ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 серпня 2011 р. Справа № 2а/0270/3280/11
Вінницький окружний адміністративний суд в складі
Головуючого судді Томчука Андрія Валерійовича,
при секретарі судового засідання: Медяній Наталі Анатоліївні
за участю представників сторін:
позивача : Демчук О.В.- начальник управління;
відповідача : ОСОБА_2- представник за довіреністю;
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом: управління Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі
до: Тростянецької районної ради
про: стягнення недоїмки в сумі 315,44 грн.
ВСТАНОВИВ :
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось управління Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі (далі - УПФУ у Тростянецькому районі) з позовом до Тростянецької районної ради про стягнення недоїмки.
Позов мотивовано тим, що станом на 01.06.2011р., відповідно до картки особового рахунку платника та з врахуванням розрахунку ціни позову, загальний борг Тростянецької районної ради зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування складає 315,44 грн. Даний борг підтверджується карткою особового рахунку страхувальника (а.с. 5).
Посилаючись на те, що відповідач в добровільному порядку суму боргу не сплачує, а розмір пенсії залежить від страхового стажу, який в свою чергу пов'язаний зі сплатою страхових внесків, тобто від несплати внесків, росту недоїмки по платежах до Пенсійного фонду працівникам страховий стаж не зараховується (або рахується пропорційно сплаті мінімальної суми внеску), вказані обставини безпосередньо впливають на розмір пенсії працівників, тому позивач просив задовольнити позов та стягнути з Тростянецької районної ради заборгованість у сумі 315, 44 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задоволити у повному обсязі, зазначив, що борг у відповідача виник ще з 2004р. у зв'язку з неповною сплатою взятих на себе зобов'язань нарахованої пені та застосованих штрафних санкцій, що підтверджується карткою особового рахунку страхувальника, а суми які сплачувались відповідачем відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" зараховувались на погашення суми недоїмки, пені та фінансових санкцій в порядку календарної черговості їх виникнення, в результаті чого і виник борг в сумі 315,44 грн. Крім того звернув увагу суду на підписання відповідачем акту взаємозвірки розрахунків від 16.08.2011р. на суму 315,44 грн.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнала, посилаючись на письмові заперечення, що містяться у матеріалах справи (а.с.15-16). Додатково вказала, що Тростянецька районна рада з наявністю недоїмки не погоджується, оскільки не в змозі прослідкувати її виникнення, так як всі матеріали перевірки Пенсійного фонду за 2004 рік були знищені. Крім того представник відповідача наголосила на неодноразових зверненнях з листами до позивача з проханням про проведення взаємозвірки по нарахуванню та сплаті внесків до Пенсійного фонду з метою виявлення причин виникнення вказаної недоїмки.
Заслухавши пояснення позивача, заперечення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов до висновку про задоволення позову, з огляду на наступне.
Згідно довідки Головного управління статистики у Вінницькій області №1983 (а.с. 8), відповідач включений до ЄДРПОУ, ідентифікаційний код –21728303, місцезнаходження: вул. Леніна, 37, смт. Тростянець, Вінницька область, 24300 (а.с. 8).
Факт заборгованості Тростянецької районної ради перед УПФУ у Тростянецькому районі підтверджується карткою особового рахунку страхувальника з 01.01.2004р. по 05.08.2011р., що міститься в матеріалах справи, розрахунками ціни позову (а.с.7, 114).
Станом на 01.06.2011р. відповідачем перераховано до УПФУ у Тростянецькому районі внески не у повному обсязі, у зв'язку з чим виникла заборгованість по страхових внесках у загальній сумі 315,44 грн.
Позивачем пред'явлено Тростянецькій районній раді вимогу про сплату боргу №Ю 33 від 06.06.2011р. на суму 315,44 грн.(а.с.6).
Відповідач вказану вимогу отримав 06.06.2011р., проте борг не сплатив, а вимогу не оскаржив.
Крім того, наявність заборгованості вказаної суми підтверджується актом взаємозвірки розрахунків між Тростянецькою районною радою та управлінням Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі від 16.08.2011р. стосовно заборгованості станом на 16.08.2011р., підписаного обома сторонами.
Враховуючи, що відповідачем в установленні строки сума заборгованості сплачена не була, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню підлягають, згідно п. 1 ч.1 ст.11 Закону №1058-IV, громадяни України, іноземці (якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України) та особи без громадянства, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях, створених відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у філіях, представництвах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах цих підприємств та організацій, в об'єднаннях громадян, у фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності та інших осіб (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент) на умовах трудового договору (контракту) або працюють на інших умовах, передбачених законодавством, або виконують роботи на зазначених підприємствах, в установах, організаціях чи у фізичних осіб за договорами цивільно-правового характеру.
Згідно ч. 2 ст. 106 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" (у редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.
Частиною 3 ст. 106 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" (у редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) передбачено, що органи Пенсійного фонду України можуть направляти платникам внесків вимоги щодо сплати заборгованості перед Пенсійним фондом, які є обов’язковими до виконання.
Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхувальник зобов'язаний сплатити суми недоїмки та суми фінансових санкцій.
Аналогічно, ч. 4 ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" передбачено, платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.
Частиною 15 статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" визначено, що строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
Не визнання відповідачем недоїмки у розмірі 315,44 грн.у зв'язку з неможливістю прослідкувати її виникнення, так як всі матеріали перевірки Пенсійного фонду за 2004 рік були знищені, не беруться судом до уваги, так як вказані заперечення повністю спростовуються витягом з картки особового рахунку страхувальника з 01.01.2004р. по 05.08.2011р.
Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.
Беручи до уваги те, що заявлену до стягнення суму 315,44 грн. у встановлені строки відповідач не сплатив, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи, доказів її погашення станом на день розгляду справи не надано, доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог. Таким чином позов підлягає задоволенню в повному обсязі відповідно до заявлених вимог.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають (ч. 4 ст.94 КАС України).
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Тростянецької районної ради (вул. Леніна, 37, смт. Тростянець, Тростянецький район, Вінницька область, 24300) на користь управління Пенсійного фонду України у Тростянецькому районі (вул. Наконечного, 14, смт. Тростянець, Вінницька область, 24300) заборгованість в сумі 315, 44 грн. (триста п'ятнадцять грн. 44 коп.).
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Томчук Андрій Валерійович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2011 |
Оприлюднено | 06.12.2011 |
Номер документу | 19463292 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Томчук Андрій Валерійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Томчук Андрій Валерійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Томчук Андрій Валерійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Томчук Андрій Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні