Постанова
від 17.11.2011 по справі 13641/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

17 листопада 2011 р. № 2-а- 13641/11/2070

Харківський окружний адмі ністративний суд у складі :

головуючого судді - Волоши на Д.А.

за участю секретаря судово го засідання Боклаг А.С.

представників : позивача - Нос Т.І., відповідача - не прибув

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом Харківськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до Приватного підприє мства по обслуговуванню приб удинкової території "Благоус трій-1" про стягнення сум,-

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружно го адміністративного суду зв ернувся позивач, Харківське обласне відділення Фонду соц іального захисту інвалідів , з адміністративним позовом до Приватного підприємс тва по обслуговуванню прибуд инкової території "Благоустр ій-1" , в якому просить суд, стягн ути з Приватного підприє мства по обслуговуванню приб удинкової території "Благоус трій-1" ( 64105 м. Первомайський, Хар ківської обл.. 3 мікрорайон , буд.34, код ЄДРПОУ 34211045, МФО 351005, р/р 26006052571900 в Акціонерному ко мерційному інноваційному ба нку “УкрСиббанк”) на користь Харківського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів (61022, м. Харків, Де ржпром,1під.,1пов.,к.16, код ЄДРПОУ 14070760, одержувач: р/р 31219230700003, МФО 851011, к од одержувача: 24134567, УДК у Дзержи нському районі м. Харкова) адм іністративно-господарські с анкції за не зайняті робочі м ісця, призначені для працевл аштування інвалідів у 2010р. у су мі 10778,38 грн. та пеню за порушення терміну сплати адміністрати вно-господарських санкцій у розмірі 565,25 грн., на загальну су му 11343,63 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідно до ст.19 Закону України “Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні” у відповідача в 2010 році нормат ив для працевлаштування інва лідів складав одне робоче мі сце. Фактично, згідно даних, на даних відповідачем у звіті, н а вказаному підприємстві в 2010 році інваліди не працювали. О тже, відповідачем не виконан о норматив 1 робоче місце по пр ацевлаштуванню інвалідів. Ро змір середньорічної заробіт ної плати на підприємстві за 2010 рік становив 10778,38 грн. Таким ч ином Приватне підприємс тво по обслуговуванню прибуд инкової території "Благоустр ій-1" за 1 робоче місце, призначе не для працевлаштування інв алідів і не зайняте інваліда ми до 16.04.2011 року зобов' язано с амостійно сплатити адмініст ративно-господарські санкці ї у розмірі 10778,38 грн. Оскільки в ищевказана сума відповідаче м не сплачена, утворилась заб оргованість. На суму заборго ваності по сплаті адміністра тивно-господарських санкцій позивачем була нарахована п еня в сумі 565,25 грн. Таким чином, загальна сума заборгованос ті відповідача складає 11343,63 гр н.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав та просив суд з адовольнити позов у повному обсязі з підстав, зазначених у позовній заяві.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився , про час, дат у та місце розгляду справи бу в повідомлений належним чино м за адресою, внесеною до Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців, що підтверджуєть ся повідомленням про вручен ня поштового відправлення, п ричини неявки суду не повідо мив, заперечень та клопотань не надав.

Враховуючи викладене, беру чи до уваги, що відповідач не з ' явився в судове засідання двічі, причин неявки суду не повідомив, є належним чином п овідомлений про дату, час та м ісце розгляду справи, що підт верджується повідомленням про вручення поштового відпр авлення , на підставі ч. 4 ст. 128 КА С України суд приходить до ви сновку про можливість розгля ду справи за наявними в ній до казами.

Суд, заслухавши представни ка позивача, дослідивши мате ріали справи, проаналізувавш и докази у їх сукупності, вваж ає, що позов підлягає задовол енню з наступних підстав.

Відповідно до ч.3 ст.18 Закону України “Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні” № 875-ХІІ від 21.03.1991р. підпр иємства, установи, організац ії, фізичні особи, які викорис товують найману працю, зобов 'язані виділяти та створюват и робочі місця для працевлаш тування інвалідів, у тому чис лі спеціальні робочі місця, с творювати для них умови прац і з урахуванням індивідуальн их програм реабілітації і за безпечувати інші соціально-е кономічні гарантії, передбач ені чинним законодавством, н адавати державній службі зай нятості інформацію, необхідн у для організації працевлашт ування інвалідів, і звітуват и Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Каб інетом Міністрів України.

Згідно ч.ч. 1, 2, 3 ст. 19 Закону Укр аїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні” для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, які використ овують найману працю, встано влюється норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у розмірі чотирьох ві дсотків середньооблікової ч исельності штатних працівни ків облікового складу за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого м ісця. Підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, самост ійно розраховують кількість робочих місць для працевлаш тування інвалідів відповідн о до нормативу, встановленог о частиною першою цієї статт і, і забезпечують працевлашт ування інвалідів. При розрах унках кількість робочих місц ь округлюється до цілого зна чення. Підприємства, установ и, організації, у тому числі пі дприємства, організації гром адських організацій інвалід ів, фізичні особи, які викорис товують найману працю, самос тійно здійснюють працевлашт ування інвалідів у рахунок н ормативів робочих місць вихо дячи з вимог статті 18 цього За кону.

Отже, чинним законодавство м України передбачено гарант ії соціаль ного захисту інва лідів шляхом встановлення ос обливих вимог щодо орга ніза ції робочого місця інваліда та покладення на підприємств а обов'язку забезпечувати дл я інвалідів належні та безпе чні умови праці з урахування м медичних показань, але без в становлення для підприємств жодних обмежень щодо обов'яз ку працевлаштування інвалід ів.

Судом встановлено, що відпо відно до ч.1 ст.19 зазначеного за кону та згідно звіту форми 10-П І “Звіту про зайнятість та пр ацевлаштування інвалідів ” за 2010 рік середньооблікова чи сельність штатних працівник ів облікового складу Прива тного підприємства по обсл уговуванню прибудинкової те риторії "Благоустрій-1" у 2010 роц і становила 37 осіб, тобто, норм атив для працевлаштування ін валідів складав одне робоче місце.

Відповідно до п.2 Порядку по дання підприємствами, устано вами, організаціями та фізич ними особами, що використову ють найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів та інформації, н еобхідної для організації їх працевлаштування, затвердже ного Постановою КМ України № 70 від 31.01.2007р. інформацію про ная вність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевл аштування інвалідів, роботод авці подають центру зайнятос ті за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування н а випадок безробіття за форм ою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом .

Згідно ст.18-1 Закону України “ Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні” д ержавна служба зайнятості зд ійснює пошук підходящої робо ти відповідно до рекомендаці й МСЕК, наявних у інваліда ква ліфікації та знань, з урахува нням його побажань.

Відповідно до положень ч.4 с т.20 Закону України "Про зайнят ість населення" від 01.03.1991р. №803-ХІ І підприємства, установи і ор ганізації незалежно від форм и власності реєструються у м ісцевих центрах зайнятості з а їх місцезнаходженням як пл атники збору до Фонду загаль нообов'язкового державного с оціального страхування Укра їни на випадок безробіття, що місяця подають цим центрам а дміністративні дані у повном у обсязі про наявність вільн их робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для п рацевлаштування інвалідів, т а про працівників, які працюю ть неповний робочий день (тиж день), якщо це не передбачено т рудовим договором, або не пра цюють у зв'язку з простоєм вир обництва з не залежних від ни х причин, і в десятиденний стр ок - про всіх прийнятих праців ників у порядку, встановлено му законодавством.

Таким чином, законодавство м передбачена обов' язковіс ть щомісячного подання підпр иємствами, установами і орга нізаціями незалежно від форм и власності звітності про на явність вільних робочих місц ь (вакансій), у тому числі приз начених для працевлаштуванн я інвалідів, до місцевих цент рів зайнятості.

Згідно листа Первомайсько го міськрайонного центру зай нятості від 25.10.2011 р. № 2566-03 відпові дачем Приватним підприє мством по обслуговуванню при будинкової території "Благоу стрій-1" звіти про наявність в ільних робочих місць для інв алідів за формою 3-ПН впродовж 2010 року до Первомайського міс ькрайонного центру зайнятос ті не надавались.

Таким чином, судом встановл ено факт невиконання роботод авцем заходів щодо інформува ння про наявність вакансій д ля працевлаштування інвалід ів органи працевлаштування .

За таких обставин суд прихо дить до висновку, що підприєм ством не вжиті у повному обся зі всі передбачені чинним за конодавством заходи по забез печенню працевлаштування ін валідів.

Статтею 20 Закону № “Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні ” встановл ено, що підприємства, установ и, організації, у тому числі пі дприємства, організації гром адських організацій інвалід ів, фізичні особи, які викорис товують найману працю, де сер едньооблікова чисельність п рацюючих інвалідів менша, ні ж установлено нормативом, пе редбаченим статтею 19 цього За кону, щороку сплачують відпо відним відділенням Фонду соц іального захисту інвалідів а дміністративно-господарськ і санкції, сума яких визначає ться в розмірі середньої річ ної заробітної плати на відп овідному підприємстві, устан ові, організації, у тому числі підприємстві, організації г ромадських організацій інва лідів, фізичної особи, яка вик ористовує найману працю, за к ожне робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом. Дл я підприємств, установ, орган ізацій, у тому числі підприєм ств, організацій громадських організацій інвалідів, фізи чних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністрат ивно-господарських санкцій з а робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визна чається в розмірі половини с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, в установі, організаці ї, у тому числі підприємстві, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, у фізично ї особи, яка використовує най ману працю.

Згідно звіту форми 10-ПІ “Зві ту про зайнятість та працевл аштування інвалідів ” за 2010 рі к фонд оплати праці штатних п рацівників складає 398800,00 грн. , с ередньооблікова чисельніст ь штатних працівників обліко вого складу становила 37 осіб т аким чином середньорічна за робітна плата штатного прац івника склала за рік 10778,38 грн., т обто сума коштів адміністра тивно-господарських санкцій за невиконання нормативу ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів самостійно н арахована Приватним під приємством по обслуговуванн ю прибудинкової території "Б лагоустрій-1", але не сплачена у строки встановлені законод авством складає 10778,38 грн.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Наці онального банку України, що д іяла на момент сплати, нарахо ваної на повну суму недоїмки за весь її строк.

Порядок нарахування пені т а її сплати затверджений нак азом Міністерства праці та с оціальної політики України в ід 15 травня 2007 року № 223.

Пунктом 2.1 вказаного Порядк у органом контролю визнані т ериторіальні відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів.

Механізм нарахування пені визначений пунктом 3 Порядку нарахування пені та її сплат и та передбачає наступне:пор ушення термінів сплати адмін істративно-господарських са нкцій тягне за собою нарахув ання пені у розмірі 120 відсотк ів річної облікової ставки Н аціонального банку України з а кожен календарний день про строчення (наведених у поста новах Правління Національно го банку України), що діяла на момент сплати, нарахованої н а повну суму недоїмки за весь її строк; одноденний розмір п ені при розрахунку округлюєт ься до другого знака після ко ми в загальному порядку ариф метичного округлення; пеня н а пеню не нараховується; доку ментами, що підтверджують не виконання нормативу по праце влаштуванню інвалідів, є зві т за формою 10-ПІ (річна) “Звіт пр о зайнятість і працевлаштува ння інвалідів”, затверджений наказом Міністерства праці та соціальної політики Украї ни від 10 лютого 2007 року № 42, зареє стрований в Міністерстві юст иції України 13 лютого 2007 року з а № 117/13384, рішення суду, акт перев ірки відділенням Фонду робот одавця; нарахування пені як р оботодавцем, так і органом ко нтролю здійснюється з наступ ного дня граничного строку с плати адміністративно-госпо дарських санкцій по день спл ати включно (тобто з 16 квітня н аступного за роком, у якому ві дбулося порушення нормативу );у поданій позовній заяві за н евиконання нормативу щодо пр ацевлаштування інвалідів до відповідної судової інстанц ії відділення Фонду розрахов ує суму пені на дату її поданн я; пеня сплачується роботода вцями за рахунок прибутку, що залишається після сплати вс іх податків і зборів (обов'язк ових платежів). У разі відсутн ості коштів стягнення пені м оже бути звернено на майно ро ботодавця в порядку, передба ченому частиною п'ятою статт і 20 Закону.

Таким чином, за порушення те рмінів сплати адміністратив но-господарських санкцій за невиконання нормативу робоч их місць для інвалідів позив ачем у визначеному законодав ством порядку та розмірах на рахована пеня за період з 16.04.2011 року по 07.10.2011 року в сумі 565,25 грн. , згідно розрахунку суми позо ву.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтвердив, що на момент звернення до суд у з позовом адміністративно- господарські санкції у сумі 10778,38 грн. та пеня у сумі 565,25 грн. в сього на загальну суму 11343,63 грн . відповідачем не сплачена.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених ст. 72 цього Кодексу.

Відповідач не надав до суд у доказів щодо сплати боргу т а вжиття заходів щодо інфор мування про наявність ваканс ій для працевлаштування інва лідів органи працевлаштува ння.

За таких обставин, суд знахо дить позов обґрунтованим, до веденим і таким, що підлягає задоволенню в повному обсязі .

Керуючись ст.ст. 2, 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 167, 18 6 Кодексу адміністративного судочинства України суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Харківського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до Приватн ого підприємства по обслуг овуванню прибудинкової тери торії "Благоустрій-1" про стяг нення сум - задовольнити.

Стягнути з Приватного п ідприємства по обслуговуван ню прибудинкової території " Благоустрій-1" ( 64105 м. Первомайсь кий, Харківської обл. 3 мікрор айон, буд.34, код ЄДРПОУ 34211045, МФ О 351005, р/р 26006052571900 в Акціонерному к омерційному інноваційному б анку “УкрСиббанк”) на корист ь Харківського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів (61022, м. Харків, Д ержпром, 1 під., 1 пов., к.16, код ЄДРП ОУ 14070760, одержувач: р/р 31219230700003, МФО 8510 11, код одержувача: 24134567, УДК у Дзер жинському районі м. Харкова) а дміністративно-господарськ і санкції за не зайняті робоч і місця, призначені для праце влаштування інвалідів у 2010р. у сумі 10778,38 грн. (десять тисяч сім сот сімдесят вісім грн. 38 коп.) т а пеню за порушення терміну с плати адміністративно-госпо дарських санкцій у розмірі 565, 25 грн. (п' ятсот шістдесят п' ять грн.. 25 коп.), на загальну сум у 11343.63 грн. (одинадцять тисяч тр иста сорок три грн. 63 коп.)

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня її проголошення, у разі зас тосування судом частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня о тримання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної с карги постанова, якщо її не ск асовано, набирає законної си ли після повернення апеляцій ної скарги, відмови у відкрит ті апеляційного проваджені а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.

Повний текст постанови ск ладено 21 листопада 2011 року.

Суддя Волошин Д.А.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.11.2011
Оприлюднено07.12.2011
Номер документу19478190
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —13641/11/2070

Ухвала від 17.10.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Постанова від 17.11.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні