Постанова
від 08.11.2011 по справі 12277/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

08 листопада 2011 р. № 2-а- 12277/11/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого - судді - Панов а М.М.,

за участю:

секретаря судового засіда ння - Ланцевич Я.П.,

представників сторін:

позивача - Поярко І.В., Константинов Д.С., Сидоре нко Б.В.,

відповідача - ОСОБА_4 ,

відповідач ОСОБА_5 - не п рибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні суду в м. Харкові адмініс тративну справу за позовом

Державної податкової ін спекції у Московському район і міста Харкова

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Спецтехпром ", ОСОБА_5, третя особа: Депа ртамент державної реєстраці ї юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців

про припинення юридичної осо би ,

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружн ого адміністративного суду з вернулась Державна податков а інспекція у Московському р айоні міста Харкова з адміні стративним позовом до Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Спецтехпром", ОСОБА _5, третя особа: Департамент д ержавної реєстрації юридичн их осіб та фізичних осіб- підп риємців, в якому з урахування м зміненних позовних вимог п росили суд:

- скасувати державну реєстр ацію установчих документів Т ОВ „Спецтехпром" (код 23462752) з мом енту реєстрації, а саме з 20.04.2010 р оку;

-припинити юридичну особу ТОВ "Спецтехпром"(код 23462752) з мом енту реєстрації - а саме з 20.04.2010 року;

- визнати недійсною державн у реєстрацію ТОВ "Спецтехпро м"(код 23462752) з моменту реєстрації , а саме з 20.04.2010 року.

У судовому засіданні предс тавники позивача позов підтр имали та просили задовольнит и позовні вимоги з підстав та мотивів, викладених у позовн ій заяві та з урахуванням змі нених позовних вимог.

Представник відповідача в судовому засіданні проти за явлених позовних вимог запер ечував в повному обсязі. Нада в письмові заперечення в яки х виклав свою позицію.

Відповідач ОСОБА_5 нада в до суду заяву про рогзгляд с прави без його участі.

Представник третьої особи , який належним чином повідом лений, відповідно в судове за сідання не прибув, причину не явки суду не повідомив, заяву про розгляд справи за його ві дсутності не надавав. В судов ому засіданні 04.11.2011 року проти з адоволення позову заперечув ав, надав до суду заперечення до адміністративного позову .

Суд, вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, за слухавши пояснення представ ників сторін, дослідивши зіб рані по справі докази в їх сук упності, проаналізувавши змі ст норм матеріального і проц есуального права, які врегул ьовують спірні правовідноси ни, виходить з наступних підс тав та мотивів.

Встановлено, що ТОВ "Спецтех пром" зареєстровано як юриди чну особу виконавчим комітет ом Харківської міської ради 22.06.1995 року за № 14801200000021782.Державна ре єстрація проведена за адресо ю: 61005, АДРЕСА_1, що підтвердж ується свідоцтвом про держав ну реєстрацію юридичної особ и та взято на податковий облі к як платника податків до ДПІ у Московському районі м. Харк ова з 12.09.1997 року за № 568.

ТОВ «Спецтехпром» здійсню є господарчу діяльність згід но затвердженого та відповід но діючого Законодавства зар еєстрованого Статуту, знаход иться за юридичною адресою АДРЕСА_1, згідно довідки з ЄД Р на теперішній час є діючим с уб' єктом господарювання.

01.06.11р. між гр. ОСОБА_6 та ТОВ «Спецтехпром»в особі директ ора ОСОБА_7 укладено догов ір оренди приміщення офісу. Т ермін оренди з моменту підпи сання даного договору до 31.12.11р . Згідно ст. ст. 793, 794 ЦКУ договір о ренди строком на 3 роки і більш е підлягає нотаріальному пос відченню та державній реєстр ації. Даний договір укладено на строк менший ніж три роки, тому не підлягає нотаріально му посвідченню та державній реєстрації.

11.07.2011 року Міністерством агра рної політики України ТОВ «С пецтехпром» видана ліцензія серії АВ 230738 на оптову торгівл ю пестицидами та агрохімікат ами (тільки регуляторами рос ту рослин) строк дії ліцензії до 10.07.2012 року.

Як зазначено представника ми позивача, за результатами проведених заходів відносно діяльності ТОВ «Спецтехпром » встановлено, що за юридично ю та фактичною адресою АДРЕ СА_1 розташована двоповерхо ва будівля на першому поверс і якої знаходиться кв. 1.

Також, представники позива ча зазначили, що в ході бесіди з громадянином який предста вився як ОСОБА_6 ІНФОРМА ЦІЯ_1, він пояснив, що за вище вказаною адресою він прописа ний та проживає. З ТОВ «СПЕЦТЕ ХПРОМ» він заключив договір оренди, проте надати копію до говору він не може, оскільки в она знаходиться у директора ТОВ «СПЕЦТЕХПРОМ» ОСОБА_7 . У своїй квартирі він здає од ну кімнату, в якій періодично з' являється гр.. ОСОБА_7 о крім якого інші працівників ТОВ «СПЕЦТЕХПРОМ» ніколи не з' являлись. В кімнаті, яку ві н здає відсутня будь-яка орг. т ехніка, чи інше обладнання ТО В «СПЕЦТЕХПРОМ».

Представники позивача в су довому засіданні пояснили, щ о згідно даних адресно-довід кового бюро при ГУМВС Україн и у Харківській області вста новлено, що громадянин ОСОБ А_7 прописаний за адресою: АДРЕСА_2. На момент виїзду за вказаною адресою двері дано ї квартири ніхто не відчинив , тому було опитано сусідку гр .. ОСОБА_8 1951 р.н,, яка проживає за адресою: АДРЕСА_1., яка в свою чергу пояснила, що в квар тирі № 2 ОСОБА_7 не проживає , а лише відвідує своїх батькі в, про що було написано відпов ідний рапорт.

В КП «Жилкомсервіс» була от римана довідка про те, що дого вір оренди між власником ква ртири АДРЕСА_1 та ТОВ «СПЕ ЦТЕХПРОМ» не реєструвався.

Вказані підстави, на думку п редставників позивача, є під ставою для скасування держа вної реєстрації установчих д окументів ТОВ „Спецтехпром" з моменту реєстрації - 20.04.2010 рок у; припинення юридичної особ и ТОВ "Спецтехпром» з моменту реєстрації - 20.04.2010 року та визна ння недійсної державної реєс трації ТОВ "Спецтехпром" з мом енту реєстрації - 20.04.2010 року.

Відповідно до статті 42 Госп одарського кодексу України п ідприємництво - це самостійн а, ініціативна, систематична , на власний ризик господарсь ка діяльність, що здійснюєть ся суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягн ення економічних і соціальни х результатів та одержання п рибутку.

Згідно із статтею 44 Господа рського кодексу України під приємництво здійснюється на основі:

вільного вибору підприємц ем видів підприємницької дія льності;

самостійного формування п ідприємцем програми діяльно сті, вибору постачальників і споживачів продукції, що вир обляється, залучення матеріа льно-технічних, фінансових т а інших видів ресурсів, викор истання яких не обмежено зак оном, встановлення цін на про дукцію та послуги відповідно до закону;

вільного найму підприємце м працівників;

комерційного розрахунку т а власного комерційного ризи ку;

вільного розпорядження пр ибутком, що залишається у під приємця після сплати податкі в, зборів та інших платежів, пе редбачених законом;

самостійного здійснення п ідприємцем зовнішньоеконом ічної діяльності, використан ня підприємцем належної йому частки валютної виручки на с вій розсуд.

Державна реєстрація юриди чних осіб здійснюється відпо відно до вимог Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців».

Враховуючи частину 1 статті 4 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців », державна реєстрація юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців - це засвідчення фа кту створення або припинення юридичної особи, засвідченн я факту набуття або позбавле ння статусу підприємця фізич ною особою, а також вчинення і нших реєстраційних дій, які п ередбачені цим Законом, шлях ом внесення відповідних запи сів до Єдиного державного ре єстру.

Таким чином, повноваження д ержавного реєстратора поляг ають у засвідченні певних фа ктів, передбачених чинним за конодавством, при надходженн і до нього певного пакету док ументів (від заявника чи пошт ою). Усі реєстраційні дії пров одяться державним реєстрато ром на підставі поданого упо вноваженою особою пакету док ументів передбаченого відпо відною статтею Закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 87 Цивіль ного кодексу України для ств орення юридичної особи її уч асники (засновники) розробля ють установчі документи, які викладаються письмово і під писуються всіма учасниками ( засновниками), якщо законом н е встановлений інший порядок їх затвердження. Частина 1 ста тті 143 Цивільного кодексу Укра їни встановлює, що установчи м документом товариства з об меженою відповідальністю є с татут. Товариство, створене о днією особою, діє на підставі статуту, затвердженого цією особою (ч. 2 ст. 87 Цивільного код ексу України).

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону , відомості про юридичну особ у включаються до Єдиного дер жавного реєстру шляхом внесе ння записів на підставі відо мостей з відповідних реєстра ційних карток та відомостей, що надаються юридичними осо бами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстр аційної справи згідно із зак онодавством України.

Згідно ч. 3 ст. 8 Закону, відпов ідальність за відповідність установчих документів закон одавству несуть засновники ( учасники) юридичної особи.

Порядок проведення держав ної реєстрації включає, зокр ема, перевірку комплектності пакету документів, які подаю ться державному реєстратору , та повноти відомостей, що вка зані в реєстраційній картці.

Порядок проведення держав ної реєстрації юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів включає, зокрема, перевірк у комплектності пакету докум ентів, які подаються державн ому реєстратору, та повноти в ідомостей, що вказані в реєст раційній картці.

Для проведення державної р еєстрації ТОВ «Спецтехпром» уповноваженою особою держав ному реєстратору було подано пакет документів, передбаче ний ст. 24 Закону України «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців», а саме: заповнену реє страційну картку на проведен ня державної реєстрації юрид ичної особи; примірник оригі налу або нотаріально засвідч ену копію рішення засновникі в або уповноваженого ними ор гану про створення юридичної особи, два примірники устано вчих документів; документ, що засвідчує внесення реєстрац ійного збору за проведення д ержавної реєстрації юридичн ої особи; документ, що підтвер джує внесення засновниками в кладу до статутного або скла деного капіталу юридичної ос оби в розмірі, який встановле но законом; документ, що засві дчує повноваження уповноваж еної особи.

Відповідно до абзацу 3 пункт у 14 Постанови Пленуму Верховн ого Суду України від 24.10.2008р. № 13 « Про практику розгляду судами корпоративних спорів» підст авами для визнання акта, в том у числі статуту, недійсним є й ого невідповідність вимогам чинного законодавства та/аб о визначеній законом компете нції органу, який видав (затве рдив) цей акт, а також порушенн я у зв'язку з його прийняттям п рав та охоронюваних законом інтересів позивача.

Документи, подані для прове дення державної реєстрації Т ОВ «Спецтехпром», відповідал и вимогам положень ст. 24 Закон у України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців». Під став для відмови в проведенн і державної реєстрації ТОВ « Спецтехпром» не було (ч. 11 ст. 24 т а ч. 1 ст. 27 Закону).

Встановити, чи діяла особа, яка бажає зареєструвати юрид ичну особу, під впливом омани , насильства, за обіцянку вина городи, тощо, державний реєст ратор, якого законом уповнов ажено засвідчувати факт ство рення юридичної особи та зді йснювати інші реєстраційні д ії, не тільки не має можливост і, але і таких функцій та повно важень.

Щодо позовних вимог позива ча про визнання недійсним з апису в Єдиному державному р еєстрі юридичних осіб і фізи чних осіб-підприємств про пр оведення державної реєстрац ії ТОВ «Спецтехпром», суд заз начає наступне.

Виключні підстави для прип инення юридичних осіб передб ачені ч. 2 ст. 38 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб і фізичних осіб - пі дприємців». Однією з таких пі дстав є визнання недійсним з апису про проведення державн ої реєстрації через порушенн я закону, допущені при створе нні юридичної особи, які не мо жна усунути.

Виходячи з системного анал ізу норм ст.ст. 24, 27 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних ос іб - підприємців», визнати нед ійсним запис про проведення державної реєстрації через п орушення закону, допущені пр и створенні юридичної особи, які не можна усунути, можливо лише у випадках наступного з 'ясування обставин, що згідно зі статтями 24 та 27 були підстав ою для відмови у проведенні д ержавній реєстрації юридичн ої особи або залишення подан их документів без розгляду.

Відповідно до ч. 11 ст. 24 Закону , державний реєстратор має пр аво залишити без розгляду до кументи, які подані для прове дення державної реєстрації ю ридичної особи, якщо: докумен ти подані за неналежним місц ем проведення державної реєс трації; документи не відпові дають вимогам, які встановле ні частинами першою (докумен ти повинні бути викладені де ржавною мовою), другою (реєстр аційна картка заповнюється м ашинодруком або від руки дру кованими літерами) четвертою - сьомою (установчі документи юридичної особи викладаютьс я письмово, прошиваються, про нумеровуються та підписують ся засновниками, справжність підписів засновників на уст ановчих документах повинні б ути нотаріально засвідчені т ощо) статті 8 та частиною п'ято ю (документом, що підтверджує внесення реєстраційного збо ру, є копія квитанції, виданої банком, або копія платіжного доручення з відміткою банку ) статті 10 цього Закону; до держ авного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних ді й; документи подані не в повно му обсязі; документи подано о собою, яка не має на це повнова жень.

Згідно з ч. 1 ст. 27 Закону підст авами для відмови у проведен ні державної реєстрації юрид ичної особи є: невідповідніс ть відомостей, які вказані в р еєстраційній картці на прове дення державної реєстрації ю ридичної особи, відомостям, я кі зазначені в документах, що подані для проведення держа вної реєстрації юридичної ос оби; невідповідність установ чих документів вимогам части ни третьої статті 8 цього Зако ну (установчі документи юрид ичної особи повинні містити відомості, передбачені закон ом); порушення порядку створе ння юридичної особи, який вст ановлено законом: наявність обмежень на зайняття відпові дних посад, встановлених зак оном щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу упр авління юридичної особи; нев ідповідність відомостей про засновників (учасників) юрид ичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному д ержавному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засн овниками (учасниками) юридич ної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, як і встановлені абзацом четвер тим частини другої статті 35 ць ого Закону; наявність в Єдино му державному реєстрі наймен ування, яке тотожне найменув анню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; вико ристання у найменуванні юрид ичної особи приватного права повного чи скороченого найм енування органу державної вл ади або органу місцевого сам оврядування, або похідних ві д цих найменувань, або істори чного державного найменуван ня, перелік яких встановлюєт ься Кабінетом Міністрів Укра їни. Відмова у проведенні дер жавної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допу скається. Крім того, повинно б ути встановлено, що ці поруше ння не може бути усунено.

Свідок, ОСОБА_7 який є дир ектором та головним бухгалте ром "Спецтехпром" був допитан ий у судовому засіданні та по яснив, що на юридичну адресу "С пецтехпром" він заїзджав не ч астіше ніж раз на тиждень, оск ільки багато часу проводив у відрядженнях пов"язаних з по шуком контрагентів та уклада нням договорів. Відповідно д о договору від 01.03.2011 року № 0103/11 з п остачальником ТОВ «ЕН ВЕ КА г руп» поставка товару здійсню ється за рахунок Продавця т а на склад Покупця або інше мі сце вказане Покупцем у м. Харк ів, а також згідно договору ві д 01.02.11р. № 01-02-2011 Відповідача з ТОВ « Сура-58» поставка здійснюєтьс я за рахунок Постачальника т а на склад Покупця або інше мі сце вказане Покупцем, як виня ток Покупець може користуват ися складськими приміщенням и Постачальника в м. Харків та інших містах України. Придба ні Відповідачем товари перев озились Постачальниками до П окупців Відповідача, а саме Т ОВ «Віконт Плюс» та ТОВ «Пари тет і К» відповідно до догово рів від 01.03.2011 року № 01/03 та 02/03. Свідк ом було зазначено, що йому для вказаних операцій не має нео бхідності в наявності: трудо вих ресурсів більше 1 людини - директора, яким укладаються договори та виписуються нак ладні на їх виконання; складс ьких приміщень та транспорту , оскільки товар перевозитьс я контрагентами продавцями В ідповідача безпосередньо ко нтрагентам-покупцям останнь ого. Для здійснення господар ської діяльності йому не пот рібно стаціонарної комп"ютер ної та іншої оргтехніки, оскі льки він використовує портат ивну комп"ютерну та іншу оргт ехніку (ноутбук, засоби стіль никового зв"язку та ін.), за цим и обставинами він не має необ хідності постійно знаходити сь за юридичною адресою "Спец техпром" та обладнувати прим іщення оргтехнікою.

Виключні підстави для прип инення юридичних осіб передб ачені ч. 2 ст. 38 Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб і фізичних осіб - пі дприємців».

Частиною 2 статті 38 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців" встановл ено перелік підстав для пост ановлення судового рішення щ одо державної реєстрації при пинення юридичних осіб. Таки ми підставами є:

- визнання недійсним з апису про проведення державн ої реєстрації через порушенн я закону, допущені при створе нні юридичної особи, які не мо жна усунути;

- проведення діяльнос ті, що суперечить установчим документам або заборонена з аконом;

- невідповідність мін імального розміру статутног о фонду юридичної особи вимо гам закону;

- неподання протягом р оку до органів державної под аткової служби податкових де кларацій, документів фінансо вої звітності відповідно до закону;

-наявності в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Жодна підстава з цього пере ліку позивачем в судовому за сіданні не доведена.

Частина друга статті 19 Конс титуції України зобов'язує о ргани державної влади діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією України т а законами України.

Відповідно до положень, зак ріплених статтею 11 КАС Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюються на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості.

Згідно ч. 1 ст. 71 КАС України, ко жна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я, крім випадків, встановлени х ст. 72 КАС України.

Обставини справи, викладен і позивачем в позові, спросто вуються відповідачем належн ими доказами по справі, а за та ких обставин суд приходить д о висновку, про відмову в задо воленні позовних вимог

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 9, 11, 71, 94, 159, 160- 163, 186, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністр ативного позову Державної по даткової інспекції у Московс ькому районі міста Харкова д о Товариства з обмеженою від повідальністю "Спецтехпром", ОСОБА_5, третя особа: Депа ртамент державної реєстраці ї юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців про припин ення юридичної особи - відм овити в повному обсязі.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня його проголошення, у разі з астосування судом частини тр етьої статті 160 КАСУ, а також пр ийняття постанови у письмово му провадженні апеляційна ск арга подається протягом деся ти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

У повному обсязі постанов а виготовлена 14 листопада 2011 р оку.

Суддя Панов М.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2011
Оприлюднено02.12.2011
Номер документу19383795
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12277/11/2070

Ухвала від 08.11.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 14.09.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Постанова від 08.11.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні