Постанова
від 22.11.2011 по справі 2а/0270/4788/11
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

22 листопада 2011 р.           Справа № 2а/0270/4788/11

Вінницький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді  Томчука Андрія Валерійовича, розглянувши в  порядку скороченого провадження матеріали справи

за позовом: Державної податкової інспекції у м. Вінниці   

до:   суб'єкта підприємницької діяльності товариства з обмеженою відповідальністю "Велес Агро"  

про: стягнення штрафних санкцій

ВСТАНОВИВ :

 До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Державна податкова інспекція м. Вінниці з позовом до суб'єкта підприємницької діяльності товариства з обмеженою відповідальністю "Велес Агро" про  стягнення штрафних санкцій в сумі 1206 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що при здійсненні торгівлі відповідачем порушені вимоги Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”. У зв’язку з цим, до відповідача рішенням  № 0002872340 від 13.04.2011р. застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 1206 грн.

Посилаючись на те, що відповідач вчасно не сплачує визначену суму податкового боргу, за ним рахується заборгованість, позивач змушений звернутись до суду.

Суд, розглянувши матеріали позовної заяви та встановивши, що відповідно до положень ст. 183-2 КАС України у даній адміністративній справі застосовується скорочене провадження, ухвалою від 27.10.2011р. відкрив скорочене провадження у даній справі та запропонував відповідачу в 10-денний термін надати письмові заперечення проти позову.

Відповідач у строк, передбачений частиною третьою статті 183-2  КАС України заперечень суду не направив, хоча  ухвала  про відкриття скороченого провадження у адміністративній справі  від 27.10.2011р., направлялась за  адресою  реєстрації відповідача, яка вказана в позовній заяві. Вказана ухвала не отримана відповідачем, на адресу суду повернувся конверт з відміткою  поштового відділення "за закінченням терміну зберігання".

Частиною 4 ст. 33 КАС України передбачено, що у разі ненадання особами,  які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення  поштового  відправлення  із  повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Згідно ч. 3 ст. 183-2 КАС України, якщо справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача, то заперечення проти позову чи заява про визнання позову мають бути подані безпосередньо до канцелярії суду.

Пунктом 2 ч. 5 ст. 183-2 КАС України визначено, що дана адміністративна справа повинна бути розглянута у порядку  скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Суд, оцінивши подані докази, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку, що позов підлягає повному задоволенню, з наступних підстав.

Судом встановлено, що  суб'єкт підприємницької діяльності товариство з обмеженою відповідальністю "Велес Агро" здійснює своє право на підприємницьку діяльність на підставі державної реєстрації.

07.04.2011р. податковими інспекторами-ревізорами ДПІ у м. Вінниці на підставі направлення на перевірку №110543 від 30.03.2011р. (а.с.10-12), проведено перевірку господарської одиниці - магазину з кафетерієм, який розташований за адресою: вул. Фабріціуса,1, м. Вінниці та належить ТОВ "Велес Агро", щодо дотримання порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, свідоцтв, у тому числі свідоцтв про державну реєстрацію, виробництва та обігу підакцизних товарів. При здійсненні перевірки встановлені порушення вимог пункту 12, статті 3, статті 6  Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг"( далі - Закон), а саме:  а саме: не забезпечено ведення у порядку передбаченому законодавством, обліку товарних запасів на складах та/або місцем їх реалізації на загальну суму 603 грн.

За результатами перевірки складено акт за № 202/02/32/23/31255304 від 07.04.2011р., на підставі якого ДПІ у м. Вінниці прийнято рішення за № 0002872340  від 13.04.2011р. про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 1206 грн. (а.с. 9).

На час розгляду справи судом доказів сплати вказаної суми  податкового боргу  відповідачем не надано.

Визначаючись  щодо позовних вимог суд виходить з наступного.

Згідно частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.1, 12, 13 ст.3 Закону  суб'єкти   господарювання,   які   здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при  продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у   випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; вести  у  порядку,  встановленому  законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг); забезпечувати  відповідність  сум  готівкових  коштів  на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Розділом V Закону визначена відповідальність за порушення його вимог, зокрема п.1. ст. 17 визначено, що  за порушення  вимог  цього  Закону  до  суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті, а в разі використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня; нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об'єкті такого суб'єкта господарювання: вчинене вперше - 1 гривня.

Статтею 20 Закону передбачено, що  до  суб'єктів  господарювання,  що  здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У зв’язку з вищевикладеним, за вказані порушення до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 1206 грн., що підтверджується розрахунком податкового зобов’язання до акту перевірки від 13.04.2011р. (а.с. 8).

Так, ст. 25 Закону визначено, що суми  фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами господарювання до Державного бюджету України в десятиденний термін з  дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Відповідач у строки передбачені законом фінансові санкції не сплатив та не оскаржив рішення про їх застосування до суду, так сума заборгованості вважається узгодженою.

Статтею 20 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Зі змісту ст. ст. 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно зі ст. 86 цього Кодексу, оцінює  докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.

Взявши до уваги, що відповідач має податкову заборгованість, суму штрафних санкцій не погасив, що підтверджується матеріалами справи, а також враховуючи, що викладені у позові факти стверджуються відповідними доказами, суд дійшов висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам, а отже підлягають задоволенню в заявленому обсязі.

Згідно з частиною  4 статті  94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем  - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.  86, 94, 158, 162, 183-2, 256  КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути зсуб'єкта підприємницької діяльності товариства з обмеженою відповідальністю "Велес Агро" (вул. Фабріціуса, 1, м.Вінниця, 21000, код ЄДРПОУ 31255304) в дохід Державного бюджету (р/р 31113104700002, код платежу 3021080902, ГУДКУ у Вінницькій області, МФО 802015) шрафнф (фінансові санкції) у розмірі 1206 грн. (одна тисяча двісті шість грн.).

Постанова підлягає негайному виконанню.

Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України

Суддя                                                   Томчук Андрій Валерійович

22.11.2011

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2011
Оприлюднено06.12.2011
Номер документу19463682
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/4788/11

Постанова від 22.11.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні