ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
24 листопада 2011 р. (11:40)
Справа №2а-13409/11/0170/5
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Сидоренка Д.В., при секретарі Павленко Н.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції в Сімферопольському районі АР Крим
до Фірми «Стар Плюс»
про стягнення заборгованості в сумі 683,13 грн.,
Обставини справи: Державна податкова інспекція в Сімферопольському районі АР Крим звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Фірми «Стар Плюс» 683,13 грн. податкового боргу, мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем не сплачуються у визначені законом строки узгоджені податкові зобов’язання.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 31.10.2011 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
Позивач явку свого представника в судове засідання не забезпечив, надав суду клопотання про відкладення розгляду справи. Розглянувши заявлене позивачем клопотання, враховуючи відсутність у ньому поважних причин для відкладення розгляду справи, приймаючи до уваги достатність доказів, наявних в матеріалах справи, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника позивача.
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином – шляхом направлення на його адресу рекомендованою кореспонденцією судової повістки. Однак, документи повернулись до суду з відміткою УДППЗ «Укрпошта»: «за закінченням терміну зберігання».
Згідно з ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Враховуючи зазначене вище, суд вважає, що відповідача належним чином повідомлено про дату, час та місце судового розгляду.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 1 ч.2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття суб’єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб’єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття справи адміністративної юрисдикції, - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» до системи органів державної податкової служби належать: Державна податкова адміністрація України, спеціалізовані державні податкові інспекції, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах (далі - органи державної податкової служби).
Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі підпорядковуються Державній податковій адміністрації України.
Державні податкові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні, спеціалізовані та об'єднані державні податкові інспекції підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (ст. 4 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»).
Згідно із ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» основним завданням органів державної податкової служби є завданнями органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі) ;
Враховуючи зазначене, відповідач, здійснюючи свої повноваження у спірних відносинах є суб'єктом владних повноважень, спір що виник між сторонами пов'язаний із захистом прав позивача у сфері публічно-правових відносин і є справою адміністративної юрисдикції, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.
Згідно зі статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування», чинному на момент виникнення спірних правовідносин, платниками податків і зборів (обов’язкових платежів) є юридичні особи, на яких відповідно до Законів України покладений обов’язок сплачувати податки і збори.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», чинному на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту – Закон № 2181) було передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку вказує у податковій декларації.
Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону № 2181 платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.
Статтею 9 Закону України «Про систему оподаткування» було встановлено, що платники податків зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Сімферопольською районною державною адміністрацією АР Крим 16.06.2000 року проведено державну реєстрацію юридичної особи - Фірми «Стар Плюс», що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію серії А00 № 441152 від 16.06.2000 року витягом з ЄДРПОУ станом 18.04.2011 року.
Відповідач згідно з довідкою ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим з 03.06.2000 року перебуває на податковому обліку за № 116.
Як вбачається з матеріалів справи, сума заборгованості відповідача виникла у зв’язку з несвоєчасною сплатою узгоджених податкових зобов’язань з податку на додану вартість та податку на прибуток.
Платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету на час виникнення спірних правовідносин Було врегульовано Законом України «Про податок на додану вартість», який втратив чинність 01.01.2011 року з дня набрання чинності Податковим кодексом України.
Пунктом 9.1 ст. 9 цього Закону було передбачено, що від центральний податковий орган веде реєстр платників податку.
Будь-якій особі, яка реєструється як платник податку на додану вартість, присвоюється індивідуальний податковий номер, який використовується для справляння цього податку (п. 9.2 ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість»).
Особи, які підпадають під визначення пункту 2.3 статті 2 цього Закону, зобов'язані зареєструватися як платник податку у податковому органі за їх місцезнаходженням (місцем проживання) (п. 9.3 ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість»).
Податковий орган зобов'язаний видати заявнику (відправити поштою) свідоцтво про податкову реєстрацію такої особи протягом десяти днів від дня отримання реєстраційної заяви (п. 9.5 ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість»))
Згідно з п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість» платник податку зобов'язаний повернути податковому органу реєстраційне свідоцтво:
якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою платника податку, - разом із наданням заяви про таке анулювання;
якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою податкового органу, - протягом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення про анулювання. У цьому випадку затримка у поверненні такого свідоцтва прирівнюється до затримки у наданні податкової звітності з цього податку.
Відповідальність платників податків за дотримання достовірності та своєчасності визначення сум податку, а також за повноту та своєчасність його внесення до бюджету було встановлено пунктом 10.2 статті 10 Закону України «Про податок на додану вартість».
Посадовими особами ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим 22.11.2010 року проведено невиїзну документальну перевірку Приватного підприємства Фірма «Стар Плюс» з питання ненадання свідоцтва платника ПДВ протягом двадцяти календарних днів з дня ухвалення рішення про анулювання.
За результатами перевірки складено акт № 2347/1502/31009438 від 22.11.2010 року, в якому зафіксовано порушення відповідачем п.п. «а» 4.1.4 п.4.1 ст. 4 «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.9.8 ст. 9, ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», що виявилось у непредставленні в терміни, встановлені законодавством, оригіналу свідоцтва платника ПДВ.
На підставі даних акту перевірки позивачем 22.11.2010 року прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002161502/0 про застосування до відповідача 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій.
Вказане податкове повідомлення-рішення отримане відповідачем 22.11.2010 року, про що свідчить відмітка на корінці цього рішення.
Посадовими особами ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим 22.11.2010 року проведено документальну невиїзну (камеральну) перевірку податкової декларації з податку на додану вартість відповідача.
За результатами перевірки складено акт № 2346/15-02/31009438 від 22.11.2010 року, в якому зафіксовано порушення відповідачем п.9.8 ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість», а саме: фірмою «Стар Плюс» не визнано умовний продаж товарів за звичайними цінами та відповідно не збільшено суму податкового зобов’язання за наслідками податкового періоду, в якому відбувається таке анулювання.
На підставі даних акту перевірки позивачем 22.11.2010 року прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002151502/0, в якому визначено суму податкового зобов’язання відповідача з податку на додану вартість у розмірі 3481,50 грн., у тому числі 3165,00 грн. – за основним платежем та 316,50 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
Вказане податкове повідомлення-рішення отримане відповідачем 22.11.2010 року, про що свідчить відмітка на корінці цього рішення.
Як вбачається з матеріалів справи, перелічені вище податкові повідомлення-рішення відповідачем оскаржені не були, однак, визначена у них сума штрафних санкцій у встановлені законодавством строки не сплачена.
Підпунктом 16.4.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» було передбачено, що пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
За несвоєчасну сплату сум узгодженого податкового зобов’язання відповідачу була нарахована пеня по картці особового рахунку у розмірі 19,11 грн.
Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», чинному на момент виникнення спірних правовідносин , було передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
На підставі зазначеного вище, позивачем на адресу відповідача 05.08.2010 року було направлено першу податкову вимогу № 1/140 та 06.12.2010 року.
Згідно з даними облікової картки платника податків заборгованість з податку на додану вартість сплачена частково та становить 648,90 грн.
Що стосується вимог позивача про стягнення з відповідача податку на прибуток підприємств, то суд зазначає наступне.
Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, надання податкової звітності до набрання чинності Податковим кодексом України було встановлено Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 року N 333/94 (далі по тексту – Закон), п.п. 11.1 якого передбачені такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.
Згідно з п.п. 16.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» платники податку самостійно визначають суми податку, що підлягають сплаті.
Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону (п.п. 16.4 зазначеного Закону).
Згідно з п.п. 20.1. ст. 20 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» відповідальність за правильність нарахування, своєчасність сплати податку та дотримання податкового законодавства несе платник податку у порядку та розмірах, визначених законом.
Посадовими особами ДПІ в Сімферопольському районі АР Крим 21.10.2010 року проведено невиїзну документальну перевірку фірми «Стар Плюс» з питання ненадання декларації з податку на прибуток підприємств за 6 місяців 2010 року.
За результатами перевірки складено акт № 1935/15-01/31009438, в якому зафіксовано порушення відповідачем п.п. 4.1.4 «б» п.4.1 ст. 4 «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
На підставі даних акту перевірки позивачем 24.11.2010 року прийнято податкове повідомлення-рішення № 0003901502/0, в якому визначено суму податкового зобов’язання відповідача з податку на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 170,00.
Як свідчать дані облікової картки платника податку заборгованість з податку на прибуток підприємств сплачена відповідачем частково та становить 34,23 грн.
Таким чином, ума заборгованості відповідача станом на день розгляду справи становить 683,13 грн., у тому числі 648,90 грн. з податку на додану вартість та 34,23 грн. з податку на прибуток підприємств.
Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.
Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини.
У порядку, передбаченому ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів протиправності прийнятих позивачем податкових повідомлень-рішень та не надано доказів сплати заборгованості у розмірі 683,13 грн.
Відтак, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
У судовому засіданні, яке відбулось 24.11.2011 року, оголошено вступну та резолютивну части постанови.
Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 29.11.2011 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позовні вимоги задовольнити.
2.Стягнути з Фірми «Стар Плюс» (97536, Сімферопольський район, с. Укромне, вул. Нова,37; ЄДРПОУ 31009438; р/р № 260000102831 в КРФ ВАТ «Кредобанк», р/р № 260052133601 в КРУ АТБ «Фінанси та кредит») податковий борг у розмірі 683,13 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих Фіпму «Стар Плюс», у тому числі:
648,90 грн. з податку на додану вартість на користь державного бюджету Сімферопольського району (код платежу 14010100; р/р № 31118029700268 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 34741037, МФО 824026, одержувач: державний бюджет Сімферопольського району),
34,23 грн. з податку на прибуток підприємств на користь державного бюджету Сімферопольського району (код платежу 11021000; р/р № 31116009700268 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 34741037, МФО 824026, одержувач: державний бюджет Сімферопольського району).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Сидоренко Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2011 |
Оприлюднено | 06.12.2011 |
Номер документу | 19463082 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні