Постанова
від 15.11.2011 по справі 2а-6947/11/0170/24
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

15 листопада 2011 р. 15:40 Справа №2а-6947/11/0170/24

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Кащеєвої Г.Ю., при секретар і судового засідання Іваново ї Ю.В.,

розглянувши у письмовому п овадженні адміністративну с праву

за позовом Державної пода ткової інспекції в Сімферопо льському районі АР Крим

до Приватного підприємст ва «Урочище мисливсьвке»

про стягнення заборговано сті у сумі 170,00 грн.

за участю представників:

від позивача - не з'явився;

від відповідача - не з'явивс я.

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інс пекція в м. Сімферополі АР Кри м звернулась до Окружного ад міністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення заборгованост і з Приватного підприємства «Урочище мисливсьвке» у сумі 170,00 грн.

Позивач у судове засідання не з'явився, про день, час та мі сце його проведення був пові домлений належним чином, над ав клопотання про розгляд сп рави за його відсутністю.

Відповідач у судове засіда ння не з'явився, про день, час т а місце його проведення був п овідомлений належним чином, про причини неприбуття не по відомив.

Суд зазначає, що відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду сп рави у судовому засіданні, ви значених цією статтею, але пр ибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були н алежним чином повідомлені пр о дату, час і місце судового ро згляду, суд має право розглян ути справу у письмовому пров адженні.

Розглянувши подані докуме нти та матеріали справи, всеб ічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтуються позовні вимоги, о б' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, суд встанов ив наступне.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України дано визначення су б' єктів владних повноважен ь, до яких належать орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б' єкт, який здійснює владні управлінські функції на осн ові законодавства, в тому чис лі на виконання делегованих повноважень.

Статус державної податков ої служби в Україні, її функці ї та правові основи діяльнос ті на час виникнення спірних правовідносин було визначен о Законом України “Про держа вну податкову службу в Украї ни”, відповідно до ст.4 якого Д ержавна податкова адміністр ація України є центральним о рганом виконавчої влади, яко му підпорядковуються зокре ма Державна податкова інспек ція в АРК .

Відповідно до ст. 8 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні” Державна податкова адміністрація Укр аїни здійснює функції, зокре ма щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірніс тю, повнотою нарахування та с плати податків та зборів (обо в'язкових платежів), контролю за валютними операціями, кон тролю за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги) у вс тановленому законом порядку , а також контролю за наявніст ю свідоцтв про державну реєс трацію суб'єктів підприємниц ької діяльності та ліцензій на провадження видів господа рської діяльності, що підляг ають ліцензуванню відповідн о до закону, торгових патенті в; обліком платників податкі в, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжен ь податків, інших платежів.

Враховуючи обсяг повноваж ень, наданих державній подат ковій службі законодавством , суд дійшов висновку, що Держа вна податкова інспекція в м. С імферополь АР Крим у відноси нах з ПП «Урочище мисливсьвк е» виконує владні управлінсь кі функції на підставі Подат кового Кодексу України та да ний спір належить до розгляд у у порядку, передбаченому Ко дексом адміністративного су дочинства України.

Відповідно до пункту 2 Указу Президента України “Про спр ощену систему оподаткування , обліку і звітності суб' єкт ів малого підприємництва”(в редакції, що діяла на момент в иникнення спірних правовідн осин) суб' єкти малого підпр иємництва - фізичні особи ма ють право самостійно вибрати спосіб оподаткування доході в по єдиному податку шляхом о тримання свідоцтва про сплат у єдиного податку.

Абзац 2 статті 2 зазначеного Указу передбачав, що ставка є диного податку для суб' єкті в малого підприємництва - фі зичних осіб встановлюється м ісцевими радами за місцем їх державної реєстрації залежн о від виду діяльності й не мож е становити менше 20 гривень та більше 200 гривень на місяць.

Згідно з абзацом 6 пункту 2 Ук азу Президента України “Про спрощену систему оподаткува ння, обліку і звітності суб' єктів малого підприємництва ” фізичні особи сплачують єд иний податок щомісяця не піз ніше 20 числа наступного місяц я на окремий рахунок відділе нь Державного казначейства У країни.

Пункт 5 зазначеного Указу пе редбачає, що суб' єкти малог о підприємництва несуть відп овідальність за правильніст ь числення, своєчасність под ання розрахунків та сплати с ум єдиного податку згідно із законодавством України.

Сімферопольською районною державною адміністрацією АР Крим відповідач зареєстрова ний як юридична особа. Відпов ідач перебуває на обліку в Де ржавній податковій інспекці ї в Сімферопольському районі АР Крим в якості платника под атків, що підтверджується до відкою про взяття на облік пл атника податків від 06.10.2006 року № 74 (а.с. 17).

18.08.2011 року позивачем було про ведено невиїзну документаль ну перевірку з питань не своє часності надання розрахунку сплати єдиного податку, за ре зультатами якої складено акт перевірки № 1496/15-01/34582588 від 18.08.2011 року (а.с. 8).

Зазначеною перевіркою вст ановлені порушення відповід ачем зокрема п. 4 Указу Презид ента України від 03.07.1998 року №727/98 « Про спрощену систему оподатк ування, обліку та звітності С МП».

У ході перевірки встановле но несвоєчасне надання розра хунку сплати єдиного податку суб' єктом малого підприємн ицтва - юридичною особою за 2 квартал 2010 року. На підставі а кту прийняте податкове повід омлення-рішення про застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій від 18.08.2010р. № 0001951501 на сум у 170,00 грн. (а.с. 7).

Зазначені санкції застосо вані в порядку ст. 17 Закону № 2181 т а на підставі ст. 5 цього Закон у підлягають сплаті в десяти денний строк від дня отриман ня податкових повідомлень-рі шень.

Податкове повідомлення-рі шення про застосування штраф них (фінансових) санкцій від 18 .08.2010р. № 0001951501 на суму 170,00 грн. бул о отримане відповідачем 18.08.2010р ., що підтверджується підписо м керівника (а.с. 7).

Згідно статті 2 Закону Украї ни “Про державну податкову с лужбу в Україні” однією із за дач органів податкової служб и є здійснення контролю за до триманням податкового закон одавства, повною і своєчасно ю сплатою до бюджетів податк ів і зборів.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач у порушен ня вимог закону, не здійснюва в сплату єдиного податку у по вному обсязі, у зв' язку з чим за ним утворилась заборгова ність перед бюджетом за 2 квар тал 2010 року у розмірі 170,00 грн.

Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону № 2181 податковий борг (недоїмка ) - податкове зобов'язання (з ур ахуванням штрафних санкцій з а їх наявності), самостійно уз годжене платником податків а бо узгоджене в адміністратив ному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений с трок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового з обов'язання.

З 01.01.2011р. набрав чинності Пода тковий кодекс України № 2755 від 02.12.2010 року (далі - ПК України)

Податковим кодексом Украї ни встановлений чіткий поряд ок стягнення податкового бор гу, в тому числі, визначений мо мент, з якого податкові орган и отримують право на його стя гнення в судовому порядку.

Згідно п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення ко штів платника податків прово дяться не раніше ніж через 60 к алендарних днів з дня надісл ання такому платнику податко вої вимоги.

Податкова вимога надсилає ться платнику податків орган ом державної податкової служ би в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми г рошового зобов'язання в уста новлені законодавством стро ки, що встановлено в ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України .

Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. ст. 6 З акону України “Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами”, чинному на момент вин икнення спірних правовіднос ин , було передбачено, що у раз і коли платник податків не сп лачує узгоджену суму податко вого зобов'язання в установл ені строки, податковий орган надсилає такому платнику по датків податкові вимоги.

Державною податковою інсп екцію в м. Сімферополь АР Крим відповідачу спрямовані пода ткові вимоги.

Перша податкова вимога № 1/592 від 31.08.2010 р., яка не була вручена в ідповідачу, відповідно до ак ту №72/24-0 від 14.10.2010 року зазначена п ерша податкова вимога розміщ ена на дошці оголошень Держа вної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим (а.с. 10).

Друга податкова вимога № 2/689 від 15.11.2010 р. Вказана податкова в имога не була вручена відпов ідачу згідно з акту від 23.11.2010 ро ку зазначена друга податкова вимога розміщена на дошці ог олошень Державної податково ї інспекції в Сімферопольськ ому районі АР Крим (а.с. 9).

Податкові вимоги у встанов леному законом порядку оскар жені відповідачем не були.

Станом на день розгляду спр ави заборгованість відповід ачем не сплачена та становит ь 170,00 грн.

Станом на день розгляду спр ави права органів державної податкової служби передбаче ні ст. 20 Податкового кодексу У країни.

Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податк ового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати д о платників податків фінансо ві (штрафні) санкції, стягуват и до бюджетів та державних ці льових фондів суми грошових зобов'язань та/або податково го боргу у випадках, порядку т а розмірі, встановлених цим К одексом, стягувати суми прос троченої заборгованості суб 'єкта господарювання перед д ержавою (Автономною Республі кою Крим чи територіальною г ромадою міста) за кредитом (по зикою), залученим державою (Ав тономною Республікою Крим чи територіальною громадою міс та) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначен ому цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися до суду щодо стягнення кошті в платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих таког о платника, на суму податного боргу або його частини.

Приймаючи до уваги те, що ві дповідач не надав запереченн я проти позову та, у порядку, п ередбаченому ст. 71 КАС України , не надав доказів сплати забо ргованості в сумі 170,00 грн., позо вні вимоги належить задоволь нити у повному обсязі.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з Приватного підп риємства «Урочище мисливсьв ке» (АР Крим, Сімферопольский район, с. Трудове, вул. Суспіль на, 10; ідентифікаційний номер 34582588) на користь місцевого бюдж ету Трудівської селищної рад и (код платежу 18050100, р/р 34214378700285 в ГУ Д КУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФ О 824026, ЄДРПОУ 34741037) 170,00 грн. заборгов аності з єдиного податку.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Ка щеєва Г.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення15.11.2011
Оприлюднено06.12.2011
Номер документу19463043
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6947/11/0170/24

Постанова від 15.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кащеєва Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні