9/219
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
16 жовтня 2006 р. Справа № 9/219
За позовом Закарпатського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Ужгород
до відповідача Акціонерного товариства закритого типу "Торгавтотранс", м. Мукачево
про стягнення 4074 грн.
Суддя - Бобрик Г.Й
Представники:
від позивача: Шибаєв А.М. - представник по дов. від 17.04.06 р.
від відповідача: Галас П.О. - голова правління
СУТЬ СПОРУ: Закарпатським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів, м. Ужгород заявлено позов до Акціонерного товариства закритого типу "Торгавтотранс", м. Мукачево про стягнення 4074 грн., з них 3909 грн. адміністративно-господарських санкцій та 165 грн. пені.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, всупереч вимогам ст.ст. 19, 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" № 875 (далі –Закон) не виконав встановлений на 2005 рік норматив створення робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів та не сплатив позивачеві у зв'язку з цим санкцій у розмірі середньої річної заробітної плати на підприємстві відповідача за одне нестворене робоче місце для працевлаштування інваліда. Що становить предмет позовних вимог.
Відповідач письмовим запереченням від 29.09.2006 р. № 17 адмінпозов не визнав, посилаючись на те, що підприємством у 2005 році дотримано встановлений законом норматив сворення робочих місць для працевлаштування інваліда та створено одне робоче місце - прибиральника території. Вважає, що підприємтва зобов"язані забезпечувати лиш норматив (кількість) робочих місць для інвалідів і жоден закон не покладає на підприємства обов"язок безпосередньо займатися зайнятістю інвалідів, їх пошуком та добором. Крім того, вважає, що згідно Указу Президента "Про спрощену систему оподаткування, обліку і звітності суб"єктів малого підприєиництва" від 28.06.99 р. № 746/99, відповідач, як платник єдиного подтку у 2005 році, звільнений від сплати внесків до фонду соціального захисту інвалідів. Доказів про перебування на спрощеній системі оподаткування відповідач суду не подав.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідачеві за змістом Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" № 875 встановлено на 2005 рік норматив створення робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у кількості 1 робочого місця, оскільки за даними звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік (форма №10-ПІ) середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу на підприємстві відповідача становить 23 особи.
З матеріалів справи, зокрема, звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік, вбачається, що встановлений Законом № 875 норматив працевлаштування інвалідів відповідачем у 2005 році не виконано та підприємством не сплачено самостійно у встановленому порядку санкції за 1 нестворене робоче місце .
Відповідно до ст. 20 Закону № 875 підприємства (об'єднання), установи та організації, незалежно від форм власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (об'єднанні), установі та організації за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, самостійно, в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
Сума адміністративно –господарських санкцій, згідно розрахунку позивача, складає 3909 грн.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені, відповідно до ст. 20 вказаного Закону. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Сума пені заявлена позивачем до стягнення з відповідача, обчислена з урахуванням вимог вказаної статті Закону і становить, згідно розрахунку позивача, 165 грн. за період прострочення з 16.04.06 р. по 13.09.06 р. (3909 х 120% х 8.5% х 151 : 365).
Розрахунки сум адміністративно –господарської санкції за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів та пені судом перевірені та визнані обґрунтованим.
Мотиви заперечення на позов відповідача судом відхилено, з огляду на те, що за змістом ст.ст. 216, 218 Господарського кодексу України учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Оскільки, відповідач не довів, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для створення робочого місця, призначеного для працевлаштування інвалідів у кількості, що відповідає встановленому Законом нормативу, а саме створено робоче місце для працевлаштування інваліда та інформовано у встановленому порядку органи, уповноважені безпосередньо здійснювати працевлаштування інвалідів, відповідальність за недотримання встановленого порядку для працевлаштування інваліда належить покласти на відповідача.
Не приймається до уваги судом посилання відповідача, як на підставу звільнення від сплати штрафних санкцій, що підприємство є платником єдиного податку, оскільки Указ Президента "Про спрощену систему оподаткування, обліку і звітності суб"єктів малого підприєиництва" від 28.06.99 р. № 746/99, звільняє від сплати внесків до Фонду соціального захисту інвалідів, а не штрафних санкцій за нестворення робочого місця для інваліда.
Враховуючи вищенаведене та керуючись ст.ст. 19, 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, ст.ст. 18, 19 Закону України „Про зайнятість населення”, ст.ст. 126, 218 Господарського кодексу України, ст.ст. 11, 70, 71, 86, 94, 121, 128, 136, 150, 158-163, п. 6 розділу VІІ Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В :
1. Позов задоволити повністю.
2. Стягнути з Акціонерного товариства закритого типу "Торгавтотранс", м. Мукачево, вул. Пряшівська, 1 (код ЄДРПОУ 01547097) на користь Закарпатського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Ужгород, пл. Ш. Петефі, 14 (код ЄДРПОУ 13592841) суму 4 074 грн., з них 3 909 грн. адміністративно –господарська санкція за недотримання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів та 165 грн. пені.
3. Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України.
Суддя Бобрик Г.Й.
Суд | Господарський суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2006 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 196478 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні