Постанова
від 15.11.2011 по справі 2а/2470/1116/11
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 листопада 2011 р. м. Чернівці Справа № 2а/2470/1116/11

15:07 год.

Чернівецький окружний а дміністративний суд в складі :

головуючого судді Левиць кого В.К.,

за участю секретаря судово го засідання Левчука Д.С.,

сторін:

представника позивача - Б огачука О.В.;

представника відповідача - Клімова О.Л.;

розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу за позовом п рокурора Сокирянського райо ну Чернівецької області в ін тересах держави в особі упра вління Пенсійного фонду Укра їни в Сокирянському районі Ч ернівецької області до това риства з обмеженою відповіда льністю «Сантехмонтаж» про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Сокирянсько го району Чернівецької облас ті в інтересах держави в особ і управління Пенсійного фонд у України в Сокирянському ра йоні Чернівецької області (д алі - позивач) звернувся в суд з адміністративним позовом д о товариства з обмеженою від повідальністю «Сантехмонта ж» (далі - відповідач) про стяг нення заборгованості в сумі 31636,88 грн.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав за явлений прокурором в їх інте ресах позов та просив суд зад овольнити його у повному обс язі, посилаючись на обставин и, викладені в позовній заяві .

Відповідачем подано письм ові заперечення проти позову , відповідно до яких, вважає по зовні вимоги необґрунтовани ми та просить суд у задоволен ні позову відмовити повністю .

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, просив у його задовол енні відмовити та надав пояс нення аналогічні викладеним у запереченнях проти позову .

Вислухавши пояснення стор ін та дослідивши письмові до кази по справі судом встанов лено наступне.

Судом встановлено, що товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Сантехмонтаж» (60236, м. Новодністровс ьк, «Промбаза» - база УІМ, Черн івецька область, ідентифікац ійний код 31396772) зареєстроване Н оводністровською міською ра дою 23.04.2001 р. як юридична особа (а.с . 5).

09.12.2010 р. управлінням Пенсійно го фонду України в Сокирянсь кому районі Чернівецької обл асті винесено рішення № 415 про застосування фінансових сан кцій та нарахування пені за н есплату (неперерахування) аб о несвоєчасну сплату (несвоє часне перерахування) страхув альниками страхових внесків , у т.ч. донарахованих страхува льниками або органом Пенсійн ого фонду, яким до відповідач а застосовано штрафну (фінан сову) санкцію в розмірі 4617,03 грн . та нараховану пеню в розмірі 27335,83 грн. (а.с. 6).

Як видно з матеріалів справ и, вказане рішення позивачем було направлено на адресу то вариства з обмеженою відпові дальністю «Сантехмонтаж», як е отримане уповноваженою осо бою відповідача 20.12.2010 р., про що с відчить відмітка про врученн я рекомендованого поштового відправлення (а.с. 7).

Не погоджуючись з винесени м рішення відповідач звернув ся до Чернівецького окружног о адміністративного суду з в имогою про його скасування.

Постановою Чернівецького окружного адміністративног о суду від 14.07.2011 р. в адміністрат ивній справі № 2а/2470/986/11 за позово м товариства з обмеженою від повідальністю «Сантехмонта ж» до управління Пенсійного фонду України в Сокирянськом у районі Чернівецької област і про скасування рішення № 415 в ід 09.12.2010 р. в задоволенні адміні стративного позову відмовле но повністю (а.с. 58-59).

Вказана постанова набрала законної сили 01.08.2011 р., про що сві дчить повідомлення Чернівец ького окружного адміністрат ивного суду від 13.10.2011 р. за № 2а-2470/986 /11/7028, що міститься в матеріалах справи (а.с. 60).

Розглянувши матеріали спр ави, встановивши фактичні об ставини в справі, на яких ґрун туються позовні вимоги та за перечення проти позову, досл ідивши та оцінивши надані до кази в сукупності, проаналіз увавши законодавство, яке ре гулює спірні правовідносини , суд дійшов висновку, що позов ні вимоги підлягають задовол енню з наступних підстав.

Принципи, засади і механізм и функціонування системи заг альнообов'язкового державно го пенсійного страхування, п ризначення, перерахунку і ви плати пенсій, надання соціал ьних послуг з коштів Пенсійн ого фонду, що формуються за ра хунок страхових внесків робо тодавців, бюджетних та інших джерел, а також порядок форму вання Накопичувального пенс ійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видат ків на оплату договорів стра хування довічних пенсій або одноразових виплат застрахо ваним особам, членам їхніх сі мей та іншим особам регулюют ься Законом України «Про заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування» від 09.0 7.2003 року №1058-ІV (в редакції Закону , що діяв на момент спірних пра вовідносин, далі - Закон №1058-І V).

Статтею 1 Закону №1058-ІV передб ачено, що страхові внески - кош ти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'я зкове державне пенсійне стра хування, сплачені згідно із з аконодавством, що діяло рані ше; кошти, сплачені на загальн ообов'язкове державне пенсій не страхування відповідно до цього Закону.

Згідно приписів ч.1 та 3 ст. 18 За кону №1058-ІV розмір страхових вн есків, у тому числі розмір час тини внесків, що спрямовують ся до Накопичувального фонду , встановлює Верховна Рада Ук раїни відповідно для страхув альників і застрахованих осі б за результатами актуарних розрахунків, виходячи з того , що вони повинні забезпечува ти надання особам пенсійних виплат і соціальних послуг, п ередбачених цим Законом, а та кож покриття адміністративн их витрат для забезпечення ф ункціонування системи загал ьнообов'язкового державного пенсійного страхування. Стр ахові внески є цільовим зага льнообов'язковим платежем, я кий справляється на всій тер иторії України в порядку, вст ановленому цим Законом.

Відповідно до статті 19 Зако ну №1058-ІV страхові внески до сол ідарної системи нараховують ся для роботодавця - на суми фа ктичних витрат на оплату пра ці (грошового забезпечення) п рацівників, що включають вит рати на виплату основної і до даткової заробітної плати та інших заохочувальних та ком пенсаційних виплат, у тому чи слі в натуральній формі, які в изначаються згідно з нормати вно-правовими актами, прийня тими відповідно до Закону Ук раїни «Про оплату праці», вип лату винагород фізичним особ ам за виконання робіт (послуг ) за угодами цивільно-правово го характеру, що підлягають о бкладенню податком на доходи фізичних осіб, а також на суми оплати перших п'яти днів тимч асової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок кош тів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатно сті.

У відповідності до ч. 6 ст. 20 За кону №1058-ІV страхувальники зоб ов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відпов ідний базовий звітний період , не пізніше ніж через 20 календ арних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітн им періодом є: для страхуваль ників, зазначених у пунктах 1, 2, 4 статті 14 цього Закону, - кале ндарний місяць; для страхува льників, зазначених у пункті 5 статті 14 цього Закону, - квар тал. При цьому в разі здійснен ня протягом базового звітног о періоду виплат (виплати дох оду), на які відповідно до цьог о Закону нараховуються страх ові внески, страхувальники о дночасно з видачею зазначени х сум зобов'язані сплачувати авансові платежі у вигляді с ум страхових внесків, що підл ягають нарахуванню на зазнач ені виплати (дохід).У разі недо статності у страхувальника к оштів для здійснення в повно му обсязі виплати заробітної плати (доходу) та одночасної с плати відповідних авансових платежів виплата зазначених сум та сплата страхових внес ків здійснюється в пропорцій них розмірах у порядку, визна ченому правлінням Пенсійног о фонду. У разі несплати аванс ових платежів до страхувальн иків застосовуються фінансо ві санкції, передбачені цим З аконом.

Частинами 1, 2, 8 ст. 106 Закону №1058-І V у разі виявлення своєчасно н е сплачених сум страхових вн есків страхувальники зобов'я зані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нараху ванням пені в порядку і розмі рах, визначених цією статтею . Суми страхових внесків своє часно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 ц ього Закону, в тому числі обчи слені територіальними орган ами Пенсійного фонду у випад ках, передбачених частиною т ретьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заб оргованістю із сплати страхо вих внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням п ені та застосуванням фінансо вих санкцій. На недоїмку нара ховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення пла тежу.

Виконавчі органи Пенсійно го фонду застосовують до стр ахувальників такі фінансові санкції за несплату (неперер ахування) або несвоєчасну сп лату (несвоєчасне перерахува ння) страхувальниками страхо вих внесків, у тому числі дона рахованих страхувальниками або територіальними органам и Пенсійного фонду, накладає ться штраф у розмірі 10 відсотк ів своєчасно не сплачених су м. Одночасно на суми своєчасн о не сплачених (не перерахова них) страхових внесків і фіна нсових санкцій нараховуєтьс я пеня в розмірі 0,1 відсотка за значених сум коштів, розрахо вана за кожний день простроч ення платежу (п.2 ч. 9 Закону №1058-І V).

Згідно до ч. 12 ст. 20 Закону №1058-І V страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінанс ового стану платника страхов их внесків.

Як вбачається із матеріалі в справи, рішенням суду, що наб рало законної сили, в задовол енні позову товариству з обм еженою відповідальністю «Са нтехмонтаж» до управління Пе нсійного фонду України в Сок ирянському районі Чернівець кої області про скасування р ішення № 415 від 09.12.2010 р. відмовлен о.

У відповідності до ч. 1 ст. 72 КА С України, обставини, встанов лені судовим рішенням в адмі ністративній справі, що набр ало законної сили, не доказую ться при розгляді інших спра в, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої вст ановлено ці обставини.

Постанова або ухвала суду п ершої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, на бирає законної сили після за кінчення строку подання апел яційної скарги, встановленог о цим Кодексом, якщо таку скар гу не було подано (ч. 1 ст. 254 КАС У країни)..

Відповідно до ч.2 ст. 255 КАС Укр аїни обставини, які були вста новлені постановою, що набра ла законної сили, в одній адмі ністративній справі не можут ь оспорюватися в іншій судов ій справі за участю тих самих сторін.

Отже, постанова Чернівецьк ого окружного адміністратив ного суду від 14.07.2011 р. в адмініст ративній справі № 2а/2470/986/11 за поз овом товариства з обмеженою відповідальністю «Сантехмо нтаж» до управління Пенсійно го фонду України в Сокирянсь кому районі Чернівецької обл асті про скасування рішення № 415 від 09.12.2010 р. на час розгляду ці єї справи набрала законної с или, а тому Чернівецьким окру жним адміністративним судом згідно з правилами, встановл еними ч.1 ст. 72 КАС України, не пе ревіряються обставини, які б ули встановлені судовими ріш еннями в іншій адміністратив ній справі.

Як видно із матеріалів спра ви, відповідач застосовану ш трафну санкцію в сумі 4617,03 грн. т а нараховану пеню в сумі 27335,83 гр н., всього на загальну суму 31952,86 грн. не сплатив. Враховуючи пе реплату відповідачем пені в сумі 315,98 грн. загальна сума заб оргованості склала 31636,88 грн. (31952, 86 грн. - 315,98 грн.). Вказані обставин и підтверджується досліджен ою в судовому засіданні карт кою особового рахунку страху вальника за період з 01.01.2009 р. по 06 .06.2011 р. та не заперечувались сто ронами (а.с.37-38).

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції У країни органи державної влад и, їх посадові особи зобов'яза ні діяти лише на підставі, в ме жах та у спосіб, що передбачен і Конституцією та Законами У країни. Відповідно п. 4 частин и третьої статті 129 Конституці ї України та ст. 71 КАС України к ожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона поси лається як на підставу своїх вимог і заперечень. На час вир ішення справи відповідач не надав доказів відсутності аб о погашення ним заборгованос ті.

В судовому засіданні предс тавник відповідача не запере чував про несплату застосова ної штрафної санкції та нара хованої пені, однак вказував на протиправність винесеног о рішення № 415 від 09.12.2010 р.

Доводи представника відпо відача, суд не бере до уваги, о скільки правомірність даног о рішення перевірено судом в адміністративній справі № 2а /2470/986/11 та постановлено судове р ішення, яким в задоволенні ад міністративного позову відм овлено повністю.

За таких обставин, суд прихо дить до висновку про порушен ня відповідачем вимог Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» в частині несвоєча сної сплати заборгованості т а вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідают ь обставинам справи та наявн им матеріалам, у зв'язку з чим позов підлягає задоволенню в ідповідно до чинного законод авства та у межах заявлених в имог, в сумі 31636,88 грн.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійснені позивачем, з ві дповідача не стягуються. Том у судом не вирішується питан ня про судові витрати.

У процесі розгляду справи н е виявлено інших фактичних о бставин, що мають значення дл я правильного вирішення спор у, і доказів на підтвердження цих обставин.

Керуючись ст. 129 Конституції України, ст. ст. 71, 86, 158, 162, 160- 167 КАС Укр аїни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов з адовольнити повністю.

2.Стягнути з товариства з об меженою відповідальністю «С антехмонтаж» (60236, м. Новодністров ськ, «Промбаза» - база УІМ, Чер нівецька область, ідентифіка ційний код 31396772) на користь упра вління Пенсійного фонду Укра їни в Сокирянському районі Ч ернівецької області заборго ваність в сумі 31636,88 грн.

Порядок та строки набрання постановою законної сили та оскарження.

Відповідно до ч. 3 ст. 254 КАС Укр аїни судове рішення, якщо йог о не скасовано, набирає закон ної сили після повернення ап еляційної скарги, відмови у в ідкритті апеляційного прова дження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова, згідно ст. 186 КАС У країни, може бути оскаржена в апеляційному порядку до Він ницького апеляційного адмін істративного суду через суд першої інстанції шляхом пода чі в десятиденний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування с удом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийн яття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.

Повний текст постанови виготовлено та підписано суд ом 17.11.2011 р.

Суддя В.К. Левицький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2011
Оприлюднено02.12.2011
Номер документу19384501
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2470/1116/11

Постанова від 15.11.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 07.06.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 23.05.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні