ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 вересня 2011 р. Справа № 2а/0270/3700/11
Вінницький окружний адм іністративний суд в складі
Головуючого судді Томчука Андрія Валерійовича,
при секретарі судового зас ідання: Медяній Наталі Анат оліївні
за участю представників ст орін:
позивача : ОСОБА_1 - представник за довіреністю ;
відповідача : не з'явивс я;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи
за позовом: державного п ідприємства "Національна ене ргетична компанія " Укренерг о" в особі відокремленого під розділу "Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні"
до: Дашівської спеціал ьної загальноосвітньої школ и-інтернату І-ІІ ступенів
про: стягнення суми штра фу за порушення законодавств а за електроенергетику
ВСТАНОВИВ :
До Вінницького окружног о адміністративного суду зве рнулось державне підприємст во "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі в ідокремленого підрозділу "Де рженергонагляд у Південно-За хідному регіоні" (далі - позива ч) з позовом про стягнення з Да шівської спеціальної загаль ноосвітньої школи-інтернату І-ІІ ступенів штрафу за поруш ення законодавства за електр оенергетику в сумі 170 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за невиконання Дашівс ькою спеціальною загальноос вітньою школою-інтернатом І- ІІ ступенів розпорядження що до усунення порушень, позива чем винесено постанову № 06/10-01-034 від 11.05.2011р. про накладення штра фу в сумі 170 грн. Враховуючи те, що відповідачем суму штрафу до Державного бюджету Україн и не перераховано, у встановл еному законом порядку постан ову не оскаржено, позивач про сить стягнути суму штрафу в с удовому порядку.
Ухвалою суду від 08.08.2011р. відкр ито скорочене провадження у вказаній справі.
16.08.2011р. за вх. №21277 представником відповідача подано до суду з аяву про визнання позову та д олучено квитанцію №ПН1150 від 16.0 8.2011р. про сплату штрафу в сумі 170 грн. відповідно до постанови позивача №06/10-03-062 від 03.08.2011р.
Ухвалою суду від 17.08.2011р. дану с праву призначено до розгляду у загальному порядку, так як п озивачем надана квитанція п ро сплату боргу згідно поста нови №06/10-03-062 від 03.08.2011р., а вказаний штраф заявлено до стягнення на підставі постанови № 06/10-01-034 в ід 11.05.2011р.
У судовому засіданні предс тавник позивача надав поясне ння, що відтворюють зміст поз овної заяви. Позовні вимоги п росив задовольнити повністю .
13.09.2011р. за вх. № 23295 на адресу суду надійшло клопотання предста вника відповідача про закрит тя провадження у справі у зв'я зку з визнанням позову та спл атою суми позову відповідно до доданої квитанції, крім то го просив суд вказане клопот ання розглянути за відсутнос ті представника відповідача .
Представник відповідача у судове засідання повторно н е з'явився, хоча про дату, час т а місце розгляду справи був п овідомлений завчасно та нале жним чином (а.с.32, 37).
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вжив всі залежн і від нього заходи для повідо млення відповідача належним чином про дату, час і місце ро згляду судової справи з учас тю його представника та реал ізації ним права судового за хисту своїх прав та інтересі в, а тому дійшов висновку за мо жливе розглянути справу за д аної явки сторін відповідно до положень ст. 128 КАС України.
Дослідивши надані докумен ти, всебічно і повно з'ясува вши всі фактичні обставини с прави, на яких ґрунтуються по зовні вимоги, об'єктивно оц інивши докази, які мають знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд при йшов до висновку про те, що поз овні вимоги підлягають задов оленню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, за результатами пере вірки Дашівської спеціально ї загальноосвітньої школи-ін тернату І-ІІ ступенів позива чем винесено розпорядження №06/10-1268 від 21.12.2010р., яким зобов'язан о відповідача вчинити заходи щодо усунення виявлених пор ушень (а.с.6).
З метою здійснення контрол ю за виконанням розпорядженн я №06/10-1268 від 21.12.2010р., державним інсп ектором з енергетичного нагл яду Довбишем В.М. складено Акт перевірки (протокол) №06/10-14-0 25 про невиконання вимог зазна ченого вище розпорядження.
Даний акт отриманий відпов ідачем 22.04.2011р., про що свідчить в ідмітка канцелярії (а.с.9 на зв ороті).
За результатами перевірки представником позивача - нач альником інспекції Держенер гонагляду у Вінницькій облас ті - старшим державним інспек тором з енергетичного нагляд у - Федоренко В.А. 11.05.2011р. вине сено постанову №06/10-01-034 про накл адення штрафу за порушення з аконодавства про електроене ргетику в сумі 170 гривень.
Вказану постанову направл ено відповідачеві супровідн им листом від 11.05.2011р. №10-00-27-395 (а.с.11) та отримано 13.05.2011р. (а.с.11 на звороті ).
Визначаючись щодо заявлен их позовних вимог, суд виходи в із наступного.
У відповідності з вимогою с т.27 Закону України „,Про елект роенергетику", суб'єкти госпо дарської діяльності несуть в ідповідальність за ухилення від виконання або несвоєчас не виконання рішень та припи сів Держенергонагляду у вигл яді накладення штрафу в розм ірі до п'яти тисяч неоподатк ованих мінімумів доходів гр омадян (85 000 грн.)
Згідно із п. 10 Положення про п орядок накладення на суб'єкт ів господарської діяльності штрафів за порушення законо давства про електроенергети ку,” затвердженого Постаново ю Кабінету Міністрів України від 21.07.1999р. №1312 визначено, що суб'є кт господарської діяльності повинен сплатити штраф прот ягом 30 днів з дня винесення по станови, а у разі несплати штр афу у зазначений термін він с тягується в судовому порядку .
Відповідно ст. 5 Закону Укра їни „Про електроенергетику" до принципів державної політ ики в енергетиці належать ст ворення умов безпечної експл уатації об'єктів електроенер гетики, а також забезпечення відповідальності енергопос тачальників та споживачів. Ч астина 1 ст.9 зазначеного закон у визначає, що державний нагл яд в електроенергетиці здійс нює Державна інспекція з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної та теплової енергії у порядку, в изначеному законодавством У країни, а частина 5 ст. 9 закону н адає Інспекції повноваження застосовувати в установлено му порядку санкції до суб'єкт ів господарської діяльності за порушення нормативно-пра вових актів. Так, відповідно з частиною 3 ст.27 Закону України „Про електроенергетику" суб 'єкти господарської діяльнос ті несуть відповідальність з а правопорушення в електроен ергетиці: за ухилення від вик онання або несвоєчасне викон ання рішень чи приписів Інсп екції та порушення умов ліце нзій штраф у розмірі до п'яти т исяч неоподатковуваних міні мумів доходів громадян.
Центральним органом держа вної виконавчої влади, на яки й покладено здійснення держа вної політики в галузі палив но-енергетичного комплексу в ідповідно з Указом Президент а України „Про зміни в структ урі центральних органів вико навчої влади" від 15.12.1999р. №1573/99, є Мі ністерство палива та енергет ики України. Державне підпри ємство "Національна енергети чна компанія "Укренерго" підп орядковано Міністерству пал ива та енергетики України і з асновано на державній власно сті.
Державний енергетичний на гляд за режимами споживання електричної та теплової енер гії відповідно до Закону Укр аїни „Про електроенергетику " здійснює Державна інспекці я з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії (Дер женергонагляд), яка підпоряд кована безпосередньо Мініст ерству палива та енергетики в частині виконання функцій, покладених на Держенергонаг ляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режи мами споживання електричної та теплової енергії, затверд женим постановою Кабінету Мі ністрів України № 929 від 07.08.1996г, т а діє у складі державного під приємства "Національна енерг етична компанія "Укренерго" т а його структурних підрозділ ів.
Головною метою діяльності ДП НЕК „Укренерго" є забезпеч ення цілісності об'єднаної е нергетичної системи України , задоволення інтересів держ ави у сфері енергопостачання підприємств усіх форм власн ості у сфері забезпечення їх електроенергією ( абзац 1 пунк ту 2.1. Статуту), а до основних на прямків діяльності, здійснен ня державного нагляду за реж имами споживання електрично ї та теплової енергії відпов ідно до Закону України „Про е лектроенергетику" та Положен ня, затвердженого Кабінетом Міністрів України (підпункт 2.2.16 пункту 2.2. Статуту).
Законодавством України не встановлено методику визнач ення суми штрафу за правопор ушення в електроенергетиці, тому старший державний інспе ктор Держенергонагляду вста новлює розмір штрафу в поста новах з урахуванням складу п равопорушення та негативних наслідків, до яких можуть при вести виявлені порушення.
Згідно з Положенням про від окремлений підрозділ "Держен ергонагляд у Південно-Західн ому регіоні", затвердженим ди ректором Державного підприє мства "Національна енергетич на компанія "Укренерго" від 21 б ерезня 2006р., Держенергонагляд у Південно-Західному регіон і утворено з метою забезпече ння здійснення функцій з упр авління діяльності регіонал ьної інспекції Держенергона гляд у Південно-Західному ре гіоні, інспекцій в Вінницькі й, Хмельницькій, Тернопільсь кій та Чернівецькій областях . Згідно з затвердженим Полож енням про відокремлений підр озділ "Держенергонагляд у Пі вденно-Західному регіоні" Де ржавного підприємства "Націо нальна енергетична компанія "Укренерго" від 21.03.06р. встановле но, що останній не є юридично ю особою та має структурні пі дрозділи, зазначені у додатк у 1 до вказаного Положення. Юри дичною особою є Державне під приємство "Національна енерг етична компанія "Укренерго" з гідно з Додатком 1 до вказаног о Положення Державна інспекц ія з енергетичного нагляду з а режимами споживання електр ичної і теплової енергії у В інницькій області є одним зі структурних підрозділ у "Держенергонагляд у Півден но-Західному регіоні" Держав ного підприємства "Національ на енергетична компанія "Укр енерго".
Частина 6 ст.27 Закону України „Про електроенергетику" виз начає, що суми штрафів повинн і сплачуватися до Державного бюджету України. Державне ка значейство організує та здій снює виконання Державного бю джету відповідно Положенню п ро Державне казначейство, за твердженого Постановою Кабі нету Міністрів України від 31.0 7.1995р. №590.
Відповідачем, до теперішнь ого часу, штрафні санкції у ро змірі 170 грн. у добровільному п орядку не сплачено.
Суд не бере до уваги клопота ння представника відповідач а про закриття провадження у справі у зв'язку із сплатою шт рафу в розмірі 170 грн. згідно по станови №06/10-03-962 відповідно до к витанції №ПН 1150 від 16.08.2011р., у зв'яз ку з тим, що вказаний штраф у р озмірі 170 грн. заявлено до стяг нення на підставі постанови позивача № 06/10-01-034 від 11.05.2011р.
Відповідно до ч. 1 статті 9 КАС України суд при вирішенні сп рави керується принципом зак онності, відповідно до якого органи державної влади, орга ни місцевого самоврядування , їхні посадові і службові осо би зобов'язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.
Згідно із ст. ст. 11, 71 КАС Украї ни, кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких ґру нтуються її вимоги та запере чення, а суд згідно ст. 86 цього К одексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебі чному, повному та об'єктивн ому дослідженні.
З урахуванням встановлени х у судовому засіданні обста вин, а також враховуючи, що ста ном на час розгляду справи ві дповідач не сплатив фінансов их санкцій, адміністративний позов підлягає задоволенню, а зазначена сума - стягненню з відповідача в судовому поря дку.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повнов ажень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові ви трати здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позо в задовольнити повністю.
Стягнути з Дашівської спец іальної загальноосвітньої ш коли-інтернату І-ІІ ступенів (вул. 40-річчя Жовтня, 2, смт. Дашів , Іллінецький район, Вінницьк а область, р/р 35419001002246, ГУДКУ у Вінн ицькій області, МФО 802015, код 20097792) в дохід Державного бюджету Ук раїни (р/р 31114106700162, ГУДКУ у Вінниць кій області, МФО 802015, код ЄДРПОУ 34701298, код платежу 21081100) 170 грн. (сто сі мдесят грн.) штрафних санкцій .
Постанова суду першої і нстанції набирає законної си ли в порядку, визначеному ст. 2 54 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС Укра їни, апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 цього Коде ксу, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.
Суддя Томчук Андр ій Валерійович
14.09.2011
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2011 |
Оприлюднено | 06.12.2011 |
Номер документу | 19463357 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Томчук Андрій Валерійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Томчук Андрій Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні