Постанова
від 22.11.2011 по справі 2а/0270/4466/11
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 листопада 2011 р.           Справа № 2а/0270/4466/11

Вінницький окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді: Дончика Віталія Володимировича,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Гайсинської міжрайонної державної податкової інспекції (далі –Гайсинська МДПІ) до Окружної виборчої комісії територіального виборчого округу № 17 (далі –ОВК ТВО № 17), третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору, на стороні позивача Державний реєстратор Гайсинської районної державної адміністрації Вінницької області (далі –Державний реєстратор Гайсинської РДА), треті особи, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору, на стороні відповідача голова ОВК ТВО № 17 Кирпичник Григорій Карпович, Центральна виборча комісія (далі - ЦВК) про припинення юридичної особи

в с т а н о в и в :

28 вересня 2011 року Гайсинська МДПІ звернулась в суд з адміністративним позовом про припинення юридичної особи Окружної виборчої комісії територіального виборчого округу № 17.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач відсутній за вказаним в Єдиному  державному реєстрі  місцезнаходженням, що у відповідності із нормами абзацу 2 пункту 2 статті 38 Закону України  "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, яке не пов’язано з банкрутством  юридичної особи.

10.11.2011 року представник позивача надав суду заяву про зміну підстави позову, наголосивши на тому, що підставою для постановлення судового рішення щодо припинення ОВК ТВО № 17, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи, є не подання відповідачем протягом року органам державної податкової служби обов’язкової звітності , а саме податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону. У зв’язку з чим, просив суд задовольнити позовні вимоги  та припинити юридичну особу –ОВК ТВО № 17, в зв'язку із неподачею податкової звітності більше одного року.

Представник позивача у судове засідання не з’явився, проте надав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності у порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримує в повному обсязі (а.с. 51).

Представник відповідача в судове засідання не з’явився, про поважність причин неявки суд не повідомив. Про час розгляду справи повідомлявся завчасно та належним чином, шляхом направлення ухвали про відкриття скороченого провадження, ухвали про відкриття провадження за загальними правилами КАС України та судової повістки за  адресою реєстрації відповідача, відповідно до довідки з ЄДРПОУ. Кориспонденція повернулась до суду з відміткою поштового відділення зв’язку із позначкою: “за зазначеною адресою не проживає” (а.с.15-16,24-25,45-46).

Положенням частини 11 статті 35 КАС України  передбачено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Представник третьої особи –Державний реєстратор Гайсинської РДА в судове засідання не з’явилася з невідомих суду причин. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином, що підтверджується розпискою про отримання судової повістки (а.с.40).

Третя особа –голова ОВК ТВО № 17 Кирпичник Г.К. в судове засідання не з’явився з невідомих суду причин. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, отримане 18.11.2011 року, в матеріалах справи (а.с.53). Заперечень на позов до суду не надходило, належного представника не направлено, заяв-клопотань щодо неможливості розгляду справи за його відсутності чи відкладення розгляду справи, в зв’язку із неможливістю прибуття в судове засідання, також не подавалось.

Представник третьої особи - ЦВК в судове засідання не з’явився, проте надало до суду письмові пояснення на позовну заяву, водночас просили суд розглянути справу за наявними у ній матеріалами справи за відсутності їхнього представника (а.с.49-51).

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача та третіх осіб належним чином про дату, час і місце розгляду судової справи з участю їх представників та реалізації ними права судового захисту, своїх прав та інтересів.

Відповідно до частини 1 статті 122 КАС України адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Окружна виборча комісія територіального виборчого округу № 17 утворена відповідно до Постанови Центральної виборчої комісії «Про утворення окружних виборчих комісій територіальних виборчих округів з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року»№ 259 від 24.01.2006 року (далі –Постанова ЦВК) (а.с.36).

Згідно витягу із додатка 2 до Постанови ЦВК утворено склад ОВК ТВО № 17 Вінницька область: голова комісії –Кирпичник Г.К, заступник голови комісії –Ковальчук Л.Н. та члени комісії (а.с.37).

Також, згідно реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом заснування нової юридичної особи Державним реєстратором Гайсинської РДА 02.02.2006 року внесено запис про проведення державної реєстрації юридичної особи  Державної установи ОВК ТВО № 17 (а.с.33-35).

Відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місце знаходження Комунальної організації (установа, заклад) ОВК ТВО № 17: вул. 1 Травня, 69, м. Гайсин, Гайсинський район, Вінницька область, ідентифікаційний код –33931587 (а.с.5).

Судом з’ясовано, що ОВК ТВО № 17 була утворена для підготовки і проведення чергових виборів народних депутатів України 2006 року.

Статус окружних виборчих комісій, що здійснюють підготовку і проведення виборів народних депутатів, визначено Законом України «Про вибори народних депутатів України»№ 1665-IV від 25.03.2004 року (далі - Закон).

Відповідно до частини 1 статті 25 Закону виборчі комісії є спеціальними колегіальним органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів народних депутатів України і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори народних депутатів України.

Згідно частини 5 статті 25 Закону окружна виборча комісія є самостійною юридичною особою.

Статтею 31 Закону визначено повноваження окружної виборчої комісії, які починаються  з моменту  складення  присяги  не  менш  як   двома   третинами   її мінімального  складу,  визначеного частиною першою статті 27 цього Закону,  на її першому засіданні,  яке проводиться не пізніш як на третій день після дня прийняття рішення про її утворення.

Одночасно згідно з частинами 2 та 3 статті 38 Закону окружна виборча комісія набуває статусу юридичної особи з моменту внесення запису про включення відомостей про комісію до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Для  внесення  запису про включення відомостей про окружну виборчу комісію до Єдиного державного реєстру  юридичних  осіб  та фізичних   осіб   -   підприємців  голова  комісії,  в  разі  його відсутності - заступник голови,  не пізніш як через шість  днів  з дня   утворення   комісії   повинен особисто  подати  державному реєстратору за місцем розташування окружної виборчої комісії копію відповідної  постанови  Центральної виборчої комісії про утворення комісії та заповнену реєстраційну картку встановленого зразка.

Матеріалами справи підтверджується, а саме описом документів (а.с.32), що головою комісії –Кирпичником Г.К. надано Державному реєстратору Гайсинської РДА для проведення державної реєстрації новоутвореної юридичної особи ДО (установа, заклад) ОВК ТВО № 17 наступні документи:

-  реєстраційна картка на проведення державної реєстрації (а.с.33-35);

-          копія рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи (а.с.36).

Частиною 3 статті 31 Закону визначено, що повноваження окружної виборчої комісії припиняються через двадцять днів після дня офіційного оприлюднення ЦВК результатів виборів народних депутатів України.

Таким чином, повноваження окружних виборчих комісій, що здійснювали підготовку і проведення виборів народних депутатів України 2006 року, на сьогодні припинені.

Так, частиною 5 статті 38 Закону визначено, що статус окружної виборчої комісії як юридичної особи припиняється шляхом внесення запису про включення комісії з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців.

Згідно з частиною 1 статті 38 Закону набуття та припинення окружною виборчою комісією статусу юридичної особи здійснюється в порядку, передбаченому законами України, з особливостями, встановленими Законом.

Зокрема, відповідно до частини 6 цієї ж статті Закону голова окружної виборчої комісії, в разі його відсутності –заступник голови, не пізніш як через п’ять днів з дня офіційного оприлюднення результатів виборів народних депутатів України звертається особисто до органу реєстрації із письмовим повідомленням про дату припинення комісії. Після закінчення процедури припинення комісії,  але не  раніше  тридцяти днів  з  дня офіційного оприлюднення результатів виборів,  повинен особисто подати  державному  реєстратору  за  місцем  розташування комісії   заповнену   реєстраційну  картку  встановленого  зразка, довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до  закону  підлягають  довгостроковому  зберіганню,  а  також акт спільної  перевірки  фінансово-контролюючими  органами (ч.9 ст. 38).

Таким чином, обов’язок щодо вчинення дій для проведення державної реєстрації припинення окружної виборчої комісії як юридичної особи Законом покладається на голову окружної виборчої комісії, а в разі його відсутності  - заступника голови окружної виборчої комісії. Проте, у порушення зазначених норм Закону, такі дії, що прямо передбачені Законом, ні головою ОВК ТВО № 17, а ні його заступником проведені не були.

Статтею 9 Закону України "Про систему оподаткування" передбачені обов’язки платників податків і зборів (обов’язкових платежів), а саме: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов’язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до статті 4 Закону України "Про  порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Так, станом на 23.09.2011 року відповідач заборгованості по податках, по яким проводиться нарахування по картках особових рахунків, немає та не звітує до податкової інспекції більше одного року, що стверджується довідками № 5225 від 23.09.2011 року та № 6692 від 11.11.2011 року позивача  (а.с. 9,31).

Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України (далі –ПК України) платник податків зобов’язаний:

- вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність,  що стосується обчислення і сплати податків та зборів;

- подавати   до   контролюючих   органів   у   порядку, встановленому  податковим  та  митним законодавством,  декларації, звітність та інші документи,  пов'язані з  обчисленням  і  сплатою податків та зборів.

Відповідно до п.п.20.1.12 п.20.1 статті 20 ПК України органи податкової служби мають право у  випадках,  встановлених  законом,  звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності  фізичною  особою  -  підприємцем  та/або  про визнання недійсними   установчих   (засновницьких)   документів   суб'єктів господарювання.

Підпунктом 67.2 статті 67 ПК України передбачено, що органи  державної  податкової  служби  в  установленому законом  порядку  мають  право  звертатися  до  суду про винесення судового рішення щодо:

-    припинення юридичних  осіб  або  підприємницької   діяльності фізичних осіб - підприємців;

-    відміни державної  реєстрації  припинення  юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;

-     скасування державної   реєстрації    змін    до    установчих документів.

Відповідно до частини другої статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Отже, враховуючи те, що відповідачем податкова звітність не подаються, податкова заборгованість за підприємством відсутня, не звітує у встановленому законодавством порядку більше року, а також керуючись вимогами статті 38 Закону України «Про вибори народних депутатів», суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, у зв’язку з чим є всі підстави для скасування (припинення) державної реєстрації юридичної особи  –Окружної виборчої комісії територіального виборчого округу № 17.

Згідно з частиною першої статті 105 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. А абзацом другим частини другої цієї статті передбачено, що виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

Відповідно до частини п'ятої статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.

А частиною сьомою цієї статті передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.

Відповідно до частини четвертої статті 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи.

Згідно з частиною першою статті 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті.

Відповідно до частини десятої статті 38, частини 8 статті 36 цього ж Закону за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Згідно з частиною дев'ятою статті 36 зазначеного Закону строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Проаналізувавши чинне законодавство пов'язане з припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством, суд дійшов висновку, що склад комісії з припинення та порядок її роботи в даній категорії справ законодавством прямо не передбачені.

В зв'язку з наведеним вище суд вважає за необхідне створити ліквідаційну комісію яка б здійснила процедуру ліквідації Окружну виборчу комісію територіального виборчого округу № 17 в наступному складі: голова комісії - керівник Окружної виборчої комісії територіального виборчого округу № 17 Кирпичник Григорій Карпович (АДРЕСА_1).

Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про те, що Окружна виборча комісія територіального виборчого округу № 17 перебуває у процесі припинення.

Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з моменту набрання даним рішенням законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи Окружної виборчої комісії територіального виборчого округу № 17 та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою статті 36 Закону; встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.

Відповідно до статтей 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги  та заперечення, а суд згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює  докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.

Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Відповідно до частини 1 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" суд,  який  постановив  рішення  щодо припинення юридичної особи, що не пов’язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Керуючись статтями 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

п о с т а н о в и в :

Позов задовольнити.

Припинити юридичну особу - Окружну виборчу комісію територіального виборчого округу № 17 (юридична адреса: м. Гайсин, Гайсинський район, Вінницька область, код 33931587).

Створити ліквідаційну комісію в складі: голова комісії - керівник Окружної виборчої комісії територіального виборчого округу № 17 (голова комісії) Кирпичник Григорій Карпович.

Зобов'язати ліквідаційну комісію вчинити дії передбачені статтею 38 Закону України "Про вибори народних депутатів України".

Копію постанови направити сторонам по справі та третім особам.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя          /підпис/                                                                          Дончик Віталій Володимирович

Копія вірна:

Суддя:

Секретар:

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2011
Оприлюднено14.12.2011
Номер документу19771641
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/4466/11

Ухвала від 29.09.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 24.10.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Постанова від 22.11.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні