Постанова
від 15.11.2011 по справі 2а/0270/4609/11
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 листопада 2011 р. Справа № 2а/0270/4609/11

Вінницький окружний адм іністративний суд в складі

Головуючого судді Комара П авла Анатолійовича,

при секретарі судового зас ідання: Шаргало Валентині А натоліївні

за участю представників ст орін:

позивача : Щура А. А

відповідача : не з'явивс я

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи

за позовом: Барської між районної державної податков ої інспекції

до: споживчого товарис тва "Мурованокуриловецький к онсервний завод"

про: припинення юридичн ої особи

ВСТАНОВИВ :

Барська міжрайонна держ авна податкова інспекція зве рнулась до Вінницького окруж ного адміністративного суду з позовом до споживчого това риства "Мурованокуриловецьк ий консервний завод" про прип инення юридичної особи.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач відсутній за вказаним в Єдиному держав ному реєстрі місцезнаходже нням, що у відповідності із н ормами абзацу пункту 2 статті 38 Закону України "Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в" є підставою для постановле ння судового рішення щодо пр ипинення юридичної особи, як е не пов' язано з банкрутств ом юридичної особи.

14.11.2011 року представник позива ча подав до суду додаткові об ґрунтування до позовної заяв и, в яких зазначив. що відповід ач, починаючи з 01.05.2007 року, не вик онує вимог чинного законодав ства щодо подання до органів державної податкової служби документів фінансової звітн ості, що у відповідності до ст атті 38 Закону України "Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців" є підставою для постано влення судового рішення про припинення юридичної особи.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги, з урахуванням додаткових обґрунтувань, підтримав в по вному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, хоча про час і місце розгля ду справи відповідача було п овідомлено належним чином, ш ляхом надсилання рекомендов аних листів, які були отриман і відповідачем, про що свідча ть відповідні написи на пові домленнях про вручення пошто вого відправлення.

Судом вжито всіх залежних в ід нього заходів для повідом лення відповідача належним ч ином про час і місце розгляду судової справи з його участю та реалізації ним права судо вого захисту своїх прав та ін тересів, однак відповідач в с удове засідання повторно не з'явився та не надав суду поя снення з приводу причин неяв ки.

Відповідно ст. 122 КАС України адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня ві дкриття провадження у справі , якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Однак, внаслідок порушення відповідачем вимог ч. 2 ст. 49 КА С України щодо зобов'язання о сіб добросовісно користуват ися належними їм правами і не ухильно виконувати процесуа льні обов'язки, неможливо про вести розгляд даної справи в межах строків передбачених ст.122 КАС України.

Враховуючи дані обставини , суд дійшов висновку про можл ивість розгляду даної справи за відсутності представника відповідача.

Розглянувши матеріали спр ави, всебічно і повно з'ясував ши фактичні обставини, на яки х ґрунтується позов, оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов до висновку про задов олення позову, з наступних пі дстав.

Як вбачається з витягу з Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців СТ "Мурованокур иловецький консервний завод " зареєстроване як юридична о соба Барською районною держа вною адміністрацією Вінниць кої області від 28.02.2002 року, іден тифікаційний код - 31599211, за адрес ою вул.Кірова, буд.3, смт. Мурова ні Курилівці, Мурованокурило вецький район, Вінницька обл асть.

СТ "Мурованокуриловецький консервний завод" з 20.03.2002 року п еребуває на обліку в Барські й міжрайонній державній пода тковій інспекції за №20/33, що під тверджується довідкою Барсь кої МДПІ №246 від 26.12.2007 року.

Судом встановлено, що СТ "Му рованокуриловецький консер вний завод" останній раз пода вало податкову звітність за квітень 2007 року, тобто починаю чи з 01.05.2007 року податкова звітні сть не подавалась, що підтвер джується довідкою Барської м іжрайонної державної податк ової інспекції №2137 від 10.11.2011 року . Таким чином, СТ "Мурованокури ловецький консервний завод" більше одного року не подає п одаткову звітність до відпов ідних органів ДПІ.

Судом встановлено, що в дано му випадку спірні правовідно сини регулюються наступним.

Відповідно до п. 8 ст. 19 Господ арського кодексу України суб ' єкти господарювання, відок ремлені підрозділи юридични х осіб, виділенні на окремий б аланс, зобов' язанні вести п ервинний (оперативний) облік результатів своєї роботи, ск ладати та подавати відповідн о до вимог закону статистичн у інформацію та інші дані, виз начені законом, а також вести (крім громадян України, інозе мців та осіб без громадянств а, які проводять господарськ у діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підп риємці) бухгалтерський облік та подавати фінансову звітн ість згідно із законодавство м.

У відповідності до підпунк ту 16.1.3. пункту 16.1 статті 16 Податко вого кодексу України, платни к податків зобов'язаний пода вати до контролюючих органів у порядку, встановленому под атковим та митним законодавс твом, декларації, звітність т а інші документи, пов'язані з о бчисленням і сплатою податкі в та зборів.

Відповідно до пункту 4.14. стат ті 4 Закону України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами" (чинного на момент вин икнення спірних правовіднос ин), починаючи з 01.04.2001 р., податков і декларації подавалися за б азовий податковий (звітний ) п еріод, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків) ,- протяго м 20 календарних днів, наступни х за останнім календарним дн ем звітного (податкового) міс яця;

б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків) ,- протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);

в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом „г" підпункту 4.14. цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку.

В силу статті 34 Податкового кодексу України податковим періодом може бути: календар ний рік; календарний квартал ; календарний місяць; календа рний день.

Відповідно до статті 49, пода ткові декларації, крім випад ків, передбачених цим Кодекс ом, подаються за базовий звіт ний (податковий) період, що дор івнює:

календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настаю ть за останнім календарним д нем звітного (податкового) мі сяця;

календарному кварталу або календарному півріччю (у том у числі в разі сплати квартал ьних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календар них днів, що настають за остан нім календарним днем звітног о (податкового) кварталу (півр іччя);

календарному року, крім вип адків, передбачених підпункт ами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - прот ягом 60 календарних днів, що на стають за останнім календарн им днем звітного (податковог о) року;

календарному року для плат ників податку на доходи фізи чних осіб - до 1 травня року, що н астає за звітним;

календарному року для плат ників податку на доходи фізи чних осіб - підприємців - протя гом 40 календарних днів, що нас тають за останнім календарни м днем звітного (податкового ) року;

календарному року для плат ників податку на доходи фізи чних осіб - до 1 травня року, що н астає за звітним;

календарному року для плат ників податку на доходи фізи чних осіб - підприємців - протя гом 40 календарних днів, що нас тають за останнім календарни м днем звітного (податкового ) року.

В порушення наведених вимо г законодавства підприємств ом, звітність за результатам и господарської діяльності н е подавалася більше ніж один рік, що підтверджується дов ідкою Барської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії №2137 від 10.11.2011 року.

Відповідно до частини 2 стат ті 38 Закону України "Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців", підставою для постанов лення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутство м юридичної особи є, зокрема, н еподання протягом року орган ам державної податкової служ би податкових декларацій, до кументів фінансової звітнос ті відповідно до закону.

Крім того, згідно із нормами Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців ", Єдиний державний реєстр юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це автоматизов ана система збирання, накопи чення, захисту, обліку та нада ння інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців.

В абзаці 6 частини 1 статті 1 н азваного Закону надано визна чення місцезнаходження юрид ичної особи - це адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юриди чної особи чи закону виступа ють від її імені.

Згідно ч. 1 ст. 4 Закону Україн и "Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб-підприємців" державна реє страція юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців - є з асвідченням факту створення або припинення юридичної ос оби, засвідчення факту набут тя або позбавлення статусу п ідприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстр аційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдин ого державного реєстру.

Частина 3 статті 9 Закону Укр аїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців" передбач ає, що у бланку свідоцтва про д ержавну реєстрацію юридично ї особи зазначаються: наймен ування юридичної особи; іден тифікаційний код Єдиного дер жавного реєстру підприємств і організацій України; місце знаходження юридичної особи ; місце проведення державної реєстрації; дата проведення державної реєстрації та ном ер запису в Єдиному державно му реєстрі; прізвище та ініці али державного реєстратора; підстава, дата та номер запис у в Єдиному державному реєст рі про заміну свідоцтва про д ержавну реєстрацію.

Відповідно до абз.7 ч. 2 ст. 17 За кону України "Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців " в Є диному державному реєстрі мі стяться відомості про місце знаходження юридичної особи .

Частина 1 статті 18 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців" передбач ає, що якщо відомості, які підл ягають внесенню до Єдиного д ержавного реєстру, були внес ені до нього, то такі відомост і вважаються достовірними і можуть бути використані в сп орі з третьою особою, доки до н их не внесено відповідних зм ін.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України "Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців" у разі , якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містятьс я в Єдиному державному реєст рі, не пов' язана із змінами д о установчих документів юрид ичної особи або не підлягає д ержавній реєстрації, виконав чий орган юридичної особи аб о уповноважена ним особа зоб ов' язаний подати (надіслати рекомендованим листом) держ авному реєстратору за місцез находженням реєстраційної с прави юридичної особи заповн ену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містя ться в Єдиному державному ре єстрі. В разі, якщо подається ( надсилається) реєстраційна к артка про внесення змін до ві домостей про місцезнаходжен ня юридичної особи, до неї дод ається свідоцтво про державн у реєстрацію юридичної особи .

З аналізу вищенаведених но рм закону вбачається, що відо мості про місцезнаходження ю ридичної особи, є обов' язко вою інформацією, що має місти тися в Єдиному державному ре єстрі юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців, і обов ' язок внесення відомостей щ одо зміни місцезнаходження ю ридичної особи покладений б езпосередньо на цю юридичну особу.

Згідно з ч. 1 ст. 216 Господарськ ого кодексу України учасники господарських відносин несу ть господарсько-правову відп овідальність за правопоруше ння у сфері господарювання ш ляхом застосування до правоп орушників господарських сан кцій на підставах і в порядку , передбачених цим Кодексом, і ншими законами та договором.

Відповідно до статті 218 ГК Ук раїни підставою господарськ о-правової відповідальності учасника господарських відн осин є вчинене ним правопору шення у сфері господарювання . Учасник господарських відн осин відповідає за невиконан ня або неналежне виконання г осподарського зобов' язанн я чи порушення правил здійсн ення господарської діяльнос ті, якщо не доведе, що ним вжит о усіх залежних від нього зах одів для недопущення господа рського правопорушення.

Частиною 1 ст. 238 ГК України пе редбачено, що за порушення вс тановлених законодавчими ак тами правил здійснення госпо дарської діяльності до суб' єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваже ними органами державної влад и або органами місцевого сам оврядування адміністративн о-господарські санкції, тобт о заходи організаційно-право вого або майнового характеру , спрямовані на припинення пр авопорушення суб' єкта госп одарювання та ліквідацію йог о наслідків.

Згідно з ч. 1 ст. 247 ГК України у разі здійснення суб' єктом господарювання діяльності, щ о суперечить закону чи устан овчим документам, до нього мо же бути застосовано адмініст ративно-господарську санкці ю у вигляді скасування держа вної реєстрації цього суб' є кта та його ліквідації.

Водночас, із системного ан алізу норм законодавства Ук раїни вбачається, що скасува ння державної реєстрації та припинення юридичної особи мають одне і те ж правове зн ачення, оскільки утворюють о дин правовий інститут - скасу вання держаної реєстрації су б' єкта господарювання, яки й знайшов своє правове втіле ння у формі припинення юриди чної особи в Законі України "Про державну реєстрацію юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Відповідно до ч.2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" підста вою для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов' яз ано з банкрутством юридичної особи, зокрема є наявність в Є диному державному реєстрі за пису про відсутність юридичн ої особи за вказаним її місце знаходженням.

Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 Зако ну України "Про державну пода ткову службу в Україні" орган и державної податкової служб и у випадках, в межах компетен ції та у порядку, встановлени х законами України, мають пра во звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною з аявою) про скасування держав ної реєстрації суб' єкта під приємницької діяльності.

Відповідно до п.п.20.1.12. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодекс у України органи державної п одаткової служби, у випадках , встановлених законом, мають право звертатися до суду щод о припинення юридичної особи та підприємницької діяльнос ті фізичної особи - підприємц я про визнання недійсними установчих (засновницьких) д окументів суб'єктів господар ювання.

Отже, враховуючи те, що в Єди ному державному реєстрі юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців наявний запис щ одо відсутності споживчого т овариства "Мурованокурилове цький консервний завод" за вк азаним місцезнаходженням (бу дь-яких подальших записів не внесено) та наявність достат ніх даних, що підтверджують н еподання відповідачем більш е одного року податкової зві тності, суд вважає вимоги поз ивача обґрунтованими, у зв' язку з чим є всі підстави для п рипинення юридичної особи.

Окрім наведеного, суд зверт ає увагу на наступне.

Відповідно до частини перш ої статті 105 Цивільного кодекс у України (далі - ЦК України) уч асники юридичної особи, суд а бо орган, що прийняв рішення п ро припинення юридичної особ и, зобов'язані негайно письмо во повідомити про це орган, що здійснює державну реєстраці ю, який вносить до Єдиного дер жавного реєстру відомості пр о те, що юридична особа перебу ває у процесі припинення. А аб зацом другим частини другої цієї статті передбачено, що в иконання функцій комісії з п рипинення юридичної особи (л іквідаційну комісію, ліквіда тора тощо) може бути покладен о на орган управління юридич ної особи.

Згідно з частиною 5 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємці в" суд призначає в рішенні щод о припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією ком ісію з припинення (ліквідаці йну комісію) та встановлює ст рок її роботи. Державний реєс тратор вносить до Єдиного де ржавного реєстру запис про п ризначення комісії з припине ння (ліквідаційної комісії) н е пізніше наступного робочог о дня з дати надходження відп овідного рішення.

Приписами частини 7 цієї ста тті передбачено, що державни й реєстратор не пізніше наст упного робочого дня з дати вн есення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керів ник органу управління або за сновник (учасник) юридичної о соби вказаний як голова комі сії з припинення (ліквідацій ної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати тако му керівнику органу управлін ня або засновнику (учаснику) ю ридичної особи, а також суду, я кий постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відп овідне повідомлення.

Відповідно до частини четв ертої статті 105 ЦК України ком ісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих з асобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юри дичної особи, що припиняєтьс я, повідомлення про припинен ня юридичної особи.

Згідно з частиною першою ст атті 36 Закону України "Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підпр иємців", для проведення держа вної реєстрації припинення ю ридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквіда ційної комісії або уповноваж ена ним особа після закінчен ня процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не р аніше двох місяців з дати пуб лікації повідомлення у спеці алізованому друкованому зас обі масової інформації, пови нен подати (надіслати рекоме ндованим листом з описом вкл адення) державному реєстрато ру документи, передбачені ці єю частиною та частиною друг ою цієї статті.

Відповідно до частини 10 ста тті 38, частини 8 статті 36 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб- підприємців", за ві дсутності підстав для залише ння документів, які подані дл я проведення державної реєст рації припинення юридичної о соби в результаті її ліквіда ції, без розгляду державний р еєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру з апис про проведення державно ї реєстрації припинення юрид ичної особи.

Згідно з частиною 9 статті 36 ц ього ж Закону строк державно ї реєстрації припинення юрид ичної особи в результаті її л іквідації не повинен перевищ увати три робочих дні з дати н адходження документів для пр оведення державної реєстрац ії припинення юридичної особ и.

Проаналізувавши законодав ство, пов'язане з припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців за рішенням суду, що не пов'язане з банкру тством, можна дійти висновку , що склад комісії з припиненн я та порядок її роботи в даній категорії справ законодавст вом прямо не передбачені. Раз ом з тим, частина 7 статті 9 КАС У країни передбачає можливіст ь застосування аналогії зако ну (закону, що регулює подібні правовідносини) та аналогії права (суд виходить із консти туційних принципів і загальн их засад права).

Як вбачається із довідки з Є диного державного реєстру пі дприємств та організацій Укр аїни, споживче товариство "Му рованокуриловецький консер вний завод" має керівника, яки й відповідно до ч.7 ст.56 КАС Укра їни є законним представником даного підприємства.

В зв'язку із наведеним, суд в важає за необхідне покласти на керівника споживчого това риства "Мурованокуриловецьк ий консервний завод" функції ліквідатора юридичної особи .

Згідно статті 71 КАС України кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння, а суд згідно статті 86 зазн аченого Кодексу оцінює доказ и, які є у справі, за своїм внут рішнім переконанням, що ґрун тується на їх безпосередньо му, всебічному, повному та об'є ктивному дослідженні.

Враховуючи встановлені об ставини справи та вищезазнач ені положення чинного законо давства України, суд вважає, щ о вимоги позивача є обґрунто ваними, відповідають дійсним обставинам та матеріалам сп рави, а тому підлягають задов оленню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов' язаних із залучення м свідків та проведенням суд ових експертиз, судові витра ти (судовий збір) стягненню з в ідповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позо в задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу - с поживчого товариства "Мурова нокуриловецький консервний завод".

Покласти на керівника спож ивчого товариства "Мурованок уриловецький консервний зав од" виконання функцій ліквід атора юридичної особи спожив чого товариства "Мурованокур иловецький консервний завод ".

Після набрання даною поста новою законної сили повідоми ти орган, що здійснює державн у реєстрацію, про те, що спожив че товариство "Мурованокурил овецький консервний завод" п еребуває у процесі припиненн я.

Зобов'язати ліквідатора не пізніше 10 днів з дня набрання даною постановою законної с или помістити в друкованих з асобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юри дичної особи, що припиняєтьс я, повідомлення про припинен ня споживчого товариства "Му рованокуриловецький консер вний завод", та не пізніше двох місяців з дати публікації за значеного повідомлення пода ти (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) де ржавному реєстратору докуме нти, передбачені частинами 1, 2 статті 36 Закону України "Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців".

Встановити строк роботи лі квідатора споживчого товари ства "Мурованокуриловецький консервний завод" 70 днів з дня набрання даною постановою з аконної сили.

Копію даної постанови напр авити державному реєстратор у для виконання вимог статті 38 Закону України "Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ".

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному с т. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС Укра їни, апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 цього Коде ксу, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.

Суддя Комар Павло Анатолійович

15.11.2011

Дата ухвалення рішення15.11.2011
Оприлюднено06.12.2011
Номер документу19463623
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/4609/11

Ухвала від 13.10.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

Постанова від 15.11.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні