д 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (який був чинним на час виникнення спірних пр авовідносин), та 535,03 грн. - пеня нарахована за несвоєчасне п огашення податкових зобов' язань відповідно до п.п.16.1.1 п.16.1. с т.16 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (який був чинним на час виникнення спірних правовідносин),

- з податку на прибуток в сум і 3,00 грн., де сума податкового з обов' язання визнач ена платником податків самос тійно в податковій деклараці ї з податку на прибуток підпр иємства від 10.08.2009 №11516.

З метою погашення податков ого боргу ДПІ в Лутугинськом у районі Луганської області на підставі п.п.6.2.1 пункту 6.2 стат ті 6 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (який був чинним на час виникнення спірних правовідносин) були застосовані заходи щодо йог о стягнення шляхом направлен ня відповідачу першої податк ової вимоги №1/37 від 25.10.2001 та друг ої податкової вимоги №2/121 від 27 .11.2001.

Однак, усі прийняті заходи, спрямовані на погашення пода ткового боргу, бажаних резул ьтатів не дали. На підставі ви кладеного, позивач просив ст ягнути в судовому порядку з р озрахункових рахунків у банк ах, обслуговуючих боржника Відкритого акціонерного т овариства «Запчасть» кошти н а суму податкового боргу по к омунальному податку в сумі 38,2 7 грн., з податку на додану варт ість в сумі 536,03 грн., з податку на прибуток в сумі 3,00 грн., а всьог о 577,30 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позовн і вимоги підтримав у повному обсязі, наполягав на їх задов оленні, дав суду пояснення, ан алогічні викладеному в позов і.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, п ро місце, дату та час розгляду справи повідомлявся належни м чином. Правом надання запер ечень проти позову у встанов лений судом строк та доказів на підтвердження своїх дово дів не скористався, заяви про визнання позовних вимог або про розгляд справи за його ві дсутності суду не надавав.

Відповідно до частини 6 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України якщо особа, яка бере участь у справ і, без поважних причин не нада сть докази на пропозицію суд у для підтвердження обставин , на які вона посилається, суд вирішує справу на основі ная вних в матеріалах справи док азів.

Заслухавши думку представ ника позивача, дослідивши ма теріали справи, розглянувши справу в межах заявлених поз овних вимог і наявних у матер іалах справи доказів, оцінив ши докази відповідно до вимо г ст.ст.69-72 КАС України, суд дійш ов висновку про обґрунтовані сть заявлених вимог з огляду на таке.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень, шляхом справедливог о, неупередженого та своєчас ного розгляду адміністратив них справ.

Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов'я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.

Спеціальним законом, який в изначає статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи ді яльності є Закон України «Пр о державну податкову службу в Україні».

Згідно ч.1 ст.11 вказаного Зако ну органи державної податков ої служби у випадках, в межах к омпетенції та у порядку, вста новлених законами України, м ають право здійснювати докум ентальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податко вих декларацій, звітів та інш их документів, пов' язаних з нарахуванням і сплатою пода тків та зборів (обов' язкови х платежів) незалежно від спо собу їх подачі), а також планов і та позапланові виїзні пере вірки своєчасності, достовір ності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (об ов' язкових платежів), додер жання валютного законодавст ва юридичними особами, їх філ іями, відділеннями, іншими ві докремленими підрозділами, щ о не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особ ами, які мають статус суб' єк тів підприємницької діяльно сті чи не мають такого статус у, на яких згідно із законами У країни покладено обов' язок утримувати та/або сплачуват и податки і збори (обов' язко ві платежі), крім Національно го банку України та його уста нов (далі - платники податків) .

Відповідно до ч.1 ст.13 Закон У країни «Про державну податко ву службу в Україні» посадов і особи органів державної по даткової служби зобов' язан і дотримувати Конституції (254к /96-ВР) і законів України, інших н ормативних актів, прав та охо ронюваних законом інтересів громадян, підприємств, устан ов, організацій, забезпечува ти виконання покладених на о ргани державної податкової с лужби функцій та повною міро ю використовувати надані їм права.

01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює пе релік податків та зборів, що с правляються в Україні, та пор ядок їх адміністрування, пла тників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенц ію контролюючих органів, пов новаження і обов'язки їх поса дових осіб під час здійсненн я податкового контролю, а так ож відповідальність за поруш ення податкового законодавс тва.

Відповідно до ст.6 Податков ого Кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI податком є обов' язковий, б езумовний платіж до відповід ного бюджету, що справляєтьс я з платників податку відпов ідно до цього Кодексу.

У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу Україн и від 02.12.2010 №2755-VI:

- грошове зобов'язання платн ика податків - сума коштів, яку платник податків повинен сп латити до відповідного бюдже ту як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) сан кцію, а також санкції за поруш ення законодавства у сфері з овнішньоекономічної діяльн ості (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - су ма коштів, яку платник податк ів, у тому числі податковий аг ент, повинен сплатити до відп овідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядк у та строки, визначені податк овим законодавством (у тому ч ислі сума коштів, визначена п латником податків у податков ому векселі та не сплачена в у становлений законом строк) (п ідпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигля ді фіксованої суми та/або від сотків, що справляється з пла тника податків у зв'язку з пор ушенням ним вимог податковог о законодавства та іншого за конодавства, контроль за дот риманням яких покладено на к онтролюючі органи, а також шт рафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пунк ту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на су ми грошових зобов'язань, не сп лачених у встановлені законо давством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грош ового зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж еного платником податків або узгодженого в порядку оскар ження, але не сплаченого у вст ановлений цим Кодексом строк , а також пеня, нарахована на с уму такого грошового зобов'я зання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

У відповідності із статтею 16 Податкового кодексу Україн и від 02.12.2010 №2755-VI платник податків зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в поря дку, встановленому законодав ством України; вести в устано вленому порядку облік доході в і витрат, складати звітніст ь, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; по давати до контролюючих орган ів у порядку, встановленому п одатковим та митним законода вством, декларації, звітніст ь та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою пода тків та зборів; сплачувати по датки та збори в строки та у ро змірах, встановлених цим Код ексом та законами з питань ми тної справи; подавати на нале жним чином оформлену письмов у вимогу контролюючих органі в (у випадках, визначених зако нодавством) документи з облі ку доходів, витрат та інших по казників, пов'язаних із визна ченням об'єктів оподаткуванн я (податкових зобов'язань), пер винні документи, регістри бу хгалтерського обліку, фінанс ову звітність, інші документ и, пов'язані з обчисленням та с платою податків та зборів. У п исьмовій вимозі обов'язково зазначаються конкретний пер елік документів, які повинен надати платник податків, та п ідстави для їх надання; подав ати контролюючим органам інф ормацію, відомості про суми к оштів, не сплачених до бюджет у в зв'язку з отриманням подат кових пільг (суми отриманих п ільг) та напрями їх використа ння (щодо умовних податкових пільг - пільг, що надаються за умови використання коштів, в ивільнених у суб'єкта господ арювання внаслідок надання п ільги, у визначеному державо ю порядку); подавати контролю ючим органам інформацію в по рядку, у строки та в обсягах, в становлених податковим зако нодавством; виконувати зако нні вимоги контролюючих орга нів щодо усунення виявлених порушень законів з питань оп одаткування та митної справи і підписувати акти (довідки) п ро проведення перевірки; не п ерешкоджати законній діяльн ості посадової особи контрол юючого органу під час викона ння нею службових обов'язків та виконувати законні вимог и такої посадової особи; пові домляти контролюючим органа м за місцем обліку такого пла тника про його ліквідацію аб о реорганізацію протягом трь ох робочих днів з дня прийнят тя відповідного рішення (крі м випадків, коли обов'язок зді йснювати таке повідомлення п окладено законом на орган де ржавної реєстрації); повідом ляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юрид ичної особи та зміну місця пр оживання фізичної особи - під приємця; забезпечувати збере ження документів, пов'язаних з виконанням податкового об ов'язку, протягом строків, уст ановлених цим Кодексом; допу скати посадових осіб контрол юючого органу під час провед ення ними перевірок до обсте ження приміщень, територій (к рім житла громадян), що викори стовуються для одержання дох одів чи пов'язані з утримання м об'єктів оподаткування, а та кож для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у випадка х, встановлених цим Кодексом .

Відповідно до статті 20 Пода ткового кодексу України орга ни державної податкової служ би мають право визначати у ви значених цим Кодексом випадк ах суми податкових та грошов их зобов'язань платників под атків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); за стосовувати до платників под атків фінансові (штрафні) сан кції, стягувати до бюджетів т а державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та /або податкового боргу у випа дках, порядку та розмірі, вста новлених цим Кодексом, стягу вати суми простроченої забор гованості суб'єкта господарю вання перед державою (Автоно мною Республікою Крим чи тер иторіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залучен им державою (Автономною Респ ублікою Крим чи територіальн ою громадою міста) або під дер жавну (місцеву) гарантію, а так ож за кредитом з бюджету в пор ядку, визначеному цим Кодекс ом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); зверт атися до суду щодо стягнення коштів платника податків, як ий має податковий борг, з раху нків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму пода ткового боргу або його части ни (пункт 20.1.18 пункту 20.1).

Проте, оскільки правовідно сини щодо наслідків несплати платником податків - відпо відачем у даній адміністрати вній справі податкових зобов ' язань по комунальному пода тку в сумі 38,27 грн., з податку на д одану вартість в сумі 536,03 грн., з податку на прибуток в сумі 3,00 г рн., а всього 577,30 грн., виникли до прийняття та набрання чинно сті Податковим Кодексом Укра їни від 02.12.2010 №2755-VI, суд приходить до висновку, що в даному випад ку при розгляді справи можли во посилатися на норми раніш е діючого законодавства.

Згідно з п.3 ч.1 ст.9 Закону Укра їни „Про систему оподаткуван ня” (який був чинним до 01.01.2011) пла тники податків і зборів (обов ' язкових платежів) зобов' я зані сплачувати належні суми податків і зборів у встановл ені законом терміни.

У судовому засіданні встан овлено, підтверджується мате ріалами справи, що Відкрите а кціонерне товариство «Запча сть» (код ЄДРПОУ 13388069) зареєстро вано Лутугинською районною д ержавною адміністрацією Луг анської області 05.02.1996 в якості с уб' єкта підприємницької ді яльності, про що 21.10.1999 у журналі обліку реєстраційних справ зроблено запис за реєстрацій ним номером №04051543Ю0010031, внесено д о ЄДРПОУ 05.02.1996 та взято на подат ковий облік ДПІ в Лутугинськ ому районі Луганської област і з 05.02.1996 (аркуші справи 4,6,7).

Так, станом на 27.09.2011 у зв' язку з несвоєчасною сплатою пода ткових зобов' язань ВАТ «Зап часть» має податковий борг у загальному розмірі 577,30 грн. за наступними податками:

- по комунальному податку в сумі 38,27 грн. (у тому числі: 15,00 грн . - штрафна санкція визначена п одатковим повідомленням ріш енням №0001841501/0 від 22.06.2009 за порушенн я п.п.17.1.7. п.17.1. ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов ' язань платників податків п еред бюджетами та державним и цільовими фондами» від 21.12.2000р . № 2181-ІІІ (який був чинним на ча с виникнення спірних правові дносин), та 23,27 грн. - пеня нарах ована за несвоєчасне погашен ня податкових зобов' язань в ідповідно до п.п.16.1.1 п.16.1. ст.16 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (який був чинним на час виникнення спі рних правовідносин),

- з податку на додану вартіс ть в сумі 536,03 грн. (у тому числі: 1,0 0 грн. - штрафна санкція визнач ена податковим повідомлення м рішенням №0001821501/0 від 22.06.2009 за пор ушення п.п.17.1.7. п.17.1. ст.17 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» ві д 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (який був чинним на час виникнення спірних пр авовідносин), та 535,03 грн. - пеня нарахована за несвоєчасне п огашення податкових зобов' язань відповідно до п.п.16.1.1 п.16.1. с т.16 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (який був чинним на час виникнення спірних правовідносин),

- з податку на прибуток в сум і 3,00 грн., де сума податкового з обов' язання визнач ена платником податків самос тійно в податковій деклараці ї з податку на прибуток підпр иємства від 10.08.2009 №11516.

Законом України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (яки й був чинним на час виникненн я спірних правовідносин та д о 01.01.2011) визначений порядок пога шення податкового боргу плат ника податків та порядок зве рнення стягнення на активи п латника податків, який відпо відно до ввідної частини є сп еціальним законом з питань о податкування, та встановлює порядок погашення зобов' яз ань юридичних або фізичних о сіб перед бюджетами та держа вними цільовими фондами з по датків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і спла ти пені та штрафних санкцій, щ о застосовуються до платникі в податків контролюючими орг анами. Також, цим Законом запр оваджене поняття податковог о боргу, як податкового зобов ' язання, узгодженого платни ком податків або встановлено го судом, але не сплаченого у в становлений строк, а також пе ні, нарахованої на суму таког о податкового зобов' язання . Крім того, ним же визначено, щ о органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу, є виключ но податкові органи.

Згідно до п.5.1 ст.5 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» від 21.1 2.2000р. № 2181-ІІІ (який був чинним на час виникнення спірних прав овідносин та до 01.01.2011) податкове зобов' язання, самостійно в изначене платником податків у податковій декларації, вва жається узгодженим з дня под ання такої податкової деклар ації.

Відповідно до п.п.5.2.1, 5.2.2. п.5.2. ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (який б ув чинним на час виникнення с пірних правовідносин та до 01.0 1.2011) податкове зобов' язання в важається узгодженим у день отримання податкового повід омлення, якщо воно протягом 10 днів з дня отримання не оскар жено платником податків.

Згідно із підпунктом 5.3.1 пунк ту 5.3 статті 5 Закону України ві д 21 грудня 2000 року № 2181-III «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» (який був чи нним на час виникнення спірн их правовідносин та до 01.01.2011) пл атник податків зобов' язани й самостійно сплатити суму п одаткового зобов' язання, за значену у поданій ним податк овій декларації, протягом де сяти календарних днів, насту пних за останнім днем відпов ідного граничного строку, пе редбаченого підпунктом 4.1.4 пу нкту 4.1 статті 4 цього Закону дл я подання податкової деклара ції.

Згідно із підпунктом 5.4.1 пунк ту 5.4 статті 5 Закону України ві д 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» (який був чинним на час виникнення спірних прав овідносин та до 01.01.2011) узгоджена сума податкового зобов' яза ння, не сплачена платником по датків у строки, визначені ці єю статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Зважаючи на те, що боржник н е сплатив узгоджені суми под аткових зобов' язань у встан овлені строки, податковим ор ганом відповідно до ст.6 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (який був чи нним на час виникнення спірн их правовідносин та до 01.01.2011) ДП І в Лутугинському районі Луг анської області відповідачу були направлені перша подат кова вимога №1/37 від 25.10.2001 та друг а податкова вимога №2/121 від 27.11.2001 (аркуші справи 8,9).

Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 З акону № 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджен у суму податкового зобов' яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги.

6.2.3. Податкові вимоги надсила ються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

П.п. 6.2.4 вказаної статті визна чено, що податкова вимога вва жається надісланою (врученою ) юридичній особі, якщо її пере дано посадовій особі такої ю ридичної особи під розписки або надіслано листом з повід омленням про вручення. Подат кова вимога вважається надіс ланою (врученою) фізичній осо бі, якщо її вручено особисто т акій фізичній особі або її за конному представникові чи на діслано листом на її адресу з а місцем проживання або оста ннього відомого місця її зна ходження із повідомленням пр о вручення.

Перша податкова вимога №1/37 в ід 25.10.2001 та друга податкова вимо га №2/121 від 27.11.2001, відповідачем от римані 26.10.2001 та 29.11.2001, на час судово го розгляду справи не оскарж ені та вважаються узгодженим и.

Відповідно до вимог підпун кту 16.1.1. пункту 16.1 статті 16 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» (яки й був чинним на час виникненн я спірних правовідносин та д о 01.01.2011) після закінчення встано влених строків погашення узг одженого податкового зобов' язання на суму податкового б оргу нараховується пеня.

Відповідно до вимог пункту 17.1 статті 17 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами» (який був чинним на час виникнення спірних прав овідносин та до 01.01.2011) штрафні с анкції (штрафи) за порушення п одаткового законодавства на кладаються на платника подат ків у розмірах, визначених ці єю статтею, контролюючими ор ганами, а у випадку, передбаче ному пунктом 17.2 цієї статті, са мостійно нараховуються та сп лачуються платником податкі в.

Відповідно до вимог підпун кту 17.1.7. пінкту 17.1 статті 17 Закон у України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» (яки й був чинним на час виникненн я спірних правовідносин та д о 01.01.2011) у разі коли платник пода тків не сплачує узгоджену су му податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, таки й платник податку зобов'язан ий сплатити штраф у таких роз мірах:

- при затримці до 30 календарн их днів, наступних за останні м днем граничного строку спл ати узгодженої суми податков ого зобов'язання, - у розмірі д есяти відсотків погашеної су ми податкового боргу;

- при затримці від 31 до 90 кален дарних днів включно, наступн их за останнім днем гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язанн я, - у розмірі двадцяти відсотк ів погашеної суми податковог о боргу;

- при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої су ми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотк ів погашеної суми податковог о боргу.

Платник податків сплачує о дин із зазначених у цьому під пункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були за стосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1- 17.1.6 цього пункт у, чи ні.

Так, 22.06.2009 ДПІ в Лутугинському районі Луганської області з а порушення термінів сплати податкових зобов' язань до в ідповідача застосовано штра фні санкції з нарахуванням п ені: по комунальному податку за податковим повідомленням -рішенням № 0001841501/0 в сумі 15,00 грн., пе ня в сумі 23,27 грн. та з податку на додану вартість за податков им повідомленням-рішенням № 0001821501/0 в сумі 1,00 грн., пеня в сумі 535,03 грн.

Податкові повідомлення-рі шення відповідачем отримані 22.06.2009, що підтверджується особи стим підписом керівника ВАТ «Запчасть» на корінцях подат кових рішень (аркуш справи 11).

Даних про оскарження відпо відачем податкових повідомл ень-рішень ДПІ в Лутугинсько му районі Луганської області №0001821501/0, №0001841501/0 від 22.06.2009 на час розг ляду справи судом не встанов лено,а тому вони вважаються у згодженими та чинними на час розгляду справи.

Даних про добровільну спла ту відповідачем податкового боргу судом не встановлено.

Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 П одаткового кодексу України в ід 02.12.2010 №2755-VI визначено, що джерел ами самостійної сплати грошо вих зобов'язань або погашенн я податкового боргу платника податків є будь-які власні ко шти, у тому числі ті, що отрима ні від продажу товарів (робіт , послуг), майна, випуску цінни х паперів, зокрема корпорати вних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з ур ахуванням особливостей, визн ачених цією статтею, а також с уми надміру сплачених платеж ів до відповідних бюджетів. Д жерелами погашення податков ого боргу платника податків є будь-яке майно такого платн ика податків з урахуванням о бмежень, визначених цим Коде ксом, а також іншими законода вчими актами.

Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI регламентовано, що орган де ржавної податкової служби зд ійснює за платника податків і на користь держави заходи щ одо погашення податкового бо ргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власност і, а в разі їх недостатності - ш ляхом продажу майна такого п латника податків, яке перебу ває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарни х днів з дня надіслання таком у платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до ви конання органам державної по даткової служби, у розмірі су ми податкового боргу або йог о частини (підпункти 95.2 та 95.3 ста тті 95 Податкового кодексу Укр аїни від 02.12.2010 №2755-VI).

Таким чином, суд вважає вста новленим, що за відповідачем дійсно рахується податковий борг перед бюджетом у загаль ному розмірі 577,30 грн., у тому чис лі, по комунальному податку в сумі 38,27 грн., з податку на додан у вартість в сумі 536,03 грн. та з по датку на прибуток в сумі 3,00 грн ., про який він повідомлений, я кий ним не оспорено та до тепе рішнього часу в добровільном у порядку не сплачено, а тому, суд дійшов висновку, що орган ом державної податкової служ би при зверненні до суду з вка заним адміністративним позо вом щодо стягнення з ВАТ «Зап часть» коштів у рахунок пога шення існуючого податкового боргу з усіх наявних рахункі в у банках платника податків , дотримані вимоги пункту 95.1 ст атті 95 Податкового кодексу Ук раїни від 02.12.2010 №2755-VI, підстави для відмови у задоволенні позов у відсутні, тому адміністрат ивний позов підлягає задовол енню.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 10 листопада 2011 року прого лошено вступну та резолютивн у частини постанови. Складен ня постанови у повному обсяз і відкладено на 14 листопада 2011 року, про що згідно вимог част ини 2 статті 167 КАС України пові домлено після проголошення в ступної та резолютивної част ин постанови у судовому засі данні.

Питання по судових витра тах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сп лати у встановленому порядку , а ст. 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України не передбачено їх стягнення у д аних випадках.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23 , 71, 87, 94, 111, 158-163, 167 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Де ржавної податкової інспекці ї в Лутугинському районі Луг анської області до Відкрит ого акціонерного товарист ва «Запчасть» про стягнення коштів на суму податкового б оргу по комунальному податку в сумі 38,27 грн., з податку на дода ну вартість в сумі 536,03 грн., з под атку на прибуток в сумі 03,00 грн. , а всього 577,30 грн., з розрахунков их рахунків у банках, обслуго вуючих боржника задовольнит и повністю.

Стягнути з Відкритого а кціонерного товариства «Зап часть» (ідентифікаційний код юридичної особи 13388069, місцезна ходження: 92006 Луганська обла сть, Лутугинський район, с.Усп енка, кв.50 років Жовтня, буд.42) кошти на суму податкового бо ргу перед бюджетом у загальн ому розмірі 577 грн. 30 коп. (п' ятс от сімдесят сім гривень 30 копі йок), у тому числі, по комуналь ному податку в сумі 38 грн. 27 коп . (тридцять вісім гривень 27 коп ійок), перерахувавши кошти до місцевого бюджету Успенсько ї селищної ради на розрахунк овий рахунок № 33212828700177 в ГУ ДКУ в Л уганській області, МФО 804013, код одержувача 23487074, з податку на до дану вартість в сумі 536 грн. 03 ко п. (п' ятсот тридцять шість гр ивень 03 копійки), перерахувавш и кошти до державного бюджет у на розрахунковий рахунок № 31117029700170 в ГУ ДКУ в Луганській обл асті, МФО 804013, код одержувача 2348707 4, з податку на прибуток в сумі 03 грн. 00 коп. (три гривні 00 копійо к), перерахувавши кошти до дер жавного бюджету на розрахунк овий рахунок № 31115009700170 в ГУ ДКУ в Л уганській області, МФО 804013, код одержувача 23487074, з рахунків у ба нках, обслуговуючих платника податків - Відкрите акціон ерне товариство «Запчасть».

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова складена та підп исана в повному обсязі 14 листо пада 2011 року.

< Текст >

< Резолютивна частина >

< Текст >

< Текст >

Суддя О.О. Цицюра

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.11.2011
Оприлюднено02.12.2011
Номер документу19381713
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8903/11/1270

Постанова від 10.11.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.О. Цицюра

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні