Постанова
від 09.11.2011 по справі 9698/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

09 листопада 2011 р. № 2-а- 9698/11/2070

Харківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі головуючого судді Волко ва Л.М., при секретарі судового засідання Добровольська М.С .

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1, діє за дорученням від 18.07.2011р. № 01/07

представника відповідача - ОСОБА_2, діє за дорученн ям від 12.12.2010р. № 6038/10/10-018

розглянув у відкритому суд овому засіданні у приміщенні суду справу за адміністрати вним позовом

Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Спешл Текс тайл Груп"

до Державної податкової інс пекції у Ленінському районі міста Харкова

про визнання дій протиправни ми,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Х арківського окружного адмін істративного суду з позовною заявою, в якій просив суд визн ати протиправними дії ДПІ у Л енінському районі міста Ха ркова щодо проведення доку ментальної позапланової нев иїзної перевірки ТОВ «СПЕШЛ ТЕКСТАЙЛ ГРУП» з питань п равомірності відображення у податковому обліку взаємові дносин з ПП "Аквіт-7" код ЄДРПОУ 33815787, за період з 01.01.2010р. по 31.12.2010 року з ТОВ "Техагроремпоставка", ко д ЄДРПОУ 36457279 за період з 01.12.2010р. по 31.12.2010 року, в результаті якої ві дповідачем було складено Акт від 10.03.2011р. № 313/23-217/34629919.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і, в обґрунтування яких зазна чив наступне. Проведення док ументальної невиїзної перев ірки ТОВ «СПЕШЛ ТЕКСТАЙЛ ГР УП», за результатами якої б ув складено Акт від 10.03.2011р. № 313/23-217/ 34629919, було здійснено з порушенн ям порядку її проведення, з ог ляду на що дії ДПІ у Ленінсько му районі міста Харкова з її проведення - підлягають визнанню незаконними.

Представник відповідача - Д ержавної податкової інспекц ії у Ленінському районі м. Хар кова в судовому засіданні пр оти задоволення позову запер ечував з наступних підстав. Д ПІ у Ленінському районі м. Хар кова дотримано процедуру зді йснення документальної поза планової невиїзної перевірк и ТОВ «СПЕШЛ ТЕКСТАЙЛ ГРУП », а дії з її проведення - ві дповідають вимогам діючого з аконодавства та фактичним об ставинам справи.

Суд, заслухавши пояснення п редставника позивача та пред ставника відповідача, дослід ивши матеріали справи, проан алізувавши докази у їх сукуп ності, вважає, що позовні вимо ги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Товариство з обмеженою від повідальністю «СПЕШЛ ТЕКС ТАЙЛ ГРУП» є юридичною особ ою та перебуває на податково му обліку в ДПІ у Ленінському м. Харкова.

ДПІ у Ленінському районі м. Харкова була проведена докум ентальна невиїзна позаплано ва перевірка Товариства з об меженою відповідальністю «С ПЕШЛ ТЕКСТАЙЛ ГРУП» з пит ань правомірності відображе ння у податковому обліку вза ємовідносин з ПП "Аквіт-7" код Є ДРПОУ 33815787, за період з 01.01.2010р. по 31.12 .2010 року, з ТОВ "Техагроремпоста вка", код ЄДРПОУ 36457279 за період з 01.12.2010р. по 31.12.2010 року, за результат ами якої був складений Акт пе ревірки від 10.03.2011р. № 313/23-217/34629919 (а.с. 18-62 , т. 1).

Суд, оцінюючи дії суб' єкта владних повноважень по пров еденню документальної невиї зної перевірки ТОВ «СПЕШЛ Т ЕКСТАЙЛ ГРУП» з огляду на п риписи ч. 3 ст. 2 КАС України, при ходить до наступного.

Особливості проведення до кументальної невиїзної пере вірки передбачені ст. 79 Податк ового кодексу України, відпо відно до якої документальна невиїзна перевірка здійсн юється у разі прийняття кері вником органу державної под аткової служби рішення про її проведення та за наявн ості обставин для проведен ня документальної перевірки , визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу (п. 79.1. Податково го кодексу України).

Відповідно до пп. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 П одаткового кодексу України д окументальна позапланова ви їзна перевірка здійснюється за наявності такої обставин и як: отримання постанови суд у (ухвалу суду) про призначенн я перевірки або постанови ор гану дізнання, слідчого, прок урора, винесену ними відпові дно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх п ровадженні.

Виходячи з змісту п. 79.2. ст. 79 По даткового кодексу України до кументальна позапланова нев иїзна перевірка проводиться посадовими особами органу д ержавної податкової служби в иключно на підставі рішення керівника органу державної п одаткової служби, оформленог о наказом.

Як вбачається з матеріалів справи, фактичною підставою для проведення перевірки бу ла постанова слідчого СОГ СУ ПМ ДПА України підполковник а податкової міліції Конон ова Ю.Ю. від 01.02.2011 року по кримі нальній справі № 08-3846 про призн ачення позапланової докумен тальної перевірки, а юридичн ою п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового к одексу України.

Документальну невиїзну пе ревірку позивача було провед ено головним державним подат ковим ревізором - інспектор ом відділу податкового контр олю та аналітичної роботи уп равління податкового контро лю юридичних осіб Державної податкової інспекції у Ленін ському районі міста Харков а Чуйко Вікторією Вікторів ною на підставі наказу № 120 від 07.02.2011 року про призначення доку ментальної позапланової нев иїзної перевірки ТОВ "Спешл Текстайл Груп".

Судом встановлено, та не зап еречувалось представником п озивача, що наказ про признач ення спірної невиїзної перев ірки позивачем в судовому аб о позасудовому порядку не ос каржувався.

Частиною 2 ст. 19 Конституції У країни передбачено, що орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 10 Зако ну України “Про державну под аткову службу в Україні” від 04.12.1990 року № 509-XII, в редакції що дія ла на момент виникнення спір них правовідносин, державні податкові інспекції здійсню ють контроль за своєчасністю , достовірністю, повнотою нар ахування та сплати податків та зборів.

Згідно з п. 20.1. ст. 20 Податковог о кодексу України, в редакції що діяла на момент виникненн я спірних правовідносин, орг ани державної податкової слу жби мають право проводити пе ревірки платників податків ( крім Національного банку Укр аїни) в порядку, встановленом у цим Кодексом (пп. 20.1.4. Податков ого кодексу України); права, пе редбачені підпунктами 20.1.1 - 20.1.11, 20.1.23 - 20.1.26, 20.1.29 - 20.1.31 Податкового кодек су України, надаються посадо вим особам органів державної податкової служби.

Дослідивши наявні у справі документи, суд приходить до в исновку, що у спірних правові дносинах відповідач - ДПІ у Ле нінському районі міста Хар кова, діяв на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені законом, діяла н а підставі наказу на проведе ння перевірки, котрий не оска ржувався, тобто є чинним.

Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни у справах щодо оскарж ення рішень, дій чи бездіяльн ості суб'єктів владних повно важень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчи нені) вони: 1) на підставі, у м ежах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; 2) з в икористанням повноваження з метою, з якою це повнов аження надано; 3) обґрунтовано , тобто з урахуванням усіх об ставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неуперед жено); 5) добросовісно; 6) розсудл иво; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації; 8) пропорційно, зокр ема з дотриманням необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття р ішення; 10) своєчасно, тобто про тягом розумного строку.

Згідно із п 20.1.4. Податкового к одексу України органи держав ної податкової служби мають право проводити перевірки пл атників податків в порядку, в становленому цим Кодексом.

Порядок проведення докуме нтальних позапланових перев ірок визначений ст. 78 Податков ого кодексу України, у відпов ідності до якої такі перевір ки можуть проводитися лише з а наявності визначених в цій статті обставин.

Відповідно до п.п. 78.1.11. ст. 78 Под аткового кодексу України док ументальна позапланова виїз на перевірка здійснюється за умови отримання постанови с уду (ухвали суду) про призначе ння перевірки або постанови органу дізнання, слідчого, пр окурора, винесену ними відпо відно до закону у кримінальн их справах, що перебувають у ї х провадженні.

Судом встановлено, що Начал ьником ДПІ у Ленінському рай оні м. Харкова, на підставі пос танови слідчого СУ ПМ ДПА Укр аїни п/п-ка податкової міліці ї ОСОБА_5 від 01.02.2011 року (а.с. 129, т. 3), був виданий наказ № 120 від 07.02 .2011р. «Про проведення документ альної позапланової перевір ки ТОВ "Спешл Текстайл Груп " (а.с. 130, т. 3).

З оглянутого в судовому зас іданні оскаржуваного наказу про призначення перевірки, п ояснень представника відпов ідача, судом встановлено, що ф актичною підставою для призн ачення спірної перевірки бул а постанова слідчого про при значення позапланової докум ентальної перевірки, винесе на в рамках розслідування кр имінальної справи.

Дослідивши зібрані по спра ві докази за правилами навед еної норми процесуального за кону, суд відзначає, що суб' є ктом владних повноважень под ано до суду доказ складання т а надіслання на адресу ТОВ «С ПЕШЛ ТЕКСТАЙЛ ГРУП» Пові домлення № 1 від 10.02.2011р. про запро шення на проведення документ альної невиїзної перевірки, факт його реєстрації за вих. № 926/10/23-211 від 10.02.2011р. (а.с. 131, т. 3), факт йог о отримання платником податк ів, що підтверджується копіє ю повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 164, т. 3).

Частиною 2 ст. 19 Конституції У країни передбачено, що орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України з авданням адміністративного судочинства є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.

Оцінивши докази по справі, с уд доходить висновку, що у спі рних правовідносинах рішенн я про проведення перевірки б уло прийнято суб' єктом влад них повноважень за наявності передбачених законом підста в, а саме: постанови слідчого С У ПМ ДПА України п/п-ка податко вої міліції ОСОБА_5 від 01.02.20 11 року. За таких обставин, дії Д ержавної податкової інспекц ії у Ленінському районі м. Хар кова по проведенню документа льної невиїзної перевірки ТО В «СПЕШЛ ТЕКСТАЙЛ ГРУП», з а результатами якої був скла дено Акт від 10.03.2011р. № 313/23-217/34629919, не пі длягають визнанню судом прот иправними, оскільки така пер евірка була проведена на під ставі наказу, який відповіда є вимогам діючого законодавс тва.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС Укр аїни розгляд і вирішення спр ав в адміністративних судах здійснюється на засадах змаг альності сторін та свободи в наданні ними суду своїх дока зів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 94 КАС України.

На підставі викладеного, ке руючись ст. 19 Конституції Укра їни, ст. 43, 78, 79 Податкового кодек су України, ст.ст. 11, 12, 51, 71, 72, 94, 155, ч. 1 ст . 158, ст. 159, ч.ч. 1, 2 ст. 160, ст. 161, ч. 1, ст. 163 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. В задоволенні адмін істративного позову Товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Спешл Текстайл Груп " до Державної податкової ін спекції у Ленінському район і міста Харкова про визн ання дій протиправними - відм овити в повному обсязі.

2. Постанова може бути оскар жена в Харківський апеляційн ий адміністративний суд чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом подач і апеляційної скарги у десят иденний строк з дня її прогол ошення, а в разі складення пос танови у повному обсязі відп овідно до статті 160 КАС Україн и - з дня отримання копії поста нови. Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то с трок подання апеляційної ска рги обчислюється з дня отрим ання нею копії постанови.

3. Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на подання апеляційної ск арги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляц ійної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .

Повний текст поста нови виготовлено 14 листопада 2011 року.

Суддя Волкова Л. М.

Дата ухвалення рішення09.11.2011
Оприлюднено02.12.2011
Номер документу19383820
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9698/11/2070

Ухвала від 26.07.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волкова Л.М.

Ухвала від 26.07.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волкова Л.М.

Постанова від 09.11.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волкова Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні