Постанова
від 15.11.2011 по справі 2а/0570/18491/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 листопада 2011 р. спра ва № 2а/0570/18491/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: < година >

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Скріпні ка А.І.

при секретарі Чумарі ній Д.В.

за участю представників: п озивача - ОСОБА_1 - згід но довіреності; відповідача - Бережецької С.В. - згідн о паспорту; розглянувши у від критому судовому засіданні а дміністративну справу за поз овом управління пенсійного ф онду України в Пролетарськом у районі м. Донецька до товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Пролетарська санпроф дезінфекція» про стягнення з аборгованості з відшкодуван ня фактичних витрат на випла ту та доставку пільгових пен сій у розмірі 11 811,56 грн.,

В С Т А Н О В И В:

20 жовтня 2011 року управління п енсійного фонду України в Пр олетарському районі м. Донец ька звернулося до суду із вка заним адміністративним позо вом, в якому зазначало, що за п еріод з 01 червня 2011 року по 30 вер есня 2011 року відповідач не від шкодував витрати на виплату і доставку пенсій, призначен их на пільгових умовах за спи ском №1, внаслідок чого виникл а заборгованість, яку просит ь стягнути в сумі 11 811,56 грн.

Під час судового засідання представником позивача було надано заяву про зменшення п озовних вимог, у зв' язку з чи м просив суд стягнути з відпо відача заборгованість з від шкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільг ових пенсій за період з 01 черв ня 2011 року по 31 жовтня 2011 року у ро змірі 9611,56 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 137 КАС Укр аїни, позивач може протягом в сього часу судового розгляду збільшити або зменшити розм ір позовних вимог, подавши пи сьмову заяву, яка приєднуєть ся до справи. До початку судов ого розгляду справи по суті п озивач може змінити підставу або предмет адміністративно го позову, подавши письмову з аяву, яка приєднується до спр ави. Заява про зміну позовних вимог повинна відповідати в имогам, які встановлені цим К одексом для позовних заяв. У р азі невідповідності такої за яви вимогам статті 106 цього Ко дексу суд своєю ухвалою пове ртає її позивачу. Ухвала суду , прийнята за результатами ро згляду питання про прийняття заяви про зміну позовних вим ог, окремо не оскаржується.

Представник відповідача у судовому засіданні вказані позовні вимоги визнав, зверн увся до суду із відповідною з аявою.

Відповідно до ч. 1 ст. 136 КАС Укр аїни, позивач може відмовити ся від адміністративного поз ову, а відповідач - визнати а дміністративний позов протя гом всього часу судового роз гляду, зробивши усну заяву. Як що відмову від адміністратив ного позову чи визнання адмі ністративного позову виклад ено в адресованій суду письм овій заяві, ця заява приєднує ться до справи.

Частиною 3 статті 136 КАС Украї ни передбачено, що судове ріш ення у зв' язку з визнанням а дміністративного позову ухв алюється за правилами, встан овленими ст. 112 КАС України.

Згідно вимог ст. 112 КАС Україн и, зокрема, у разі повного визн ання відповідачем адміністр ативного позову і прийняття його судом приймається поста нова суду про задоволення ад міністративного позову. Крім того, суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністр ативної справи, якщо ці дії ві дповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь прав а, свободи або інтереси.

Таким чином, суд приймає виз нання адміністративного поз ову, оскільки ці дії представ ника відповідача не супереча ть закону і не порушують чиї-н ебудь права, свободи або інте реси, та приймає постанову пр о задоволення адміністратив ного позову, виходячи з насту пного.

Судом встановлено, що управ ління пенсійного фонду Украї ни в Пролетарському районі м . Донецька за період з 01 червня 2011 року по 31 жовтня 2011 року здійс нило витрати на виплату і дос тавку працівникам товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Пролетарська санпрофдез інфекція» пенсій, призначени х на пільгових умовах на підс таві пункту «а» статті 13 Закон у України «Про пенсійне забе зпечення», тобто за списком № 1, на суму 9611,56 грн.

Розрахунки фактичних витр ат на виплату і доставку таки х пенсій в порядку, встановле ному законодавством, надсила лися на адресу відповідача, о днак витрати відшкодовані не були.

Перевіривши матеріали спр ави, вирішивши питання чи мал и місце обставини, якими обґр унтовувалися вимоги та запер ечення, та якими доказами вон и підтверджуються, чи є інші ф актичні дані, які мають значе ння для вирішення справи, та д окази на їх підтвердження, як у правову норму належить зас тосувати до цих правовідноси н, суд приходить до висновку п ро те, що позов підлягає задов оленню з таких підстав.

Позивач - управління пенсій ного фонду України в Пролета рському районі м. Донецька є о рганом виконавчої влади, яки й в даних правовідносинах зд ійснює повноваження, покладе ні на нього п. 12 Прикінцевих по ложень Закону України «Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування», По ложенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 06 квіт ня 2011 року № 384/2011.

Згідно зі ст. 1 Положе ння про Пенсійний фонд Украї ни, затвердженого Указом Пре зидента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними зміна ми та доповненнями, Пенсійни й фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює керівництво та упр авління солідарною системою загальнообов' язкового дер жавного пенсійного страхува ння, провадить збір, акумуляц ію та облік страхових внескі в, призначає пенсії та готує д окументи для їх виплати, забе зпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та випл ату пенсій, допомоги на похов ання, інших соціальних випла т, які згідно із законодавств ом здійснюються за рахунок к оштів Пенсійного фонду Украї ни, здійснює контроль за ціль овим використанням коштів Пе нсійного фонду України. Діял ьність Пенсійного фонду Укра їни спрямовується та координ ується Кабінетом Міністрів У країни через Міністра праці та соціальної політики Украї ни.

Згідно ст. 15 Положення , Пенсійний фонд України здій снює свої повноваження безпо середньо та через утворені в установленому порядку голов ні управління Пенсійного фон ду України в Автономній Респ убліці Крим, областях, містах Києві, Севастополі, та управл іння Пенсійного фонду Україн и в районах, містах і районах у містах.

У відповідності до п. 5 ст. 4 вказаного Положення, Пен сійний фонд України відповід но до покладених на нього зав дань організовує, координує та контролює роботу органів Пенсійного фонду України щод о, зокрема, забезпечення доде ржання підприємствами, устан овами, організаціями та гром адянами законодавства про пе нсійне забезпечення; забезпе чення збирання та акумулюван ня страхових внесків, інших н адходжень до бюджету Пенсійн ого фонду України відповідно до законодавства; стягнення у передбаченому законодавст вом порядку своєчасно не спл ачених сум збору на обов'язко ве державне пенсійне страхув ання; призначення і виплати п енсій; забезпечення повного та своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій, доп омоги на поховання та інших с оціальних виплат, що здійсню ються за рахунок коштів Пенс ійного фонду України.

З 01.01.2004 року набрав чинн ості Закон України «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування» від 09.07.200 3 року №1058-ГУ.

Порядок відшкодуванн я підприємствами витрат ПФУ на виплату та доставку пільг ових пенсій, призначених на п ільгових умовах, викладений в «Інструкції про порядок об числення і сплати страхуваль никами та застрахованими осо бами внесків на загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування до Пенсійного Фонд у України», затвердженій пос тановою Правління Пенсійног о фонду України від 19.12.2003 року № 21-1.

Відповідно до припис ів п. 6.4 вказаної Інструкції Пе нсійний фонд щорічно в повід омленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, які надси лає підприємствам до 20-го січн я поточного року та протягом 10 днів з новопризначених пенс ій, визначає розмір сум до від шкодування на поточний рік.

Підприємства відпові дно до вимог п. 6.8 Інструкції що місяця до 25-го числа повинні в носити до ПФУ зазначену в пов ідомленні місячну суму факти чних витрат на виплату та дос тавку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Суд зазначає, що відповідно до преамбули Закону України «Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я» (надалі - Закон N 1058-IV) визначен о, що цей закон визначає принц ипи, засади і механізми функц іонування системи загальноо бов' язкового державного пе нсійного страхування, призна чення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних п ослуг з коштів Пенсійного фо нду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодав ців, бюджетних та інших джере л, передбачених цим Законом, а також регулює порядок форму вання Накопичувального пенс ійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видат ків на оплату договорів стра хування довічних пенсій або одноразових виплат застрахо ваним особам, членам їхніх сі мей та іншим особам, передбач еним цим Законом.

Пунктом 2 Перехідних положе нь зазначеного Закону визнач ено, що пенсійне забезпеченн я застрахованих осіб, які пра цювали або працюють на підзе мних роботах, на роботах з осо бливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за спи ском № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовам и праці за списком № 2 виробниц тв, робіт, професій, посад і по казників, затверджених Кабін етом Міністрів України, та за результатами атестації робо чих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відп овідно до законодавства, що д іяло раніше, мали право на пен сію на пільгових умовах або з а вислугу років, здійснюєтьс я згідно з окремим законодав чим актом через професійні т а корпоративні фонди. До запр овадження пенсійного забезп ечення через професійні та к орпоративні фонди особам, за значеним в абзаці першому ць ого пункту, пенсії призначаю ться за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійног о віку та наявності трудовог о стажу, передбаченого Закон ом України «Про пенсійне заб езпечення».

До запровадження пен сійного забезпечення через п рофесійні та корпоративні фо нди, зокрема, особам, зазначен им в абзаці першому цього пун кту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі д осягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, п ередбаченого Законом Україн и «Про пенсійне забезпечення ». У цьому випадку розміри пен сій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням н орм статті 28 цього Закону. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв д о набрання чинності цим Зако ном.

Підприємства та організац ії з коштів, призначених на оп лату праці, вносять до Пенсій ного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливи ми і особливо важкими умовам и праці за списком № 1 виробниц тв, робіт, професій, посад і по казників, затверджених Кабін етом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо за йняті повний робочий день на підземних роботах (включаюч и особовий склад гірничоряту вальних частин) з видобутку в угілля, сланцю, руди та інших к орисних копалин, на будівниц тві шахт та рудників за списк ом робіт і професій, затвердж еним Кабінетом Міністрів Укр аїни, починаючи з дня набранн я чинності цим Законом, у розм ірі 20 відсотків з наступним зб ільшенням її щороку на 10 відсо тків до 100-відсоткового розмір у відшкодування фактичних ви трат на виплату і доставку ци х пенсій до набуття права на п енсію за віком відповідно до цього Закону.

Виплата пенсій особа м, які були безпосередньо зай няті повний робочий день на п ідземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятув альних частин) з видобутку ву гілля, сланцю, руди та інших ко рисних копалин, на будівницт ві шахт та рудників, за списко м робіт і професій, затвердже ним Кабінетом Міністрів Укра їни, та особам, пенсії яким при значені відповідно до пункт ів «а» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» , здійснюється до 1 січня 2005 рок у за рахунок коштів Пенсійно го фонду, а з 1 січня 2005 року - за р ахунок коштів Державного бюд жету України до досягнення п енсійного віку, передбаченог о статтею 26 цього Закону;

Постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 р. № 36 затверджено Список № 1 в иробництв, робіт, професій, по сад і показників на підземни х роботах, на роботах з особли во шкідливими і особливо важ кими умовами праці, зайнятіс ть в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком н а пільгових умовах, відповід но до пункту 1.1а якого усім роб ітникам, зайнятим повний роб очий день на підземних робот ах, надається право на пенсію за віком на пільгових умовах за списком № 1.

До того ж, усі робітни ки, зайняті протягом повного робочого дня на підземних ро ботах, керівники і спеціаліс ти підземних дільниць діючих і споруджуваних шахт для вид обутку вугілля (сланцю), мають право на пенсію незалежно ві д віку при безпосередній зай нятості протягом повного роб очого дня на підземних і відк ритих гірничих роботах (вклю чаючи особовий склад гірничо рятувальних частин), пов' яз аних з видобутком вугілля, сл анцю, руди та інших корисних к опалин, на будівництві шахт і рудників та в металургії тер міном не менше 25 років, як визн ачено пунктом 1 Списку робіт і професій, що дають право на пе нсію незалежно від віку при б езпосередній зайнятості про тягом повного робочого дня н а підземних і відкритих гірн ичих роботах (включаючи особ овий склад гірничорятувальн их частин), пов'язаних з видобу тком вугілля, сланцю, руди та і нших корисних копалин, на буд івництві шахт і рудників та в металургії терміном не менш е 25 років, затверджених постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 31.03.1994 року № 202.

Статтею 1 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страху вання» визначено поняття стр ахових внесків як коштів від рахувань на соціальне страху вання та збір на обов' язков е державне пенсійне страхува ння, сплачені згідно із закон одавством, що діяло раніше; ко шти, сплачені на загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування відповідно до ц ього Закону.

Закон України «Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування» до с трахових внесків (коштів, спл ачених на загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання) не відносить витрати н а виплату і доставку пільгов их пенсій, і, в розумінні цього Закону, це є плата, що покрива є фактичні витрати на виплат у і доставку пенсій особам, як і були зайняті повний робочи й день на підземних роботах, н а роботах з особливо шкідлив ими і особливо важкими умова ми праці.

Відповідно до пункту 6.1 Інструкції про порядок обч ислення і сплати страхувальн иками та застрахованими особ ами внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування до Пенсійного фонду України, затвердженою поста новою правління Пенсійного ф онду України від 19 грудня 2003 ро ку № 21-1, відшкодуванню підляга ють витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсі й, призначених на пільгових у мовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закон у України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування».

Відповідності до припис ів статті 7, та частини 4 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України суд вжи ває передбачені законом захо ди, необхідні для з'ясування в сіх обставин у справі, у тому ч ислі щодо виявлення та витре бування доказів з власної ін іціативи.

За нормами статті 69 Кодексу адміністративного судочинс тва України, доказами в адмін істративному судочинстві є б удь-які фактичні дані, на підс таві яких суд встановлює ная вність або відсутність обста вин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які берут ь участь у справі, та інші обст авини, що мають значення для п равильного вирішення справи . Ці дані встановлюються судо м на підставі пояснень сторі н, третіх осіб та їхніх предст авників, показань свідків, пи сьмових і речових доказів, ви сновків експертів. Докази су ду надають особи, які беруть у часть у справі. Суд може запро понувати надати додаткові до кази або витребувати додатко ві докази за клопотанням осі б, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.

Відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, основним видом діял ьності відповідача є: 51.55.0 опто ва торгівля хімічними продук тами ( а.с. 6).

Таким чином, з наведених док азів, вбачається, що відповід ач не відноситься до підприє мств, працівники якого були б езпосередньо зайняті повний робочий день на підземних ро ботах (включаючи особовий ск лад гірничорятувальних част ин) з видобутку вугілля, сланц ю, руди та інших корисних копа лин, на будівництві шахт та ру дників за списком робіт і про фесій, затвердженим Кабінето м Міністрів України.

Крім того, суд зазнача є, що винятком із цього правил а є лише порядок покриття вит рат на виплату та доставку пе нсій особам, що були безпосер едньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (вк лючаючи особовий склад гірни чорятувальних частин) з видо бутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на бу дівництві шахт та рудників з а списком робіт і професій, за твердженим Кабінетом Мініст рів України, оскільки за зміс том абзацу п'ятого підпункту 1 пункту 2 Прикінцевих положен ь Закону № 1058-1V виплата пенсій т аким особам здійснюється до 1 січня 2005 року за рахунок кошті в Пенсійного фонду, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Дер жавного бюджету України до д осягнення пенсійного віку, п ередбаченого статтею 26 цього Закону, то і витрати на виплат у та доставку пільгових пенс ій покриваються за рахунок П енсійного фонду та Державног о бюджету України відповідно .

Однак специфіка такого пор ядку полягає із особливостях пенсійного забезпечення заз начених осіб.

Так зі змісту статті 14 Закон у № 1788-ХІІ вбачається, що праців ники, безпосередньо зайняті повний робочий день на підзе мних і відкритих гірничих ро ботах включаючи особовий ск лад гірничорятувальних част ин) по видобутку вугілля, слан цю, руди та інших корисних коп алин, на будівництві шахт і ру дників та в металургії мають право на пенсію незалежно ві д віку, якщо вони були зайняті на цих роботах не менше 25 рокі в.

Таким чином, аналіз положен ь пункту 2 Прикінцевих положе нь Закону № 1058-ІУ у контексті по ложень етапі 14 Закону № 1788-ХІІ д ає підстави для висновку про те, що порядок за якого витрат и на доставку пільгових пенс ій покриваються до 1 січня 2005 ро ку за рахунок коштів Пенсійн ого фонду, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного б юджету України, стосується л ише витрат на виплату та дост авку пенсій, призначених осо бам за умов, передбачених ста ттею 14 Закону № 1788-ХІІ.

Суд також вважає доречним звернути увагу на той факт, що аналогічної правової позиці ї дотримується і Верховний С уд України, зокрема, у постано ві від 10 жовтня 2011 року за позов ом управління пенсійного фон ду України в м. Димитрові Доне цької області до Десятого во єнізованого гірничорятувал ьного загону про стягнення б оргу.

Відповідно до частини 4 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважень, а ві дповідачем - фізична чи юри дична особа, судові витрати, з дійснені позивачем, з відпов ідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 23, 94, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167, 186, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, Донецький окружний адмініст ративний суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позовні управління пенсій ного фонду України в Пролета рському районі м. Донецька до товариства з обмеженою відп овідальністю «Пролетарська санпрофдезінфекція» про стя гнення заборгованості з відш кодування фактичних витрат н а виплату та доставку пільго вих пенсій у розмірі 9611,56 грн., - з адовольнити.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «Пр олетарська санпрофдезінфек ція» (код ЄДРПОУ 31261816) на користь управління пенсійного фонду України в Пролетарському ра йоні м. Донецька (розрахунков ий рахунок 256093012008 у ДОУ „Державн ий ощадний банк України”, код ЄДРПОУ 21955468) заборгованість на виплату та доставку пільгов их пенсій за період з 01 червня 2011 по 31 жовтня 2011 року у розмірі 9 611 (дев' ять тисяч шістьсот од инадцять) грн. 56 (п' ятдесят ші сть) коп.

Вступну та резолютивну час тини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголош ено 15 листопада 2011 року у прису тності представників сторін .

Повний текст постанови виг отовлений 18 листопада 2011 року.

Постанова може бути оскарж ена до Донецького апеляційно го адміністративного суду че рез Донецькій окружний адмін істративний суд у порядку, ви значеному статтею 186 КАС Украї ни. Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом десяти дн ів з дня її проголошення. У раз і застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодек су, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.

Суддя Скріпнік А.І.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2011
Оприлюднено07.12.2011
Номер документу19464354
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/18491/2011

Ухвала від 02.11.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Скріпнік А.І.

Постанова від 15.11.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Скріпнік А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні