Рішення
від 05.08.2008 по справі 2/4540
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

2/4540

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"05" серпня 2008 р.Справа № 2/4540

За позовом  приватного підприємства „Бізнес і Якість”  м. Хмельницький   

до  товариства з обмеженою відповідальністю "Ювента" м. Славута

про стягнення 11 030грн.00коп.

                                                                                                Суддя   Дячук Т.В.

Представники сторін:

від  позивача:  Бичкова Е.С. - директор; Сподаренко О.М.  -  представник по довіреності   від 01.06.2008р.

від відповідача: не з'явився

Суть спору: позивачем заявлено вимоги про стягнення  з відповідача  7590грн.00коп.збитків заподіяних знеціненням грошових коштів внаслідок інфляції, 690грн. річні (3%), а  також відшкодування  витрат на оплату послуг адвоката  у сумі 2750грн.00коп.

Ухвала суду від 14.07.2008р. про порушення провадження у справі отримана представником відповідача 17.07.2008р., що підтверджено повідомленням про вручення  представнику ТОВ „Ювента” рекомендованого поштового відправлення №3920679. Однак, відповідач   відзив на позов не надав, позовні вимоги не оспорив, повноважного представника  в судове засідання не направив.

Відповідно ст.75 Господарського процесуального кодексу України справа розглядається за наявними у ній документами.                      

Розглянувши  матеріали справи господарським судом встановлено і враховується наступне:  

Рішенням господарського суду  Хмельницької області від 09.01.2008р. у справі №19/7661  встановлено, що між сторонами  було укладено договір на надання консультаційних послуг №2/07 від 23.04.2007р., згідно  п.1.1 якого позивач надає консультаційні послуги під час створення та сертифікації відповідачем інтегрованої системи управління, у відповідності до вимог міжнародних стандартів. Умовами договору передбачено  створення  „Системи”  в три етапи : перший етап  „Аналіз  діючої системи управління та планування системи” - в період  з 24 квітня по 05 липня 2007 року; другий етап „Розробка та документування системи” - з 06 липня по 14 грудня 2007 року;  третій етап „Впровадження системи” - з 15 грудня 2007 року по 31 березня 2008 року.

Вартість консультаційних послуг  по створенню „Системи” визначена у сумі 55000грн., в т.ч. : вартість першого етапу - 10000грн., вартість  другого  етапу - 26000грн., вартість третього  етапу - 19000грн. Договором визначено, що  розрахунки  проводяться окремо по кожному етапу шляхом  перерахування відповідачем  50% попередньої оплати  в двохтижневий термін після початку робіт по етапу, а решта 50% -  після підписання акту прийому-передачі робіт в двотижневий термін.

Рішенням суду, залишеним без змін  постановою Житомирського  апеляційного господарського суду  від 12.06.2008р.,  стягнено з ТОВ „Ювента” на користь  ПП „Бізнес і Якість” 23000грн. заборгованості за надані послуги, а саме : по першому етапу 10000грн. та  попередню оплату  - 50%  вартості послуг по другому етапу  в сумі 13000грн.

Як підтвердження виконання  позивачем  зобов'язань по договору, судом  було взято до уваги відповідні документи: плани робіт  по першому та по другому етапах,   Протокол засідання Ради з якості, екології, безпеки праці та охорони здоров'я №1/06 від 14.06.2007р., а  також інші документи, що підтверджують виконання робіт.

           Відповідно ч.2 ст.35 Господарського процесуального кодексу України факти, встановлені рішенням   господарського суду (іншого органу, який вирішує господарські спори) під час розгляду однієї справи, не доводяться знову при вирішенні інших спорів, в яких беруть участь ті самі сторони.

          Згідно ч.2 ст.625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням  встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо  інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

            Згідно наявних в позовній заяві розрахунків, позивачем проведено нарахування  інфляційних  на заборгованість у сумі 23000грн., за період травень 2007 року - червень  2008 року,  у сумі 7590грн.00коп. та  3% річних   у сумі 690грн.00коп. Однак,  розрахунок зроблений без врахування  умов договору, а саме не враховано те, що розрахунки проводяться окремо по кожному етапу  шляхом перерахування  відповідачем  50%  попередньої оплати в двотижневий термін після початку робіт по етапу та решти 50%  в двотижневий термін після підписання  акту прийому-передачі виконаних робіт.

           В зв'язку з цим, суд виходить з наступного : договором встановлена  вартість першого етапу робіт 10000грн., а їх початок - 24 квітня  2007року,  тому   попередня оплата  50%, що складає 5000грн., мала бути проведена  в двотижневий термін - до 09 травня 2007 року, і інфляційні нарахування  на цю суму,  за період з 09.05.2007р. по 30.06.2008р.,  складають 1625грн.91коп., а   3% річних -171грн.58коп.

          Судом апеляційної інстанції зазначено, що отримавши у липні 2007 року акт-прийому передачі від 16.07.2007р. по першому етапу відповідач не направляв позивачу письмової мотивованої відмови від підпису даного акту і водночас 16.07.1007р. був підписаний план робіт по другому етапу. При цьому, апеляційним  судом визнано безпідставною відмовою ТОВ „Ювента” від підписання акту прийому-передачі та від сплати коштів за надані послуги за виконання робіт по першому етапу,  визнано, що  наступив обов'язок по сплаті 50% вартості консультативних послуг за виконання робіт по  другому етапу, оскільки роботи по другому етапу було розпочато.

           Оскільки решта вартості послуг по першому етапу в сумі 5000грн. підлягала сплаті   в двотижневий термін після підписання  акту прийому-передачі виконаних робіт, суд вважає, що такий термін наступив 01.08.2007р., тому інфляційні нарахування на цю суму, за період з 01.08.2007р. по 30.06.2008р., складають 1374грн.16коп.,  3% річних - 137грн.06коп.

            План робіт  по другому етапу підписано 16.07.2007р., тобто, як зазначено судом апеляційної  інстанції, роботи по другому етапу було розпочато, а тому,  13000грн.

(попередня оплата в розмірі 50% ) мала бути проведена  в двотижневий термін - до 01.08.2007р. Інфляційні нарахування на цю суму,  за період з 01.08.2007р. по 30.06.2008р., складають 3572грн.81коп., 3% річних - 356грн.35коп.

            За прострочення платежів по договору №2/07 від 23.04.2007р. з відповідача підлягає стягненню на користь відповідача 7237грн.97коп., в тому числі :   6572грн.88коп. інфляційних (збитків від знецінення грошових коштів внаслідок інфляції) та 664грн.99коп. річних.

            Позивачем також заявлено вимогу  про відшкодування витрат на оплату послуг адвоката в сумі 2750грн.00коп.  

           Відповідно  ст.44 Господарського процесуального кодексу України до судових витрат відноситься оплата послуг адвоката., а відповідно ч.3 ст.48 зазначеного Кодексу,  витрати, що підлягають сплаті за послуги адвоката, визначаються в порядку встановленому  Законом України „Про адвокатуру”.

          На підтвердження зазначених витрат позивачем надано  договір про надання юридичних послуг від 31.08.2007р., укладений  з ТОВ „ЮК - Регіональний консалтинговий Центр”, яким передбачено  надання повного комплексу юридичних послуг з досудової підготовки та судового розгляду господарської справи за позовом  ПП „Бізес і Якість” до ТОВ „Ювента” про стягнення заборгованості за договором від 23.04.2007р., із участю адвоката в суді першої та апеляційної інстанцій. Вартість юридичних  послуг за договором становить 2750грн.00коп. Також надано копію свідоцтва на право зайняття адвокатською діяльністю №213 від 10.05.2007р., згідно якого особа, що представляла інтереси позивача при розгляді справи №19/7661 в суді першої і касаційної інстанцій, а також бере участь у розгляді справи  №2/4540,  є адвокатом  у відповідності з ст.2 Закону України „Про адвокатуру”, і  надано квитанцію до прибуткового касового  ордера серія 02 АШ №521738 від 03.09.2007р.  про оплату  юридичних послуг в сумі 2750грн.00коп.

           Зазначені витрати на суму 2750грн.00коп.  підтверджені належними доказами і підлягають стягненню.

           Витрати по оплаті державного мита та на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу  покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст.11, 509, ч.2 ст.625 Цивільного кодексу України,  ст.ст.1, 45, 47, 12, 35, 43, 44, 49, 75, 82-85, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд -

                                                  В И Р І Ш И В:

           Позов приватного підприємства „Бізнес і Якість”  м.Хмельницький   до  товариства з обмеженою відповідальністю „Ювента” м. Славута  задоволити в сумі 9987грн.87коп.

           Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю „Ювента” (м.Славута, пров.Привокзальний, 2А, ідентифікаційний код 30801338) на користь приватного підприємства „Бізнес і Якість” (м.Хмельницький, вул.Грушевського, 86, кв.14, ідентифікаційний код 31918805)  6572грн.88коп. (шість тисяч п'ятсот сімдесят дві гривні 88коп.) інфляційних, 664грн.99коп.(шістсот шістдесят чотири гривні 99коп.) річних,  2750грн.00коп. (дві тисячі сімсот п'ятдесят гривень 00коп.)  витрат на оплату послуг адвоката, 99грн.88коп. (дев'яносто дев'ять гривень 88коп.) витрат по держмиту і 106грн.85коп. (сто шість гривень 85коп.) витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу. Видати наказ.

          В решті суми позову відмовити.

                              Суддя                                                                      Т.В. Дячук

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення05.08.2008
Оприлюднено03.09.2008
Номер документу1955188
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/4540

Рішення від 05.08.2008

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Дячук Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні