16/2303
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"04" серпня 2008 р. Справа № 16/2303
Господарський суд Черкаської області у складі: головуючого - судді Спаських Н.М.,
секретаря судового засідання Волна С.В.,за участю представників:
від позивача : Гуцало Д.В. - за довіреністю;
від відповідача: Кива О.М.- за довіреністю;
третя особа: Коваленко А.П. - за довіреністю від казначейства;
Заїченко С.В. - не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси справу за позовом Приватного підприємства "Брама-Україна" до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Черкаській області про зобов'язання скасувати незаконно нараховану заборгованість та видати довідку,
ВСТАНОВИВ:
Заявлено позов про зобов'язання відповідача скасувати незаконно нараховану заборгованість по орендній платі за користування приміщеннями № 3,11,17 по вул. Леніна, 31/1 у м. Черкаси та видати довідку позивачу для подання її Управлінню державного казначейства у Черкаській області з метою повернення з державного бюджету України 4 168,93 грн., сплачених позивачем за квітень-серпень 2007 року, оскільки підстав для перерахування цих коштів не було. В судовому засіданні представник позивача зменшив позовні вимоги до видачі довідки на суму лише 28,54 грн., оскільки сторонами вчинено звірку розрахунків і з'ясовано свої відносини з оренди приміщень. В частині вимог про скасування незаконно нарахованої заборгованості по орендній платі позивач від позову відмовляється. Змінені позовні вимоги представник позивача підтримав та просить їх задовольнити.
Представник відповідача проти позову заперечив з мотивів, що позивач користувався орендованим майно та повинен оплатити оренду в повному розмірі, а спірні кошти були перераховані до бюджету правомірно.
Представник третьої особи (казначейство) надав письмове пояснення суду щодо порядку повернення коштів з бюджету, згідно якого дійсно слід мати довідку органу, який контролює надходження спірного платежу до бюджету.
Заслухавши доводи та пояснення представників сторін, дослідивши наявні у справі документи, суд вважає, що позов підлягає до часткового задоволення, виходячи із наступного:
З матеріалів справи вбачається, що позивач перерахував на користь УДК в м. Черкаси квитанцією № 152 від 08.10.2007 року кошти в сумі 4 168,93 грн. з призначенням платежу -- за орендну плату 70% до держбюджету за квітень-серпень2007 року без ПДВ ( а.с. 9).
За доводами позивача, сплата даних коштів була проведена виключно на вимогу відповідача по справі для участі у конкурсі по оренді державного майна -- приміщень за адресою вул. Леніна, 31/1 у м. Черкаси (лист ФДМ від 11.09.2007 року № 3759/11-- а.с. 10).
Позивач також вказує, що він переміг в оголошеному конкурсі, але договір оренди через виникнення спору між сторонами було укладено лише 21.12.2007 року. .
Позивач звернувся із листом від 01.04.2008 року до відповідача про видачу довідки на повернення платежу згідно квитанції № 152 від 08.10.2007 року, оскільки вважає його помилково здійсненим, бо позивач не перебував у орендних відносинах із відповідачем ( а.с. 11), на що відповідач повідомив, що кошти було перераховано не помилково, а за час фактичного користування майном ( лист від 24.04.2008 року , ас. 12), з чого і виник спір.
В ході розгляду справи сторони неодноразово проводили переговори і звірку розрахунків для врегулювання спору, в результаті чого позивач визнав факт користування майном відповідача (кімната № 11 по вул. Леніна, 31/1 у м. Черкаси) за період квітня-вересня 2007 року і зменшив свої позовні вимоги.
Суд вважає, що вимоги позивача підлягають до часткового задоволення, виходячи з такого:
Наданою суду заявою від 01.08.2008 року представники обох сторін та балансоутримувача приміщень (ЧД ЖКП "Житлосервіс") повідомили, що позивач дійсно користувався приміщеннями (кімната № 11) по вул. Леніна, 31/1 у м. Черкаси за період квітня-вересня 2007 року (хоча і без договору) і ціна такого користування (70% для державного бюджету) в загальній сумі становить 2601,85 грн. Позивач визнає, що кошти у вказаній сумі повинні бути залишені у бюджеті як орендна плата.
Крім того, позивач у поданій суду заяві вказав, що в якості орендної плати зі спірної суми у відповідача також повинні залишитися кошти в сумі 1 538,54 грн. на підставі укладеного сторонами договору оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна що належить до державної власності № 609 від 21.12.2007 року ( а.с. 23).
Таким чином, судом не встановлено лише підстав для отримання в бюджет решти коштів зі сплаченої суми, а саме - 28,54 грн. ( 4168,93 - 2601,85 - 1 538,54) і позивач не погоджується на зарахування їх в якості оплати за договором оренди № 609 від 21.12.2007 року.
У відповідності до ст. 1212 ЦК України, особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов'язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов'язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення цієї глави застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події. Положення цієї глави застосовуються також до вимог про: 1) повернення виконаного за недійсним правочином; 2) витребування майна власником із чужого незаконного володіння; 3) повернення виконаного однією із сторін у зобов'язанні та інше.
У відповідності до ст. 16 ЦК України, одним із способів захисту цивільного права можуть бути примусове виконання обов'язку в натурі.
У відповідності до наданого казначейством письмового пояснення ( а.с. 63), повернення помилково або надміру зарахованих коштів до бюджету здійснюється в т.ч. і на підставі подання органу, який контролює та забезпечує надходження коштів до бюджету.
У відповідності до Порядку повернення коштів, помилково або надмірно зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Державного казначейства України від 10 грудня 2002 р. N 226 (у редакції наказу Державного казначейства України від 29 травня 2008 р. N 181) --- повернення помилково або надмірно зарахованих до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів бюджетів здійснюється за заявою платника та поданням органів, які повинні забезпечувати надходження платежів до бюджету та за якими згідно із законом закріплено контроль за справлянням (стягненням) платежів до бюджету. Подання надається до органу Державного казначейства України за формою, передбаченою відповідними спільними нормативно-правовими актами Державного казначейства України з питань повернення помилково або надмірно зарахованих до бюджету коштів, або в довільній формі з обов'язковим зазначенням такої інформації: обґрунтування необхідності повернення коштів з бюджету, найменування (П. І. Б.) платника, ідентифікаційного коду за ЄДРПОУ або ідентифікаційного номера за ДРФО (за наявності), суми платежу, що підлягає поверненню, дати та номера розрахункового документа, який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету. Подання в довільній формі надається платником до органу Державного казначейства України разом із його заявою про повернення коштів з бюджету та оригіналом або копією розрахункового документа (квитанції, платіжного доручення тощо), який підтверджує перерахування коштів до бюджету. Заява про повернення коштів з бюджету, яка подається до відповідного органу Державного казначейства України, складається платником у довільній формі з обов'язковим зазначенням такої інформації: причини повернення коштів з бюджету, найменування (П. І. Б.) платника, ідентифікаційного коду за ЄДРПОУ або ідентифікаційного номера за ДРФО (за наявності), суми платежу, що підлягає поверненню, способу перерахування коштів з бюджету - у безготівковій формі із зазначенням реквізитів рахунку одержувача коштів або готівкою шляхом оформлення чека чи поштовим переказом на адресу, визначену в цій заяві.
Суд відхиляє доводи відповідача про те, що вся сума коштів, перерахованих позивачем
згідно квитанції № 152 від 08.10.2007 року є правильно сплаченою, оскільки позивач надав згоду на зарахування в рахунок орендної плати без договору та за договором за користування приміщеннями в загальній сумі лише 4 140,39грн., а на обґрунтування правомірності отримання решти суми за оренду приміщень в справі немає ніяких підтверджуючих первинних документів. Відповідач цих документів також не надав.
Оскільки відповідач ухиляється від надання довідки (подання) на повернення решти суми, то позов підлягає до задоволення і відповідача слід зобов'язати надати довідку для подання її в Управління державного казначейства у Черкаській області для повернення позивачу безпідставно сплачених коштів за оренду в сумі 28,54 грн. (4168,93 - 2601,85 - 1 538,54).
В частині зменшення позовних вимог на суму 4 140,39 грн. для видачі довідки суд розцінює такі дії позивача які відмову від позову, яку слід прийняти, а провадження в цій частині припинити.
Відмову позивача від позов в частині вимог про зобов'язання відповідача скасувати незаконно нараховану заборгованість по орендній платі за користування приміщеннями № 3,11,17 по вул. Леніна, 31/1 у м. Черкаси суд приймає, оскільки вона не порушує прав сторін, а тому провадження у цій частині також слід припинити.
На підставі ст. 49 ГПК України, оскільки в частині немайнових вимог позивач відмовився від позову, то з відповідача на користь позивача підлягає до стягнення 42,50 грн. сплаченого державного мита та 59,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Керуючись ст. 49, п. 4 ст. 80, ст. 82-85 ГПК України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Зобов'язати Регіональне відділення Фонду державного майна України по Черкаській області видати довідку (подання) для направлення до Головного правління державного казначейства України у Черкаській області про повернення Приватному підприємству "Брама -Україна" надміру сплачених коштів в сумі 28,54 грн. згідно квитанції № 152 від 08.10.2007 року.
3. В решті вимог стосовно суми довідки та вимоги про зобов'язання відповідача скасувати незаконно нараховану заборгованість по орендній платі за користування приміщеннями № 3,11,17 по вул. Леніна, 31/1 у м. Черкаси прийняти відмову позивача від позову та провадження в цій частині припинити.
4. Стягнути з Регіонального відділення Фонду державного майна України по Черкаській області, ідентифікаційний код 21368158, м. Черкаси, був. Шевченка, 185 на користь Приватного підприємства "Брама- Україна", ідентифікаційний код 33018670, м. Черкаси, вул. Слави, 1, кв. 24 - 42,50 грн. сплаченого державного мита та 59,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Наказ видати.
Рішення може бути оскаржено до Київського міжобласного апеляційного господарського суду протягом 10 днів.
Суддя Н.М. Спаських
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2008 |
Оприлюднено | 02.09.2008 |
Номер документу | 1953059 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Спаських Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні