ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01001, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
Іменем України
м. Київ
29 жовтня 2010 року 18:00 год. № 2а-2196/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Костенка Д.А., при секретарі судового засідання Тимкович І.О., розглянувши у письмовому провадженні справу за позовом Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва (далі – ДПІ) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лекстар Сервіс" (далі – ТОВ "Лекстар Сер-віс") про стягнення заборгованості у розмірі 2628569,40 грн.,
в с т а н о в и в:
У лютому 2010 року ДПІ звернулася до суду з позовом, у якому просить сягнути із ТОВ "Лекстар Сервіс" борг з податку на прибуток підприємств у розмірі 2626189,40 грн. та борг з ПДВ у розмірі 2380,00 грн., а всього – 2628569,40 грн.
Відповідач явку своїх представників до суду не забезпечив, заперечень не надав. Судові виклики надіслані відповідачу за адресою його офіційного місцезнаходження, повер-нулись до суду без вручення з незалежних від суду причин, тому згідно із положеннями ст.ст. 34, 35, 38 КАС вважається, що судові повістки були вручені належним чином. З метою виклику відповідача до судового засідання в газеті "Голос України" від 19 жовтня 2010 року № 195 (4945) розміщено публічне оголошення.
На судовому засіданні представник позивач підтримав позовні вимоги.
На підставі ч.ч. 4, 6 ст. 128 КАС суд продовжив розгляд справи за відсутності відповідача у письмовому провадженні.
Адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з такого.
На підставі наявних у справі матеріалів судом встановлено, що ТОВ "Лекстар Сервіс" (ідентифікаційний код 34762125) зареєстровано Святошинською районною у м. Києві дер-жавною адміністрацією 26 лютого 2007 року згідно із свідоцтвом серія А00 № 075570; взято на облік у ДПІ як платника податків 27 лютого 2007 року за № 8016, що підтверджується довідкою від 27 лютого 2007 року № 572/29-109, а також зареєстровано як платника ПДВ 21 березня 2007 року, про що свідчить свідоцтво № 100029800.
Заборгованість відповідача у розмірі 2628569,40 грн. виникла на підставі наступних податкових повідомлень-рішень ДПІ:
з ПДВ:
- від 26 листопада 2007 року № 0038871502/0 на суму 1190,00 грн., яке згідно із актом від 28 січня 2008 року № 20/15-436 було розміщено на дошці податкових оголошень;
- від 27 березня 2008 року № 0048611502/0 на суму 680,00 грн., яке згідно із актом від 4 квітня 2008 року № 26/15-436 було розміщено на дошці податкових оголошень;
- від 2 червня 2008 року № 0063021502/0 на суму 340,00 грн., яке згідно із актом від 5 червня 2008 року № 102/15-436 було розміщено на дошці податкових оголошень;
- від 6 липня 2009 року № 0113321502/0 на суму 170,00 грн., яке згідно із актом від 30 листопада 2009 року № 100/15-436 було розміщено на дошці податкових оголошень;
з податку на прибуток підприємств:
- від 12 лютого 2008 року № 0001791501/0 на суму 680,00 грн., яке згідно із актом від 21 квітня 2008 року № 42-15/01 було розміщено на дошці податкових оголошень;
- від 21 липня 2008 року № 0001672310/0 на суму 2624999,40 грн., яке згідно із актом від 30 липня 2008 року № 19/23-80 було розміщено на дошці податкових оголошень;
- від 1 серпня 2008 року № 0017651501/0 на суму 170,00 грн., яке згідно із актом № 108/15-01 було розміщено на дошці податкових оголошень з 9 серпня 2008 року;
- від 17 листопада 2008 року № 0024421501/0 на суму 340,00 грн., яке згідно із актом від 8 грудня 2008 року № 15/164 було розміщено на дошці податкових оголошень.
У зв'язку з несплатою узгодженої суми податкового зобов'язання, ДПІ надіслано відповідачу першу податкову вимогу від 28 лютого 2008 року № 1/446 на суму 1190,00 грн., яка була розміщена на дошці податкових оголошень згідно із актом від 4 квітня 2008 року № 35/24-140, та другу податкову вимогу від 19 травня 2008 року № 2/1256 на суму 1870,00 грн., яка згідно із актом від 21 липня 2008 року № 100/24-140.
У справі відсутні будь-які відомості про те, що дані податкові повідомлення-рішення та податкові вимоги оскаржувалися в адміністративному чи судовому порядку. Проте, суми податкового зобов'язання та штрафних санкцій, які визначені у цих рішеннях відповідачем сплачені не були, про що свідчить довідка ДПІ про наявність заборгованості з податків і зборів, а також дані облікових карток платника.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України від 25 червня 1991 року № 1251-ХІІ "Про систему оподаткування", платники податків зобов'язані, зокрема, сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни. Ненарахування та несплата податків з коштів (доходів), отриманих від здійснення господарської діяльності, є порушенням інтересів держави та суспільства.
Згідно ст. 2 Закону України від 4 грудня 1990 року № 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні" (далі – Закон № 509-ХІІ), завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законо-давства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Відповідно до п.п. 1.2, 1.3 ст. 1 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі – Закон № 2181-ІІІ) податкове зобов'язання – зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України; податковий борг (недоїмка) – податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Згідно положень ст. 5 Закону № 2181-ІІІ податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, крім випадків його апеляційного узгодження.
Як зазначено в п. 17.3 ст. 17 цього Закону, сплата (стягнення) штрафних санкцій, пе-редбачених в цій статті, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.
Штрафні санкції, застосовані до відповідача вказаними податковими повідомленнями-рішеннями, передбачені ст. 17 Закону № 2181-ІІІ, є податковим зобов'язанням платника податків та, у разі не сплати у встановлений строк, –податковим боргом.
Цей висновок узгоджується із правовою позицією висловленою колегією суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України у постановах
від 20 січня та 25 березня 2009 року № 21-1264во08 та № 21-1931во08.
Відповідно до п. 1.16 ст. 1 Закону № 2181-ІІІ орган стягнення – державний орган, уповноважений здійснювати заходи із забезпечення погашення податкового боргу у межах компетенції, встановленої законами.
Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу (органи стягнення), відповідно до пп. 2.3.1 п.2.3 ст.2 Закону № 2181-ІІІ є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції.
Функції державних податкових інспекцій в районах у містах визначені у ст. 10 Закону № 509-XII. Так, державні податкові інспекції в районах у містах забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства (п. 6); подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна (п. 11).
Згідно із п. 1.6 ст. 1 Закону № 2181-ІІІ примусове стягнення –звернення стягнення на активи платника податків у рахунок погашення його податкового боргу, без попереднього узгодження його суми таким платником податків.
Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону № 2181-ІІІ підставою для примусового стягнення активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу є виключно рішення суду.
Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Враховуючи, що надані позивачем докази підтверджуються обставини, на які він посилається у позові, і відповідачем не надано доказів, які б свідчили про погашення суми боргу чи-то спростували його наявність, вказана сума боргу у розмірі 2628569,40 грн. підлягає стягненню із ТОВ "Лекстар Сервіс" у примусовому порядку.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 11, 17, 50, 70, 71, 76, 79, 86, 158–163 КАС, суд
п о с т а н о в и в:
1. Задовольнити адміністративний позов Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва.
2. Стягнути із Товариства з обмеженою відповідальністю "Лекстар Сервіс" (ідентифі-каційний код 34762125) на користь бюджету податковий борг у розмірі 2628569,40 грн., у тому числі:
- 2626189,40 грн. на розрахунковий рахунок № 31118009700009 в УДК у Святошинському районі м. Києва, МФО 820019, банк одержувача – ГУ ДКУ у м. Києві;
- 2380,00 грн. на розрахунковий рахунок № 31110029700009 в УДК у Святошинському районі м. Києва, МФО 820019, банк одержувача – ГУ ДКУ у м. Києві.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження. Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку і строки, встановлені ст.ст. 185-187 КАС. Апеляційна скарга на постанову подається до протягом 10 днів з дня отримання її копії.
Суддя Д.А. Костенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2010 |
Оприлюднено | 06.12.2011 |
Номер документу | 19482149 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Костенко Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні