Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 листопада 2011 р. справа № 2а/0570/20578/2011
Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17
час прийняття постанови: < година >
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Бойка М.І .
при секретарі Бабло В.Е.
за участю
представника позивача Ко вальчука Д.М.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в м. Донецьку адміністратив ну справу за позовом Державн ої податкової інспекції у Пр олетарському районі м. Донец ька до Благодійної організац ії Благодійного фонду «Божі діти» про припинення діяльно сті юридичної особи, -
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспек ція у Пролетарському районі м. Донецька (далі - . ДПІ у м. Хар цизьку, позивач) звернулася д о Донецького окружного адмін істративного суду з позовом до Благодійної організації Б лагодійного фонду «Божі діти » (далі - БО «Божі діти», відп овідач) про припинення юриди чної особи, обґрунтовуючи св ої вимоги неподанням відпові дачем до органів державної п одаткової служби податкової звітності більше року.
Дослідивши матеріали спра ви, суд приходить до висновку , що позовні вимоги ДПІ у Проле тарському районі м. Донецька до Благодійної організації Благодійного фонду «Божі діт и» про припинення юридичної особи задоволенню не підляг ає.
Судом встановлено, що Благо дійна організація Благодійн ий фонд «Божі діти», код за ЄДР ПОУ 34027418, зареєстроване на підс таві рішення виконавчого ком ітету Шахтарської міської ра ди Донецької області від 08.06.2006 р оку. На податковому обліку в Д ержавній податковій інспекц ії у Петровському районі м. До нецька знаходиться з 19.06.2006 року за № 54.
Згідно з ч. 8 ст. 19 Господарськ ого Кодексу України, усі суб'є кти господарювання зобов'яза ні здійснювати первинний (оп еративний) та бухгалтерський облік результатів своєї роб оти, складати статистичну ін формацію, а також надавати ві дповідно до вимог закону фін ансову звітність та статисти чну інформацію щодо своєї го сподарської діяльності, інші дані, визначені законом.
Законом України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» (п.4.1.4 ст.4), який діяв на час виникнення спірних прав овідносин визначено порядок подання податкових декларац ій.
Відповідно до п.3 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу» позивач уповнов ажений здійснювати контроль за своєчасністю подання пла тниками податків бухгалтерс ьких звітів і балансів, подат кових декларацій, розрахункі в та інших документів, пов'яза них з обчисленням податків, і нших платежів, а також переві ряють достовірність цих доку ментів щодо правильності виз начення об'єктів оподаткуван ня і обчислення податків, інш их платежів.
Згідно акту № 222/15-1/34027418 від 24.10.2011 ро ку останній звіт про викорис тання коштів неприбуткової о рганізації відповідач надав 09.11.2010 року.
Відповідач є громадською о рганізацією, тому відносини щодо його реєстрації, дії та п рипинення регулюються Закон ом України «Про об' єднання громадян».
Статтею 3 Закону передбачен о, що громадською організаці єю є об'єднання громадян дл я задоволення та захисту сво їх законних соціальних, еко номічних, творчих, вікових, н аціонально-культурних, спор тивних та інших спільних ін тересів.
Згідно із статтею 14 Закону У країни «Про об' єднання гром адян» об'єднання громадян на бувають статусу юридичної ос оби лише у разі реєстрації (оф іційного визнання), так легал ізація (офіційне визнання) об 'єднань громадян є обов'язков ою і здійснюється шляхом їх р еєстрації або повідомлення п ро заснування. Діяльність об 'єднань громадян, які не легал ізовані або примусово розпущ ені за рішенням суду, є протиз аконною.
У разі реєстрації об'єднанн я громадян набуває статус юр идичної особи.
Легалізація благодійної о рганізації здійснюється від повідно Міністерством юстиц ії України, місцевими органа ми державної виконавчої влад и, виконавчими комітетами сі льських, селищних, міських Ра д народних депутатів.
Згідно до ч. 4 цього Закону, не підлягають легалізації, а діяльність легалізованих
об'єднань громадян забор оняється у судовому порядку, коли їх метою є: зміна шляхом насильства конституційног о ладу і в будь-якій протизако нній формі територіальної ці лісності держави; підрив без пеки держави у формі ведення діяльності на користь інозе мних держав; пропаганда війн и, насильства чи жорстокост і, фашизму та неофашизму; роз палювання національної та ре лігійної ворожнечі; створенн я незаконних воєнізованих фо рмувань; обмеження загальнов изнаних прав людини.
Відповідно до ч. 1, 3 ст. 19 Закон у, припинення діяльності об'є днання громадян може бути пр оведено шляхом його реоргані зації або ліквідації (саморо зпуску, примусового розпуску ).
Ліквідація об'єднання гром адян здійснюється на підстав і статуту або рішення суду.
Згідно до ст. 25 цього закону, державний контроль за діяльн істю об'єднань громадян здій снюється державними органа ми у порядку, передбаченому з аконодавством України.
Органи, що проводять легалі зацію об'єднань громадян, зді йснюють контроль за додержа нням ними положень статуту. П редставники цих органів мают ь право бути присутніми на з аходах, що проводяться об'єд наннями громадян, вимагат и необхідні документи, одер жувати пояснення.
Нагляд за виконанням та дод ержанням законності об'єднан нями громадян здійснюють орг ани прокуратури.
Контроль за джерелами та р озмірами надходжень, сплато ю податків об'єднаннями гром адян здійснюють відповідно ф інансові органи та органи де ржавної податкової інспекці ї.
Здійснюючи контрольну фун кцію, легалізуючи органи вжи вають відповідні заходи, пер едбачені законодавством. Так , статтею 28 Закону України «Пр о об' єднання громадян» пере дбачено, що за порушення зако нодавства легалізуючим орга ном до громадських організац ій самостійно може бути заст осований такий вид стягнення , як письмове попередження, в р азі грубого або систематично го вчинення правопорушень, л егалізуючий орган звертаєть ся до суду з поданням про накл адення штрафу. Крім того, з мет ою припинення протиправної д іяльності громадської орган ізації легалізуючий орган мо же направляти до суду поданн я про тимчасову заборону (зуп инення) окремих видів діяльн ості, тимчасову заборону дія льності об' єднання на строк до трьох місяців, або про прим усовий розпуск (ліквідацію).
Так, оскільки відповідачем не здійснювались порушення законодавства, передбачені в ищевказаною статтею Закону У країни «Про об' єднання гром адян», а також, оскільки ДПІ у Пролетарському районі м. Дон ецька ставиться вимога саме про припинення юридичної осо би Благодійної організації Б лагодійного фонду «Божі діти », а не накладення такого стяг нення як ліквідація, суд прих одить до висновку, що позовні вимоги не підлягають задово ленню.
Також, оскільки податковий орган не є легалізуючим орга ном, то ДПІ у Пролетарському р айоні м. Донецька не має повно важень щодо припинення міськ ої організації.
Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС Укр аїни, судові витрати з відпов ідача не підлягають стягнен ню.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 158, 159, 160, 161, 162, 163 КА С України, суд,
ПОСТАНОВИВ :
В задоволенні позову Держа вної податкової інспекції у Пролетарському районі м. Дон ецька до Благодійної організ ації Благодійного фонду «Бож і діти» про припинення юриди чної особи - відмовити.
Постанову виготовлено у на радчій кімнаті 17.11.2011 року.
Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному п орядку, є остаточною.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи. Ухвала суду апел яційної інстанції по такій с праві є остаточною і оскарже нню не підлягає.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецькій окружний адміністр ативний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня отримання копії постанови, з подачею ко пій апеляційної скарги відпо відно до кількості осіб, які б еруть участь у справі.
Суддя Бойко М.І.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2011 |
Оприлюднено | 07.12.2011 |
Номер документу | 19464749 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бойко М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні