Постанова
від 21.11.2011 по справі 2а/1570/9276/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

    

Справа № 2а/1570/9276/2011

ПОСТАНОВА  

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 листопада 2011 року                                                                                           м.Одеса

                   Одеський окружний адміністративний суд у складі:

           головуючого судді Стефанова С.О.,

           розглянувши у скороченому проваджені адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси до товариства з обмеженою відповідальністю «Алегро-трейд»про стягнення заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 912,00 грн. та з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 510,00 грн., -

В С Т А Н О В И В :

           До суду надійшов позов Державної податкової інспекції у Малиновському районі               м. Одеси до товариства з обмеженою відповідальністю «Алегро-трейд»про стягнення заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 912,00 грн. та з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 510,00 грн.

Розгляд справи проведено в порядку скороченого провадження у відповідності із  ст. 183-2 КАС України без проведення судового засідання та виклику осіб які беруть участь у справі. Суддя за результатами розгляду справи у порядку скороченого провадження, оцінивши повідомленні позивачем обставини вважає їх достатніми для прийняття рішення з огляду на наступне.

Правовідносини, що виникли між сторонами регулюються нормами Податкового Кодексу України, Законом України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 року №509-12 (в редакції чинній на момент виникнення правовідносин), Законом України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000 року №2181-3 (в редакції чинній на момент виникнення правовідносин).

З урахуванням того, що за даним позовом правовідносини виникли до набрання чинності Податковим кодексом України та того, що позивач звернувся з позовними вимогами до адміністративного суду після набрання чинності  вказаним вище Кодексом, до даних правовідносин слід застосовувати законодавство, яке було чинне на час виникнення спору та законодавство, яке є чинним на момент розгляду цієї справи лише в частині повноважень позивача.

Згідно до ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядок встановлений законами України, мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірі, встановлених законодавством, а також стягувати до державного бюджету суми заборгованості суб'єктів господарювання за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі, та нарахованої на неї пені у порядку, передбаченому Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

Відповідно до п.20.1.18 Податкового кодексу України № 2755-VІ від 02.12.2010р. органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Тобто, позивач –орган державної податкової служби є суб’єктом владних повноважень, який у спірних правовідносинах реалізує надані йому владні управлінські функції та має право звертатися до суду з відповідними позовними вимогами щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг.

Відповідно до п.41.5 ст.41 Податкового Кодексу України органами стягнення є виключно  органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.     

Згідно ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181-ІІІ від 21.12.2000р. визначено податковий борг (недоїмка), як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума грошового зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов’язання.

Згідно до п. 16.1.4 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов’язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Алегро-трейд» зареєстроване виконавчим комітетом Одеської міської ради 25.04.2005р., номер запису про державну реєстрацію 1 556 102 0000 007372 та 05.05.2005 року взято на податковий облік в ДПІ у Малиновському районі м. Одеси за № 5437.

Згідно даних облікових карток відповідач має заборгованість перед бюджетом по податку на додану вартість у розмірі 912,00 грн. та по податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 510,00 грн.

Судом встановлено, що 01.11.2010 року посадовою особою ДПІ у Малиновському районі м. Одеси було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток приватного підприємства, за результатами складено акт від 01.11.2010 року № 7544/678/15-1, яким встановлено,  порушення позивачем вимог п.п. 4.1.4 (б), п. 4.1, ст. 4 Закону України від 21.12.2000 року № 2181 «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»та п. 16.4 ст. 16 Закону України від 28.12.1994 року № 334/94-ВР «Про оприбуткування прибутку підприємств», а саме платником податку на прибуток не подано декларації з податку на прибуток підприємства за 2009 рік, за 1 кв. 2010 року та за 1-ше півріччя п/р 2010 року.

На підставі зазначеного акту відповідачем прийнято податкове повідомлення - рішення від  01.11.2010 року № 0007481501/0, яким відповідачу визначено суму податкового зобов’язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 510,00 грн., яке отримане відповідачем 15.11.2010р.

Відповідно до пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000р. №2181-ІІІ (зі змінами та доповненнями) податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Згідно з пп.16.4 ст.16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду. Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.

Відповідно до пп. пп. 4.2.1, 4.2.2 п.4.2 ст.4 вказаного Закону якщо згідно з нормами цього пункту сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність та повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне і повне погашення нарахованого податкового зобов'язання та має право на оскарження цієї суми у порядку, встановленому зазначеним Законом. Контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію.

Заборгованість відповідача з податку на додану вартість підтверджується корінцем податкового повідомлення - рішення № 0010131502/0/0 від 19.07.2010 року за платежем податок на додану вартість на суму 300,46 грн. та корінцем податкового повідомлення - рішення №0010121502/0 від 19.07.2010 року за платежем податок на додану вартість на суму 549,35 грн.

Станом на 31.10.2011 року за даними облікової картки платника сума заборгованості відповідача по податку на додану вартість становить 912,00 грн. та по податку на прибуток у розмірі 510,00 грн.  

Відповідно до пп. 5.2.1 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(який діяв на час проведення перевірки та винесення податкових повідомлень - рішень) , податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Абзацом 3 п.п. 5.3.1 п.5.3 статті 5 Закону України  «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»було передбачено, що податкове зобов’язання визначене контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а»- «в»підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 платник податків зобов’язаний погасити протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, окрім випадків, коли протягом такого строку  платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Як вбачається з матеріалів справи, вищезазначені податкові повідомлення - рішення  отримані відповідачем, що підтверджується підписом на даних рішеннях, проте  ані в судовому, ані в адміністративному порядку відповідачем не оскаржувались, а тому є узгодженими.  

Даних щодо оплати відповідачем податкової заборгованості у загальній сумі 1 420,00 грн. на дату розгляду справи суду не надані.

Таким чином податкова заборгованість у встановлені законодавством строки сплачена не була, вимоги про сплату боргу не оскаржені.

У відповідності до п. 95.1 статті 95 ПК України –орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності –шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.3 ст. 95 ПК України визначається, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.  

Стаття 19 Конституції України зобов‘язує органи державної влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З матеріалів справи вбачається, що суб‘єкт владних повноважень (позивач) діяв по відношенню до відповідача на підставі та у межах повноважень і способу, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом частин 4, 5 ст.11 КАС суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень, з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів.

Таким чином, суд дійшов висновку, що поданих позивачем доказів достатньо для встановлення обставин справи та для ухвалення судового рішення.

Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює  докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.

Отже, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення податкової заборгованості у сумі 1420,00 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, виконуються негайно.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 159 - 163, 167, 183-2, 254 КАС України, суд, -  

                                               П О С Т А Н О В И В:

         Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси до товариства з обмеженою відповідальністю «Алегро-трейд»про стягнення заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 912,00 грн. та з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 510,00 грн. -  задовольнити.

             Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Алегро-трейд»(код ЄДРПОУ 33507316) заборгованість перед бюджетом по податку на додану вартість у розмірі 912,00 грн. в доход держава та перерахувати до ГУДКУ в Одеській області на р/р № 31114029700007 МФО 828011, код бюджетної класифікації 14010100, ідентифікаційний код 23213460 та заборгованість перед бюджетом по податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 510,00 грн. в доход держави та перерахувати до ГУДКУ в Одеській області на р/р № 31112009700007 МФО 828011, код бюджетної класифікації 14010100, ідентифікаційний код 23213460.

          Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. Якщо апеляційну скаргу не буде подано в строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

        Суддя                                                                     С.О. Cтефанов

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2011
Оприлюднено02.12.2011
Номер документу19382577
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/9276/2011

Ухвала від 08.11.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Постанова від 21.11.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні