Постанова
від 31.07.2008 по справі 2/323-ап-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

2/323-АП-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м.Херсон, вул. Горького, 18


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

"31" липня 2008 р.                                                           Справа № 2/323-АП-08

Господарський суд Херсонської області у складі судді  Скобєлкіна С.В. при секретарі Котенко І.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу              

за позовом Херсонської  обласної  державної  адміністрації, м. Херсон

до відповідача-1: Херсонської  обласної  Ради, м. Херсон  

до відповідача-2: Комунального закладу "Дитячий будинок компенсуючого типу "Теремок", м. Херсон

третя особа на стороні позивача: Управління освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації, м. Херсон

про  скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії  

за участю представників сторін:  

від  позивача - Афанасьєв О.В. - гол.спеціаліст юр.відділу, дов. у справі,

від  відповідача 1 - не прибув

від відповідача 2: не прибув.

3-тя особа на стороні позивача: Дорошенко Р.Д. - юрист, дов. у справі,

в с т а н о в и в:

Херсонська обласна державна адміністрація звернулась до суду з позовом до Херсонської обласної ради (відповідача-1) та комунального закладу "Дитячий будинок компенсуючого типу "Теремок" (відповідач-2) з адміністративним позовом про скасування правових актів індивідуальної дії та зобов'язання вчинити певні дії. Третя особа на стороні позивача - управління освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації.

Позовні вимоги Херсонської обласної державної адміністрації ґрунтуються на ствердженні про те, що рішення відповідача-1 (Херсонської обласної ради) № 476 від 18.12.2007 року та № 586 від 23.04.2008 р. протирічать діючому законодавству, а статут комунального закладу "Дитячий будинок компенсуючого типу "Теремок" не відповідає Закону України "Про дошкільну освіту".

В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені вимоги та з підстав зазначених у адміністративному позові просить: 1) скасувати рішення Херсонської обласної ради № 476 від 18.12.2007 року "Про внесення змін до рішення VІІІ сесії V скликання обласної ради від 08.08.2006 року № 109 "Про припинення діяльності Херсонського дошкільного спеціалізованого дитячого будинку "Теремок" шляхом перетворення його в Херсонський дитячий будинок "Теремок" комунального типу Херсонської обласної ради"; 2) скасувати рішення Херсонської обласної ради від 23.04.2008 р. № 586 "Про затвердження передавального акта Херсонського спеціалізованого дитячого будинку "Теремок"; 3) зобов'язати комунальний заклад "Дитячий будинок компенсуючого типу "Теремок" внести зміни до статуту відповідно до чинного законодавства та погодити його з управлінням освіти та науки Херсонської обласної адміністрації; 4) зобов'язати Херсонську обласну раду затвердити нову редакцію статуту комунального закладу "Дитячий будинок компенсуючого типу "Теремок".

Відповідач-1 та відповідач-2 вдруге до суду не прибули, заперечень на позов не надали. Заяви відповідачів про відкладення розгляду справи суд до уваги не приймає, оскільки вони не визнаються судом такими, що відповідають нормам КАСУ. Так, директор комунального закладу "Теремок" надала клопотання без наявності повноважень керівника перебуваючи у плановій відпустці, а Херсонська обласна рада не надавши доказів перебування представника у відпустці, до того ж має достатній чисельний склад працівників, які можуть бути направлені на представництво у розгляді адміністративної справи.

Представник третьої особи - управління освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації з позовними вимогами згоден, заперечень не має.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши докази, заслухавши позивача і третю особу, суд прийшов до адміністративний позов Херсонської обласної державної адміністрації підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, рішенням Херсонської обласної ради № 476 від 18.12.2007 року "Про внесення змін до рішення VІІІ сесії V скликання обласної ради від 08.08.2006 року № 109 "Про припинення діяльності Херсонського дошкільного спеціалізованого дитячого будинку "Теремок" шляхом перетворення його в Херсонський дитячий будинок "Теремок" комунального типу Херсонської обласної ради".

Рішенням відповідача-1 від 18.12.2007 № 476 "Про внесення змін до рішення VIII обласної ради V скликання від 08 листопада 2006 року № 109 "Про припинення діяльності Херсонського дошкільного спеціалізованого дитячого будинку "Теремок" шляхом перетворення його в Херсонський дитячий будинок "Теремок" компенсуючого типу Херсонської обласної ради" припинено діяльність Херсонського дошкільного спеціалізованого дитячого будинку "Теремок" шляхом перетворення його в комунальний заклад "Дитячий будинок компенсуючого типу "Теремок" Херсонської обласної ради" та затверджено його статуту.

Відповідно до ч. 2 ст. 13 Закону України "Про дошкільну освіту" дошкільний навчальний заклад незалежно від підпорядкування, типу і форми власності на основі Положення про дошкільні навчальні заклади розробляє статут, який затверджується засновником (власником), погоджується з відповідним органом управління освітою та реєструється місцевим органом виконавчої влади у порядку, встановленому законодавством України.

Всупереч зазначеному положенню законодавства зазначений статут не був погоджений управлінням освіти і науки Херсонської обласної державної адміністрації.

Крім цього окремі пункти зазначеного статуту розробленого відповідачем-2 не відповідають вимогам чинного законодавства.

Так, у пункті 1.7 розділу І статуту зазначено, що заклад має право згідно з законами України формувати штатний розпис.

Однак, відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону України "Про дошкільну освіту" штатні розписи державних і комунальних дошкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування і типу встановлюються відповідним органом управління освітою на основі Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів, затверджених спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі освіти і науки за погодженням з спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі фінансів.

Пунктом 6.1 розділу VI статуту зазначено, що управління закладом здійснюється директором, який призначається на посаду та звільняється з посади Херсонською обласною радою за висновками постійної комісії з питань планування, регіональної економіки, впровадження інвестицій, розвитку підприємства, курортно-туристичної діяльності, управління об'єктами комунальної власності та приватизації.

Зазначений пункт статуту також суперечить чинному законодавству України, виходячи з наступного.

На підставі ч. 1, 3 ст. 31 Закону України "Про дошкільну освіту" трудові відносини у системі дошкільної освіти регулюються законодавством України про працю, Законом України "Про освіту", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них.

Керівника та заступника керівника державного і комунального дошкільного навчального закладу призначає на посаду та звільняє з посади відповідний орган управління освітою.

Згідно з ч. 4 ст. 20 Закону України "Про освіту" керівники навчальних закладів, що є комунальною власністю, призначаються відповідними обласними, міськими, районними органами управління освітою за попереднім погодженням з місцевими органами державної виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Пунктом 10.1 розділу X статуту рішення про реорганізацію, перетворення закладу приймає Херсонська обласна рада згідно з чинним законодавством.

Однак, відповідно до ч. 4 ст. 16 Закону України "Про дошкільну освіту" рішення про створення, реорганізацію або ліквідацію дошкільного навчального закладу (дитячого будинку) інтернатного типу для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дошкільного навчального закладу (ясел-садка) компенсуючого типу, приймаються Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти і науки.

Крім того згідно з ч.2 ст.12 Закону України "Про дошкільну освіту" перелік дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу визначається спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти і науки за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі охорони здоров'я.

Відповідно до п.2 ст.2 та п.9 ст.16 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" місцеві державні адміністрації в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечують законність і правопорядок і в межах, визначених Конституцією і законами України, здійснюють на відповідних територіях державний контроль за додержанням законодавства в тому числі з питань освіти.

За вказаних обставин суд вважає позовні вимоги Херсонської обласної державної адміністрації законними та обґрунтованими.

На підставі викладеного, вищезазначених правових норм та керуючись ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного  судочинства України, суд -

постановив:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Скасувати рішення Херсонської обласної ради № 476 від 18.12.2007 року "Про внесення змін до рішення VІІІ сесії V скликання обласної ради від 08.08.2006 року № 109 "Про припинення діяльності Херсонського дошкільного спеціалізованого дитячого будинку "Теремок" шляхом перетворення його в Херсонський дитячий будинок "Теремок" комунального типу Херсонської обласної ради".

3. Скасувати рішення Херсонської обласної ради від 23.04.2008 р. № 586 "Про затвердження передавального акта Херсонського спеціалізованого дитячого будинку "Теремок".

4. Зобов'язати комунальний заклад "Дитячий будинок компенсуючого типу "Теремок" внести зміни до статуту відповідно до чинного законодавства та погодити його з управлінням освіти та науки Херсонської обласної адміністрації.

5. Зобов'язати Херсонську обласну раду затвердити нову редакцію статуту комунального закладу "Дитячий будинок компенсуючого типу "Теремок".

6. Постанову направити сторонам по справі.

7. Роз'яснити сторонам, що дана постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не буде подано. Якщо буде подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не буде подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Заява про апеляційне оскарження постанови суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

          Суддя                                                                                    С.В.Скобєлкін

Постанова виготовлена у повному обсязі     

відповідно до вимог ст.160 КАС України                                    11.08.2008 року        

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення31.07.2008
Оприлюднено03.09.2008
Номер документу1954300
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/323-ап-08

Постанова від 31.07.2008

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Скобєлкін С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні