Постанова
від 17.11.2011 по справі 2а/1570/6813/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

    

Справа № 2а/1570/6813/2011

ПОСТАНОВА  

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 листопада 2011 року                                                                                           м.Одеса

       Одеський окружний адміністративний суд у складі:

судді Стефанова С.О.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Ренійського районного управління юстиції Одеської області до громадської організації «Комітет ветеранів в Афганістані Ренійського району Одеської області»про примусовий розпуск (ліквідацію)  громадської організації «Комітет ветеранів в Афганістані Ренійського району Одеської області», -

ВСТАНОВИВ:

Ренійське районне управління юстиції Одеської області (надалі по тексту –Позивач) звернулась до суду з позовом до громадської організації «Комітет ветеранів в Афганістані Ренійського району Одеської області»(надалі по тексту - Відповідач) про примусовий розпуск (ліквідацію)  громадської організації «Комітет ветеранів в Афганістані Ренійського району Одеської області». Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач не знаходиться за юридичною адресою, не надає реєструючому органу інформацію про здійснення статутної діяльності, відомості про склад керівництва центральних статутних органів, не проводить засідання та переобрання статутних органів, що є грубим порушенням положень Статуту. Відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 30.05.2011 року до Єдиного реєстру внесена інформація щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.

Представник позивача у судове засідання з’явився, позовні вимоги підтримала у повному обсязі, надала заяву про розгляд справи в поряду письмового провадження.

Представник відповідача у судове засідання не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином у встановленому законом порядку.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вище зазначені підстави, суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.

Вивчивши матеріали справи, перевіривши їх доказами, судом по справі встановлені наступні факти та обставини.

Громадська організація «Комітет ветеранів війни в Афганістані Ренійського району Одеської області»зареєстрована Ренійським районним управлінням юстиції Одеської області 17.03.2008 року, що підтверджується копією свідоцтва про реєстрацію об'єднань громадян № 28 від 17.03.2008 року (а.с. 39).

Порядок, підстави та умови створення та діяльності громадських організацій регулюються Законом України від 16.06.1992 року № 2460-XII «Про об’єднання громадян»(надалі по тексту Закон).

Відповідно до статті 5 вказаного Закону законодавство про об'єднання громадян складається з Конституції України, цього Закону та актів законодавства, прийнятих відповідно до нього.

Відповідно до частини 2 та 3 статті 1 цього Закону об'єднанням громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) визнається політична партія або громадська організація.

Дія цього Закону не поширюється на релігійні, кооперативні організації, об'єднання громадян, що мають основною метою одержання прибутків, комерційні фонди, органи місцевого та регіонального самоврядування (в тому числі ради і комітети мікрорайонів, будинкові, вуличні, квартальні, сільські, селищні комітети), органи громадської самодіяльності (народні дружини, товариські суди тощо), інші об'єднання громадян, порядок створення і діяльності яких визначається відповідним законодавством.

Згідно зі статтею 3 вказаного Закону громадською організацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.

Таким чином, дія Закону України «Про об’єднання громадян»поширюється лише на діяльність об’єднань громадян, визначених частиною 2 статті 1 цього Закону (політична партія, громадська організація), в тому числі і на відповідача.

Згідно із статтею 14 Закону України «Про об’єднання громадян», об’єднання громадян набувають статуту юридичної особи лише у разі реєстрації (офіційного визнання), так легалізація (офіційне визнання) об’єднань громадян є обов’язковою і здійснюється шляхом їх реєстрації або повідомлення   про заснування. Діяльність об’єднань громадян, які нелагалізовані або примусово розпущені за рішенням суду, є протизаконною.

У разі реєстрації об’єднання громадян набуває статус юридичної особи.

Згідно до ч.4 цього Закону, не підлягають легалізації, а діяльність легалізованих об’єднань громадян забороняється  у судовому порядку, коли їх метою є: зміна шляхом насильства конституційного ладу і в будь-якій протизаконній формі територіальної цілісності держави; підрив безпеки держави у формі ведення діяльності на користь іноземних держав; пропаганда війни, насильства чи жорстокості, фашизму та  неофашизму; розпалювання національної та релігійної ворожнечі; створення незаконних воєнізірованих формувань; обмеження загальновизнаних прав людини.

Відповідно до ч.1, 3 ст.19 Закону, припинення діяльності об’єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).

Ліквідація об’єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду.

Згідно до ст. 25 цього Закону, державний контроль за діяльністю об’єднань громадян за діяльністю об’єднань громадян  здійснюється державними органами у порядку, передбаченому законодавством України.

Органи, що проводять легалізацію об’єднань громадян, здійснюють контроль за додержанням ними положень статуту. Представники цих   органів мають право бути присутніми на заходах, що проводяться об’єднаннями   громадян, вимагати необхідні документи, одержувати пояснення. Ї

Судом встановлено, що відповідно до статті 25 Закону та згідно плану Ренійського районного управління юстиції Одеської області листом від 01.02.2011 року № 01-92 відповідача було запрошено для проведення перевірки. Проте представник відповідача до Ренійського районного управління юстиції Одеської області не з'явився.

21.03.2011р. в.о. начальника Ренійського районного управління юстиції Одеської області та спеціалістом 1-ої категорії було здійснено вихід за місцезнаходженням Громадської організації «Комітет ветеранів війни в Афганістані Ренійського району Одеської області»та  встановлено, що організація за вказаною адресою відсутня, про що було складено акт про відсутність організації за місцезнаходженням.

Крім того, Ренійським районним управлінням юстиції Одеської області було надіслано листи на домашні адреси керівника організації від 23.03.2011 року № 01-208 та засновників організації від 23.03.2011 року №№ 01-205, 01-206, 01-207 з вимогою надати до управління юстиції відомості, що підтверджують здійснення організацією статутної діяльності та документи для реєстрації необхідних змін до статуту.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 13 Закону України «Про об’єднання громадян» статутний документ об’єднання громадян повинен містити його статус та юридичну адресу. Зміни до статутних документів зареєстрованих об’єднань громадян згідно з ч. 6 ст. 15 Закону підлягають     обов'язковій державній реєстрації.

Пунктом 3 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища, ім'я та по батькові або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Інформацію про зміну місцезнаходження організації до реєструючого органу відповідачем надано не було.

Таким чином, судом встановлено, що Громадська організація «Комітет ветеранів війни в Афганістані Ренійського району Одеської області»порушила вимоги ст.ст. 1, 3, 6, 15, 25 Закону України «Про об’єднання громадян»та п. 3 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»в частині обов'язкової реєстрації змін до статутних документів.

Крім того, відповідно до розділу 5 Статуту Громадської організації «Комітет ветеранів війни в Афганістані Ренійського району Одеської області»вищим керівним органами управління Організації є Загальні збори. Загальні збори збираються за необхідності, але не рідше одного разу на рік. Скликання зборів може ініціювати голова Організації або більшість членів Організації. Про проведення Загальних зборів Голова Організації заздалегідь повідомляє всіх членів Організації. У період між Загальними зборами постійно діючим керівним органом є Рада Організації.

Проте, судом встановлено, що організацією не надано підтвердження функціонування вказаних статутних органів.

Засновником та членом Ради Громадської організації «Комітет ветеранів війни в Афганістані Ренійського району Одеської області» ОСОБА_1 було надано пояснення, згідно яких протягом 2008-2011 років не збиралися та не проводилися загальні збори членів Організації та засідання Ради Організації, чим  суд вважає, порушено пункт 5 Статуту Громадської організації «Комітет ветеранів війни в Афганістані Ренійського району Одеської області».

Згідно ст. 29 Закону України «Про об’єднання громадян», якщо об’єднанням громадян вчинено правопорушення, яке не тягне за собою обов’язкового застосування іншого виду стягнення, передбаченого цим Законом, відповідний легалізуючий орган виносить письмове попередження.

На підставі ст.ст. 28, 29 Закону Управлінням юстиції, як контролюючим органом, 21.03.2011 року видано наказ про винесення попередження Громадській організації Комітет ветеранів війни в Афганістані Ренійського району Одеської області»за № 11-о/д про недопущення порушень законодавства, зокрема ст.ст. 13, 15, 25 Закону України «Про об’єднання громадян». Проте зазначені правопорушення відповідачем усунуті не були та відповідач після винесення попередження в порушення вимог ст. 25 Закону продовжує ухилятися від державного контролю.

Крім того відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 30.05.2011 року до Єдиного реєстру внесена інформація щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.

Відповідно до п. 3 статті 32 Закону України «Про об’єднання громадян»примусовий розпуск (ліквідація) об’єднань громадян за поданням реєструючого органу або прокурора, здійснюється за рішенням суду у разі продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим законом.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги Ренійського управління юстиції в Одеській області  є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись  ст. ст. 6-8, 35, 71, 86, 128, 158-163, 167 КАС України суд, -  

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Ренійського районного управління юстиції Одеської області до Громадської організації «Комітет ветеранів в Афганістані Ренійського району Одеської області»про примусовий розпуск (ліквідацію)  Громадської організації «Комітет ветеранів в Афганістані Ренійського району Одеської області»- задовольнити.

Примусово розпустити (ліквідувати) Громадську організацію «Комітет ветеранів в Афганістані Ренійського району Одеської області», зареєстровану Ренійським управлінням юстиції Одеської області 17.03.2008 року (свідоцтво №29, ідентифікаційний код - 35549431, місцезнаходження: 68800, Одеська область, м. Рені, вул. 28 Червня, 259).

Після набрання чинності постановою суду направити її копію державному реєстратору за місцем реєстрації громадської організації відповідно до ст. 49 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців».

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. Якщо апеляційну скаргу не буде подано в строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.           

                             Суддя                                                              С.О. Cтефанов

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.11.2011
Оприлюднено07.12.2011
Номер документу19472075
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/6813/2011

Ухвала від 09.09.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 30.08.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Постанова від 17.11.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні