Постанова
від 11.11.2011 по справі 2а-10375/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 листопада 2011 року Справа № 2а-10375/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

головуючого судді - Петро сян К.Є.,

при секретарі судового зас ідання - Ковіної І.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Лу ганську справу за адміністра тивним позовом Рубіжанської об'єднаної державної податк ової інспекції у Луганській області до Дочірнього підпр иємства "Кремінська нафтобаз а "Відкритого акціонерного т овариства "Луганськнафтопро дукт" про стягнення коштів за податковим боргом, -

В С Т А Н О В И В:

01 листопада 2011 року Рубіжанс ька об'єднана державна подат кова інспекція у Луганській області звернулася до Луганс ького окружного адміністрат ивного суду з позовом до Дочі рнього підприємства "Кремінс ька нафтобаза" Відкритого ак ціонерного товариства "Луган ськнафтопродукт" про стягнен ня коштів за податковим борг ом в сумі 25181,90 грн. з рахунків у б анках платника податків, в об ґрунтування якого зазначив н аступне.

Дочірнє підприємство "Kpeмін ська нафтобаза" Відкритого а кціонерного товариства "Луга нськнафтопродукт" ідентифiка цiйний код 02127897, засновано на при ватної власності, здійснює ф інансово-господарську діяль ність на підставі статуту i є с амостійним суб'єктом, який ма є права юридичної особи, заре єстроване Кремiнською Райдер жадмiнiстрацiею під №13661200000000389 від 24.02.1996, знаходиться за адресою: Л уганська обл., Кремiнський р-н, смт. Краснорiченське, вул. Арт ема 3, та внесено до Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців. ДП "Kpeмінська нафтобаза" н есплачено до бюджету згідно ст. 5 Закону України "Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами від 21.12.2000 №2181 узгоджених (задекларованих) сум податко вої заборгованості в розмірі 25181.90 грн., яка складається з пла ти за землю та ПДВ. У відповідн ості до п.п. 6.2.1, п.6.2 ст. 6 Закону від повідачу було особисто вруче но (направлено) першу податко ву вимогу №1/76 від 08.05.2007 та другу п одаткову вимогу №2/99 від 22.06.2007. Ма йно боржника знаходиться у п одатковій заставі. Начальник ом Рубіжанської ОДПI було при йняте рішення №2 від 07.08.2007 про ст ягнення коштів та продаж інш их активів платника податків в рахунок погашення його под аткового боргу. З урахування м викладеного, позивач проси в стягнути з Дочірнього підп риємства "Кремінська нафтоба за" Відкритого акціонерного товариства "Луганськнафтопр одукт" кошти в погашення пода ткового боргу з податку на до дану вартість в сумі 10500,55 грн., п о платі за землю в сумі 14681,35 грн. , а всього в сумі 25181,90 грн.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, дав суду пояснення, аналогі чні викладеним у позові.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, з аявою від 09.11.2011 позовні вимоги в изнав у повному обсязі та про сив розглянути справу за йог о відсутності (а.с.25).

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у ма теріалах справи доказів, оці нивши докази відповідно до в имог ст.ст. 69-72 КАС України, суд д ійшов висновку про обґрунтов аність заявлених вимог з огл яду на таке.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що завдан ням адміністративного судоч инства є захист прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, орг анів місцевого самоврядуван ня, їхніх посадових і службов их осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними владних упр авлінських функцій на основі законодавства, в тому числі н а виконання делегованих повн оважень, шляхом справедливог о, неупередженого та своєчас ного розгляду адміністратив них справ.

Згідно зі статтею 6 Конститу ції України органи законодав чої, виконавчої та судової вл ади здійснюють свої повноваж ення у встановлених цією Кон ституцією межах та відповідн о до законів України.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Спеціальним законом, який в изначає статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи ді яльності є Закон України “Пр о державну податкову службу в України від 04.12.1990р. №509-XII.

Відповідно до ч.1 ст. 13 Закон У країни “Про державну податко ву службу в Україні від 04.12.1990р. № 509-XII посадові особи органів дер жавної податкової служби зоб ов' язані дотримувати Конст итуції і законів України, інш их нормативних актів, прав та охоронюваних законом інтере сів громадян, підприємств, ус танов, організацій, забезпеч увати виконання покладених н а органи державної податково ї служби функцій та повною мі рою використовувати надані ї м права.

Згідно ст. 67 Конституції Укр аїни кожен зобов' язаний спл ачувати податки та збори в по рядку і розмірах, встановлен их законом.

Судом встановлено, підтвер джується матеріалами справи , що Дочірнє підприємство "Кре мінська нафтобаза "Відкритог о акціонерного товариства "Л уганськнафтопродукт" (ідент ифікаційний код юридичної ос оби 02127897) зареєстроване Кремiнс ькою Райдержадмiнiстрацiею пі д №13661200000000389 від 24.02.2006 в якості юриди чної особи, внесено до ЄДРПОУ (а.с.8-9).

За Дочірнім підприємством "Кремінська нафтобаза" Відкр итого акціонерного товарист ва "Луганськнафтопродукт" ра хується податковий борг пере д бюджетом, загальна сума яко го становить 25181,90 грн., з яких:

- з податку на додану вартіс ть в сумі 10500,55 грн., де податкові зобов' язання визначені сам остійно платником податків в уточнюючому розрахунку пода ткових зобов' язань з податк у на додану вартість у зв' яз ку з виправленням самостійно виявлених помилок від 05.03.2009 №3200 звітний період березень 2009 ро ку, звітний період за який вип равляться помилки червень 2008 року (а.с.14);

- з податку на землю з юридич них осіб в сумі 14681,35 грн., де пода ткові зобов' язання визначе ні самостійно платником пода тків у податкових розрахунка х земельного податку від 26.01.2011 № 302, №300 та №301 (а.с.15-17).

07.08.2007 позивачем було винесено рішення №2 про стягнення кошт ів та продаж інших активів пл атника податків в рахунок по гашення його податкового бор гу, відповідно до Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетом та держав ними цільовими фондами» яким було вирішено здійснити стя гнення коштів та продаж інши х активів, що перебувають у вл асності платника податків, а також тих активів, права влас ності на які він набуде у май бутньому, в рахунок погашенн я узгодженої суми податковог о боргу цього платника подат ків (а.с.13).

Наявність податкового бор гу у відповідача підтверджує ться зворотнім боком обліков ї картки платника податків (а .с.22), розрахунками податковог о боргу по платі за землю та по датку на додану вартість (18-21).

До набрання чинності Подат ковим кодексом України від 02.1 2.2010 №2755-VI спеціальним законом з п итань оподаткування, який ус тановлював порядок погашенн я зобов' язань юридичних або фізичних осіб перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами з податків і зборів (об ов' язкових платежів), включ аючи збір на обов' язкове де ржавне пенсійне страхування та внески на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування, нарахування і спл ати пені та штрафних санкцій , що застосовуються до платни ків податків контролюючими о рганами, у тому числі за поруш ення у сфері зовнішньоеконом ічної діяльності, та визнача в процедуру оскарження дій о рганів стягнення був Закон У країни від 21 грудня 2000 року № 2181- III «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами».

Згідно до п.5.1 ст.5 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» від 21.1 2.2000р. № 2181-ІІІ податкове зобов' язання, самостійно визначене платником податків у податк овій декларації, вважається узгодженим з дня подання так ої податкової декларації.

Зважаючи на те, що боржник н е сплатив узгоджені суми под аткових зобов' язань у встан овлені строки, податковим ор ганом відповідно до ст.6 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» від 21.12.2000 № 2181-ІІІ відповідачу сформовані та направлені пе рша податкова вимога №1/76 від 08. 05.2007, яка отримана головним бух галтером відповідача 10.05.2007, та д руга податкова вимога №2/99 від 22.06.2007, яка направлена відповіда чу рекомендованим листом (а.с .11-12).

Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 З акону № 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджен у суму податкового зобов' яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги.

6.2.3. Податкові вимоги надсила ються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

П.п. 6.2.4 вказаної статті визна чено, що податкова вимога вва жається надісланою (врученою ) юридичній особі, якщо її пере дано посадовій особі такої ю ридичної особи під розписки або надіслано листом з повід омленням про вручення.

Податкова вимога вважаєть ся надісланою (врученою) фізи чній особі, якщо її вручено ос обисто такій фізичній особі або її законному представник ові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого міс ця її знаходження із повідом ленням про вручення.

Податкові вимоги отримані відповідачем, не оскаржені т а вважаються узгодженими.

Даних про добровільну спла ту відповідачем податкового боргу судом на час розгляду с прави не встановлено.

Відповідно до частини 1, 3 ст атті 136 Кодексу адміністратив ного судочинства України, по зивач може відмовитися від а дміністративного позову, а в ідповідач - визнати адмініст ративний позов протягом всьо го часу судового розгляду, зр обивши усну заяву. Якщо відмо ву від адміністративного поз ову чи визнання адміністрати вного позову викладено в адр есованій суду письмовій заяв і, ця заява приєднується до сп рави.

Судове рішення у зв' язку з відмовою від адміністративн ого позову, визнанням адміні стративного позову чи примир енням сторін ухвалюється за правилами, встановленими ста ттями 112, 113 цього Кодексу.

Відповідно до частин 1, 3 стат ті 112 Кодексу адміністративно го судочинства України позив ач може відмовитися від адмі ністративного позову повніс тю або частково, а відповідач - визнати адміністративний п озов повністю або частково. В ідмова від адміністративног о позову чи визнання адмініс тративного позову під час пі дготовчого провадження мают ь бути викладені в адресован ій суду письмовій заяві, яка п риєднується до справи.

У разі часткового визнання адміністративного позову ві дповідачем і прийняття його судом може бути прийнята пос танова суду про задоволення визнаних відповідачем позов них вимог відповідно до стат ті 164 цього Кодексу. У разі повн ого визнання відповідачем ад міністративного позову і при йняття його судом приймаєтьс я постанова суду про задовол ення адміністративного позо ву.

Згідно частини 4 статті 112 Код ексу адміністративного судо чинства України суд не прийм ає відмови від адміністратив ного позову, визнання адміні стративного позову і продовж ує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача а бо відповідача суперечать за кону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Підстав для неприйняття ви знання позовних вимог відпов ідачем суд не вбачає.

Відповідно до п.20.1.18 ст.20 Подат кового кодексу України, орга ни державної податкової служ би мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів п латника податків, який має по датковий борг, з рахунків у ба нках, обслуговуючих такого п латника, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України регламен товано, що орган державної по даткової служби здійснює за платника податків і на корис ть держави заходи щодо погаш ення податкового боргу таког о платника податків шляхом с тягнення коштів, які перебув ають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом про дажу майна такого платника п одатків, яке перебуває у пода тковій заставі.

Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 П одаткового кодексу України в изначено, що джерелами самос тійної сплати грошових зобов 'язань або погашення податко вого боргу платника податків є будь-які власні кошти, у том у числі ті, що отримані від про дажу товарів (робіт, послуг), м айна, випуску цінних паперів , зокрема корпоративних прав , отримані як позика (кредит), т а з інших джерел, з урахування м особливостей, визначених ц ією статтею, а також суми надм іру сплачених платежів до ві дповідних бюджетів. Джерелам и погашення податкового борг у платника податків є будь-як е майно такого платника пода тків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а та кож іншими законодавчими акт ами.

Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарни х днів з дня надіслання таком у платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до ви конання органам державної по даткової служби, у розмірі су ми податкового боргу або йог о частини (підпункти 95.2 та 95.3 ста тті 95 Податкового кодексу Укр аїни).

Таким чином, суд вважає вста новленим, що за відповідачем дійсно рахується податковий борг з податку на додану варт ість в сумі 10500,55 грн., по платі за землю в сумі 14681,35 грн., а всього в сумі 25181,90 грн., про який він пові домлений, який ним не оспорен о та до теперішнього часу не с плачено, а тому вимоги податк ового органу про стягнення к оштів з рахунків платника по датків у банках, обслуговуюч их такого платника податків, визнаються судом обґрунтова ними, доведеними і такими, що п ідлягають задоволенню.

Суд вважає, що підстави для відмови у задоволенні позову відсутні, тому адміністрати вний позов підлягає задоволе нню.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 11 листопада 2011 року прого лошено вступну та резолютивн у частини постанови. Складен ня постанови у повному обсяз і відкладено до 15 листопада 2011 року, про що згідно вимог част ини 2 статті 167 КАС України пові домлено після проголошення в ступної та резолютивної част ин постанови у судовому засі данні.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71 , 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Ру біжанської об'єднаної держав ної податкова інспекція у Лу ганській області до Дочірньо го підприємства "Кремінська нафтобаза" Відкритого акціон ерного товариства "Луганськн афтопродукт" про стягнення к оштів за податковим боргом в сумі 25181,90 грн. задовольнити пов ністю.

Стягнути з Дочірньог о підприємства "Кремінська н афтобаза" Відкритого акціоне рного товариства "Луганськна фтопродукт" (ідентифікаційни й код 02127897, місцезнаходження: 92913, Луганська область, Кремінсь кий район, селище міського ти пу Красноріченське, вул. Арте ма, буд. 3) кошти за податковим б оргом в сумі 25181,90 грн. (двадцять п' ять тисяч сто вісімдесят одна гривня 90 коп.), з рахунків п латника податків у банках.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного а дміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Відповідно до частини 3 стат ті 160 КАС України постанова ск ладена у повному обсязі та пі дписана 15 листопада 2011 року.

Суддя К.Є. Петросян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2011
Оприлюднено02.12.2011
Номер документу19381756
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10375/11/1270

Постанова від 11.11.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні