Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 листопада 2011 року Справа № 2а-9769/11/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
головуючого судді - Петро сян К.Є.,
при секретарі судового зас ідання - Ковіної І.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у місті Лу ганську адміністративну спр аву за адміністративним позо вом Державної податкової інс пекції в м. Сєвєродонецьку Лу ганської області до Товарист ва з обмежною відповідалньно стю «Форест» про стягнення з аборгованості, -
В С Т А Н О В И В:
25 жовтня 2011 року Державна под аткова інспекція в м. Сєвєрод онецьку Луганської області з вернулася до Луганського окр ужного адміністративного су ду з адміністративним позово м до Товариства з обмежною ві дповідалньностю «Форест» пр о стягнення коштів за податк овим боргом з орендної плати за землю в сумі 936,00 грн., в обґру нтування якого послався на н аступне.
ТОВ «Форест» зареєстрован о виконавчим комітетом Сєвєр одонецької міської ради та п рисвоєно ідентифікаційний к од юридичної особи 31015153. 29.06.2000 від повідача взято на облік в ДПІ в м. Сєвєродонецьку за № 94. Стан ом на жовтень 2011 року відповід ач має податковий борг з орен дної плати за землю на загаль ну суму 936,00 грн., який підтвердж ується податковими повідомл еннями - рішеннями № 0000711502 та № 0000721502 від 01.06.2011 та деклара цією № 1656 від 27.01.2001. З метою стягне ння податкового боргу ДПІ в м . Сєвєродонецьку у відповідн ості зі с. 59 Податкового кддек су України відповідачу було надіслано податкову вимогу № 231 від 22.07.2011. Всі активи відповіа дча 09.08.2011 зареєстровано в держа ному реєстрі обтяжень рухомо го майна. Не зважаючи на вжиті заходи, податковий борг відп овідача залишається несплач еним. На підставі викладеног о, позивач просив стягнути з ТОВ «Форест» кошти за по датковим боргом з орендної п лати за землю в сумі 936,00 грн., з р ахунків у банках, обслуговую чих платника податків.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримали у повному обся зі, надав суду аналогічні поз овній заяві пояснення.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся з невідомих суду причин, пр о дату, час і місце судового ро згляду справи повідомлявся н алежним чином, про причини не прибуття суд не доповідав. Пр авом подати суду заперечення проти позову та докази на під твердження своїх доводів не скористався, заяв про розгля д справи за його відсутності до суду не надходило.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у ма теріалах справи доказів, оці нивши докази відповідно до в имог ст.ст. 69-72 КАС України, суд д ійшов висновку про обґрунтов аність заявлених вимог з огл яду на таке.
Частиною 1 статті 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що за вданням адміністративного с удочинства є захист прав, сво бод та інтересів фізичних ос іб, прав та інтересів юридичн их осіб у сфері публічно-прав ових відносин від порушень з боку органів державної влад и, органів місцевого самовря дування, їхніх посадових і сл ужбових осіб, інших суб' єкт ів при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень, шляхом спра ведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ.
Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов'я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.
01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює пе релік податків та зборів, що с правляються в Україні, та пор ядок їх адміністрування, пла тників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенц ію контролюючих органів, пов новаження і обов'язки їх поса дових осіб під час здійсненн я податкового контролю, а так ож відповідальність за поруш ення податкового законодавс тва.
Відповідно до статті 6 Пода ткового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податком є обов' язко вий, безумовний платіж до від повідного бюджету, що справл яється з платників податку в ідповідно до цього Кодексу.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу Україн и від 02.12.2010 №2755-VI:
- грошове зобов'язання платн ика податків - сума коштів, яку платник податків повинен сп латити до відповідного бюдже ту як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) сан кцію, а також санкції за поруш ення законодавства у сфері з овнішньоекономічної діяльн ості (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - су ма коштів, яку платник податк ів, у тому числі податковий аг ент, повинен сплатити до відп овідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядк у та строки, визначені податк овим законодавством (у тому ч ислі сума коштів, визначена п латником податків у податков ому векселі та не сплачена в у становлений законом строк) (п ідпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигля ді фіксованої суми та/або від сотків, що справляється з пла тника податків у зв'язку з пор ушенням ним вимог податковог о законодавства та іншого за конодавства, контроль за дот риманням яких покладено на к онтролюючі органи, а також шт рафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пунк ту 14.1);
пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на су ми грошових зобов'язань, не сп лачених у встановлені законо давством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грош ового зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж еного платником податків або узгодженого в порядку оскар ження, але не сплаченого у вст ановлений цим Кодексом строк , а також пеня, нарахована на с уму такого грошового зобов'я зання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
У відповідності із статтею 16 Податкового кодексу Україн и від 02.12.2010 №2755-VI платник податків зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в поря дку, встановленому законодав ством України; вести в устано вленому порядку облік доході в і витрат, складати звітніст ь, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; по давати до контролюючих орган ів у порядку, встановленому п одатковим та митним законода вством, декларації, звітніст ь та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою пода тків та зборів; сплачувати по датки та збори в строки та у ро змірах, встановлених цим Код ексом та законами з питань ми тної справи; подавати на нале жним чином оформлену письмов у вимогу контролюючих органі в (у випадках, визначених зако нодавством) документи з облі ку доходів, витрат та інших по казників, пов'язаних із визна ченням об'єктів оподаткуванн я (податкових зобов'язань), пер винні документи, регістри бу хгалтерського обліку, фінанс ову звітність, інші документ и, пов'язані з обчисленням та с платою податків та зборів. У п исьмовій вимозі обов'язково зазначаються конкретний пер елік документів, які повинен надати платник податків, та п ідстави для їх надання; подав ати контролюючим органам інф ормацію, відомості про суми к оштів, не сплачених до бюджет у в зв'язку з отриманням подат кових пільг (суми отриманих п ільг) та напрями їх використа ння (щодо умовних податкових пільг - пільг, що надаються за умови використання коштів, в ивільнених у суб'єкта господ арювання внаслідок надання п ільги, у визначеному державо ю порядку); подавати контролю ючим органам інформацію в по рядку, у строки та в обсягах, в становлених податковим зако нодавством; виконувати зако нні вимоги контролюючих орга нів щодо усунення виявлених порушень законів з питань оп одаткування та митної справи і підписувати акти (довідки) п ро проведення перевірки; не п ерешкоджати законній діяльн ості посадової особи контрол юючого органу під час викона ння нею службових обов'язків та виконувати законні вимог и такої посадової особи; пові домляти контролюючим органа м за місцем обліку такого пла тника про його ліквідацію аб о реорганізацію протягом трь ох робочих днів з дня прийнят тя відповідного рішення (крі м випадків, коли обов'язок зді йснювати таке повідомлення п окладено законом на орган де ржавної реєстрації); повідом ляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юрид ичної особи та зміну місця пр оживання фізичної особи - під приємця; забезпечувати збере ження документів, пов'язаних з виконанням податкового об ов'язку, протягом строків, уст ановлених цим Кодексом; допу скати посадових осіб контрол юючого органу під час провед ення ними перевірок до обсте ження приміщень, територій (к рім житла громадян), що викори стовуються для одержання дох одів чи пов'язані з утримання м об'єктів оподаткування, а та кож для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у випадка х, встановлених цим Кодексом .
Відповідно до статті 20 Пода ткового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI органи державної пода ткової служби мають право ви значати у визначених цим Код ексом випадках суми податков их та грошових зобов'язань пл атників податків (підпункт 20.1 .27 пункту 20.1); застосовувати до п латників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати д о бюджетів та державних ціль ових фондів суми грошових зо бов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та р озмірі, встановлених цим Код ексом, стягувати суми простр оченої заборгованості суб'єк та господарювання перед держ авою (Автономною Республікою Крим чи територіальною гром адою міста) за кредитом (позик ою), залученим державою (Автон омною Республікою Крим чи те риторіальною громадою міста ) або під державну (місцеву) га рантію, а також за кредитом з б юджету в порядку, визначеном у цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пу нкту 20.1); звертатися до суду щод о стягнення коштів платника податків, який має податкови й борг, з рахунків у банках, об слуговуючих такого платника , на суму податкового боргу аб о його частини (пункт 20.1.18 пункт у 20.1).
Пунктом 31.1. статті 31 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI строком сплати податку та збору визнається період, що р озпочинається з моменту вини кнення податкового обов'язку платника податку із сплати к онкретного виду податку і за вершується останнім днем стр оку, протягом якого такий под аток чи збір повинен бути спл ачений у порядку, визначеном у податковим законодавством . Податок чи збір, що не був спл ачений у визначений строк, вв ажається не сплаченим своєча сно. Момент виникнення подат кового обов'язку платника по датків, у тому числі податков ого агента, визначається кал ендарною датою.
Відповідно до п.54.1 ст.54 Податк ового кодексу України від 02.12.20 10 №2755-VI, крім випадків, передбаче них податковим законодавств ом, платник податків самості йно обчислює суму податковог о та/або грошового зобов' яз ання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) деклара ції або уточнюючому розрахун ку, що подається контролюючо му органу у строки, встановле ні цим Кодексом.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Подат кового кодексу України від 02.1 2.2010 №2755-VI, платник податків зобов 'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язанн я, зазначену у поданій ним под атковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настаю ть за останнім днем відповід ного граничного строку, пере дбаченого цим Кодексом для п одання податкової деклараці ї, крім випадків, встановлени х цим Кодексом.
Пунктом 287.1. статті 287 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI власники землі та землекор истувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користу вання земельною ділянкою. У р азі припинення права власнос ті або права користування зе мельною ділянкою плата за зе млю сплачується за фактичний період перебування землі у в ласності або користуванні у поточному році.
Пунктом 287.3. статті 287 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI податкове зобов'язання що до плати за землю, визначене у податковій декларації на по точний рік, сплачується рівн ими частками власниками та з емлекористувачами земельни х ділянок за місцезнаходженн ям земельної ділянки за пода тковий період, який дорівнює календарному місяцю, щоміся ця протягом 30 календарних дні в, що настають за останнім кал ендарним днем податкового (з вітного) місяця.
Відповідно до ст.288 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI, підставою для нарахування орендної плати за земельну д ілянку є договір оренди тако ї земельної ділянки. Платник ом орендної плати є орендар з емельної ділянки. Об' єктом оподаткування є земельна діл янка, надана в оренду. Розмір т а умови внесення орендної пл ати встановлюються у договор і оренди між орендодавцем (вл асником) і орендарем.
Судом установлено, підтвер джується матеріалами справи , що відповідач - Товариства з обмежною відповідалньност ю «Форест» (ідентифікаційний код юридичної особи 31015153) зареє стровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом С євєродонецької міської ради 28.04.2005 року за реєстраційним ном ером №1 383 120 0000 000836 (а.с.10-12) та взято на податковий облік в ДПІ в м. Сє вєродонецьку Луганської обл асті з 29.06.2000 за №94 (а.с.6) та є суб'єкт ом плати за землю (платником).
Наявність у ТОВ «Форест» по даткового боргу перед бюджет ом з орендної плати за землю з юридичних осіб у загальному розмірі 936,00 грн. підтверджуєть ся розрахунком суми податков ого боргу станом на 14.10.2011, та зво ротнім боком облікової карти ки платника (а.с.5, 19-29).
Крім того, борг підтверджує ться податковим повідомленн ям - рішенням № 0000711502/0 від 01.06.2011, як е було винесено на підставі а кту перевірки №938/15-209-31015153 від 22.04.2011 н а суму 506,44 коп., яке було направл ено листом на адресу відпові адча 01.06.2011 та повернуто на адрес у позивача 09.07.2011 з зазначенням: «за закінченням терміну збер ігання»(а.с. 13).
Згідно витягу № 32489927 від 09.08.2011 вс і активи відповідача зареєст ровано в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна з те рміном дії до 09.08.2016 (а.с. 14), 09.08.2011 відп овідно до ст. 89 розділу II Податк ового кодексу України було в инесено рішення № 79/24-069, на підст аві якого 09.08.2011 було складено ак т опису майна № 93/24-071(а.с. 17-18).
Пунктом 59.1. статті 59 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового з обов'язання в установлені за конодавством строки, орган д ержавної податкової служби н адсилає (вручає) йому податко ву вимогу в порядку, визначен ому для надсилання (вручення ) податкового повідомлення-р ішення. Податкова вимога мож е не надсилатися, якщо загаль на сума податкового боргу пл атника податків не перевищує одного неоподатковуваного м інімуму доходів громадян.
Пунктом 59.3. статті 59 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI встановлено, що податкова в имога надсилається не раніше першого робочого дня після з акінчення граничного строку сплати суми грошового зобов 'язання. Податкова вимога пов инна містити відомості про ф акт виникнення грошового зоб ов'язання та права податково ї застави, розмір податковог о боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'яз ок погасити податковий борг та можливі наслідки його неп огашення в установлений стро к, попередження про опис акти вів, які відповідно до законо давства можуть бути предмето м податкової застави, а також про можливі дату та час прове дення публічних торгів з їх п родажу.
Податкова вимога надсилає ться також платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суми податкових зобов'я зань у встановлені цим Кодек сом строки, без попереднього надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення ( пункт 59.4. статті 59 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).
Відповідачу відповідно до цієї статті ДПІ в м. Сєвєродщо нецьку Луганської області на правлено податкову вимогу №2 31 від 22.07.2011 на суму 505,67 грн.(а.с.15-16). Вк азана вимога у встановленому законом порядку не оскаржен а і, відповідно, є чинною. Дани х про її відкликання у суду на час розгляду справи не має.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 П одаткового кодексу України в ід 02.12.2010 №2755-VI визначено, що джерел ами самостійної сплати грошо вих зобов'язань або погашенн я податкового боргу платника податків є будь-які власні ко шти, у тому числі ті, що отрима ні від продажу товарів (робіт , послуг), майна, випуску цінни х паперів, зокрема корпорати вних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з ур ахуванням особливостей, визн ачених цією статтею, а також с уми надміру сплачених платеж ів до відповідних бюджетів. Д жерелами погашення податков ого боргу платника податків є будь-яке майно такого платн ика податків з урахуванням о бмежень, визначених цим Коде ксом, а також іншими законода вчими актами.
Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI регламентовано, що орган де ржавної податкової служби зд ійснює за платника податків і на користь держави заходи щ одо погашення податкового бо ргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власност і, а в разі їх недостатності - ш ляхом продажу майна такого п латника податків, яке перебу ває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарни х днів з дня надіслання таком у платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до ви конання органам державної по даткової служби, у розмірі су ми податкового боргу або йог о частини (підпункти 95.2 та 95.3 ста тті 95 Податкового кодексу Укр аїни від 02.12.2010 №2755-VI).
Таким чином, суд вважає вста новленим, що за відповідачем дійсно рахується податковий борг перед бюджетом з орендн ої плати за землю з юридичних осіб у загальному розмірі 936,00 грн., про який він повідомлени й, який ним не оспорено та до т еперішнього часу не сплачено . А відтак, суд дійшов висновку , що органом державної податк ової служби при зверненні до суду з вказаним адміністрат ивним позовом щодо стягнення з ТОВ «Форест» коштів у рахун ок погашення цього податково го боргу з рахунків у банках п латника податків, дотримані вимоги пункту 95.1 статті 95 Подат кового кодексу України від 02.1 2.2010 №2755-VI, підстави для відмови у задоволенні позову відсутні , тому адміністративний позо в підлягає задоволенню.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки пр окурор звільнений від їх спл ати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України не передбачено їх стягнення у д аних випадках.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 10 листопада 2011 року прого лошено вступну та резолютивн у частини постанови. Складен ня постанови у повному обсяз і відкладено на 15 листопада 2011 року, про що згідно вимог част ини 2 статті 167 КАС України пові домлено після проголошення в ступної та резолютивної част ин постанови в судовому засі данні.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 17, 18, 94, 158-163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Де ржавної податкової інспекці ї в м. Сєвєродонецьку Лугнськ ої області до Товариства з об межною відповідалньностю «Ф орест» про стягнення заборго ваності задовольнити повніс тю.
Стягнути кошти Товар иства з обмежною відповідалн ьностю «Форест» (ідентифікац ійний код юридичної особи 31015153 , місцезнаходження: 93400, м. Сєвєр одонецьк, шосе Будівелників, 25/39) за податковим боргом з оре ндної плати за землю в сумі 936,00 грн. (дев'ятсот тирдцять шість гривень 00 копійок) з рахунків у банках, обслуговуючих плат ника на р/р 33218812700080 код платежу 1305020 0 банк ГУДКУ в Луганській обла сті, МФО 804013, отримувач УДК в м. С євєродонецьку, код отримувач а 24046627.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова складе на у повному обсязі 15 листопад а 2011 року.
Суддя К.Є. Петросян
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2011 |
Оприлюднено | 02.12.2011 |
Номер документу | 19381754 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Є. Петросян
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні