ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 листопада 2011 р. № 2а-12461/11/1370
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Мричко Н.І. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Франківському районі м.Львова до Західного міжрегіонального відділення «Екологічний фонд»про стягнення коштів в сумі 2 212,00 грн., -
в с т а н о в и в :
Державна податкова інспекція у Франківському районі м.Львова (далі –ДПІ у Франківському районі м.Львова) звернулася до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Західного міжрегіонального відділення «Екологічний фонд» (далі –ЗМВ «Екологічний фонд»), в якому просить стягнути з відповідача до бюджету податковий борг в сумі 2 212,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що у відповідача існує заборгованість перед бюджетом, внаслідок несплати податку на прибуток підприємств, яке визначене податковими повідомленнями-рішеннями в сумі 2 212,00 грн. У зв‘язку з цим державною податковою інспекцією відповідно до Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами»визначено, що сума платежу є узгодженою та несплаченою у встановлені законодавством строки, а тому вимога про стягнення є безспірною.
Згідно ухвали судді від 03 листопада 2011 року скорочене провадження у даній справі відкрито.
Відповідачу надіслано судом копію ухвали про відкриття скороченого провадження разом із копією позовної заяви з додатками до неї, та запропоновано протягом десяти днів з дня одержання вказаних вище документів подати заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову. Проте, поштовий конверт повернено до суду з відміткою органу зв’язку «за зазначеною адресою не знаходиться». Відповідно до вимог ч. 4 ст. 33, ч. 11 ст. 35 КАС України судове повідомлення вважається врученим відповідачу 09 листопада 2011 року. У встановлений строк заперечень чи пояснень відповідача щодо даного адміністративного позову до суду не надходило.
Оскільки судом належним чином виконано свій обов'язок щодо повідомлення відповідача, тому суд дійшов до висновку про наявність достатніх підстав для розгляду справи в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
У відповідності до положень ч. 4 ст. 183-2, п. 2 ч. 5 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши повідомлені позивачем обставини та долучені до справи докази на їх підтвердження суд встановив наступне.
Як вбачається з припису норми ст. 14.1.137 ст.14 Податкового кодексу України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно п.14.1.175. вищезазначеного Кодексу вбачається, що податковий борг –це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до ст. 15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Західне міжрегіональне відділення «Екологічний фонд» зареєстроване виконавчим комітетом Львівської міської ради, ідентифікаційний код 00259011, що підтверджується обліковими даними.
Згідно п.1.2 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов?язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами»(чинного на час виникнення спірних правовідносин) податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державний цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Відповідно до п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квартали або рік розраховується наростаючим підсумком на підставі показників базових податкових періодів, з яких складаються такі квартал, півріччя, три квартали або рік (без урахування авансових внесків) згідно з відповідним законом з питань оподаткування, така декларація подається у строки, визначені цим пунктом для такого базового податкового періоду. Для цілей підпункту 4.1.4 цього пункту під терміном "базовий податковий період" слід розуміти перший податковий період звітного року, визначений відповідним законом з питань оподаткування, зокрема календарний квартал для цілей оподаткування прибутку підприємств.
Як вбачається з припису норми п.п. 5.2.1 ст.5 вищезазначеного Закону, податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до п.4.2 та 4.3 ст.4 зазначеного Закону, вважається узгодженою у день отримання платником податків податкового повідомлення. П.4.2.3 ст. 4 Закону встановлено, що обов’язок доведення того, що будь-яке нарахування, здійснене контролюючим органом є помилковим, покладається на платника податків. Якщо згідно з нормами Закону сума податкового зобов’язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність та повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне і повне погашення нарахованого податкового зобов'язання та має право на оскарження, суми у порядку, встановленому цим Законом (п.п4.2.1 ст.4 Закону).
Положеннями пп. 5.2.2 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов?язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», у разі, коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати.
Відповідно до п.п.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону, узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, встановлені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Матеріалами справи підтверджено наявність боргу ЗМВ «Екологічний фонд», який виник внаслідок несплати відповідачем податкових зобов’язань нарахованих податковими органами за результатами перевірки на загальну суму 2 212,00 грн., а саме: податок на прибуток, який визначений податковим повідомленням-рішенням №0019031510 від 31.12.2010, яким визначено суму зобов’язання в розмірі 2 210,00 грн., №0007001510 від 05.10.2011 р. на суму 1,00 грн. та №0008341510 від 06.10.2011 р. на суму 1,00 грн.
Як вбачається із довідки ДПІ у Франківському районі м.Львова станом на 27.10.2011 року заборгованість ЗМВ «Екологічний фонд»перед бюджетом по податку на прибуток становить 2 212,00 грн.
Згідно п. 59 ч. 1 ст.59 Податкового кодексу України у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму грошового забезпечення у встановлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення
На виконання вимог ст. 59 Податкового кодексу України ДПІ у Франківському районі м.Львова, надіслано відповідачу податкову вимогу форми «Ю»від 08.02.2011 року №242/1 на суму 2 210,00 грн.
З огляду на те, що станом на день розгляду справи у суді, сума податкового боргу в розмірі 2 210,00 грн. відповідачем є узгодженими та у встановлені строки до бюджету не сплачені, а тому, суд приходить до висновку про обґрунтованість та підставність позовних вимог і вважає, що позов підлягає до задоволення в повному обсязі.
Розподіл судових витрат згідно ст. 94 КАС України не застосовується, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору.
Керуючись ст.ст. 4, 7-11, 14, 69-71, 72, 86, 87, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Західного міжрегіонального відділення «Екологічний фонд» на користь державного бюджету податковий борг в сумі 2 210 (дві тисячі двісті десять) грн. 00 коп.
Постанову суду звернути до негайного виконання.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі у відповідності до ч. 3 ст. 160 цього Кодексу, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Мричко Н.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2011 |
Оприлюднено | 07.12.2011 |
Номер документу | 19467256 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мричко Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні