ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 листопада 2011 р. м. Вінниця Справа № 2а/0270/4951/11
Вінницький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Чудак Олесі Миколаївни, розглянувши в порядку скороченого провадження матеріали справи
за позовом: Тиврівського районного центру зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття
до: ОСОБА_1
про: стягнення допомоги по безробіттю в сумі 1281,69 грн.
ВСТАНОВИВ :
31 жовтня 2011 року Тиврівський районний центр зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття звернувся в суд з позовом до ОСОБА_1 про стягнення допомоги по безробіттю в сумі 1281,69 грн.
Позовні вимоги мотивовано тим, що ОСОБА_1, перебуваючи на обліку в центрі зайнятості за період з 09.12.2009 року по 01.03.2010 року отримав допомогу по безробіттю, тоді як у вказаний період відповідач відносився до категорії зайнятого населення, що призвело до незаконної виплати йому допомоги по безробіттю в розмірі 1281,69 грн.
Оскільки, кошти ОСОБА_1 в добровільному порядку так і не повернуті, Тиврівський районний центр зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття звернувся з позовом про стягнення коштів в судовому порядку.
Враховуючи, що сума позову ґрунтується на рішенні суб’єкта владних повноважень, щодо якого завершився встановлений строк оскарження, судом в порядку статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) при розгляді даної справи застосовано скорочене провадження.
Так, ухвалою про відкриття скороченого провадження у адміністративній справі Вінницького окружного адміністративного суду від 02 листопада 2011 року, яку згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, ОСОБА_1 отримав 04 листопада 2011 року, останньому встановлено строк для подачі заперечень проти позову. Отже, суд здійснив усіх заходів для повідомлення відповідача належним чином про розгляд даної справи. В десятиденний термін з дня її одержання від відповідача через відділ прийому суду надійшло заперечення на адміністративний позов (вх. № 28940).
За даних обставин справа розглянута судом в порядку скороченого провадження за наявними в ній доказами в межах строку, визначеного пунктом 3 частини п’ятої статті 183-2 КАС України.
Так, судом встановлено, що відповідач був зареєстрований в Тиврівському районному центрі зайнятості 24.03.2009 року з наданням статусу безробітного, та з 31.03.2009 року йому призначено виплату допомоги по безробіттю.
ОСОБА_1 перебував безробітним до 24 лютого 2010 року та був знятий з обліку у зв'язку із працевлаштуванням.
Відповідно до пункту 5 статті 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" проведено розслідування страхових випадків та обгрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до даного закону у філії "Тиврівський Райавтодор", про що складено акт №29 від 10 серпня 2011 року.
На підставі даного акту 12 серпня 2011 року Тиврівським районним центром зайнятості прийнято Наказ №86 про повернення відповідачем коштів. Загальна сума витрат за період 09.12.2009 року по 01.03.2010 року по виплаті допомоги по безробіттю склала 1281,69 грн.
15 серпня 2011 року позивачу з повідомленням про вручення №2330010214502 направлено лист №01-19/1003 від 12 серпня 2011 року у якому запропоновано повернути отримані кошти в сумі 1281,69 грн. ОСОБА_1 отримано повідомлення про вручення 17 серпня 2011 року, однак у добровільному порядку від дня отримання протягом п'ятнадцяти календарних днів кошти не повернуто. Крім того, ОСОБА_1 даний наказ ні в адміністративному, ні в судовому порядку не оскаржено. Таким чином, він та на момент розгляду справи у суді є чинним та невиконаним.
В поданому запереченні на адміністративний позов відповідач зазначає, що по факту перебування його на обліку в Тиврівському районному центрі зайнятості як безробітнього та по факту перебування у трудових відносинах з підприємством філії "Тиврівський райавтодор" за повідомленням Центру зайнятості Тиврівського РВ УМВС України у Вінницькій області проводилась перевірка, якою факт трудових відносин підтверджено. Однак, він у вказаний період на даному підприємстві не працював, будь - яких коштів не отримував, та у його трудовій книжці записи про роботу у філії "Тиврівський райавтодор" в період з 09 грудня 2009 року по 01 березня 2010 року відсутні. Це почснюється тим, що на даному підприємстві у цей період працював його батько, який при написанні заяви про прийняття на роботу замість своїх даних вказав данні ОСОБА_1
Відповідач вказує також на те, що наміру на незаконне привласнення коштів Тиврівського районного центру зайнятості не мав і кошти не привласнював, Тиврівським РВ УМВС України у Вінницькій області в порушенні кримінальної справи відносно нього відмовлено.
З огляду на викладене відповідач у запереченні просить суд в задоволені позову Тиврівського районного центру зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття відмовити у повному обсязі.
Однак, визначаючись щодо такої пизиції відповідача, суд виходить з того, що предметом розгляду у даній справі є стягнення коштів на підставі прийнятого суб'єктом владних повноважень рішення, а не перевірка правомірності прийняття останнього. Безпосередньо заперечення ОСОБА_1 стосуються самого наказу центру зайнятості про повернення коштів, який ним не оскаржений та на даний час є чинним. Більше того, суд повноважний діяти лише в межах заявлених вимог та не може надавати в даному випадку оцінку прийнятому наказу, оскільки такі дії свідчили б про наявність зустрічних вимог відповідача.
Крім того, слід зазначити, що відповідно по пункту 9 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України і Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 року № 60/62, рішення центру зайнятості щодо повернення коштів може бути оскаржено в центрі зайнятості вищого рівня або в судовому порядку, однак даним правом відповідач не скористався, що додатково позбавляє суд можливості надавати йому оцінку в межах даного позову та констатує встановлений факт чинного рішення субєкта владних повноважень, яке у випадку добровільної відмови підлягає примусовому виконанню.
Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що заявлені позовні вимоги відповідають дійсним обставинам справи, заявлена в позові сума підтверджується належними доказами, а тому позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Виходячи з положень частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються
Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з ОСОБА_1, що проживає за адресою, АДРЕСА_1 індекс 23325, ідентифікаційний код НОМЕР_1, кошти в сумі 1281,69 грн. на рахунок Тиврівського Районного центру зайнятості №37172304900595, банк ГУДКУ у Вінницькій області, МФО 802015, одержувач - Держбюджет у Тиврівському районі, код 20086914.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України
Суддя Чудак Олеся Миколаївна
16.11.2011
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2011 |
Оприлюднено | 07.12.2011 |
Номер документу | 19463666 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Чудак Олеся Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні