Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 листопада 2011 р. справа № 2а/0570/21099/2011
Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17
час прийняття постанови: < година >
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Михайли к А.С.
при секретарі Мороз Н.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні Донецького окружного ад міністративного суду адміні стративну справу
за позовом Державної податкової інспе кції у Калінінському районі м. Донецька
до Д онецької міської громадсько ї організації
«Центр «Здоров' я та суспі льство»
про припинення юридичної особи
за участю:
представника позивача: ОСОБА_1 (за дов. № 28515/10/10-013-3 ві д 18.10.2011 року)
відповідач: не з' явився,
Державна податкова інспек ція у Калінінському районі м . Донецька (надалі позивач) зве рнулась до Донецького окружн ого адміністративного суду і з позовом до Донецької міськ ої громадської організації « Центр «Здоров' я та суспільс тво» (код ЄДРПОУ 21964378) із позово м про припинення юридичної о соби. В обґрунтування заявле них вимог позивач зазначає, щ о відповідач перебуває на об ліку в Державній податковій інспекції у Калінінському ра йоні м. Донецька як платник по датків, проте на порушення пу нкту 2 статті 9 Закону України «Про систему оподаткування» відповідач не подає податко вої з 1 кварталу 2002 року, що за пр иписами пункту 4 частини 2 стат ті 38 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів» є підставою для припинен ня юридичної особи.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і.
Відповідно до частини 4 стат ті 33 Кодексу адміністративно го судочинства України у раз і ненадання особами, які беру ть участь у справі, інформаці ї щодо їх поштової адреси суд овий виклик або судове повід омлення надсилаються юридич ним особам та фізичним особа м - підприємцям - за адресою мі сцезнаходження (місця прожив ання), що зазначена в Єдиному д ержавному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців. У разі відсутності о сіб, які беруть участь у справ і, за такою адресою вважаєтьс я, що судовий виклик або судов е повідомлення вручене їм на лежним чином. Згідно наявної в матеріалах справи довідки з Єдиного державного реєстр у юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відповіда ч зареєстрований за адресою: 83017, м. Донецьк, вул. Овнатаняна, 16, проте конверт із ухвалою по вернувся до Донецького окруж ного адміністративного суду із відміткою «за закінчення м терміну зберігання» (арк. сп рави 18). З огляду на зазначене, с уд вважає за можливе розглян ути справу за відсутності пр едставника відповідача на пі дставі наявних у справі дока зів.
Дослідивши наявні в матері алах справи докази та заслух авши пояснення представника позивача, суд -
ВСТАНОВИВ:
Відповідач - Донецька міс ька громадська організація « Центр «Здоров' я та суспільс тво» відповідно до довідки п ро взяття на облік платника п одатків № 1235 від 20 жовтня 2011 року перебуває на обліку в Держав ній податковій інспекції у К алінінському районі м. Донец ька (позивач у справі) з 02 грудн я 1993 року (арк. справи 7).
Відповідно до акту перевір ки справи з оподаткування № 386 /15-111-3 від 17 жовтня 2011 року відпові дач - Донецька міська грома дська організація «Центр «Зд оров' я та суспільство» на н адає до податкового органу д окументів податкової звітно сті, передбаченої законодавс твом з першого кварталу 2002 рок у (арк. справи 4).
Як свідчать матеріали спра ви, підставами пред' явлення позову про припинення Донец ької міської громадської орг анізації «Центр «Здоров' я т а суспільство», податковою і нспекцією було зазначено неп одання вказаною організаціє ю податкової звітності до ор гану державної податкової сл ужби з 2002 року; як на правову пі дставу своїх вимог послалась на частину 2 статті 38 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців».
Правові підстави надання п одаткової звітності суб' єк тами господарювання містять ся в Господарському кодексі України та Податковому кодек сі України.
Згідно з частиною 8 статті 19 Господарського кодексу Укра їни, усі суб'єкти господарюва ння зобов'язані здійснювати первинний (оперативний) та бу хгалтерський облік результа тів своєї роботи, складати ст атистичну інформацію, а тако ж надавати відповідно до вим ог закону фінансову звітніст ь та статистичну інформацію щодо своєї господарської дія льності, інші дані, визначені законом.
Пунктом 2 частини 1 статті 9 З акону України «Про систему о податкування», якій діяв до 01 січня 2011 року, встановлений об ов' язок платників податків і зборів (обов'язкових платеж ів) подавати до державних под аткових органів та інших дер жавних органів відповідно до законів декларації, бухгалт ерську звітність та інші док ументи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів).
Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1. статті 16 Податковог о кодексу України платники п одатків зобов' язані подава ти до контролюючих органів у порядку, встановленому пода тковим та митним законодавст вом, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з об численням і сплатою податків та зборів.
Як зазначив позивач у позо ві відповідач за організацій но-правовою формою є громадс ькою організацією, особливос ті статусу, створення, діяльн ості та припинення яких визн ачені Законом України «Про г ромадські організації». Стат тею 5 цього закону визначено, щ о законодавство про об'єдна ння громадян складається з Конституції України, цьо го Закону та актів законо давства, прийнятих відповідн о до нього.
Відповідно до статті 1 Закон у України «Про об' єднання г ромадян» передбачено, що об'є днання громадян, незалежно в ід назви (рух, конгрес, асоціац ія, фонд, спілка тощо) відповід но до цього Закону визнаєтьс я політичною партією або гро мадською організацією.
Частиною 3 статті 24 Закону Ук раїни «Про об' єднання грома дян» передбачено, що об'єднан ня громадян, створені ними ус танови та організації зобов' язані вести оперативний та б ухгалтерський облік, статист ичну звітність, зареєструват ись в органах державної пода ткової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбачених зак онодавством.
Громадські організації є н еприбутковими організаціям и.
Порядок оподаткування неп рибуткових організацій, якою є відповідач, передбачений П орядком складання Податково го звіту про використання ко штів неприбуткових установ т а організацій, затвердженого Наказом Державної податково ї адміністрації України від 31.01.2011 року N 56, зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 14 лютого 2011 р. за N 192/18930. Відповідн о до пунктів 1.2, 1.3 цей Порядок за стосовується установами та о рганізаціями, які визначено підпунктом 14.1.121 пункту 14.1 статт і 14 розділу I Кодексу, та включе но органами державної податк ової служби до Реєстру непри буткових установ та організа цій, ведення якого передбаче но пунктом 157.12 статті 157 розділу III Кодексу, з присвоєнням відп овідної ознаки неприбутково сті. Податковий звіт про вико ристання коштів неприбутков их установ та організацій (да лі - Податковий звіт) складаєт ься за формою, затвердженою н аказом Державної податкової адміністрації України від 31.0 1.2011 N 56, та подається неприбутков ою установою, організацією, ї х відокремленими підрозділа ми (далі - неприбуткові органі зації) за кожний звітний (пода тковий) період.
Виходячи з викладеного, суд дійшов висновку, що відповід ач зобов'язаний подавати до п одаткового органу звіт у вст ановлені законодавством стр оки незалежно від наявності доходів, які підлягають опод аткуванню.
Як вбачається з наявних в ма теріалах справи документів, відповідач не надає до подат кової інспекції документів п одаткової звітності, передба ченої законодавством з першо го кварталу 2002 року (арк. справи 4).
Відповідно до частини 1 стат ті 33 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів», юридична особа припиняє ться в результаті передання всього свого майна, прав та об ов'язків іншим юридичним осо бам - правонаступникам у резу льтаті злиття, приєднання, по ділу, перетворення (реоргані зації) або в результаті лікві дації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юр идичної особи або уповноваже ним ними органом, за судовим р ішенням або за рішенням орга ну державної влади, прийняти м у випадках, передбачених за коном. Частиною 2 статті 38 вказ аного Закону визначено, що пр авовою підставою для постано влення такого судового рішен ня є неподання протягом року органам державної податково ї служби податкових декларац ій, документів фінансової зв ітності відповідно до закону .
Проте, підстави та особливо сті припинення діяльності гр омадських організацій перед бачені статтею 19 Закону Укра їни «Про об'єднання громадян » від 16 червня 1992 року, який є спе ціальним у відношенні діяльн ості відповідача. Відповідно до цієї статті припинення ді яльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом й ого реорганізації або ліквід ації (саморозпуску, примусов ого розпуску).
Реорганізація об'єднання г ромадян здійснюється відпов ідно до його статуту. Реєстра ція новоствореного об'єднанн я здійснюється у порядку, вст ановленому цим Законом.
Ліквідація об'єднання гром адян здійснюється на підстав і статуту або рішення суду.
Підстави та порядок примус ового розпуску об' єднання г ромадян встановлені статтею 32 Закону України «Про об'єдна ння громадян».
Згідно статі 25 Закону Украї ни «Про об' єднання громадян », державний контроль за діял ьністю об'єднань громадян зд ійснюється державними орган ами у порядку, передбаченому законодавством України. Орг ани, що проводять легалізаці ю об'єднань громадян, здійсню ють контроль за додержанням ними положень статуту. Предс тавники цих органів мають пр аво бути присутніми на заход ах, що проводяться об'єднання ми громадян, вимагати необхі дні документи, одержувати по яснення. Нагляд за виконання м та додержанням законності об'єднаннями громадян здійсн юють органи прокуратури. Кон троль за джерелами та розмір ами надходжень, сплатою пода тків об'єднаннями громадян з дійснюють відповідно фінанс ові органи та органи державн ої податкової інспекції.
Здійснюючи контрольну фун кцію, легалізуючі органи вжи вають відповідні заходи, пер едбачені законодавством. Так , статтею 28 Закону України «Пр о об' єднання громадян» пере дбачено, що за порушення зако нодавства легалізуючим орга ном до громадських організац ій самостійно може бути заст осований такий вид стягнення , як письмове попередження, в р азі грубого або систематично го вчинення правопорушень, л егалізуючий орган звертаєть ся до суду з поданням про накл адення штрафу. Крім того, з мет ою припинення протиправної д іяльності громадської орган ізації легалізуючий орган мо же направляти до суду поданн я про тимчасову заборону (зуп инення) окремих видів діяльн ості, тимчасову заборону дія льності об' єднання на строк до трьох місяців, або про прим усовий розпуск (ліквідацію).
Натомість Закон України «Про об' єднання громадян» н е містить в собі положень, яки ми б було передбачено можлив ості припинення діяльності г ромадського об' єднання чер ез ненадання податкової звіт ності, як само, й відсутні в чи нному законодавстві норми, я кі б надавали органам держав ної податкової служби зверта тися до суду з вимогою про при пинення громадської організ ації через неподання останнь ою податкової звітності до п одаткового органу.
Крім того, серед наявних в м атеріалах справи документів відсутні такі, що свідчили б п ро державну реєстрацію юриди чної особи - Донецької місь кої громадської організації «Центр «Здоров' я та суспіл ьство». Як вбачається з наявн ого в матеріалах справи витя гу з Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців (арк. сп рави 8) записів про державну ре єстрацію юридичної особи Дон ецької міської громадської о рганізації «Центр «Здоров' я та суспільство» не знайден о.
З огляду на викладене суд ді йшов висновку про відсутніст ь підстав для задоволення за явлених позивачем вимог про припинення діяльності відпо відача.
На підставі вищевикладено го, керуючись частиною 8 стат ті 19, статтею 128 Господарськог о кодексу України, статтею 9 З акону України «Про систему о податкування», статтею 10 Зак ону України «Про державну по даткову службу», Законом Укр аїни «Про об' єднання громад ян», ст.ст. 8 - 11, 40, 94, 158 - 163 Кодексу адм іністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволені позовних вимо г Державної податкової інспе кції у калінінському районі м. Донецька до Донецької місь кої громадської організації «Центр «Здоров' я та суспіл ьство» про припинення юридич ної особи відмовити у повном у обсязі.
Вступна та резолютивна час тини постанови проголошені в судовому засіданні 30 листопа да 2011 року.
Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 01 гру дня 2011 року.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі апеляційної скарги пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішення за наслідкам и апеляційного провадження.
Суддя Михайлик А.С.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2011 |
Оприлюднено | 14.12.2011 |
Номер документу | 19771741 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Михайлик А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні