Постанова
від 26.09.2011 по справі 2-а-7957/11
ВОРОШИЛОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ДОНЕЦЬКА

2-а-7957/11

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 вересня 2011 року Ворошил овський районний суд м. Донец ька в складі:

головуючого - судді Алтухов ої О.С.,

розглянувши у скороченому провадженні справу за адмін істративним позовом ОСОБА _1 до Управління праці та соц іального захисту населення В орошиловської районної в м. Д онецьку ради про перерахунок та виплату недоотриманих су м на оздоровлення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся з позов ом до Управління праці та соц іального захисту населення В орошиловської районної у м.Д онецьку ради про стягнення н едоотриманих сум на оздоровл ення за 2004-2011 роки, посилаючись н а наступні обставини.

Позивач є ліквідатором нас лідків аварії на Чорнобильсь кій АЕС 1-ї категорії, 3-ї групи і нвалідності та перебуває на обліку в Управлінні праці та соціального захисту населен ня Ворошиловської районної у м.Донецьку ради.

Відповідно до ст.48 Закону Ук раїни «Про статус та соціаль ний захист громадян, постраж далих внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи»учасникам лі квідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС передб ачена щорічна компенсація на оздоровлення у розмірі 4 міні мальних заробітних плат, вст ановлених на момент виплати.

Просив суд визнати протипр авною відмову управління пра ці та соціального захисту на селення Ворошиловської райо нної у м. Донецьку ради у пере рахунку розміру та сплаті за боргованості по виплатам щор ічної допомоги на оздоровлен ня за 2004-2011 роки та стягнути суму на його користь.

Ухвалою судді Ворошиловсь кого районного суду м. Донець ка відкрито скорочене провад ження у цій справі в частині п озовних вимог за 2009-2011 роки.

Позивач є учасником лікві дації наслідків аварії на Чо рнобильській АЕС І категорії , має 3 групу інвалідності, що п ідтверджується посвідчення м НОМЕР_1 та довідкою МСЕК серії ДОН-04 № 018094..

Статтею 48 Закону України „П ро статус і соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи” передбачена щорічн а допомога на оздоровлення д ля ліквідаторів аварії на ЧА ЕС 1 категорії в розмірі 4 міні мальних заробітних плат. Роз мір мінімальної заробітної п лати визначається на момент виплати. У відповідності до з азначеного вище закону позив ач має право на щорічну допом огу на оздоровлення.

Також судом встановлено , що відповідачем позивачу що річна допомога на оздоровлен ня сплачувалась таким чином: допомога за 2009 рік нарахована у жовтні 2009 року у розмірі 90,00 гр ивень, але не виплачена у зв' язку з арештом рахунку; допом ога за 2010 рік нарахована у січн і 2010 року у розмірі 90,00 гривень, а ле не виплачена у зв' язку з а рештом рахунку; допомога за 201 1 рік нарахована у січні поточ ного року у розмірі 90,00 гривень , але не виплачена у зв' язку з арештом рахунку.

Розмір щорічної допомоги н а оздоровлення для інвалідів ІІІ групи встановлений пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 26 липня 1996 року № 836, пос тановою Кабінету Міністрів У країни № 562 від 12.07.2005 року.

Відмовляючи позивачу в зад оволенні його вимог про випл ату допомоги в повному обсяз і, відповідач посилається на ст. 62 Закону України „Про стат ус і соціальний захист грома дян, які постраждали внаслід ок Чорнобильської катастроф и”, відповідно до якої роз'ясн ення порядку застосування ць ого Закону провадиться у пор ядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, рішення я кого є обов'язковими для вико нання міністерствами та інши ми центральними органами дер жавної виконавчої влади Укра їни, місцевими органами держ авної виконавчої влади, всім а суб'єктами господарювання незалежно від їх відомчої пі дпорядкованості та форм влас ності.

Суд не може погодитися з так ими висновками відповідача з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Статтею 92 Конституції Украї ни встановлено, що виключно з аконами України визначаютьс я права і свободи людини і гро мадянина, гарантії цих прав і свобод; основні обов'язки гро мадянина.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 26 липня 1996 рок у № 836, постановою Кабінету Мін істрів України № 562 від 12.07.2005 року всупереч Закону України „Пр о статус і соціальний захист громадян, які постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи”, якій встановив розм ір щорічної допомоги як вели чину, кратну відносно до розм іру мінімальної заробітної п лати, визначену законом на ча с здійснення виплати, устано влені конкретні розміри тако ї допомоги в твердій грошові й сумі.

Між тим, з моменту прийняття вказаної постанови встановл ені нею розміри щорічної доп омоги залишалися незмінними , у той час як Верховною Радою України неодноразово змінюв ався розмір мінімальної зар обітної плати, щорічно затве рджувався новий державний бю джет.

Відповідно до ст. 9 КАС Украї ни, суд при вирішенні справ ке рується принципом законност і, відповідно до якого органи державної влади, органи місц евого самоврядування, їхні п осадові і службові особи зоб ов'язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України. Су д вирішує справи на підставі Конституції та законів Укра їни, а також міжнародних дого ворів, згода на обов'язковіст ь яких надана Верховною Радо ю України. Суд застосовує інш і нормативно-правові акти, пр ийняті відповідним органом н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни. У разі невідповідност і нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному догово ру, згода на обов'язковість як ого надана Верховною Радою У країни, або іншому правовому акту суд застосовує правови й акт, який має вищу юридичну с илу.

Таким чином, оскільки право ва норма про розмір одноразо вої компенсації за встановле ння 3 групи інвалідності та що річної допомоги на оздоровле ння, встановлена ст. 48 Закону У країни „Про статус і соціаль ний захист громадян, які пост раждали внаслідок Чорнобиль ської катастрофи” була діючо ю, виходячи із загальних заса д пріоритетності законів над урядовими нормативними акта ми, при вирішенні даного спор у підлягають застосуванню ст . 48 Закону України „Про статус і соціальний захист громадя н, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” та "Про внесення змін до Закон у України „Про Державний бюд жет України на 2003 рік” „Про вне сення змін до Закону України „Про Державний бюджет Украї ни на 2004 рік”, Закон України „Пр о Державний бюджет України н а 2005 рік”, Закон України „Про Де ржавний бюджет України на 2006 р ік”, Закон України „Про Держа вний бюджет України на 2007 рік” , а не постанови Кабінету Міні стрів України.

Згідно статті 71 Закону Укра їни „Про статус та соціальни й захист громадян, що постраж дали внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи”, дія положень цього Закону не може призупи нятися іншими законами, крім законів про внесення змін до цього Закону.

Так, відповідно до принципу верховенства права та закон ності - суд, при вирішені спр ави керується принципом верх овенства права, відповідно д о якого, зокрема людина, її пра ва та свободи визначаються н айвищими цінностями та визна чають зміст і спрямованість держави. Крім того, як роз' яс нено постановою Пленуму Верх овного суду України № 9 від 01.11.199 6 року „Про застосування Конс титуції України при здійснен і правосуддя” - судам необхі дно виходити з того, що нормат ивно-правові акти будь-якого державного чи іншого органу (акти Президента України, пос танови Верховної ради Україн и, постанови і розпорядження Кабінету Міністрів України) , підлягають оцінці на відпов ідність як Конституції Украї ни так і закону.

Таким чином, вимоги позивач а про стягнення з Управління праці та соціального захист у населення Ворошиловської р айонної в м. Донецьку ради нед оотриманої щорічної компенс ації за встановлення 3 групи п ідлягають задоволенню.

Дійсно, п. 30 ст. 71 Закону Україн и „Про Державний бюджет Укра їни на 2007 рік” з метою приведен ня окремих норм законів у від повідність із цим Законом зу пинено на 2007 рік дію абзаців 2-7 ч астини 4 статті 48 Закон 796-ХИ в ча стині виплати допомоги на оз доровлення у розмірах відпов ідно до мінімальної заробітн ої плати.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-рп /208 визнано такими, що не відпов ідають Конституції України ( є неконституційними), деякі п оложення Закон України „Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до д еяких законодавчих актів Укр аїни” у тому числі і положенн я, яким зупинено на 2008 рік дію а бзаців 3-4 частини 1, частини 3 ст атті 48 Закону України „Про ста тус і соціальний захист гром адян, які постраждали внаслі док Чорнобильської катастро фи” в частині виплати компен сації у розмірах відповідно до мінімальної заробітної пл ати.

Безпідставними є посиланн я відповідача на відсутність коштів щодо забезпечення ви плати зазначених пенсій у та ких розмірах, оскільки орган и державної влади не можуть п осилатися на відсутність кош тів як на причину невиконанн я своїх зобов'язань, які встан овлені статтею 46 Конституції України та статтею 48 Закону У країни „Про статус і соціаль ний захист громадян, які пост раждали внаслідок Чорнобиль ської катастрофи”, щодо визн ачення розміру та виплати пе нсій.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позов підлягає задоволенню зі стягненням з відповідача на користь пози вача грошових сум згідно нас тупного розрахунку.

Щорічна допомога на оздоро влення за 2009 рік позивачу нара хована в жовтні 2009 року у сумі 9 0,00 гривень, але не виплачена йо му. Розмір мінімальної зароб ітної плати на час виплати до помоги складав 630,00 гривень, тоб то розмір допомоги за 2009 рік по винен складати 2520,00 гривень.

Щорічна допомога на оздоро влення за 2010 рік позивачу нара хована в січні 2010 року у сумі 90,00 гривень, але не виплачена йом у. Розмір мінімальної заробі тної плати на час виплати доп омоги складав 869,00 гривень, тобт о розмір допомоги за 2010 рік пов инен складати 3476,00 гривень.

Щорічна допомога на оздоро влення за 2011 рік позивачу нара хована в січні 2011 року у сумі 90,00 гривень, але не виплачена йом у. Розмір мінімальної заробі тної плати на час виплати доп омоги складав 941,00 гривень, тобт о розмір допомоги за 2011 рік пов инен складати 3764,00 гривень.

Загальна сума до виплати ск лала 9760,00 грн.

Згідно п. 18 ч. 1 ст. 4 Декрету Каб інету Міністрів України "Про державне мито" за № 7-93 від 21.01.1993 ро ку, громадяни, віднесені до ка тегорії 1 і 2 постраждалих внас лідок Чорнобильської катаст рофи звільнені від сплати су дового збору.

Оскільки відповідач є держ авною бюджетною установою, с уд вважає можливим у відпові дності до ст. 88 КАС України зві льнити його від сплати судов их витрат на користь держави .

На підставі ст. 48 Закону Укра їни „Про статус та соціальни й захист громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи”, керуючись с т. ст. 8, 9, 10, 11, 17-20, 69-72, 86, 88, 99, 158-163, 167, 185, 186 КАС Ук раїни, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги ОСОБА _1 до Управління праці та соц іального захисту населення В орошиловської районної в м. Д онецьку ради про перерахунок та виплату недоотриманих су м на оздоровлення - задовольн ити.

Стягнути з Управління п раці та соціального захисту населення Ворошиловської ра йонної в м. Донецьку ради за ра хунок коштів Державного бюдж ету України (бюджетна програ ма - «Компенсації за шкоду, з аподіяну здоров' ю, та допом оги на оздоровлення, у разі зв ільнення з роботи громадян, я кі постраждали внаслідок Чор нобильської катастрофи»код програмної класифікації вид атків (КПКВ)-2501250, рахунок 35215039001469 у Г УДКУ у Донецькій області МФО 834016 ЄДРПОУ 25987214, код економічної класифікації видатків (КЕКВ )-1341) на користь ОСОБА_1 недоп лачену суму щорічної допомог и на оздоровлення за 2009-2011 роки у розмірі 9760 (дев' ять тисяч сім сот шістдесят) гривень 00 копій ок.

Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається до Донецького апел яційного адміністративного суду через Ворошиловський р айонний суд м. Донецька прот ягом десяти днів з дня її про голошення, копія апеляційної скарги надсилається особою, яка її подає до суду апеляцій ної інстанції.

Постанова надруков ана у нарадчій кімнаті в одно му примірнику.

Суддя Ворошиловсько го районного

суду м. Донецька О.С.Алтухова

СудВорошиловський районний суд м. Донецька
Дата ухвалення рішення26.09.2011
Оприлюднено07.12.2011
Номер документу19422746
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-7957/11

Ухвала від 28.09.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Ухвала від 28.09.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Ухвала від 18.02.2011

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Павелко І. Л.

Ухвала від 17.11.2011

Адміністративне

Дубровицький районний суд Рівненської області

Сидоренко З.С.

Ухвала від 09.09.2011

Адміністративне

Ірпінський міський суд Київської області

Линник В. Я.

Постанова від 22.12.2011

Адміністративне

Ірпінський міський суд Київської області

Линник В. Я.

Постанова від 12.08.2011

Адміністративне

Рокитнянський районний суд Київської області

Нечепоренко Л. М.

Ухвала від 01.08.2011

Адміністративне

Краснолиманський міський суд Донецької області

Шавиріна Л. П.

Постанова від 20.06.2011

Адміністративне

Кагарлицький районний суд Київської області

Іванюта Т. Є.

Постанова від 14.06.2011

Адміністративне

Ленінський районний суд м. Миколаєва

Крамаренко Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні