Постанова
від 03.10.2011 по справі 2а-0870/7263/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

              

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 03 жовтня 2011 року   о 17 год. 54 хв.                                    Справа №  2а-0870/7263/11

 Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Тєтєрєв В.В., розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за заявою Державної податкової інспекції у Заводському районі м.Запоріжжя

до Громадської організації споживачів природного газу «Підпоріжнянка»  

про стягнення коштів за податковим боргом,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Заводському районі м.Запоріжжя (надалі – позивач або ДПІ у Заводському районі м.Запоріжжя) звернулася з адміністративним позовом до Громадської організації споживачів природного газу «Підпоріжнянка»  (надалі – відповідач або ГОСПГ «Підпоріжнянка») про стягнення 5100 грн. 00 коп. податкового боргу по податку на прибуток та по комунальному податку.

Позивач в адміністративному позові зазначив, що податковий борг відповідача станом на 27.07.2011 виник: з податку на прибуток у сумі 1870 грн. 00 коп., по комунальному податку у сумі 3230 грн. 00 коп. Разом сума податкового боргу складає 5100 грн. 00 коп.

Від представника позивача надійшла заява про розгляд справи у порядку письмового провадження. Позовні вимоги позивач підтримує у повному обсязі, просить їх задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не прибув. Про день, час і місце розгляду справи відповідач повідомлявся належним чином. Причини неприбуття до суду не повідомив. Заяв, клопотань до суду від відповідача не надходило.

Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

З’ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку про можливість задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Відповідно до Довідки Запорізького обласного управління статистики №24/1374 відповідач зареєстрований за адресою: 69046, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул. Світловодська, буд.76. ГОСПГ «Підпоріжнянка» має ідентифікаційний код 26182056.

1.          Згідно акту №1920/15-125/26182056 від 06.08.2009, складеного співробітниками ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності, відповідачем в порушення пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.16.4 ст.16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (які діяли на час виникнення податкових правовідносин) – не подана своєчасно податкова звітність.

Зокрема, відповідачем вчасно не подано до податкового органу податкові звіти про використання коштів неприбутковими установами й організаціями за: 1 квартал, 1 півріччя, 9 місяців, 11 місяців 2007 року та за 2007 рік; за 1 квартал, 1 півріччя, 9 місяців, 11 місяців 2008 року та 2008 рік; 1 квартал 2009 року.

За вказане порушення податкового законодавства України ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя 07.08.2009 прийнято податкове повідомлення-рішення №0002801501/0/1946, яким відповідачу визначено податкове зобов’язання з податку на прибуток підприємств у розмірі 1870 грн. 00 коп. (з яких 00 грн. 00 коп. – за основним платежем, 1870 грн. 00 коп. – за штрафними (фінансовими) санкціями).

У зв’язку з поверненням податкового повідомлення-рішення №0002801501/0/1946 від 07.08.2009 поштовим відділенням без вручення, відповідно до акту 669 від 25.09.2009 воно розміщено на дошці оголошень ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя. Відповідно до пп.6.2.4. п.6.2. ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» день розміщення такої податкової вимоги на дошці оголошень вважається днем її вручення, а відтак, вказане зобов’язання платника податку – узгодженим.

Відповідачем не надано до суду відомостей про оскарження податкового повідомлення-рішення №0002801501/0/1946 від 07.08.2009.

Відповідно до приписів п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов’язання по сплаті штрафних санкцій є узгодженим і підлягає сплаті.

Згідно облікової картки платника податку (зворотній бік, скорочена форма) станом на 30.09.2011 за відповідачем обліковується податковий борг з податку на прибуток підприємств у сумі 1870 грн. 00 коп.

З урахуванням наданих позивачем доказів, обставин виникнення податкового боргу, залишок несплаченої заборгованості складає 1870 грн. 00 коп.

2.          Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування згідно з ст.143 Конституції України встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону. Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов’язковими до виконання на відповідній території (ст.144 Конституції України).

Пунктами 24 і 28 статті 26 Закону України  «Про місцеве самоврядування в Україні» установлено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить встановлення місцевих податків, зборів і розмірів їх ставок у межах, визначених законом, прийняття рішень щодо надання відповідно до чинного законодавства пільг щодо сплати місцевих податків і зборів.

Згідно зі ст.15 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.1993 №56-93 «Про місцеві податки і збори» комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ/організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств.

Статтею 69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що місцеві податки і збори зараховуються до відповідних місцевих бюджетів.

Як встановлено статтею 19 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.1993 №56-93 «Про місцеві податки і збори», місцеві податки і збори перераховуються до бюджетів місцевого самоврядування в порядку, визначеному радами, якими вони встановлюються.

Згідно акту № 1683/15-03/26182056 від 17.07.2009, складеного співробітниками ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності, відповідачем в порушення пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» – не подана своєчасно податкова звітність: податковий розрахунок з комунального податку за квітень-грудень 2008 року, січень-травень 2009 року.

За вказане порушення податкового законодавства України ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя 22.07.2009 прийнято податкове повідомлення-рішення №0002611503/0, яким відповідачу визначено податкове зобов’язання у розмірі 2380 грн. 00 коп. (з яких 00 грн. 00 коп. – за основним платежем, 2380 грн. 00 коп. – за штрафними (фінансовими) санкціями).

У зв’язку з поверненням податкового повідомлення-рішення №0002611503/0 від 22.07.2009 поштовим відділенням без вручення, відповідно до акту 640 від 14.09.2009 воно розміщено на дошці оголошень ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя. Відповідно до пп.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» день розміщення такої податкової вимоги на дошці оголошень вважається днем її вручення, а відтак, вказане зобов’язання платника податку – узгодженим.

Відповідачем не надано до суду відомостей про оскарження податкового повідомлення-рішення №0002611503/0 від 22.07.2009.

Відповідно до приписів п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов’язання по сплаті штрафних санкцій є узгодженим і підлягає сплаті.

За актом №452/15-03 від 05.05.2008, складеного співробітниками ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя, відповідачем, в порушення пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» – не подана своєчасно податкова звітність: податковий розрахунок з комунального податку за: листопад, грудень 2007 року; січень, лютий, березень 2008 року.

За вказане порушення податкового законодавства України ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя 06.05.2008 прийнято податкове повідомлення-рішення №0001821503/0, яким відповідачу визначено податкове зобов’язання у розмірі 850 грн. 00 коп. (з яких 00 грн. 00 коп. – за основним платежем, 850 грн. 00 коп. – за штрафними (фінансовими) санкціями).

У зв’язку з поверненням податкового повідомлення-рішення №0001821503/0 від 06.05.2008 поштовим відділенням без вручення, відповідно до акту 202 від 11.07.2008 воно розміщено на дошці оголошень ДПІ у Заводському районі м. Запоріжжя. Відповідно до пп.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» день розміщення такої податкової вимоги на дошці оголошень вважається днем її вручення, а відтак, вказане зобов’язання платника податку – узгодженим.

Відповідачем не надано до суду відомостей про оскарження податкового повідомлення-рішення №0001821503/0 від 06.05.2008.

Відповідно до приписів п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов’язання по сплаті штрафних санкцій є узгодженим і підлягає сплаті.

Згідно облікової картки платника податку (зворотній бік, скорочена форма) станом на 30.09.2011 за відповідачем, обліковується податковий борг по комунальному податку у сумі 3230 грн. 00 коп.

З урахуванням наданих позивачем доказів, обставин виникнення податкового боргу, залишок несплаченої заборгованості складає 3230 грн. 00 коп.

Таким чином, загальна сума податкового боргу складає 5100 грн. 00 коп.

Судом досліджено корінці податкових вимог: №1/118 від 05.03.2007 на суму 1360 грн. 00 коп.; №2/224 від 10.04.2007 на суму 1870 грн. 00 коп., якими запропоновано відповідачу погасити вже узгоджений податковий борг.

Також, судом досліджене Рішення №629 від 18.05.2007 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» установлено, що податки і збори (обов'язкові платежі), які справлялися до 1 січня 2011 року та не встановлені Податковим кодексом України як загальнодержавні і місцеві податки та збори, включаючи розстрочені і відстрочені суми грошових зобов'язань, суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися станом на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перевірок, за цими податками і зборами (обов'язковими платежами), сплачуються платниками податку за правилами, встановленими відповідними законодавчими актами України, або стягуються у порядку, встановленому Податковим кодексом України, та зараховуються до: загального фонду державного бюджету - в частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися до державного бюджету; загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів - у частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися відповідно до загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів.

Відповідно до пп.6.2.4 п.6.2. ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який діяв на час винесення податкового повідомлення-рішення) податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення.

У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв’язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення (пп.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»).

Аналогічні норми містить і п.14.1.153 ст.14 Податкового кодексу України, згідно якого податкова вимога – це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Згідно з приписами п.58.3 ст.58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковий борг – це податкове зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк.

Згідно з пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг – це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки визначені цим законом визнається сумою податкового боргу платника податків.

Згідно з п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції, відповідно до п.11 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», виконують такі функції – подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках – коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Враховуючи вище викладене, судом з’ясовано, що Громадська організація споживачів природного газу «Підпоріжнянка» на час судового засідання має заборгованість у сумі 5100 грн. 00 коп., яка у добровільному порядку – не сплачена. У зв’язку з цим, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з відповідача.

Відповідно до приписів ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 17, 71, 94, 158-163 КАС України, суд, –

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Громадської організації споживачів природного газу «Підпоріжнянка»  (69046, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Світловодська, буд.76, ідентифікаційний код 26182056) податковий борг у сумі 5100 (п’ять тисяч сто) грн. 00 коп. на користь Державного бюджету у Заводському районі м. Запоріжжя (р/р 34129999700004, код платежу 99999999, банк ГУДК у Запорізькій області, МФО 813015).

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб’єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова виготовлена у повному обсязі 03.10.2011.

Суддя                    (підпис)                        О.О. Прасов

Постанова не набрала законної сили.

Суддя                                                          О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2011
Оприлюднено14.12.2011
Номер документу19771850
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/7263/11

Ухвала від 05.09.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Постанова від 03.10.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні